Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11

Temat: Dioda Wypalania DPF  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2012
    Skąd
    bedford
    Wiek
    30
    Postów
    17
    Auto
    Tipo 1.6. JTD

    Dioda Wypalania DPF

    Witam. Posiadamy tipo 2018 1.6 DPF i nie ukrywam że jazda po mieście to 70-30. Chciałbym dołożyć diodę by wiedzieć kiedy odbywa się ta procedura tak jak np robią to w fordzie (przy wypalaniu filtra włącza się podgrzewanie lusterek i można dołożyć diodę na instalacji by o tym wiedzieć). Czy jest taka możliwość w tipo ? Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    118
    Auto
    Tipo Station Wagon Longue 1.6 M-Jet 16v 120KM DDCT
    Rocznik
    2017
    W Tipo pojawia się grafika wypalania filtra DPF na wyświetlaczu, gdy proces ten zachodzi.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    59
    Postów
    2,410
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Instrukcja strona 78 tam też widok kontrolki
    CZYSZCZENIE DPF w toku (dotyczy tylko wersji Diesel z DPF)
    Symbol ten świeci światłem stałym w celu zasygnalizowania kierowcy, że system DPF
    wymaga usunięcia, za pośrednictwem procesu regeneracji, nagromadzonych zanieczyszczeń
    (cząstek stałych).
    Symbol ten nie zaświeca się za każdym razem, kiedy DPF przeprowadza regenerację, ale
    tylko wtedy, gdy warunki jazdy wymagają zasygnalizowania tego faktu kierowcy. Aby wyłączyć
    ten symbol, należy jechać samochodem aż do zakończenia procesu regeneracji. Proces
    regeneracyjny trwa zwykle średnio 15 minut. Optymalne warunki do zakończenia procesu są
    osiągane przy utrzymaniu jazdy z prędkością 60 km/h i obrotach silnika powyżej
    2000 obr./min.
    Zaświecenie się tego symbolu nie oznacza usterki samochodu, dlatego nie ma konieczności
    pozostawienia samochodu w warsztacie. 26)

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    753
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Jakie lusterka się podgrzewają....? Ludziska otrząsnijcie się!

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    177
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Co jest dla Ciebie nie jasne. Przy wypalaniu filtra sterownik obciąża silnik przez załączenie odbiorników, które potrzebują dużo mocy. W tym wypadku podgrzewanie szyb, lusterek etc. Przy sprawności alternatora nie przekraczającej 50%. Silnik musi wyprodukować kilka kW. Czyli sterownik podlewa go dodatkowym paliwem,filtr rozgrzewa się i wypala.
    Ostatnio edytowane przez Loczek30 ; 15-07-2019 o 22:51

  7. #6
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    41
    Postów
    65
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    Z moich obserwacji na podstawie podłączonego OBD :
    - DPF wypala się przy jeździe pozamiejskiej co około 300-450 km, najmarniej podczas jazdy miejskiej wypalał mi co 200 km.
    - żadna lampka w tym momencie się nie pojawia - to o czym pisze instrukcja pojawia się (podobno, bo nie doświadczyłem) jeżeli auto podejmie próbę wypalania 3 krotnie i te próby zostaną przerwane, czyli proces nie zostanie zakończony. Wtedy pojawia sie przy wypalaniu ikona i jezeli tego cyklu się nie dokończy to trzeba udać się na wypalanie do ASO
    - naciskanie hamulca, czy nawet zatrzymywanie auta NIE przerywa procesu wypalania DPFa -na 100% bo wielokrotnie tak robiłem i wypalał dalej.
    - wypalanie potrafi się załączyć w mieście w korkach
    - wypalanie nie załączy się pod koniec baku, przez co często (przynajmniej u mnie) odbywa się ono bezpośrednio po zatankowaniu.
    - w moim odczuciu jest to bardzo łatwo wyczuwalne -po pierwsze auto ewidentnie ciężej pracuje, spalanie chwilowe wzrasta, poza tym jak się zaraz "po" wysiądzie z auta czuć ciepło z tyłu auta oraz specyficzny zapach - może nie spalenizny, ale takiego nagrzanego metalu czy coś w ten deseń.


    Długo starałem się znaleźć tego typu informacje - niestety bezskutecznie. ASO odpowiada na wszelkie pytania dotyczące DPFa: "nie wiem" lub "może tak ma być".
    Na pewno w trakcie wypalania obie temperatury przed i za DPFem dążą do około 650C i po osiągnięciu ich na obu czujnikach po około 2 minutach proces jest zakończony. Z tego co obserwowałem (poza miastem) trwa to do 10 minut.

    Gdzieś w trakcie poszukiwać trafiłem na informację, że podobno w przypadku fiata ze wzgledu na specyficzne umiejscowienie DFPa nie jest załączane dodatkowe obciążenie na podzespołach a po prostu dawkowana jest większa ilość paliwa - ale źródła nie pamiętam, więc nie jest to zweryfikowana informacja.

    Natomiast to co na pewno się dzieje, to podczas wypalania przymyka się przepustnica, pytanie czy sobie to jakoś wyprowadzisz na diodkę

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    102
    Auto
    stilo uproad 120Mj
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał cac Zobacz post
    Z moich obserwacji na podstawie podłączonego OBD :


    Natomiast to co na pewno się dzieje, to podczas wypalania przymyka się przepustnica, pytanie czy sobie to jakoś wyprowadzisz na diodkę
    bardzo ciekawe info , czyli tak jak w bmw , klapa gasząca ma udział w wypalaniu dpf ;

    dodam od siebie że regenerację dpf widac też po chwilowym spalaniu , bo jest wtedy wyższe i nie spada na luzie do naturalnego poziomu

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2012
    Skąd
    bedford
    Wiek
    30
    Postów
    17
    Auto
    Tipo 1.6. JTD
    Witam, zgadza się U mnie w Mazdzie sprawa wygląda podobnie, wyższe spalanie chwilowe plus specyficzny bardziej basowy odgłos wydechu, niestety moja kobieta tego nie ogarnia dlatego chciałem założyć diodę by jej to ułatwić


    Co do podgrzewanych lusterek / tylnej szyby; niestety sprawdziłem i tak jak napisał @CAC niestety się nie załączają. Jeśli prawdą jest ze tylko przepustnica się domyka w trakcie wypalania, to niestety raczej nic z tym nie zrobię. No nic, na razie będzie musiała się nauczyć z tym żyć

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    36
    Auto
    Tipo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2016
    Czy przy dopalaniu pojawia się jakiś dodatkowy dźwięk ? U mnie co jakiś czas słychać metaliczny stukot, jakby zawory .. ? Słyszane bardziej w środku jak na zewnątrz, próbuje rozkminic co to ..

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    31
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Nie pojawia się żadny dodatkowy dźwięk. Silnik nieco inaczej chodzi (bardziej dudni) i ma lekko podbite obroty. Przy dłuższym użytkowaniu da się to łatwo rozpoznać.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,045
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    I chyba pokazuje większe chwilowe spalanie.


 

Podobne tematy

  1. Nie uruchamia procedury wypalania DPF 1.9MJ
    Napisany przez lysy na forum Doblo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 22-10-2019, 20:50
  2. Procedura wypalania dpf
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 10-05-2019, 08:29
  3. Dioda LED do kontroli Dpf
    Napisany przez clonowy na forum 500L
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-02-2019, 22:33
  4. Objawy wypalania DPF
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-12-2016, 13:34
  5. Zielona dioda
    Napisany przez Franki2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-06-2010, 22:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl