Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 marzec 2012
    Skąd
    Wawa
    Postów
    19
    Auto
    Doblo 1.9 JTD MultiJet
    Rocznik
    2006

    Nie uruchamia procedury wypalania DPF 1.9MJ

    Witam,
    Mam problem z dpf-em od zeszłego tygodnia, sam nie uruchamia procedury wypalania. Leciałem na mazury i po przejechaniu 80 km wywalił błąd zatkania filtra i wszedł w tryb awaryjny. Po skasowaniu i przejechaniu kilku kilometrów sytuacja się powtórzyła, i tak do samego końca trasy. Na co dzień robię krótkie trasy i wiem że to nie dobrze ale wystarczyło wyskoczyć na obwodnicę i bez problemu wypalał jak należy. A tu po zrobieniu ponad 500km cały czas wywalał ten błąd. Dodam że w zeszłym roku wymieniałem EGR i mój "wspaniały" mechanik twierdzi że nie można go zaślepiać bo coś tam z czytuje itd, a stary zawór był na pewno zacięty na iglicy ale nie podchodziłem do tematu bo był spokój, a jak był przydławiony to wywalał błędy ale mógł być już zablokowany. Miałem też awarie rury między intercooler-em a kolektorem ssącym(po prostu pękła) i zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów zanim ją wymieniłem. Czy brak odpowiedniej ilości powietrza do silnika mogło ewentualnie zapchać EGR? Proszę o podpowiedź.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006
    Możesz uruchomić ręcznie procedurę wypalania DPF. Sam tak nieraz robiłem, pomagało na jakiś czas.
    Może masz padnięty termostat i nie ma wystarczających warunków, żeby włączyć wypalanie?
    Jak chodzi o EGR, to można go zaślepić, ale trzeba go programowo usunąć, bo będzie wyrzucać błąd. Są też zaślepki z niewielkimi dziurkami, które mają ograniczyć zapychanie i nie wyrzucać błędu, ale nie stosowałem takiej, więc nie wypowiadam się.
    Z tą pękniętą rurą to chyba nie powinno mieć większego wpływu na zapchanie EGR.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 marzec 2012
    Skąd
    Wawa
    Postów
    19
    Auto
    Doblo 1.9 JTD MultiJet
    Rocznik
    2006
    Ręcznie uruchamiałem przed wczoraj dwa razy pod rząd i zapchanie spadło z 92% do 70%, tego samego dnia wymieniłem olej i filtr oleju(powietrza wyjme jutro) a dzisiaj po przekroczeniu 2500obr. wywalił błąd. Termostat mam lekko przycięty ale po uruchomieniu klimy łapie temperaturę bez problemu i jest na poziomie 80-95*C

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 marzec 2012
    Skąd
    Wawa
    Postów
    19
    Auto
    Doblo 1.9 JTD MultiJet
    Rocznik
    2006
    A może spróbować "Wyzerowania samo-przyswajalnych funkcji" przez FES? Robił to ktoś, kiedyś?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2018
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2005

    jak ręcznie uruchomić DPF

    jak uruchomić ręcznie wypalanie DPF?


    Cytat Napisał miszczu77 Zobacz post
    Możesz uruchomić ręcznie procedurę wypalania DPF. Sam tak nieraz robiłem, pomagało na jakiś czas.
    Może masz padnięty termostat i nie ma wystarczających warunków, żeby włączyć wypalanie?
    Jak chodzi o EGR, to można go zaślepić, ale trzeba go programowo usunąć, bo będzie wyrzucać błąd. Są też zaślepki z niewielkimi dziurkami, które mają ograniczyć zapychanie i nie wyrzucać błędu, ale nie stosowałem takiej, więc nie wypowiadam się.
    Z tą pękniętą rurą to chyba nie powinno mieć większego wpływu na zapchanie EGR.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    948
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał adistr Zobacz post
    jak uruchomić ręcznie wypalanie DPF?
    Podłączając się do modułu silnika przez komputer z aplikacją MES.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2018
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    37
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2005
    a moge prosic o link do pobrania MES?

    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Podłączając się do modułu silnika przez komputer z aplikacją MES.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    104
    Auto
    Multipla 1.9JTD 2000 115KM, Doblo 1.9MJet 120KM 2006 FL
    Rocznik
    Multipla 2000, Doblo 2006

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    534
    Auto
    Fiat bravo 2,0 mjtd, fiat stilo 1,9 jtd 2003
    Rocznik
    2009
    Tu na forum nawet są i full wersje, darmo!

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    948
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    To prawda, są, ale zauważyłem, że mają problemy ze stabilnością i działaniem wszystkich funkcji, głównie z osiowaniem proxy, które w wielu przypadkach bardzo się przydaje.


    Sam przez to przechodziłem, więc mówię z doświadczenia. Na początek problemy przy samych uruchamianiu, mimo instalacji według tutoriala. Pomyślałem, że widocznie tak jest. Ale kiedy musiałem zrobić osiowanie i wywalało ciągle błędy ze stabilnością połączenia mimo wymiany i różnych interfejsów, postanowiłem kupić sobie swoją licencję na oryginał pobierany z multiecuscan.net. Problemy ustały, zero zawieszania, osiowanie działało, a do tego mogłem też w końcu zrobić i zapisać wykresy parametrów, czego w crakowanej wersji też nie dało rady zrobić.

    No ale jak kto woli i głównie jak często z tego będzie później korzystać program to koszt około 200 zł, interfejs, ja akurat wziąłem w pakiecie, ze wszystkimi przejściówkami i dodatkowym interfejsem vag kkl, wtedy taki zestaw kosztował 99 zł. w sumie 300 zł. Warsztat bierze 60-80 przynajmniej w tych kilku, gdzie ja robiłem naprawy auta. Po 4-5 wizytach koszty się zwracają.
    Wiele prostych usterek dzięki interfejsowi można naprawić samemu.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 marzec 2012
    Skąd
    Wawa
    Postów
    19
    Auto
    Doblo 1.9 JTD MultiJet
    Rocznik
    2006
    Po dłuższej przerwie wracam do tematu, dzisiaj odwiedziłem doktora(mechanika) po podpięciu do kompa stwierdził że mam wtryski trafione a jeden nawet leje i dlatego będzie zapychał DPF i nie będzie uruchamiał procedury regeneracji. Później wstawię jakie to są dokładnie parametry na poszczególnych wtryskach. I mam pytanie, czy spotkał się ktoś z takim zagadnieniem?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 marzec 2012
    Skąd
    Wawa
    Postów
    19
    Auto
    Doblo 1.9 JTD MultiJet
    Rocznik
    2006
    Wtrysk 1: -2.14
    Wtrysk 2: -1.43
    Wtrysk 3: -0.80
    Wtrysk 4: 3.06
    Takie są parametry na poszczególnych wytryskach. Czy ktoś z obecnych może potwierdzić opinie mechanika?


 

Podobne tematy

  1. Procedura wypalania dpf
    Napisany przez gorylpl1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 10-05-2019, 08:29
  2. Objawy wypalania DPF
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-12-2016, 13:34
  3. Nie uruchamia się program do zmiany nastaw licznika FC
    Napisany przez arekdl na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-07-2014, 14:34
  4. Fiat CC 700 bardzo żle się uruchamia na zimnym silniku.
    Napisany przez Lucas001 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-05-2014, 23:02
  5. GDDKiA uruchamia SMS INFO
    Napisany przez ubek na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-06-2011, 10:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wypalanie DPF fiat doblo 2018

Temperatura wypalania dpf doblo

wypalanie dpf doblo

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl