Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 23 z 23

Temat: Filtr DPF  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2018
    Skąd
    Krosno
    Postów
    9
    Auto
    TIPO 1.6 MJ
    Rocznik
    2016
    Z moich informacji wynika, że procedura wypalania DPF w Tipo wygląda tak:

    -pierwsza próba wypalania (brak świecenia kontrolki) jeśli sie nie uda to komputer ponawia próbe przy następnym uruchomieniu silnika
    -druga próba wypalania (brak świecenia kontrolki) jeśli sie nie uda to komputer ponawia próbe przy następnym uruchomieniu silnika
    - trzecia próba (kontrolka świeci) teraz musi być wypalona tzn. Przynajmniej 15 min trzeba jeździć ~70kmh z jakimiś sensownie wyższymi obrotami. Jeśli z jakiś powodów przerwiemy sekwencje wypalania (zgasimy silnik lub nie utrzymamy warunków do wypalania DPF) niestety trzeba się udać na serwisowe wypalanie DPF.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2018
    Skąd
    Krosno
    Postów
    9
    Auto
    TIPO 1.6 MJ
    Rocznik
    2016
    Jest kontrolka wypalania DPF w Tipo 1,6MJ! ale włącza się dopiero jeśli dwie poprzednie próby wypalania się nie powiodły.
    Jak się świeci to znaczy że masz jeździć dopóki nie zgaśnie . Jak przerwiesz wtedy procedure to SERWIS..

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    47
    Auto
    Tipo HB 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017
    hmm, warto wiedzieć. Dzięki za info :p

  5. #19
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,034
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    Po co zaraz jechac do serwisu? Kupic kabel, program MES i zrobic wypalanie serwisowe w domu. Operacja prosta jak cep, rozgrzac auto, dalej postepowac wg, programu. Program wrzuca silnik na 3 tys. rpm, na okolo 5 minut. Warunek nie robic tego w lesie i na jakims materiale latwopalnym...browar moze byc.Wszystko.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2019
    Skąd
    Liverpool
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Multijet Station Wagon
    Rocznik
    2017
    mam pytanie czy blad P242d może być oczyczyna zapchanego dpf'a? samochod wczesniej jezdzil w wypozyczalni ma 37 tys nalotu 1.6 multijet z 2017 roku.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    31
    Postów
    147
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Z tego co widzę to błąd jest związany z czujnikiem temperatury spalin i raczej nie oznacza zapchanego dpf (wtedy błąd był by inny). Albo gdzieś jest przerwa (np, wypieta wtyczka z czujnika, uszkodzony przewód) albo najzwyczajniej padł czujnik .

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2019
    Skąd
    Riefensberg
    Wiek
    30
    Postów
    46
    Auto
    Tipo 1.6 mjet
    Rocznik
    2019
    Od 08.19 Maja tez juz adblue Mialem tipo 1.6 mj 2017 r 100tys zadynch problemow z dpf mam teraz nowe 2019 i myslalem ze ten sam Motor a jednak ma inny dpf i ma juz abblue do tego jeszcze dochodzi ze do 2019 roku zalecany byl olej 0w30 C2 teraz mam piersza wymiane w nowym i wedlug ksiazki idzie 0w20 to woda nie olej niewiem co robic czy lac 0w30 jak w strym bo przez 100tys niebylo problemu czy lac 0w20 do nowego moze ktos doradzi ??

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    31
    Postów
    147
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Silnik zapewne jest ten sam, Ad blue bardziej działa w kolektorze wydechowym więc nie ma "wpływu" na budowę silnika - bardziej na samo sterowanie. Dzięki adblue nie masz pułapki Nox która frustruje chwilowymi skokami spalania.

    Jeżeli chodzi o olej to polecam test z filmu (załączam link), i tam nie koniecznie wychodzi że 0w20 to woda, a 5w-40 lepiej smaruje. Wszystko zależy od bazy olejowej, dodatków itp. Wszystkie oleje 0w20 i 0w30 to są tzw oleje ,,lekko bieżne" które mają redukować tarcie wewnątrz silnika, aby obniżyć opory własne a co z tym idzie spalane paliwa ( i najważniejsze emisję spalin dla ekoterrorystów).
    Myślę że olej 0w-30 nie zaszkodzi (w poprzednim bravo 1.6 mjet zalecali 5w-30 a lałem 5w-40. Dojechałem do 200k km i nic się nie działo)

    https://www.youtube.com/watch?v=tQTwoEcWz0U


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-01-2018, 01:20
  2. Filtr DPF
    Napisany przez pawel2408 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-02-2017, 18:57
  3. FILTR
    Napisany przez vibrus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-04-2016, 20:26
  4. filtr dpf
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 14-06-2014, 14:47
  5. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2012, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Kontrolka dpf tipo

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl