Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 47
Like Tree3lubi to!

Temat: Spalanie :)  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    32
    Postów
    218
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004

    Spalanie :)

    W benzynie jest już taki temat, więc może warto też założyć podobny w dieselku
    Zapraszam do dzielenia się spalaniem w Tipo 1.3 Mj i 1.6 MJ



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    15 maj 2017
    Skąd
    Austria
    Wiek
    27
    Postów
    13
    Auto
    Tipo 1.6 Multijet Lounge
    Rocznik
    2017
    No moj 1.6 multijet po przebiegu 23 tkm 5,7 l duzo jazdy po gurach ale tez duzo dalszych tras

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    1.6 multijet 5,5-6, po różnych drogach. Staram się w miarę oszczędnie jeździć ale chyba do wartości które podali mi w salonie przy kupnie (3,7-4,5) nie dojdę.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2017
    Skąd
    ZBI
    Wiek
    46
    Postów
    29
    Auto
    Tipo HB Lounge 1.6 multijet
    Rocznik
    12.2016
    Moje auto ma silnik diesla 1.6 120 KM, HB. Po przejechaniu 20k km podzielę się danymi o spalaniu. Oczywiście papierowe dane nijak mają się do rzeczywistości, ale wiadomo, że testy robione są w innych warunkach niż nasze użytkowanie.
    Klima włączona cały czas. Średnie spalanie wg komputera pokładowego wynosi 5,8l/100. Z dystrybutora i moich wyliczeń 5,58l/100 (to jest ciekawe, bo zawsze komp zaniża) w cyklu mieszanym 50/50. Podczas jazdy miejskiej na odcinkach po kilka km spalanie wynosi ok. 6-7,5 l (S&S wyłączony). Na drogach poza miastem na 5 biegu do 90km/h 4,2-4.5 l. Można zejść niżej ale uważam że to zabójstwo dla turbo i DPFa. Podczas użytkowania trasa/ miasto (80/20) spalanie średnie mam ok.5.2l. Na autostradach polskich spalanie przy 140km/h na poziomie 6-6,5l. Za granicą przy 180+km/h spalanie przy wyrównanych obrotach ok 3200 i równej drodze jest na poziomie 8,7-9,2l/100. Na odcinku ok.600 km miedzy Tucholą a Lublinem (autostradą od Grudziądza do Wawy) ze średnią przelotową na całym odcinku 118km/h spalanie średnie wyszło na poziomie 6.8 l. Samochód jest na kołach 225/45 R 17. W bravo z takim silnikiem ale na kołach 16" spalanie było średnio ok.0,5 litra mniejsze. Oczywiście chwilowe spalanie znacznie wzrasta gdy wypala się filtr DPF, ale praktycznie tego nie zauważam w trasie. Pozdrawiam.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    30
    Postów
    16
    Auto
    TIPO SW 1.6MultuJet
    Rocznik
    11.2017
    Po 2 tygodniach eksploatacji na kołach 225/45 R 17 , trasa stala predkosc 120-km/h na 6 biegu spalanie5-4,8 , niestety w mieście trasa, którą jeżdżę to same korki (10km w 35-40min) spalanie 7-8,2 , spalanie wyliczone z tankowań.

    mam zrobione 800km i DPF sie jeszcze nie wypalał, kiedy wam się wypala? co ile km? zawsze swieci ikona?

  7. #6
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    40
    Postów
    36
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    Cos u mnie to spalanie ma sie nijak do tego co widze koledzy pisza. Kupilem Tipo z mysla o raczej niskim spalaniu a tu przynajmniej na razie slabo. Dla zobrazowania mieszkam pod Poznaniem wiec wiekszosc przejazdow to "trasa". W sensie krotkich odcinkow raczej nie robie, minimum to 20-30 km na raz, swiatel i korkow praktycznie nie ma, duzo jezdze do klientow obwodnica/autostrada. Zatem moge spokojnie przyjac wartosci 50obwodnica/40 podmiejskie/10 Poznan. Jezdze moze nie superlekka noga, ale zadnych zrywow i wysokich obrotow- szybciutko na 6 bieg i okolo 90-110. Na obwodnicy nie przekraczam 130 bo warunki teraz nie na pedzenie. Gdzie sie da hamowanie silnikiem. I z tego wychodzi mi 6,4 liczone z baku. Na razie mialem dopiero 3 tankowania, zatem pomiary sa jedynie 2. Co ciekawe oba wyszly identycznie, przy czym przy pierwszym przyjalem sposob jazdy nie przekrazajacy 2000rpm i nastepny bieg, na 2 baku przyjalem wersje rozpedzamy auto w krotkim czasie do biegu docelowego czyli powiedzmy do 3000 rpm. I identyczne wyniki? Dziwne to troche.

    Dla porownania przesiadlem sie z 20 letniego passata 110 tdi w ktorym rzadko kiedy przekraczalem 6 litrow i to przy predkosciach 150-160.

    No i pozostaje kwestia "kompiutera". O ile srednie spalanie wylicza zaskakujaco dobrze, to odleglosciowe to jakas kpina. Na rozgrzanym juz silniku potrafi pokazac przy stalej predkosci np 90 km/h 700km zasiegu, ktore w ciagu 2 km spada do 520km, po czym 3 minuty pozniej pokazuje 640. Po czym zaparkuje, wyskocze do sklepu i odpale i juz mam 780 pokazane. Podejrzewam ze z fusow wyniki bylby badziej wiarygodny.

    Dziwi mnie tez troche czulosc pedalu gazu. jak tylko musne go stopa auto dostaej natyczhmiast przyspieszenia, ale dalsze wciskanie niewiele zmienia - jakby zakres byl zwichrowany. Moze za dlugo jezdzilem starymi autami, ale mialem juz 5 i zawsze malo gazu - male przyspieszenie, wiecej gazu - szybciej. A tu jakos dziwnie on reaguje.

    Dwa razy zdarzyla sie tez ciekawa sytuacja. Przy hamowaniu silnikiem, na zasadzie 2/3 bieg predkosc 20kmh pokazuje zuzycie paliwa chwilowe na poziomie 8-10 litrow. Co to za dziwy?

    Szkoda ze to najwyrazniej malo popularny silnik tym autku i malo wypowiedzi uzytkownikow, bo ciezko z innymi porownywac. Jak jeszcze pojezdze dam znac co dalej.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,114
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał cac Zobacz post
    O ile srednie spalanie wylicza zaskakujaco dobrze, to odleglosciowe to jakas kpina.
    TTTM.

    Cytat Napisał cac Zobacz post
    Przy hamowaniu silnikiem, na zasadzie 2/3 bieg predkosc 20kmh pokazuje zuzycie paliwa chwilowe na poziomie 8-10 litrow. Co to za dziwy?
    DPF.

    Cytat Napisał cac Zobacz post
    ale zadnych zrywow i wysokich obrotow- szybciutko na 6 bieg
    Za pół roku będzie temat: Tragiczny ten DPF/Jak ubiłem DPF w Tipo. Krótka lektura:
    Filtry cząstek stałych: DPF i FAP. Radzimy, jak poprawnie eksploatować auto z filtrem cząstek stałych - Auto Świat
    Dużo tutaj błędów ale masz materiał poglądowy.

    Passerati i legendarne 5L, a nowoczesny elastyczny i ekologiczny diesel pali 6,5

    Dawnemu dieslowi było obojętnie. W nowoczesnych dieslach jazda w taki sposób jak opisujesz nazywa się "PSJ" wśród wieśwagenowców:
    https://forum.vw-passat.pl/topic/7564-psj/

  9. #8
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    2,982
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ja znałem jednego gościa który miał 1,6 16V wolnossącą benzynę 110 KM. Zawsze jeździł PSJ I jak raz się przejechał 90 konnym turbodieslem w budzie >1400kg to był w szoku "jakie to zrywne". Tylko że on nigdy nie doszedł w tym swoim aucie do 4000 obr/min bo "sie silnik zuzywa". Tym samym nigdy nie poczuł że to może jeździć aż w końcu gdzieś to wychuchane auto (z przebiegami 7 tys na rok) rozdupcył i zamienił na ciężkiego kompakta z multijetem 1,3 dopłacając 10 tysięcy (takie były relacje cen diesli). i znów się rozczarował że jednak w trasie z grubą teściową na pokładzie nie idzie.
    Tak więc z silnika trzeba korzystać poznać jego możliwości .
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 30-01-2018 o 14:02
    IT_spec lubi to.

  10. #9
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    40
    Postów
    36
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    Dzięki FiatPrime za info - o takie podstawy mi właśnie chodziło.

    DPF podejrzewałem, ale nie spodziewałem się że to wyniknie "tak szybko" (cos koło 1000km się to pojawiło oraz nie na trasie tylko właśnie na podmiejskich gdzie prędkość jest relatywnie mniejsza i niestała). Fajnie gdyby auto o tym informowało, a nie na partyzanta. No nic, teraz już wiem.

    Lekturę przeczytałem, będę stosował. Czy zrozumiałem czas pokaże

    Co do wyśmiewanego wszędzie paska, to przyznam, że nie widzę za bardzo podstaw do tego. Auto pali tyle ile pisałem, ma w głębokim poważaniu styl jazdy, przejechane 490000, nie kopci, nie sprawia problemów, a 20letnie siłowniki szyb działają o wiele sprawniej niż w tygodniowym Tipo, podobnie jak drzwi które zawsze się domykają a w fiaciku niekoniecznie Ja wiem, że normy, że nowoczesny itd., ale żeby nie dać kontrolki płynu w spryskiwaczach przy tych wszystkich średnio potrzebnych bajerach to ktoś musiał mieć fantazję Tak czy siak Tipo jeździ się przyjemnie, muszę tylko ogarnąć tą nowoczesność.

    Brykam zatem wedle zaleceń i zgłoszę się ze spalaniem za 2-3 baki - zobaczymy co będzie.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    32
    Postów
    218
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Ten twój passat coś malo pali. Mam skodę Octavię II 1.9tej 105KM w rodzinie i jadąc nią trasą s8 na odcinku ok 300km ze stałą prędkością 130km/h spalanie wyszło ok 6l... Pojezdzin JeszczE tym tipkiem i napisz co i jak. Jakie masz koła?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    144
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Moje tipo jak już pisałem w innym wątku przy autostradowej jeździe 130-140km/h wyszło mi ostatnio 5,7 l. Dzisiaj wracając z pracy przy nieco niższej prędkości 120-130km/h wyszło 5.5 l. Wiadomo, że na długiej trasie (900 km) nie idzie utrzymać ciągle tej samej prędkości, bo albo jakaś zwężka, korek itp.
    Pod koniec dojazd ok 90km zwykłą drogą krajową.
    Średnią prędkość z całej podróży to 108 km/h.
    Koła mam oryginalne 16' w standardowym rozmiarze.

    Jadąc przepisowo drogami krajowymi można zejść nawet poniżej 4l, o ile warunki ku temu sprzyjają.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    144
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    20180204_170647.jpg
    Z dzisiejszej podróży. Prędkość przepisowa.
    Było nawet mniej także można jechac ekonomicznie tym silnikiem.
    Na pokładzie 2 osoby dorosłe, dziecko, wózek, fotelik i bagaże.
    Ostatnio edytowane przez fil400 ; 04-02-2018 o 18:17

  14. #13
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    40
    Postów
    36
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    kola mam 195/65 15 zimowe, przy zakupie byly letnie 16 i spalanie przynajmniej komputer pokazywał identyczne - za krotko jeździłem na nich żeby z baku obliczyć, wiec może nie być miarodajne.
    Na 3 tankowaniu wyszło 6,2 - nadal daleko od Waszych wskazań. Minimum jakie pokazał mi komputer to 6.1. Natomiast to co zauważyłem, to fakt że kiedy silnik naprawdę się nagrzeje (znacznie później niz pokazuje wskaźnik), chwilowe spalanie przy stałej prędkości (nieważne czy tempomat czy noga) potrafi być faktycznie niskie. Natomiast przy odcinkach którymi najczęściej się poruszam czyli 30-50 km na raz ciężko osiągnąć ten stan. Nie wiem na ile można wierzyć tym wskazaniom chwilowym, ale w moim przypadku naprawdę muśnięcie pedału gazu natychmiast wskazuje wartości 8-14 (nie mówię o niskich biegach i przyspieszaniu tylko w miarę statycznej jeździe prosta droga bez korków). Jest to pierwsze moje auto z takim wskaźnikiem, więc nie mam punktu odniesienia.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2017
    Skąd
    Nowa Sól
    Postów
    144
    Auto
    Tipo SW 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Chwilowym się nie przejmuj zbytnio, choć jest to jakiś punkt odniesienia.
    Jest jeszcze jedno wytłumaczenie...ciężka noga

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    30
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Zacznę od takiej informacji: do obserwacji parametrów polecam wtyczkę obd ( do poszukania jaką kupić ) oraz aplikację ALFAobd. Dzięki temu można zobaczyć co się dzieje z parametrami silnika, błędami, stanem dpf itp.
    Nie patrz na spalanie chwilowe, szkoda sobie głowy nim zawracać. Wyczuj samochód i jeździj w zakresie gdy nie męczy się i łatwo nabiera prędkości, czyli powiedzmy na 5 i 6 biegu nie jeździć poniżej 1700rpm.

    Spalanie to ciekawy temat Masz nowy samochód, dajmu się ułożyć. Każdy samochód po kilku tysiącach pali trochę mniej. Mój firmowy opel po przekroczeniu 10tysięcy km zaczął palić ok 1l mniej ( zmiana map silnika - info a ASO, tak napisane mapy ). Mój najmniej z całego baku spalił 5,8, najwięcej 7,1l. Kilka ostatnich tankowań to zakres 6,2-6,6.

    Wyświetlanie dużego spalania na dojeżdzaniu do świateł jest "głupotą kompa". Mam to samo i niezależnie od wypalania dpf. Wyleczyłem się z patrzenia na wyniki na ekranie, bo szkoda zdrowia spali ile ma spalić i tyle.

    Mimo wszystko po rozgrzaniu silnika polecam trzymać obroty w zakresie przynajmniej 1700rpm. Szkoda dwumasy, zapychającego się egr i dpf oraz utraty dynamiki dla oszczędności szklanki paliwa dzięki jeździe na niskich obrotach. Przetestowałem chyba wszystkie warianty, od zamulania na niskich obrotach przez jazdę na zbyt wysokich i znam zakres jak silnik dobrze jeździ i mało pali
    kartonik lubi to.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Spalanie 1,6
    Napisany przez grandekropka na forum 500X
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 23-06-2017, 21:50
  2. duże spalanie?
    Napisany przez dgr2001 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-04-2017, 15:51
  3. Co wpływa na spalanie?
    Napisany przez sim86 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 19-02-2013, 10:20
  4. Spalanie
    Napisany przez maniek8998 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 20-07-2010, 22:01
  5. Za duże spalanie...
    Napisany przez tomek1997 na forum Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-01-2010, 19:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl