Witamy na Fiat Klub Polska
17lubi to! -
Moderator
Ja ostatnio zrobiłem 3000 km na autostradach, spalanie 6 litrów na 100-tkę - także w 1.4 95 koni myślę że niezły wynik.
Jechałem tak zazwyczaj 130km/h
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz

Napisał
Yarpen
Zgadza się. W zupełności wystarczy. W GP miałem tak zestopniowaną skrzynię, że przy 100 km/h miałem około 3000 obrotów - męcząca była jazda na drogach szybkiego ruchu. Czytałem gdzieś, że Linea przy tym samym silniku miała zestopniowana skrzynię inaczej - przy tej samej prędkości było około 2000 obrotów.
Mam Lineę w rodzinie. Jak dobrze pamiętam to przy 100km/h było około 2500 obrotów. To i tak mniej niż 3000 w GP.
-
Nowy klubowicz
Mam problem z tym silnikiem lub jakaś inna usterkę.
Chodzi o to, że podczas ruszania i utrzymywania prędkości 10-15 km/h (np w korku lub na parkingu) muszę pozostawać na 1 biegu, a powoduje to czasem dziwne rwanie jakby za mało mocy miał silnik. Nie jest to zwykły kangurek, bo nawet jak dodam więcej gazu dalej czuć jakby auto przyspieszało i zwalniało pomimo trzymania na gazie nogi na tym samym poziomie.
Przy przebiegu ~ 2000km zgłosiłem to ASO ale stwierdzili że wszystko ze sprzęgłem jest ok i nie odnotowali tego, ani żadnych spadków i błędów w komputerze.
Nie potrafię na razie znaleźć dokładnego sposobu (kąt nachylenia powierzchni itp) powtórzenia tego za każdym razem.
Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem z tym silnikiem?
Nie wiem co jest powodem występowania tej usterki, ale występuje najczęściej w korku np na autostradzie i w aucie pracują:
-klimatyzacja
-android auto
-czujniki (martwe pole, wykrywanie auta przed tipo, możliwe że czujniki parkowania)
Będę sprawdzał najpierw paliwo, do tej pory najczęściej tankowałem 95 podstawową na Orlen.
-
Nowy klubowicz
@00raq00
Ja mam całkiem podobnie z tym rwaniem przy 500 km przejechanych od zakupu, ale jakoś nie przejmuję się tym zbytnio. Być może silnik turbo tak ma. Osobiście pierwszy bieg traktuję jako taki aby tylko ruszyć z miejsca samochodem i od razu ,,dwójka'' leci. Wtedy nie ma tego problemu.
Swoją drogą możecie coś doradzić w kwestii zmiany biegów w 1.0 T?
Na wyświetlaczu podpowiedzi zmiany biegów jadąc 45-50 km już zaleca zmianę na ,,czwórkę'' z tym, że czy to jest takie rzeczywiście ekonomiczne i dobre dla samego silnika? Pozostaję na trójce przy tej prędkości mając lekko ponad 2tys obrotów.
Wskazywanie ,,piątego'' biegu przy prędkości 60 km też jest dla mnie trochę naciągane.
-
Klubowicz
Wskazówki / podpowiedzi zamiany biegów są dla eko szczurów, którzy myśląc o ekologii nieświadomie zajeżdżają silnik.
Z górki jeszcze ujdzie ale w drugą stronę to aż serde boli.
-
Doświadczony klubowicz
Nie bierzcie pod uwagę podpowiedzi zmiany biegów a szczególnie w trakcie układania silnika. W tym okresie należy zmieniać biegi w optymalnym zakresie obrotów, tak żeby silnik się nie był niepotrzebnie obciążany na niskich lub wysokich obrotach.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Master
I koło dwumasowe. Przypomnę co tam mądre głowy piszą na ten temat: 1500 obr/min to graniczna prędkość obrotowa, czyli 25 Hz, przy której uaktywniają się jakieś rezonansy i rozwalają cały interes. Może to bardziej dotyczy diesli bo te nasze silniki turbo jeszcze nie jadą i chyba nikt nie piłuje na takich obrotach ale też ma związek z ecodrivingiem.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-08-2021 o 22:42
-
Klubowicz

Napisał
Prezes42
@00raq00
Ja mam całkiem podobnie z tym rwaniem przy 500 km przejechanych od zakupu, ale jakoś nie przejmuję się tym zbytnio. Być może silnik turbo tak ma. Osobiście pierwszy bieg traktuję jako taki aby tylko ruszyć z miejsca samochodem i od razu ,,dwójka'' leci. Wtedy nie ma tego problemu.
Swoją drogą możecie coś doradzić w kwestii zmiany biegów w 1.0 T?
Na wyświetlaczu podpowiedzi zmiany biegów jadąc 45-50 km już zaleca zmianę na ,,czwórkę'' z tym, że czy to jest takie rzeczywiście ekonomiczne i dobre dla samego silnika? Pozostaję na trójce przy tej prędkości mając lekko ponad 2tys obrotów.
Wskazywanie ,,piątego'' biegu przy prędkości 60 km też jest dla mnie trochę naciągane.
Ja mam co prawda 1.4 95 KM ale zupełnie ignoruję te "podpowiedzi" zmiany biegów. Zwracam uwagę tylko na obrotomierz i staram się nie schodzić poniżej 2 000 i nie wychodzić powyżej 3000 obrotów (tu oczywiście nie mówię o sytuacjach przy wyprzedzaniu czy maksymalnej jeździe na autostradzie na 6 biegu).
-
Master

Napisał
Prezes42
Swoją drogą możecie coś doradzić w kwestii zmiany biegów w 1.0 T?
Na wyświetlaczu podpowiedzi zmiany biegów jadąc 45-50 km już zaleca zmianę na ,,czwórkę'' z tym, że czy to jest takie rzeczywiście ekonomiczne i dobre dla samego silnika? Pozostaję na trójce przy tej prędkości mając lekko ponad 2tys obrotów.
Wskazywanie ,,piątego'' biegu przy prędkości 60 km też jest dla mnie trochę naciągane.
Na płaskim i przy delikatnej jeździe wszyscy problem widzą? Według tutejszych wróżbitów już powinienem mieć uwalony silnik, a dwumasa już dawno w kuble powinna być. Nie widzę żadnego problemu, żeby w TB jechać na 4 50km/h, czy 60km/h na 5 - obroty będą odpowiednie. Rozumiem, że 6 nigdy na DK nie wrzucisz, bo obroty będą poniżej 2tyś.? Jeszcze ciekawsze czytałem, że 6 tylko na autostradę... Wszystko zależy od silnika, czyli jak wygląda krzywa momentu, itd. i warunków jazdy. Wiadomo, pod górkę, czy przy ostrym bucie trzeba zredukować. Małego wolnossaka, z wysoko położonym momentem, żeby jechał, trzeba kręcić. W TB - to zależy 
Co mają począć właściciele automatów, gdzie silniki potrafią zejść poniżej 1500obr.?
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-08-2021 o 13:20
-
Master

Napisał
marx30
I koło dwumasowe. Przypomnę co tam mądre głowy piszą na ten temat: 1500 obr/min to graniczna prędkość obrotowa, czyli 25 Hz, przy której uaktywniają się jakieś rezonansy i rozwalają cały interes. Może to bardziej dotyczy diesli bo te nasze silniki turbo jeszcze nie jadą i chyba nikt nie piłuje na takich obrotach ale też ma związek z ecodrivingiem.
Każde wirujące urządzenie ma tzw obroty krytyczne (najwyższe drgania przypisane do obrotów, obciążeń itd ) i trzeba je przejść , nie wolno w nich trwać. 1500 to chyba nawet nie pojedzie ? Nieee, auto musi żyć w obrotach troszkę (oczywiście bez przesady )
-
Master

Napisał
rajtkezjusz
1500 to chyba nawet nie pojedzie ?
Wolnossak z GP 1.4 77KM, czy MultiAir 140KM pojedzie bez problemu, nie ma żadnych niepokojących objawów z silnika (przy 1300 też nie dudni, sprawdzałem) - nie wiem jak u Ciebie po tuningu, może jest inaczej 
Z kolei w UNO 1.0 FIRE waliło na niskich obrotach, nie wiem jakich, bo obrotomierza mój nie miał.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-08-2021 o 16:08
-
Nowy klubowicz

Napisał
krowka1978
Na płaskim i przy delikatnej jeździe wszyscy problem widzą? Według tutejszych wróżbitów już powinienem mieć uwalony silnik, a dwumasa już dawno w kuble powinna być. Nie widzę żadnego problemu, żeby w TB jechać na 4 50km/h, czy 60km/h na 5 - obroty będą odpowiednie. Rozumiem, że 6 nigdy na DK nie wrzucisz, bo obroty będą poniżej 2tyś.? Jeszcze ciekawsze czytałem, że 6 tylko na autostradę... Wszystko zależy od silnika, czyli jak wygląda krzywa momentu, itd. i warunków jazdy. Wiadomo, pod górkę, czy przy ostrym bucie trzeba zredukować. Małego wolnossaka, z wysoko położonym momentem, żeby jechał, trzeba kręcić. W TB - to zależy

Co mają począć właściciele automatów, gdzie silniki potrafią zejść poniżej 1500obr.?
Z racji tego, że 1.0 T ma 5 biegową skrzynię to 6-tki nie wrzucę, ale na 5-tkę wrzucam dopiero przy ok.65-70 km gdy obroty na czwórce przekroczą 2tys. Ogólnie to kierując się tymi podpowiedziami zmiany biegów z wyświetlacza nawet na płaskim czuć lekkie ,,duszenie'' silnika, więc wolę tego gazu trochę więcej dodać do zmiany.
-
Klubowicz
Właśnie o to chodzi, żeby nie dusić silnika na wolnych obrotach.
Z drugiej strony to każdy robi co chce, bo to jego sprawa i kasa.
Zaoszczędzi kilka zł na wajchę a wyda na mechanika - równowaga w naturze musi być
-
Nowy klubowicz

Napisał
00raq00
Mam problem z tym silnikiem lub jakaś inna usterkę.
Chodzi o to, że podczas ruszania i utrzymywania prędkości 10-15 km/h (np w korku lub na parkingu) muszę pozostawać na 1 biegu, a powoduje to czasem dziwne rwanie jakby za mało mocy miał silnik. Nie jest to zwykły kangurek, bo nawet jak dodam więcej gazu dalej czuć jakby auto przyspieszało i zwalniało pomimo trzymania na gazie nogi na tym samym poziomie.
Przy przebiegu ~ 2000km zgłosiłem to ASO ale stwierdzili że wszystko ze sprzęgłem jest ok i nie odnotowali tego, ani żadnych spadków i błędów w komputerze.
Nie potrafię na razie znaleźć dokładnego sposobu (kąt nachylenia powierzchni itp) powtórzenia tego za każdym razem.
Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem z tym silnikiem?
Nie wiem co jest powodem występowania tej usterki, ale występuje najczęściej w korku np na autostradzie i w aucie pracują:
-klimatyzacja
-android auto
-czujniki (martwe pole, wykrywanie auta przed tipo, możliwe że czujniki parkowania)
Będę sprawdzał najpierw paliwo, do tej pory najczęściej tankowałem 95 podstawową na Orlen.
Czy udało Ci się ustalić jaka jest przyczyna? U mnie jest to samo. Natomiast w Astrze H, którą użytkuję od prawie 10 lat jest podobnie podczas wypalania DPF lub włączonej klimatyzacji i jest to w mojej opinii kwestia zwiększonej dawki paliwa. Auto podobnie jak Tipo zachowuje się nerwowo przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. W Tipo 1.0 przejechałem dopiero niespełna 500KM i będę dalej obserwował.
-
Nowy klubowicz

Napisał
denny
Czy udało Ci się ustalić jaka jest przyczyna? U mnie jest to samo. Natomiast w Astrze H, którą użytkuję od prawie 10 lat jest podobnie podczas wypalania DPF lub włączonej klimatyzacji i jest to w mojej opinii kwestia zwiększonej dawki paliwa. Auto podobnie jak Tipo zachowuje się nerwowo przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. W Tipo 1.0 przejechałem dopiero niespełna 500KM i będę dalej obserwował.
Na razie zauważyłem że przy włączonej klimatyzacji problem się mocno nasila... W ASO umyli ręce i mówili że jest wszystko ok. Zobaczymy jak dostaną drugi raz auto...
Podobne tematy
-
Napisany przez sauron1982 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 20-03-2019, 23:41
-
Napisany przez mateusz1234567 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 26-06-2018, 23:24
-
Napisany przez Dimi na forum Albea
Odpowiedzi: 15
Ostatni post: 25-10-2017, 14:49
-
Napisany przez Lukas_KWON na forum 500
Odpowiedzi: 20
Ostatni post: 06-05-2013, 10:05
-
Napisany przez mlodyzero na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 25-10-2012, 22:08
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:32.
W sieci od 2007 roku.