Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 54 z 54
Like Tree4lubi to!

Temat: Tipo 1.4 16V 95KM + LPG BRC sequent 32 - późne przełączenie na gaz.  

  1. #46
    XJ6
    XJ6 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2019
    Skąd
    Z miasta
    Wiek
    35
    Postów
    17
    Auto
    Alfa Giulietta
    Rocznik
    2017
    Istotą LPG jest oszczędność. Nawet jeśli coś jest półamatorskie, ale się sprawdza, to nie ma co sapać i dzielić włosa na czworo. Do tej pory wszystkie moje instalacje tak pracowały i dzięki nim zaoszczędziłem grube dziesiątki tysięcy zł. Wolę to półamatorskie rozwiązanie niż profesjonalne, które nie daje mi oszczędności. Ja nie zakładałem LPG dla technicznych przyjemności tyko dla oszczędności. Faktycznie w tej sytuacji to LPG może się nie kalkulować, bo jak się będzie przełączać w zależności od faz księżyca czy erupcji plam na słońcu to może być problem...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Pi..sz pan i tyle. Po co ma mi sie grzac płyn do 40 stopni (a najczęściej na tyle gazownicy ustawiają przełączenie) jak na dworze jest 25 i kazda ilosc gazu bez problemu odparuje nie zamrażając parownika. Co innego jak mam - 20 i po rozruchu but w podłogę (bo są tacy)i ilość gazu jaka się rozpręża powoduje że wszystko zamarza. To w kwestii oszczedności. Tipo przełacza mi sie na ogół szybciej przez większą część roku niz mito z brc. Choć brc i tak jest niezłe bo przynajmniej mają jakieś wsparcie z centrali. Powód jest taki że dokładane instalki są dobierane na oko stąd też ten próg. tak też są strojone-bez znajomości strategii działania ECU benzyny co sktutkuje takimi wypadkami jakte w tipo-rutyna gaziarzy i tyle. Fabryczna ma swoją mapę dla gazu w łasnie w w ECU benzynowym ( pewnie gdzies w tych samych czeluściach epromu jak tryb d w julce) i zrobiona dokładnie pod ten silnik.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-01-2020 o 21:02

  4. #48
    XJ6
    XJ6 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2019
    Skąd
    Z miasta
    Wiek
    35
    Postów
    17
    Auto
    Alfa Giulietta
    Rocznik
    2017
    JA tam nie wiem, ja ma ustawione u siebie na 30 st. i jest ok. Trzeba być idiotą, żeby nierozgrzany samochód butować i to nie tylko na gazie, ale i na benzynie. Piszesz o fabrycznej instalce. Ok, a ile jest tych aut z fabryczną instalką na rynku co to ma wszystko ustawione jak w książce napisali? Co mają zrobić ci co chcę mieć gaz, ale Tipo to nie jest auto ich mokrych snów? Rozumiem, że przez to, że nie mogą kupić Giulietty z fabrycznym gazem mają się przesiąść do bryczki z koniami?
    Tartarini założyłem u siebie nie dlatego, że jest takie ekstra (bo wtedy to bym założył BRC), ale dlatego, że musiałem, bo szkoda mi było gwarancji przy nowym aucie, a poza tym miałem już Tartarinii i nie było z tym problemów. Instalka do Giulietty nie jest wybierana przez Jasia z ASO, ale zatwierdzona przez FCA i testowana w Bielsku. Jest precyzyjna instrukcja montażu tej instalki tylko do Giulietty. Wsparcie mnie nie interesuje. I tak sam nic przy tym nie zrobię, bo zapłaciłem za to, żeby to jeździło bezobsługowo i póki co tak jest i mam nadzieję, że będzie. Tartarinii ma bardzo dobrego przedstawiciela w Katowicach. Nie słyszałem, żeby nie podołali jakimś problemom z tą instalką. Głównym problemem przy gazie nie jest sama instalacja tylko paproki gaziarze, którzy biorą się za coś o czym często nie mają pojęcia. I potem są problemy. Miałem zaufanego świetnego gaziarza od BRC. Obawiałem się zmiany, zwłaszcza że w ASO bywa różnie, ale jak zobaczyłem ich robotę i to jak podeszli do auta i jak wykonali i wystroili instalkę, jestem bardzo zadowolony.

  5. #49
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    M.in. wlasnie dlatego kupilem tipo nie julkę. Że wszystko jest zrobione i nie muszę wnikać czy ktoś ściągał kolektor do wiercenia czy wiercił jak mu wiertarka podeszła, czy montował rurki pod autem blachowkrętami z castoramy i czy to wystroił. Kilkanascie lat temu wyrosłem z marzeń o samochodach dostępnych niemal dla każdego a gdyby tak było po prostu jeździłbym na benzynie. Ot wykorzystałem okazję że było. Ten super serwis od Tartarini koło kopalni Wujek? Stroił to na sondzie szerokopasmowej? Czy wg tej samej instrukcji (dostępna w necie i tu ją wklejałem) co w tipo? Tej samej wg której wystroili inne tipo w których padła głowica. Też zatwierdzonej przez FCA? To tartarini to totolotek i ma do tego tęsamą wadę co fabryka-jest nieserwisowalna na "wolnym" rynku (albo i gorzej bo tu przynjajmniej graty pochodzą z landi po normalnych cenach a i MES coś tam ogarnia. A i chyba wołają za to więcej niz 3.5 k (to znów w kwestii ekonomiki takiego dealu)
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-01-2020 o 22:52
    luckyboy lubi to.

  6. #50
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    XJ6, oceniasz instalacje lpg tylko przez pryzmat instalacji w swoich autach... towoje posty aż tryskają subiektywizmem... twierdzisz w jednym poście, ze fabryczne lpg nie tak przechodzi na gaz bo u ciebie dokładanie robią to inaczej, by w kolejnym poście zaraz napisać, ze jednak na fabrycznej się nie znasz i nie wiesz...

    Nawet jak Ci się wydaje, ze wszystko wiesz to możesz mieć racje tylko w tym, ze Ci się wydaje... nikt nie lubi być zakrzykiwany nawet na forum i mieć narzucane czyjeś niby racje... zbastuj odrobinkę...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #51
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał XJ6 Zobacz post
    Oho zaczyna się... Nie zauważyłeś prowokacyjnego postu swojego kumpla powyżej? Zasugerował, że jak ma lpg to będę miał wydatki i od razu kazał się z tego wyspowiadać. [...] Ale kolego kjk, którego zapewne ubodło nie to, że ktoś bredzi, tylko, że ci wytknąłem, że żeś strucla 1.4 niegazowalnego kupił
    Ty masz jakiś PMS, żeś taki drażliwy? Urażona dziewica? Psychoanalityk amator? Sam nie zajarzyłeś, że pytanie było bez podtekstów i skierowane nie do ciebie tylko do kolegi, który jest świeżo po remoncie.
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 28-01-2020 o 23:41

  8. #52
    XJ6
    XJ6 jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2019
    Skąd
    Z miasta
    Wiek
    35
    Postów
    17
    Auto
    Alfa Giulietta
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    M.in. wlasnie dlatego kupilem tipo nie julkę. Że wszystko jest zrobione i nie muszę wnikać czy ktoś ściągał kolektor do wiercenia czy wiercił jak mu wiertarka podeszła, czy montował rurki pod autem blachowkrętami z castoramy i czy to wystroił. Kilkanascie lat temu wyrosłem z marzeń o samochodach dostępnych niemal dla każdego a gdyby tak było po prostu jeździłbym na benzynie. Ot wykorzystałem okazję że było. Ten super serwis od Tartarini koło kopalni Wujek? Stroił to na sondzie szerokopasmowej? Czy wg tej samej instrukcji (dostępna w necie i tu ją wklejałem) co w tipo? Tej samej wg której wystroili inne tipo w których padła głowica. Też zatwierdzonej przez FCA? To tartarini to totolotek i ma do tego tęsamą wadę co fabryka-jest nieserwisowalna na "wolnym" rynku (albo i gorzej bo tu przynjajmniej graty pochodzą z landi po normalnych cenach a i MES coś tam ogarnia. A i chyba wołają za to więcej niz 3.5 k (to znów w kwestii ekonomiki takiego dealu)
    Ten sam co przy wujku. Głowice padały w Tipach przy pierwszych montażach i nie przez Tartarinii tylko przez kiepskie głowice. Teraz robią obowiązkowy dotrysk i chyba te problemy ustały z tego co czytam.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    XJ6, oceniasz instalacje lpg tylko przez pryzmat instalacji w swoich autach... towoje posty aż tryskają subiektywizmem... twierdzisz w jednym poście, ze fabryczne lpg nie tak przechodzi na gaz bo u ciebie dokładanie robią to inaczej, by w kolejnym poście zaraz napisać, ze jednak na fabrycznej się nie znasz i nie wiesz...

    Nawet jak Ci się wydaje, ze wszystko wiesz to możesz mieć racje tylko w tym, ze Ci się wydaje... nikt nie lubi być zakrzykiwany nawet na forum i mieć narzucane czyjeś niby racje... zbastuj odrobinkę...
    Nie, nic nie wiem najlepiej, ale jakieś doświadczenie w lpg mam. Wpisałem czy i ile przejeździłem i co mi padło. Dobrze wiecie, że LPG nie jest problemem samo w sobie, tylko montaż instalki przez paproków. JA ma dobre doświadczenia, trafiałem na dobrych gaziarzy to nie mam powodów do narzekania.
    Spokojnie. Zaraz znikam z forum, bo jakiekolwiek bardziej stanowcze zdanie tu u was powoduje od razu agresję i groźby i sugestie do moda o karanie. Nie mam zamiaru się tu z kimkolwiek użerać.

  9. #53
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał XJ6 Zobacz post
    Dobrze wiecie, że LPG nie jest problemem samo w sobie, tylko montaż instalki przez paproków.
    Wiemy, aczkolwiek podejrzewam, ze nie wszyscy się z tym zgadzają - ich sprawa...


    Cytat Napisał XJ6 Zobacz post
    jakiekolwiek bardziej stanowcze zdanie
    Jest bardzo wskazane, rozchodzi się tylko o sposób jego wyrażania...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #54
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał XJ6 Zobacz post
    Ten sam co przy wujku. Głowice padały w Tipach przy pierwszych montażach i nie przez Tartarinii tylko przez kiepskie głowice. Teraz robią obowiązkowy dotrysk i chyba te problemy ustały z tego co czytam.
    Niestety dotrysk nic nie daje ani serwisowanie u nich w Katowicach. Wychodzi na to ze 1.4 95 km nie nadaje sie do gazu i tyle. Natomiast inni producenci instalacji tego silnika sie nie boją nawet w Tipo...


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-06-2018, 03:05
  2. Instalacja LPG w Tipo 1.4 95km
    Napisany przez pelikan1 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 08-06-2018, 11:16
  3. Fiat Tipo 1.4 95km x2
    Napisany przez Marcin ADF na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-06-2018, 17:18
  4. [OffTopic] Tipo 1.4 95km, a osiągi
    Napisany przez RedDevil na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 01-09-2017, 20:07
  5. tipo 1.4 95km chip ktoś coś.......
    Napisany przez ŻÓŁWIK35 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-06-2017, 19:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brc sequent 32 nie przelacza na gaz

brc podpiecie.pod.komputer.w.tipo

lpg brc pozne zalaczanie

c4 reduktor szeregowo

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16v-95km-lpg-brc-sequent-32-pozne-przelaczenie-na-gaz-42447

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl