Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
Like Tree1lubi to!

Temat: Turbo timer hks  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017

    Question Turbo timer hks

    Witam Szanowne Koleżeństwo

    Przymierzam się do zrobienia w maju chip tuningu. Znajomi namawiają mnie do założenia turbo timera dla ochrony turbiny. Czy ktoś z kolegów montował w swoim t-jecie takie urządzenie? Albo zlecał zamontowanie? interesuje mnie jaki model, i jaki jest koszt montażu> Ewentualnie jaki jest stopień trudności gdybym chciał to sam zamontować?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Strachy na Lachy z tymi padającymi turbinami. W żadnym aucie z turbo jeszcze nie padła mi turbina bez względu na traktowanie. W moim najbliższym otoczeniu również, a trochę tych aut w firmie jeździ z dużymi przebiegami i niedobrze traktowane. Z boxem też są.
    Chip tuning z seryjnymi gratami nie będzie zbyt efektywny. Zrobisz może 135KM i to będzie koniec. Nie wiem czy warto, może się ktoś wypowie, kto zrobił, choć odczucia zawsze będą subiektywne.

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał gilbert3 Zobacz post
    Strachy na Lachy z tymi padającymi turbinami. W żadnym aucie z turbo jeszcze nie padła mi turbina bez względu na traktowanie. W moim najbliższym otoczeniu również, a trochę tych aut w firmie jeździ z dużymi przebiegami i niedobrze traktowane. Z boxem też są.
    Chip tuning z seryjnymi gratami nie będzie zbyt efektywny. Zrobisz może 135KM i to będzie koniec. Nie wiem czy warto, może się ktoś wypowie, kto zrobił, choć odczucia zawsze będą subiektywne.

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Dzięki za info
    Już na tym forum wypowiadały się osoby, które robiły tuning t-jeta.
    https://fiatklubpolska.pl/silniki-be...-4-16v-36849/6
    Trochę poczytałem też w necie i na mediach społecznościowych. Realnie i bezpiecznie tak 145KM można. Spalanie też odrobinę spada 5-10 %. Ale to już zależy od stylu jazdy. Osoby, które zrobiły u siebie chip tuning nie żałują. A przeglądając meedia społecznościowe tzw. wiodących zakładów to tych tuningów w tipo już trochę było.
    Ostatnio edytowane przez pietics ; 01-05-2019 o 00:31

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Na forach znajdziesz dużo teoretyków i znawców.

    Zamiast czytać bełkot i polecanie tego czy tamtego to wal prosto do Cinka - taniej raz do roku grupowo z Alfaholikaki. Bo wbrew powszechnej opinii wygłaszanej tutaj przez kilku fanboy'ów - T-Jet w Tipo to nie do końca to samo co kilka lat temu. Sam Cinek Ci powie, że oprogramowanie mocno się różni (niepochlebnie) ze względu na nowe normy emisji. A tutaj będziesz dyskutować z kilkoma elementami nad wyższością Świąt

    TT zbędny gadżet jeśli nie żyjesz w przesadnym pospiechu.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Tak, masz rację. Już to wszystko wiem. Zacząłem od przeglądnięcia Facebook Cinka. T-jet na euro 6 to niestety inny silnik niż t-jet na euro 4 i 5. To się tyczy nie tylko tipo. Tylko mam trochę daleko do Cinka. Aczkolwiek może się rzeczywiście do Niego wybiorę. Co do TT ja bym się bez tego obył, ale tym autem niestety jeżdżą też inne osoby, a tu już mam wątpliwości bo co nieco widziałem.
    Ostatnio edytowane przez pietics ; 01-05-2019 o 09:34

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Na forach znajdziesz dużo teoretyków i znawców.

    Zamiast czytać bełkot i polecanie tego czy tamtego to wal prosto do Cinka - taniej raz do roku grupowo z Alfaholikaki. Bo wbrew powszechnej opinii wygłaszanej tutaj przez kilku fanboy'ów - T-Jet w Tipo to nie do końca to samo co kilka lat temu. Sam Cinek Ci powie, że oprogramowanie mocno się różni (niepochlebnie) ze względu na nowe normy emisji. A tutaj będziesz dyskutować z kilkoma elementami nad wyższością Świąt

    TT zbędny gadżet jeśli nie żyjesz w przesadnym pospiechu.
    No ale chyba te zmiany leżą głównie w kwestii softu, który właśnie taki Cinosoft potrafi sprawnie przerobić, żeby to działało troszkę lepiej i bezpieczniej dla silnika. Sam mam zamiar po gwarancji zrobić program właśnie w tej firmie.

  8. #7
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    W €6 jest inny sterownik niż wcześniejszy me7.9.10. Zamiast TT prędzej pokusiłbym się o odczyt egt w kabinie. To temperatura zabija turbo i kolektory. Fiat modernizował jedno i drugie, ale Marcin mówił, że poczynione zmiany nie gwarantują pełnego bezpieczeństwa. Ja robiłem konwersję na Abarthowskiego garretta i do Cinka jechałem prawie 400km w jedną stronę. Moim zdaniem, jeśli ktoś ma ochotę pokusić się o chip za 1,5k zł dla 20/30KM warto rozważyć zmianę na GT1446. Turbo (które nie pęka jak ihi) kosztuje drugie tyle+ic+montaż, ale rezultatem jest ~200KM i poczucie, że mamy inne auto. Żaden motor nie oferuje przyrostów rzędu ~60/70% w tych pieniądzach. Racingforum to potwierdza. Warto rozważyć i doskrobać grosza.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Police
    Wiek
    48
    Postów
    137
    Auto
    SW 120
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Ozz Zobacz post
    kosztuje drugie tyle+ic+montaż, ale rezultatem jest ~200KM
    To w sumie ile wychodzi całościowo te 200KM?

  10. #9
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Nowy Garrett 1400/1500, intercooler fmic...nie pamiętam dokładnie, ale coś koło 600zł. Jeśli masz swojego mechanika lub umiejętności, możesz to złożyć sam. Zalecane dołożenie downpipe. Jeśli chcesz wszystko robić u Marcina to krzyknie 3000 z hakiem z soft i poskładanie wszystkiego do kupy, w tym wyspawanie downpipe'a, wyłączenie drugiej sondy, planowanie kolektora, itp.. Też chciałem sam soft podłubać, ale jak poczytałem o ihi i kolektorach to się wstrzymałem, doskrobałem grosza i załatwiłem to pragmatycznie. Drugi rok mija, a banan z twarzy nie schodzi.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    444
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    potwierdzone koszty turbo nowe fabryczne ihi vl36 koszt 1800zł, a garrett gt1446 z abartha 3200zł z pewnego źrodła, jak nie to używki szukanie i trafienie pewniaka z małym przebiegiem to jak święty gral,
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał juri Zobacz post
    potwierdzone koszty turbo nowe fabryczne ihi vl36 koszt 1800zł, a garrett gt1446 z abartha 3200zł z pewnego źrodła, jak nie to używki szukanie i trafienie pewniaka z małym przebiegiem to jak święty gral,
    Czyli wszystko razem to ok 7 tysi? Mi aż 200 koni nie jest potrzebne.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    444
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    masz Chiptuning | Modyfikacje | Diagnostyka blisko, zakup nowego ihi vl36, usunięcie zwężek przed turbo i za katalizatorem i jest szansa na 170km i szansa ze 7 tys wystarczy ale to już wszystko zależy do usług montażowych strojenia i modyfikacji. Zalecane jest by dać większy IC bo w lecie nie wyrobi
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał juri Zobacz post
    masz Chiptuning | Modyfikacje | Diagnostyka blisko, zakup nowego ihi vl36, usunięcie zwężek przed turbo i za katalizatorem i jest szansa na 170km i szansa ze 7 tys wystarczy ale to już wszystko zależy do usług montażowych strojenia i modyfikacji. Zalecane jest by dać większy IC bo w lecie nie wyrobi
    Tak znam. Jeden z najlepszych w kraju. Ale w zeszłym roku się dowiadywałem, to już zajmuje się poważnymi rzeczami, samym chipowaniem i to takich silniczków raczej nie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    A czy ktoś może ma jakąś wiedzę na temat Majcherczyka V-tuning z Leżajska???

  15. #14
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    3200? Święty Gral? Wystarczy poszukać. Garrett GT1446 jest do wzięcia za 1500zł od kolegi Wooyeck z nieistniejącego już Abarth Forum.pl.
    Ogłoszenie wisi na giełdzie na nbk.pl. Sam je grzecznosciowo na prośbę ww zamieszczałem. Turbosprężarki są nowe. Mam zarówno ja, jak i kilku kolegów z nbk.
    PS. Kolektory też ma i również nowe.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    444
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    nie szukał bym nikogo innego jak Cinsoft, odłożyć kasę, umówić termin, cieszyć się profesjonalną modyfikacją na lata. Ludzie z całej Polski zjeżdżają pod Gliwice do Rudna. Ja też tak postąpiłem
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Koniec z silnikami 1.4 Turbo i 1.4 Turbo LPG
    Napisany przez lukasz.zst na forum Tipo
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 06-04-2018, 23:14
  2. Turbo timer
    Napisany przez toofoxy na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-12-2016, 12:36
  3. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2014, 00:27
  4. turbo
    Napisany przez kopras na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-07-2014, 18:46
  5. turbo
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-09-2008, 10:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

turbo gt1446

downpipe GT1446 euro 4

cinsoft lpg site:fiatklubpolska.pl

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534turbo-timer-hks-444582

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl