Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
Like Tree1lubi to!

Temat: Wymiana oleju - obecnie półsyntetyk  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Odkąd serwis olejowy dokręcił korek oleju tak, że musiałem przy odkręceniu użyć przedłużki 0.5 metra, to sam wymieniam olej. Stosuje korek fordowski z oringiem gumowym. Moment dokręcenia to 35 Nm i wszystko gra. Przynajmniej gwintu nie zerwie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    52
    Postów
    780
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Jak nic się nie dzieje to niech leje. I tak pojeździ więcej niż buda wytrzyma. Ważne że często i regularnie zmienia.
    ale przyjdzie zima, mrozy i silnik będzie mieć ciężej przy odpalaniu.
    Ludzie wciąż wierzą w mit ze im ten olej gęstszy "przed W" to im bedzie mniej żarł. Ale to bzdura, mit.

    Pierwsza liczba przed W oznacza tylko gestosc na zimno. Im wyżej tym gorzej przy zimnych startach. Tak naprawdę jedyne co ew MOZE sie sprawdzic to liczba (gestosc) PO "W" - czyli gęstość, trwałość filmu olejowego pod obciążeniem.

    Zatem większy sens ma np 5W50 niż nawet 15W..ale na 40.

    Tk samo jak te opowieści wąsatch wujków z wesela vo to radzili wraz z większym przebiegiem lac coraz gęstszy olej - bo oni tak w polonezach robili. Czy innych kantach.
    siwymw lubi to.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    ale przyjdzie zima, mrozy i silnik będzie mieć ciężej przy odpalaniu.
    Ludzie wciąż wierzą w mit ze im ten olej gęstszy "przed W" to im bedzie mniej żarł. Ale to bzdura, mit.
    Nie taka do końca bzdura.
    Onegdaj - moje Stilo 1.4 benzyna - przepisowego oleju zżerał ok.2 litry na 15 tys km. Po zmianie oleju na GM 15W40 przestał żreć w ogóle. W zimie nie widziałem różnicy podczas rozruchu. Przejeździłem tak ok 100 tys km i nie było żadnych minusów tej zmiany. Rozstałem się ze Stilonem przy ponad 200 tys km.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Nic zima nie zmieni przy 10W40. Żona na tym jeździ w mitasubiszi lubiącym olej i zima nie ma różnicy. Poza taką, że w instrukcji do auta ma wymienione niemal wysztkie lepiosci, że można lać od 0 az po 20 przed W i wszystkie możliwe liczby po W.

    Jakie teraz zimy mamy? Jakby było -30 przez kilka dni to może jakaś różnicy by i była ale przy sprawnym aku to tylko 2-3 sekundy kręcenia więcej.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    52
    Postów
    780
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Panowie. Ale powtarzam - tu nie chodzi o liczvę przed W... ale PO W. Juz kij z tym czy bedzie miec ciezej czy nie - ale silnik żre olej przede wszystkim w trakcie eksploatacji na goracym silniku - dlatego na podtawie wlasnych doswiadczen bede sie upierac ze nie ma sensu zmiana na10W....tylko jak już to na ...W50. Wiem co mowie bo mialem kilka opli ecotecow i bravo 1.4
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    636
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Ja również piszę na podstawie własnych doświadczeń. Oryginalnie do Stilo powinien być 5(lub 10)W40.
    Nie pamiętam.
    Zmieniłem na GM 15W40 i temat spalania oleju miałem ogarnięty.
    Tyle, że moje doświadczenia są związane z silnikiem zrobionym z lepszych materiałów (bo trochę dawniej niż te, o których Ty piszesz).
    Ostatnio edytowane przez ochkarol ; 23-08-2024 o 14:43


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Jak obecnie stoi TIPO HB?
    Napisany przez pencammm na forum Tipo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-07-2019, 15:50
  2. Zmiana oleju na półsyntetyk z mineralnego
    Napisany przez profss na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-03-2017, 21:44
  3. Suntetyk czy półsyntetyk
    Napisany przez misie0077 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 19-11-2015, 10:53
  4. [silnik] Po ilu tys. km zmienić olej na półsyntetyk??
    Napisany przez Memciu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-03-2011, 21:59
  5. z półsyntetyku na pełen syntetyk
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 09-06-2010, 22:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl