Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 14 z 14 PierwszyPierwszy ... 4121314
Posty od 196 do 209 z 209
Like Tree26lubi to!

Temat: Wyjasnienie zagadki dziury  

  1. #196
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    15
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet
    Rocznik
    2018
    Owszem. dziura jest męcząca. Choć mam niejasne wrażenie, że na dobrze rozgrzanym silniku jest zdecydowanie mniej dokuczliwa.
    Pozdrawiam :-)
    Tomek B.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #197
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Nie miałem, nie mam I mieć nie będę dziury.

  4. #198
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Wyżej pisałem że sprawdzę właściwości jezdne po wyjęciu rury dolotowej do filtra powietrza, bo któryś z kolegów opisał że po wyjęciu jej ze swojego auta jak i ze skutera, efekty jezdne się poprawiły.
    Otóż moje odczucia są takie: silnik w aucie jest jakby trochę bardziej słyszalny przy przyspieszaniu i większym obciążeniu podczas jazdy pod górę, Czy jest bardziej dynamiczny?- może trochę przy niskich obrotach (tak do 3-35 tys obr)- jakby lepiej się "zbierał". Ale to moje odczucia. Co do ilości spalonego paliwa- trudno coś określić przy obecnej porze roku. Chwilowo wyjęty kawałek dolotu jeździ sobie w bagażniku, i już ma tam swoje miejsce. Zresztą co za różnica, czy pod maską czy w bagażniku- można uznać że nadal jest w aucie, czyli nic z auta nie ubyło.....

  5. #199
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    3-35 tys obr
    Ja pierdykam ale Twoje tipo się wkręca na obroty... 35000 :-D
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #200
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Ja pierdykam ale Twoje tipo się wkręca na obroty... 35000 :-D
    Oj tam, oj tam, jedynie małego przecineczka brakło.....

  7. #201
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Witam,
    szkoda, że temat "umarł" , miałem nadzieję, że problem już nie występuje. Odebrałem dziś nowe auto 1,4 95KM i dławi się między 1 a 2-ką Żałuję, że nie zrobiłem jazdy próbnej ... może bym się nie zdecydował na zakup, choć trudno o inny wybór. Z żalem pożegnałem 12-o letniego Chevroleta Lacetti, był znakomity, ale czas zrobił swoje.
    Pzdr.

  8. #202
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Przy jakich obrotach zmieniasz bieg z 1 na 2

  9. #203
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    @Killer King
    Przejechałem niecałe 50km , tak z przyzwyczajenia z poprzedniego samochodu ok. 2500-3000. Wyżej robi się bardzo głośny. Na razie jeżdżę w miarę delikatnie. Dziwi fakt sugestii (shift) szybkiej zmiany biegu na wyższy np. ok 70km/h już 6-ki. Obroty jałowe ok. 900 - chyba trochę za wysokie.

  10. #204
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Jacek K. Zobacz post
    Dziwi fakt sugestii (shift) szybkiej zmiany biegu na wyższy np. ok 70km/h już 6-ki.
    Podpowiedz (shift) jest dla eko szczurów, po to by szybciutko zajechali silnik.

    Co do dławienia po zmianie z 1 na 2, to daj się przejechać osobie, która na co dzień jeździ kilkoma samochodami i poczekaj z werdyktem.
    W przypadku osób, które jeździły dłuższy czas jednym samochodem, mogą pozostawać stare przyzwyczajenia.
    Nie napisałeś, czy jeździłeś tylko Chevroletem, czy jeszcze np. firmówkami.

    10 lat temu jeździłem dobry rok jednym samochodem i po przesiadce na kolejny przez tydzień nie mogłem się przyzwyczaić.
    Tego problemu nie mają osoby, które codziennie wsiadają do różnych samochodów, wystarczy kilka km i samochód opanowany.

    Aktualnie w jeden dzień mam możliwość jazdy kilkoma samochodami a wsiadając do całkiem innego, nie mam najmniejszego problemu np. ze sprzęgłem itp... ( sorki ale zabrzmiało jak przechwała) - 10 lat temu, to by była straszna męczarnia.
    Co innego moja żona, która od 7 lat jeździ tylko jednym samochodem, tutaj problem byłby dobre kilka dni + zdrowo przypalone sprzęgło.


    Inni piszą, że 1,4 95 to straszne gó..no, ale jak na moje oczekiwania to nawet za dobre gó..no i złego słowa nie powiem.

    W zeszły czwartek dwa dni jeździłem Ceed-em i tutaj przeskok był, ale w porównaniu do Dacii Sandero.
    Tipo stało na równi z Ceedem w momencie jak szukałem nowego samochodu, ale teraz Ceed przegrał w kategorii wyciszenie ( od 100km/h), komfort ( siedzenia, resorowanie ), miejsce ( zwłaszcza przestrzeń kierowcy i pasażera ). Nawet trzaskanie drzwiami mnie denerwowało.

    Jedyne za czym nie tęskniłem, to za świergotającą dmuchawą

  11. #205
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    236
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    @Killer King
    Dziękuję za odpowiedź.
    Zdarzyło mi się jeździć różnymi samochodami, oczywiście najdłużej Chevroletem, ale z takim efektem "dziury" się nie spotkałem. Może to się za czasem ułoży i jakoś się nauczę to niwelować, ale przeczytałem wątek i problem jest. Oczywiście na "shift" już nie będę zwracał uwagi BTW, miałem Sienę 1,6 - to była rakieta.

    edycja:
    Dziś poszło lepiej > trening czyni mistrza . Moja recepta: bieg 1 > 3000obr/min i szybka zmiana na bieg 2 z natychmiastowym dodaniem gazu. Do tej pory robiłem to "leniwie" stąd dobrze czułem "dziurę".
    edycja 2: dziś trudna jazda > korki, przejechanie 50km zajęło mi ... 3godz. Jednak nie jestem zadowolony z tej skrzyni, IMO to najgorsza rzecz w tym samochodzie. Może na trasach OK, ale w mieście, porażka.

    edycja2:

    20210525_153814.jpg

    Pierwsze 1000km za mną. Spalanie podręcznikowe, miasto 7,6//100km, często w korkach, co widać po wskazywanym czasie. Z biegami ... cóż, ten typ tak ma, przy ruszaniu ze świateł, nie chcąc wchodzić na wysokie obroty, widzę, że jestem ostatni, ci za mną wręcz chcą po mnie przejechać
    Ostatnio edytowane przez Jacek K. ; 26-05-2021 o 08:23 Powód: aktualizacja

  12. #206
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Przejeachalem sie dzis 500 tką z 2016 roku. Kwa przyspiesza to szybciej niz tipo w t jecie.Mam na mysli najmniejszy zakres predkosci, auto zwawiej reaguje na gaz. Oczywiscie za chwilę puchnie ale sam start jest duzo plynniejszy. Dziura pedalu gazu w Tipo zdecydowanie jest

  13. #207
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Odgrzewam kotleta . Bawiąc się 500 tką znalazłem opcję programowania przycisku city i da się go przeprogramować na sport. Skutkuje to wyrywaniem auta do przodu przy lekkim naciskaniu gazu jeszcze lepszym niż w starym poście powyżej (tak jak powyżej zaraz potem wraca "do normy" bo max.mocy nie oszukamy). Ale wrażenie jest bardzo fajne jak na taką słabiznę 69 KM. Ustawienie to jest w opcjach body komputera i chyba nie ma nic wspólnego z mapami w ECU. Co ciekawe nawet wskaźniki przechodzą w tryb sport (w analogowym wyświetla się napis sport na budziku".

  14. #208
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ale w tipo to nie działa niestety
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  15. #209
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Ale w tipo to nie działa niestety
    No smuteczek :-(. Ale i tak nie ma co płakać. Właśnie obejrzałem test Alfy Tonale z hybrydą 1.5 litra. Testerowi nie udało się wykręcić czasu lepszego niż 10.5 s w trybie dynamic a w trybie N 11.9 s. Katalogowo Tonale ma tyle co Tipek w t-jecie z euro e6 tzn 9.6 nie mówiąc już o modach. Gdzie ten świat zmierza .
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 16-08-2022 o 22:39


 
Strona 14 z 14 PierwszyPierwszy ... 4121314

Podobne tematy

  1. bardzo proszę o wyjasnienie i pomoc
    Napisany przez rafal198128 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-08-2017, 13:36
  2. Identyfikacja dziury
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-06-2017, 13:37
  3. 3 Pytania zagadki ........
    Napisany przez Subaru na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-10-2016, 08:33
  4. Prośba o wyjasnienie racji - Zbulwersowany
    Napisany przez Rick na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 19-04-2012, 10:56
  5. [silnik] zagadki nierozwiązanej c.d. [1.9 JTD]
    Napisany przez ujejski1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-06-2010, 20:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

skrzynia fiat tipo site:fiatklubpolska.pl

inter autoandersa opinie

fiat 1.4 16v 95km muli przy starcie

fiat tipo 1.4 muli

spadek mocy fiat tipo 1.4

fiat tipo szarpie podczas jazdy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl