Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 41 z 41
Like Tree3lubi to!

Temat: tipo 1.4 T LPG fabryczny - potencjalny problem  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,023
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tylko że jeżdżąc na zbyt małym ciśnieniu z reduktora gdy wyjdzie to poza zakres dla którego przeiwdziane są korekty mieszanka może być zubożona i się cośusmaży.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Tylko że jeżdżąc na zbyt małym ciśnieniu z reduktora gdy wyjdzie to poza zakres dla którego przeiwdziane są korekty mieszanka może być zubożona i się cośusmaży.
    Nie wiem jak jest w przypadku 1.4tjet z fabrycznym lpg, ale w przypadku 1.4tjet z dołożonym lpg sterownik jest podatny na niewielkie zmiany korekt STFT i LTFT. Zmiana ww. korekt nawet o +/-5% u mnie powodowała losowo że po odpaleniu zimnego silnika na PB po min 8h postoju obroty przez parę sekund falowały mi z poziomu ~1400obr/min na 1200obr/min. Byłem na regulacji, w sumie przejechaliśmy z 50km z różnymi obciążeniami pod Vmax i problem znikł. Po takiej regulacji dobrze jest dolać z min 5l PB. W starym 1.2 16V na rozjazdach rzędu +/-15% korekt na lpg nie powodowało żadnych negatywnych skutków z praca silnika na PB, za 180kkm przejechanych na lpg nigdy nie zobaczyłem Check-a z powodu instalacji lpg.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 09-09-2019 o 18:26

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    251
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Tylko że jeżdżąc na zbyt małym ciśnieniu z reduktora gdy wyjdzie to poza zakres dla którego przeiwdziane są korekty mieszanka może być zubożona i się cośusmaży.
    W fabrycznej instalacji nie pojeździsz sobie na gazie jeżeli ciśnienie z reduktora będzie nieprawidłowe ... czujnik na listwie gazu wywali błąd zbyt niskiego ciśnienia lub zbyt wysokiego i auto przejdzie na zasilanie benzyną.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Maniek_wroc Zobacz post
    W fabrycznej instalacji nie pojeździsz sobie na gazie jeżeli ciśnienie z reduktora będzie nieprawidłowe ... czujnik na listwie gazu wywali błąd zbyt niskiego ciśnienia lub zbyt wysokiego i auto przejdzie na zasilanie benzyną.
    Zależy jaka jest tolerancja ustawiona, ciśnienie nie na reduktorze nie jest sztywne.

  6. #35
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    1,151
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Taka sytuacja dzisiaj.
    Jadę sobie kurturarnie trasą S3 od Szczecina, od pół godziny nie ruszam ani gazu, ani hamulca, zapięte 125 na liczniku. Droga pusta, bo to wczrsny poranek.
    Na blacie nieruchoma wskazówka troszkę ponad 3k obrotów pokazuje.
    Nagle bez zadnego ostrzeżenia, kaszlnięcia, przydławienia, bez jakiegokolwiek sygnału ostrzegawczego na ułamek sekundy zapala się "czek" po czym przepina na benzynę (zielony dystrybutor po oczach wali z licznika)
    Żeby ponownie przejść na gaz muszę odpalić na nowo bolid, a że to pusta eSka to robię to w locie. Reszta trasy tj. jakieś 500km bez problemu.

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  7. #36
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,983
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Robili ci już aktualizacje zegarów? Nie wiem co to ma wspólnego ale jak w lipcu czy czerwcu zgłaszałem takie czeki to mi zaktualizowali zegary... pewnie zrobi się chłodniej i znowu powrócą...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Sprawdzić błędy Mes-em bo póki co to jest wróżenie z fusów.

  9. #38
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    1,151
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Napisałem to jako ciekawostkę, nie mam MESa, jak się powtórzy, to zgłoszę.

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  10. #39
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    35
    Postów
    1,151
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Robili ci już aktualizacje zegarów? Nie wiem co to ma wspólnego ale jak w lipcu czy czerwcu zgłaszałem takie czeki to mi zaktualizowali zegary... pewnie zrobi się chłodniej i znowu powrócą...
    Nie, a przynajmniej nic mi nie wiadomo o tym by robili.

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2017
    Skąd
    Podhale
    Wiek
    38
    Postów
    24
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet LPG
    Rocznik
    2017
    3 Dni temu mialem bardzo podobna sytuacje(Tjet z fabrycznym LPG) .Jazda autostrada w Czechach przez godzine monotonie 110-120. Nagle bez zadnych objawow wylecial Check i przerzucilo na benzyne. Auto jechalo normalnie na PB przez nastepne 20 km a potem wrocilo samo na LPG. Check engine znikl sam po tym jak wyruszylismy Pragi.W domu podpiolem sie starym ODBII i daromywm Troque na adroida zaczytalem kod bledu z histori :P0087.
    Ostatnio edytowane przez FiszTip ; 14-09-2019 o 13:44

  12. #41
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,983
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał juri Zobacz post
    W fabrycznym tipo lpg ciśnienie na listwie gazu 1.3, jest to w MES sam sprawdzałem.
    I ja sprawdziłem, waha mi się na wolnych od 1,35 do 1,4. Na nienagrzanym silniku po zapaleniu i przejściu na lpg pokazało stałe 1,9.

    Zaciekawiły mnie również korekty kata wyprzedzenia zapłonu na poszczególnych cylindrach, mianowicie są tam wartości 0 a po lekkich przegazowkach tylko na pierwszym cylindrze wyskakiwały ujemne wartości do -3,5... czemu tylko na pierwszym cylindrze?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. fabryczny zestaw głośnomówiący
    Napisany przez hubek na forum Radio i nawigacja Tipo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 02-06-2019, 17:57
  2. Fabryczny Alarm pytanie
    Napisany przez Denis129871 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-06-2016, 16:54
  3. Fabryczny termometr
    Napisany przez lukasz0318 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-09-2015, 18:57
  4. fabryczny alarm
    Napisany przez wizardLBN na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-04-2014, 13:07
  5. fabryczny podłokietnik
    Napisany przez Bronckey na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-11-2013, 22:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl