Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 54
Like Tree4lubi to!

Temat: Tipo 1.4 16V 95KM + LPG BRC sequent 32 - późne przełączenie na gaz.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2017
    Skąd
    Mierzyn
    Postów
    59
    Auto
    Tipo sedan 1.4
    Rocznik
    08.2016

    Tipo 1.4 16V 95KM + LPG BRC sequent 32 - późne przełączenie na gaz.

    Witam,
    Mam następujący problem,rano,po nocy,gdy silnik jest zimny,odpalam auto i jadę w trasę,auto odpala oczywiscie na benzynie
    i po przejechaniu ok.2-4km przełącza się na lpg,tylko to przełączenie następuje przy osiągnięciu 5 kreski na lcd gdy silnik jest już w tzw.optymalnej temperaturze,6 kresek to jest połowa skali.
    Dla mnie jest to sporo za późno,wyczytałem że przełączenie na lpg powinno się odbyć przy temp.ok.40st.C.
    Teraz rano jest jeszcze w miarę wysoka temp.powietrza,a zimą gdy temp.są w okolicy zera to potrafię dojechać prawie do pracy (ok.8km) i dopiero następuje przełączenie.W serwisie wymienili profilaktycznie czujnik temperatury lpg ale niestety bez zmian,obniżona została też temp.przełączania o 10 st.C ale bez efektu.
    Pytanie do użytkowników Tipo z lpg Brc jak to u was wygląda i czy macie podobne problemy.Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tylko bóg jeden wie ile kresek to ile stopni. Tzn wie to program diagnostyczny i trzeba porównać kreski z faktycznymi stopniami. Ja w alfie brc miałem ustawione na 25 stopni i hula do dziś 9lat i ponad 153 kkm.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Zakładałeś u dealera czy w "u gaziarza"?

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ja w alfie brc miałem ustawione na 25 stopni
    Dokładnie, gazownicy ustawiają 40-50 °C ale wtedy na krótkich trasach nie doczekasz się przełączenia na gaz zimą. Też mam poustawiane w swoich autach dwadzieściaparę stopni, najwyżej będę musiał kiedyś regenerować parownik. Regeneracja kosztuje grosze, nowy reduktor też nie jest drogi, wolę jeździć na gazie niż na benzynie nawet kosztem wymiany "przedwcześnie zużytego" parownika. Zresztą przy tych zanieczyszczeniach gazu i tak w życiu nie wytrzyma tyle ile deklaruje producent (filtry nie wyłapują 100% zanieczyszczeń, niektóre wytrącają się dopiero przy przejściu z fazy ciekłej w gazową).

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Regeneracja kosztuje grosze, nowy reduktor też nie jest drogi, wolę jeździć na gazie niż na benzynie nawet kosztem wymiany "przedwcześnie zużytego" parownika.
    Panie. Tartarini jeszcze nie miałeś
    IT_spec lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2017
    Skąd
    Mierzyn
    Postów
    59
    Auto
    Tipo sedan 1.4
    Rocznik
    08.2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Zakładałeś u dealera czy w "u gaziarza"?
    Zakładałem u dealera przy zakupie auta.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    W przyszłym tygodniu jestem umówiony na ponowne zmniejszenie temp.przełączania na lpg i przy okazji zapytam jaka temp.jest ustawiona.
    Ale powiedzcie czy zmniejszając temp.nie pojawią się w chłodniejsze poranki jakies szarpania silnika itp? czy bedzie to dobre dla dla silnika i innych podzespołów,bo jesli mam miec problemy zimą to chyba lepiej odpuscic niz siedziec w aso,z drugiej strony nie poto zakladalem lpg zeby jezdzic na pb.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Możliwe, że Ci źle wpięli przewody od wody lub jest spaghetti np. i nie chce płynąć tak jak powinno. Zamiast się bawić w temp. podjedź na szybko do najbliższego autoryzowanego pkt. BRC i powiedz im o co chodzi. Rzucą okiem pod maskę, podłączą do kompa i powinni wiedzieć OCB zapewne od razu. Nic nie powinni brać, bo masz gwarancję BRC. Chyba, że będziesz miał poważne wady montażowe - wtedy mogą poprawić na Twoje życzenie ale kasę wezmą. W ASO jest zapewne papudrak, który jest po "szkoleniu" i jest miszcz. Może być trudno u nich coś wywalczyć i zmarnujesz czas. Jak masz możliwość to wal do ludzi, którzy się tym zajmują. KONIECZNIE napomknij im, że gniazda zaworowe są z gównolitu i jest wiele przypadków wypalonych przy małych przebiegach i chcesz zrobić mapę w trakcie jazdy. To BRC - więc nie daj sobie wcisnąć lubryfikacji - pierwsze co będą chcieli zrobić

    Co do samej niższej temp. to tak. Może poszarpywać, mieć problem ze składem mieszanki zanim się zagrzeje do temp. roboczej. Jak jeździsz tak krótkie odcinki to w efekcie rozjadą Ci się mapy od benzyny, a na ich podstawie jest układana mapa LPG. Plus szlam w reduktorze. Masz ogromną zaletę i nie masz Tartarini - możesz serwisować LPG gdzie chcesz i nawet Stachu w stodole Ci z grubsza ogarnie w razie problemów.

    Moje zalecenia:
    - Udać się do dobrego gaziarza z listy oficjalnych serwisów BRC. W celu sprawdzenia czy montaż jest OK (nie masz spaghetti/za długich przewodów do reduktora/reduktora za wysoko) i od strony ustawień sterownika.
    - Jak wszystko będzie ok to umówić się z Panami na poniedziałek na ustawienie mapy (30-60min), ale w weekend dziabnąć z żoną i dzieciakami tak ze 100-200km NA BENZYNIE, żeby mapa od beny Ci się ładnie ustawiła i dopiero na jej podstawie zrobić mapę LPG.

    Niestety robiąc dziennie 2x8km problemy z LPG też będą Ci się pojawiać jeśli nie będziesz auta "ganiać" co weekend.
    marajan lubi to.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Po powyższym wykładzie, a zwłaszcza ostatnim zdaniu stwierdzam, że gaz nie jest dla mnie i dobrze, że nie skusiłem się na wersję z LPG

  10. #9
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Przy przebiegach 5tyś. km rocznie LPG to średnio opłacalny biznes w ogóle + dodatkowe problemy.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ja tam raczej rocznie mieszczę się w 10 tyś, ale i tak gaz może wprowadzić więcej problemów niż korzyści.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Wszystko sprowadza się do tego kto ile jeździ i ile pali auto. +/- jedne auta bardziej inne mniej nadają się do LPG (skrót myślowy). Jedni liczą inni nie.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2017
    Skąd
    Mierzyn
    Postów
    59
    Auto
    Tipo sedan 1.4
    Rocznik
    08.2016
    FiatPrime,dzięki za zajęcie się tematem i za cenne rady,niestety jestem juz miesiąc po gwarancji ale nie ma problemu jak trzeba będzie to zapłacę,ważne aby dobrze zrobili robote.
    Ja generalnie robię więcej km bo pracuje samochodem,8 km napisałem że mam dojazdu do firmy.Dzieki raz jeszcze i pozdrawiam.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2018
    Skąd
    Trójmiasto
    Wiek
    36
    Postów
    39
    Auto
    Fiat Tipo SW 120KM +BRC
    Rocznik
    2016
    Jestem świeżo po montażu LPG BRC SQ32 (przejechałem dopiero 100km), układ się jeszcze stroi, dlatego na drobne szarpanie lub krótkie "czeki" nie zwracam uwagi (z każdym przejachanym kilometrem jest co raz lepiej), ale muszę Ci powiedzieć, że przełącza się bardzo szybko - po zapaleniu 2 kresek. Pytałem swojego gazownika, to zostawił ustawienia fabryczne +42stC.
    Tak jak radzi FiatPrime - znajdź dobrego gazownika, który działa od 10-15lat i polecają go na LPG Forum i niech Ci się podepnie pod komputer i posprawdza makarony pod maską.
    Ja w poprzednim samochodzie założyłem instalację u tańszego instalatora (mój błąd), a serwisowałem u innego, jak się okazało, że trzeba poprawiać po druciarzu.

    Daj znać, jak Ci będzie działać ta instalacja po poprawach. Mam ten sam sterownik i jestem ciekawy.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    aha...i sama sie kalibruje instalacja? szarpiąc auto i wywalajac check engine? chyba ktos cie okłamuje...i nie trzeba sie tu znac na motoryzacji
    IT_spec lubi to.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Ja w Lancerze mam STAGa z autoadaptacją, ale checkami mi nie sypie na tę okoliczność, ani nie szarpie

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-06-2018, 02:05
  2. Instalacja LPG w Tipo 1.4 95km
    Napisany przez pelikan1 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 08-06-2018, 10:16
  3. Fiat Tipo 1.4 95km x2
    Napisany przez Marcin ADF na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-06-2018, 16:18
  4. [OffTopic] Tipo 1.4 95km, a osiągi
    Napisany przez RedDevil na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 01-09-2017, 19:07
  5. tipo 1.4 95km chip ktoś coś.......
    Napisany przez ŻÓŁWIK35 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-06-2017, 18:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brc sequent 32 nie przelacza na gaz

brc podpiecie.pod.komputer.w.tipo

lpg brc pozne zalaczanie

c4 reduktor szeregowo

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16v-95km-lpg-brc-sequent-32-pozne-przelaczenie-na-gaz-42447

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl