Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 41
Like Tree3lubi to!

Temat: tipo 1.4 T LPG fabryczny - potencjalny problem  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,976
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A ta zmiana ciśnienia to na parowniku śrubką? Dobrze kojarzę?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,012
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał camperek Zobacz post
    generalnie Tipo z fabrycznym gazem potrafi dać w kość, trzeba zakuwać silnik i po problemie i znika również problem uciekającego oleju , w moim pierwszym tipo silnik dosłownie zapłonął podczas jazdy w upał, a ASO zaoferowało mi jedynie remont zamiast wymiany
    no bardzo wiarygodny post nr 1. Silnik zapłonął podczas jazdy... Problem uciekającego oleju. Dobre
    A wgl o co chodzi - ktoś ma zamiar brać się za regulację gazu nie mając o tym pojęcia?

  4. #18
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,976
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ja próbuje dojść co mi w aso pokręcili...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cos mi pokręcili i nie ma takiego powera na gazie jak był wcześniej. Dlatego pytam o możliwości regulacji fabrycznej instalacji i dotrysku. Bo jak nie ma żadnej regulacji to wychodzi ze mi ciśnienie na parowniku zmniejszyli i jak wciskam porządnie gaz to za małe ciśnienie na duże zapotrzebowanie i czuje ze nie jedzie jak wcześniej... dobrze kombinuje, czy jednak są jakieś inne regulacje w fabrycznej instalacji?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    369
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Ja próbuje dojść co mi w aso pokręcili...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cos mi pokręcili i nie ma takiego powera na gazie jak był wcześniej. Dlatego pytam o możliwości regulacji fabrycznej instalacji i dotrysku. Bo jak nie ma żadnej regulacji to wychodzi ze mi ciśnienie na parowniku zmniejszyli i jak wciskam porządnie gaz to za małe ciśnienie na duże zapotrzebowanie i czuje ze nie jedzie jak wcześniej... dobrze kombinuje, czy jednak są jakieś inne regulacje w fabrycznej instalacji?
    Zobacz czy dobrze filtry od lpg zamontowali jak były one wymieniane na tym przeglądzie. Jaki by mieli interes w tym żeby grzebać w sterowniku od lpg, chyba że przyszła odgórna decyzja "z góry" że zmiana softu i itp. Swego czasu w Renault 1.2tce była akcja zmiany softu bo silniki brały olej Oczywiście zmiana softu nic nie zmieniała poza tym że użytkownicy skarżyli się że auta są coś słabsze.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 08-09-2019 o 19:31

  6. #20
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,234
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    czy jednak są jakieś inne regulacje
    Jasne ,że są . Można np. zmienić czasy wtrysków . Ale zapomnij nic sam nie zrobisz. Potrzeba oprogramowania licencjowanego więc nie kombinuj sam tylko szukaj gaownika który to ogarnie.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,012
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ja prdl. Jak już pisano tutaj czasem wtrysku gazu steruje ecu silnika. Ma dwie mapy analogicznie jak np. Giulietta ma tryby jazdy dnaŻeby móc pozmieniać czasy wtrysku w tej sytuacji to trochę trzeba by mieć pojęcie o grzebaniu w takim sterowniku a nie że w jakimś alfaobd ktoś sobie przsunie suwaczek. Innymi słowy trzeba mieć umiejętności jakie mają chptunerzy. A takich umiejętności nie mają panowie w aso a tym bardziej opcje w oprogramowaniu jakie mają do dsypozycji. Jechać na hamownię i pokazać cymbałom że nie osiąga parametrów i niech oni się martwią

  8. #22
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,976
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    To było przed zmiana filtrów. Coś mówili o czyszczeniu jakiegoś trzpienia w parowniku. spalanie po tym trochę spadło. Po tej akcji poczułem różnice na minus ale zawaliłem to na filtry. Po wymianie filtrów nie poprawiło się.
    Zastanawia mnie co to za trzpień niby wykręcali i czyścili...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    369
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Pewnie chodzi o trzpień elektrozaworu w reduktorze lpg. Reasumując jest to zawór odcinający dopływ lpg. Drugi elektrozawór jest przy butli lpg. Trzpień "lubi" zachodzić zanieczyszczeniami z lpg, często się nie domyka i nie odcina lpg lub po prostu się nie otwiera.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 09-09-2019 o 07:03
    Qvadrat lubi to.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,976
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Skoro mi go wyczyścił i mam teraz taki przebój to albo po zamontowaniu trzpienia nie otwiera się do końca albo zmniejszył mi ciśnienie na parowniku. Dobrze wnioskuje?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    369
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Skoro mi go wyczyścił i mam teraz taki przebój to albo po zamontowaniu trzpienia nie otwiera się do końca albo zmniejszył mi ciśnienie na parowniku. Dobrze wnioskuje?
    Wychodzi na to że tak, jeśli nie ingerowali w ustawienia sterownika lpg. A Mes-em przy fabrycznym lpg nie wiem czy czasem nie ma możliwości sprawdzenia ciśnienia lpg w fazie lotnej.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,976
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Tylko jakie powinno być wzorcowe?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    369
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Tylko jakie powinno być wzorcowe?
    W standardowym sterowniku lpg w odpowiedniej zakładce jest podana wartość ciśnienia roboczego, czyli ciśnienia lpg w fazie lotnej w chwili przeprowadzania wstępnego ustawienia wolnych obrotów tzw. autokalibracji [ dla niektórych monterów lpg regulacja kończy się na tym etapie]. Z reguły jest to wg. Stag-a wartość w zakresie 1,0-1,2Bar [nadciśnienia względem otoczenia], przeważnie ustawia się do 1,5Bar w zależności jak się w strzelimy z doborem średnicy dysz w wtryskiwaczach lpg. Jak jest możliwość w Mes-ie podglądu ciśnienia lpg w fazie lotnej to sprawdź jakie jest spadek ciśnienia przy przyspieszaniu. Z reguły powinno być 0,2-0,3Bar, u mnie na moim reduktorze BRC spadek max. przy tzw. "bucie" jest ~0,12Bar [z 1,4Bar na wolnych obrotach do 1,28Bar]. Posprawdzaj też podciśnienia w instalacji, może czegoś nie podłączyli.
    Qvadrat lubi to.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,976
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Dzięki za wskazówki. Podepnę się mesem i zobaczę co będę w stanie.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    34
    Postów
    402
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    W fabrycznym tipo lpg ciśnienie na listwie gazu 1.3, jest to w MES sam sprawdzałem.
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    31
    Postów
    369
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał juri Zobacz post
    W fabrycznym tipo lpg ciśnienie na listwie gazu 1.3, jest to w MES sam sprawdzałem.
    to dobrze mi się wydawało, czyli jakieś możliwości diagnostyczne są póki nie ma SGW


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. fabryczny zestaw głośnomówiący
    Napisany przez hubek na forum Radio i nawigacja Tipo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 02-06-2019, 17:57
  2. Fabryczny Alarm pytanie
    Napisany przez Denis129871 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-06-2016, 16:54
  3. Fabryczny termometr
    Napisany przez lukasz0318 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-09-2015, 18:57
  4. fabryczny alarm
    Napisany przez wizardLBN na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-04-2014, 13:07
  5. fabryczny podłokietnik
    Napisany przez Bronckey na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-11-2013, 22:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl