Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 60 z 60
Like Tree17lubi to!

Temat: Tipo 1.0 T3 100KM  

  1. #46
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja ostatnio zrobiłem 3000 km na autostradach, spalanie 6 litrów na 100-tkę - także w 1.4 95 koni myślę że niezły wynik.
    Jechałem tak zazwyczaj 130km/h
    Jacek K. lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    3
    Postów
    21
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał Yarpen Zobacz post
    Zgadza się. W zupełności wystarczy. W GP miałem tak zestopniowaną skrzynię, że przy 100 km/h miałem około 3000 obrotów - męcząca była jazda na drogach szybkiego ruchu. Czytałem gdzieś, że Linea przy tym samym silniku miała zestopniowana skrzynię inaczej - przy tej samej prędkości było około 2000 obrotów.
    Mam Lineę w rodzinie. Jak dobrze pamiętam to przy 100km/h było około 2500 obrotów. To i tak mniej niż 3000 w GP.

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2021
    Skąd
    Dolnośląskie
    Wiek
    37
    Postów
    37
    Auto
    Tipo Cross 1.0
    Rocznik
    2021
    Mam problem z tym silnikiem lub jakaś inna usterkę.

    Chodzi o to, że podczas ruszania i utrzymywania prędkości 10-15 km/h (np w korku lub na parkingu) muszę pozostawać na 1 biegu, a powoduje to czasem dziwne rwanie jakby za mało mocy miał silnik. Nie jest to zwykły kangurek, bo nawet jak dodam więcej gazu dalej czuć jakby auto przyspieszało i zwalniało pomimo trzymania na gazie nogi na tym samym poziomie.

    Przy przebiegu ~ 2000km zgłosiłem to ASO ale stwierdzili że wszystko ze sprzęgłem jest ok i nie odnotowali tego, ani żadnych spadków i błędów w komputerze.

    Nie potrafię na razie znaleźć dokładnego sposobu (kąt nachylenia powierzchni itp) powtórzenia tego za każdym razem.

    Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem z tym silnikiem?

    Nie wiem co jest powodem występowania tej usterki, ale występuje najczęściej w korku np na autostradzie i w aucie pracują:
    -klimatyzacja
    -android auto
    -czujniki (martwe pole, wykrywanie auta przed tipo, możliwe że czujniki parkowania)

    Będę sprawdzał najpierw paliwo, do tej pory najczęściej tankowałem 95 podstawową na Orlen.

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2021
    Skąd
    Silesia
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.0
    Rocznik
    2020
    @00raq00
    Ja mam całkiem podobnie z tym rwaniem przy 500 km przejechanych od zakupu, ale jakoś nie przejmuję się tym zbytnio. Być może silnik turbo tak ma. Osobiście pierwszy bieg traktuję jako taki aby tylko ruszyć z miejsca samochodem i od razu ,,dwójka'' leci. Wtedy nie ma tego problemu.

    Swoją drogą możecie coś doradzić w kwestii zmiany biegów w 1.0 T?
    Na wyświetlaczu podpowiedzi zmiany biegów jadąc 45-50 km już zaleca zmianę na ,,czwórkę'' z tym, że czy to jest takie rzeczywiście ekonomiczne i dobre dla samego silnika? Pozostaję na trójce przy tej prędkości mając lekko ponad 2tys obrotów.
    Wskazywanie ,,piątego'' biegu przy prędkości 60 km też jest dla mnie trochę naciągane.

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Wskazówki / podpowiedzi zamiany biegów są dla eko szczurów, którzy myśląc o ekologii nieświadomie zajeżdżają silnik.

    Z górki jeszcze ujdzie ale w drugą stronę to aż serde boli.

  7. #51
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    513
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Nie bierzcie pod uwagę podpowiedzi zmiany biegów a szczególnie w trakcie układania silnika. W tym okresie należy zmieniać biegi w optymalnym zakresie obrotów, tak żeby silnik się nie był niepotrzebnie obciążany na niskich lub wysokich obrotach.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #52
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    I koło dwumasowe. Przypomnę co tam mądre głowy piszą na ten temat: 1500 obr/min to graniczna prędkość obrotowa, czyli 25 Hz, przy której uaktywniają się jakieś rezonansy i rozwalają cały interes. Może to bardziej dotyczy diesli bo te nasze silniki turbo jeszcze nie jadą i chyba nikt nie piłuje na takich obrotach ale też ma związek z ecodrivingiem.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-08-2021 o 22:42

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2020
    Skąd
    Nowa Huta
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał Prezes42 Zobacz post
    @00raq00
    Ja mam całkiem podobnie z tym rwaniem przy 500 km przejechanych od zakupu, ale jakoś nie przejmuję się tym zbytnio. Być może silnik turbo tak ma. Osobiście pierwszy bieg traktuję jako taki aby tylko ruszyć z miejsca samochodem i od razu ,,dwójka'' leci. Wtedy nie ma tego problemu.

    Swoją drogą możecie coś doradzić w kwestii zmiany biegów w 1.0 T?
    Na wyświetlaczu podpowiedzi zmiany biegów jadąc 45-50 km już zaleca zmianę na ,,czwórkę'' z tym, że czy to jest takie rzeczywiście ekonomiczne i dobre dla samego silnika? Pozostaję na trójce przy tej prędkości mając lekko ponad 2tys obrotów.
    Wskazywanie ,,piątego'' biegu przy prędkości 60 km też jest dla mnie trochę naciągane.
    Ja mam co prawda 1.4 95 KM ale zupełnie ignoruję te "podpowiedzi" zmiany biegów. Zwracam uwagę tylko na obrotomierz i staram się nie schodzić poniżej 2 000 i nie wychodzić powyżej 3000 obrotów (tu oczywiście nie mówię o sytuacjach przy wyprzedzaniu czy maksymalnej jeździe na autostradzie na 6 biegu).

  10. #54
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Prezes42 Zobacz post
    Swoją drogą możecie coś doradzić w kwestii zmiany biegów w 1.0 T?
    Na wyświetlaczu podpowiedzi zmiany biegów jadąc 45-50 km już zaleca zmianę na ,,czwórkę'' z tym, że czy to jest takie rzeczywiście ekonomiczne i dobre dla samego silnika? Pozostaję na trójce przy tej prędkości mając lekko ponad 2tys obrotów.
    Wskazywanie ,,piątego'' biegu przy prędkości 60 km też jest dla mnie trochę naciągane.
    Na płaskim i przy delikatnej jeździe wszyscy problem widzą? Według tutejszych wróżbitów już powinienem mieć uwalony silnik, a dwumasa już dawno w kuble powinna być. Nie widzę żadnego problemu, żeby w TB jechać na 4 50km/h, czy 60km/h na 5 - obroty będą odpowiednie. Rozumiem, że 6 nigdy na DK nie wrzucisz, bo obroty będą poniżej 2tyś.? Jeszcze ciekawsze czytałem, że 6 tylko na autostradę... Wszystko zależy od silnika, czyli jak wygląda krzywa momentu, itd. i warunków jazdy. Wiadomo, pod górkę, czy przy ostrym bucie trzeba zredukować. Małego wolnossaka, z wysoko położonym momentem, żeby jechał, trzeba kręcić. W TB - to zależy
    Co mają począć właściciele automatów, gdzie silniki potrafią zejść poniżej 1500obr.?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-08-2021 o 13:20

  11. #55
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    I koło dwumasowe. Przypomnę co tam mądre głowy piszą na ten temat: 1500 obr/min to graniczna prędkość obrotowa, czyli 25 Hz, przy której uaktywniają się jakieś rezonansy i rozwalają cały interes. Może to bardziej dotyczy diesli bo te nasze silniki turbo jeszcze nie jadą i chyba nikt nie piłuje na takich obrotach ale też ma związek z ecodrivingiem.
    Każde wirujące urządzenie ma tzw obroty krytyczne (najwyższe drgania przypisane do obrotów, obciążeń itd ) i trzeba je przejść , nie wolno w nich trwać. 1500 to chyba nawet nie pojedzie ? Nieee, auto musi żyć w obrotach troszkę (oczywiście bez przesady )

  12. #56
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    1500 to chyba nawet nie pojedzie ?
    Wolnossak z GP 1.4 77KM, czy MultiAir 140KM pojedzie bez problemu, nie ma żadnych niepokojących objawów z silnika (przy 1300 też nie dudni, sprawdzałem) - nie wiem jak u Ciebie po tuningu, może jest inaczej
    Z kolei w UNO 1.0 FIRE waliło na niskich obrotach, nie wiem jakich, bo obrotomierza mój nie miał.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-08-2021 o 16:08

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2021
    Skąd
    Silesia
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.0
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Na płaskim i przy delikatnej jeździe wszyscy problem widzą? Według tutejszych wróżbitów już powinienem mieć uwalony silnik, a dwumasa już dawno w kuble powinna być. Nie widzę żadnego problemu, żeby w TB jechać na 4 50km/h, czy 60km/h na 5 - obroty będą odpowiednie. Rozumiem, że 6 nigdy na DK nie wrzucisz, bo obroty będą poniżej 2tyś.? Jeszcze ciekawsze czytałem, że 6 tylko na autostradę... Wszystko zależy od silnika, czyli jak wygląda krzywa momentu, itd. i warunków jazdy. Wiadomo, pod górkę, czy przy ostrym bucie trzeba zredukować. Małego wolnossaka, z wysoko położonym momentem, żeby jechał, trzeba kręcić. W TB - to zależy
    Co mają począć właściciele automatów, gdzie silniki potrafią zejść poniżej 1500obr.?
    Z racji tego, że 1.0 T ma 5 biegową skrzynię to 6-tki nie wrzucę, ale na 5-tkę wrzucam dopiero przy ok.65-70 km gdy obroty na czwórce przekroczą 2tys. Ogólnie to kierując się tymi podpowiedziami zmiany biegów z wyświetlacza nawet na płaskim czuć lekkie ,,duszenie'' silnika, więc wolę tego gazu trochę więcej dodać do zmiany.

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Właśnie o to chodzi, żeby nie dusić silnika na wolnych obrotach.
    Z drugiej strony to każdy robi co chce, bo to jego sprawa i kasa.
    Zaoszczędzi kilka zł na wajchę a wyda na mechanika - równowaga w naturze musi być

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    3
    Postów
    21
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał 00raq00 Zobacz post
    Mam problem z tym silnikiem lub jakaś inna usterkę.

    Chodzi o to, że podczas ruszania i utrzymywania prędkości 10-15 km/h (np w korku lub na parkingu) muszę pozostawać na 1 biegu, a powoduje to czasem dziwne rwanie jakby za mało mocy miał silnik. Nie jest to zwykły kangurek, bo nawet jak dodam więcej gazu dalej czuć jakby auto przyspieszało i zwalniało pomimo trzymania na gazie nogi na tym samym poziomie.

    Przy przebiegu ~ 2000km zgłosiłem to ASO ale stwierdzili że wszystko ze sprzęgłem jest ok i nie odnotowali tego, ani żadnych spadków i błędów w komputerze.

    Nie potrafię na razie znaleźć dokładnego sposobu (kąt nachylenia powierzchni itp) powtórzenia tego za każdym razem.

    Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem z tym silnikiem?

    Nie wiem co jest powodem występowania tej usterki, ale występuje najczęściej w korku np na autostradzie i w aucie pracują:
    -klimatyzacja
    -android auto
    -czujniki (martwe pole, wykrywanie auta przed tipo, możliwe że czujniki parkowania)

    Będę sprawdzał najpierw paliwo, do tej pory najczęściej tankowałem 95 podstawową na Orlen.
    Czy udało Ci się ustalić jaka jest przyczyna? U mnie jest to samo. Natomiast w Astrze H, którą użytkuję od prawie 10 lat jest podobnie podczas wypalania DPF lub włączonej klimatyzacji i jest to w mojej opinii kwestia zwiększonej dawki paliwa. Auto podobnie jak Tipo zachowuje się nerwowo przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. W Tipo 1.0 przejechałem dopiero niespełna 500KM i będę dalej obserwował.

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2021
    Skąd
    Dolnośląskie
    Wiek
    37
    Postów
    37
    Auto
    Tipo Cross 1.0
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał denny Zobacz post
    Czy udało Ci się ustalić jaka jest przyczyna? U mnie jest to samo. Natomiast w Astrze H, którą użytkuję od prawie 10 lat jest podobnie podczas wypalania DPF lub włączonej klimatyzacji i jest to w mojej opinii kwestia zwiększonej dawki paliwa. Auto podobnie jak Tipo zachowuje się nerwowo przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. W Tipo 1.0 przejechałem dopiero niespełna 500KM i będę dalej obserwował.
    Na razie zauważyłem że przy włączonej klimatyzacji problem się mocno nasila... W ASO umyli ręce i mówili że jest wszystko ok. Zobaczymy jak dostaną drugi raz auto...


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. Fiat Tipo II 1.4 100KM gaz?
    Napisany przez sauron1982 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2019, 23:41
  2. 2l płynu na 100km
    Napisany przez mateusz1234567 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-06-2018, 23:24
  3. Spalanie 10l/100km
    Napisany przez Dimi na forum Albea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 25-10-2017, 14:49
  4. Silnik 1,4 100km
    Napisany przez Lukas_KWON na forum 500
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 06-05-2013, 10:05
  5. Siena 1,2 10l/100km
    Napisany przez mlodyzero na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-10-2012, 22:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl