Panowie polecacie jakiś zaufany sklep z olejami? Jakos nie mam przekonania do allegro chociaż wiem, ze tam również sprzedają sklepy sprawdzone.
Panowie polecacie jakiś zaufany sklep z olejami? Jakos nie mam przekonania do allegro chociaż wiem, ze tam również sprzedają sklepy sprawdzone.
To samo gadam od początku. Co by nie wlać do tego niewymagającego silnika i spełniające normę to będzie OK.
Nie wiem czy pamiętacie run na oleje Mobil reklamowane na każdym kroku. Dziś już niewielu o tym pamięta i pewnie stosuje sie je przez "zasiedzenie".
Ale w związku z pojawieniem sie lotosa/orlenu spelniajacego norme do tego silnika (a raczej katalizatora bo ten sam silnik mogl kiedyś jezdzic na full sapsie) przyjrze sie im. Akurat nigdy z polskimi olejami wpadek nie miałem.
Edit: jest taki koleś tester piotr i robi pomiary ktore mozna zobaczyc na yt. Wirnik się ociera o próbkę z filmem olejowym przez 5 min pod obciążeniem ciężarkiem na dzwigni i jest robiony pomiar zużycia.
Jest w necie tabelka porownawcza 5w40 c3 I sposrod orlena castrola i selenii 5w40 c3 selenia jest najgorsza. Akurat dla niej jest tylko pomiar przy 100 stopniach ale rożnica zużycia jest w mm 0.05 castrol, 0.07 orle, 0.11 selenia.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 17-01-2021 o 16:17
Złoty lotos już spełnia fiatową specyfikacje dla tjet?
Lepszy
Power
Gamoniu
Spełnia wymagania (klasa) ale aprobaty fiata nie ma. Biorąc pod uwagę pomiary pozostanę przy castrolu+archoil 9100 m.in. podwyższającego tbn jako że cioram lpg). Wygląda na to że to nie najgorszy olej choć taki test jest nieco amatorski. W silniku poprzez dodatki budują się warstwy, zachodzą procesy chemiczne, termiczne. Tu jest tylko odporność filmu na zerwanie w dwóch różnych temperaturach.
https://zmienolej.pl/pl/ W tym sklepie zaopatruje się w oleje m.in. Amsoil 5W-40 C3 do Tipo, na allegro też działają.
A jak ktoś chce zgłębić tajniki olejów silnikowych to polecam ten kanał na YT:
https://www.youtube.com/c/LaTabernadelMotor/videos
Po obejrzeniu sporej ilości filmów to jeśli chodzi o bazy i ilość dodatków to wymiatają Amsoil i Redline (chyba bardziej znane w USA). W Europie dobrze wypadł Revenol i Shell. A tak poza tym to praktycznie każdy współczesny olej jest całkiem ok kwestia tylko przepłacać za jakość lub nie (np szeroko reklamowany motul).
mi kolo marca wypadnie wymiana oleju/przeglad - 3 lata i 32k km. do tej pory kupowalem selenie ale tym razem chyba poszukam czegos latwiej dostepnego i przystepniejszego cenowo - myslalem wlasnie nad shell. prosty i niewymagajacu silnik. wazne zeby zmieniac co rok/15k km
Ja aktualnie jezdze na Shell Helix HX8, moge polecic bo przejechalem od wymiany 3 tys km i jeszcze nie dolewalem. Mam nadzieje ze literek starczy na dolewki do nastepnej wymiany
PUNTO 1.4 Ja kupuje Motula od lat na Allegro od Filtry Gdańsk .
jak tylko skonczy mi się gwarancja to wlewam lotosa.
Od lat jezdzę na tych olejach i nie zauwazylem ani zwiększonego jego zużycia ani jakiegoś zabrudzenia silnika - pokrywa zaworów w pqru autach tez byla ściągana i bylo zawsze czysto.
Zmieniac co 10tys i będzie ok.
Stowarzyszenie Blechhammer1944
https://www.facebook.com/blechhammer1944/
Jeszcze jedna kwestia dotyczącą wymiany oleju. Korek spustowy miski olejowej. Czy zamawiacie gdzieś na Internecie? Oglądam starą fakturę z ub.roku i jest tam pozycja o korku. Koszt to 12 zł.
Pierd..leni naciągacze. Jak kiedyś jakieś patałachy robiły mi wycenę robocizny przy budowie to do każdego szalowania nowych desek potrzebowali. Osobno policzony fundament osobno strop, osobno słupy, wieńce. Takie same ździrki. Korek się wkręca ten sam a jak się to robi prawidłowo to do końca auta starczy. Podkładkę można zmienić
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-01-2021 o 18:47
Nie wiem jaki jest fabryczny korek w tipo, w 95KM Doblo kiedyś miałem wkręcany do środka miski na imbus aż któryś majster przy kolejnej wymienił zmienił go na taki gdzie wkłada się miedzianą podkładkę za 1zł czyli rozwiązanie takie jak zaproponował Marx.
https://allegro.pl/oferta/korek-misk...ource=facebook
Dlatego się buduje systemem gospodarczym, nie ich piniądze to nie ich problem.
W Tipo 1.4 95KM korek spustu oleju jest stożkowy, uszczelnienie następuje na gwincie po odpowiednim dokręceniu tam nie ma co się zepsuć chyba że się gwint przekręci ale wtedy korpus miski strzeli bo jest amelinowy. W 1.4tjet jest korek z płaską uszczelką, zrobiłem z 4 wymiany oleju i cały czas na tym samym korku i na tej samej uszczelce. Nic nie cieknie.
Ostatnio edytowane przez steyr ; 18-01-2021 o 21:39
Przegląd na dniach, pierwszy po gwarancji więc omijam ASO. Mój zaufany mechanik, który ogarniał mi poprzednie auta leje CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3. Jak wasze opinie na jego temat?