Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 60
Like Tree17lubi to!

Temat: Tipo 1.0 T3 100KM  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Ogólnie S&S jest dziwny we Fiacie, ktoś w ogóle nie pomyślał - silnik zimny, dopiero 2 kafle temperatury na budziku, a ten już wyłącza samochód. Wymóg przekroczenia 10 km/h żeby włączył się znów jest też bez sensu, gdy korek posuwa się w żółwim tempie to w sumie auto nie gaśnie, a w takich warunkach ma największe szanse oszczędzić trochę paliwa i być bardziej eko. No i kolejna bzdura - wystarczy odpiąć pas, żeby silnik już się nie włączył (jeśli akurat jest wyłączony), nawet jeśli go zapniesz z powrotem - tym sposobem nie zdejmę bluzy w korku, ani nie wjadę do garażu bez ponownego przekręcania kluczyka.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał gilbert3 Zobacz post
    Mam porównanie jeżdżąc 1.4 TSI i t-jet tą samą trasę i Fiat wcina w porywach 2 litry więcej (5 vs 7). Dynamika jazdy i moc bardzo zbliżona, bo nie da się bezpiecznie jechać >100, duży ruch, sporo ciężarówek i zakrętów. Bardzo podobnie jest z (prawdziwym) miastem z korkami(8 vs 10), do tego oszukuje na spalaniu wg komputera o prawie litr. Fajny silnik, najlepszy jaki mógł się trafić w Tipo, ale nie jest oszczędny i jeśli robisz 6 t-jet, to zrobiłbyś 4 w TSI.
    Żeby nie było, nie jestem fanem VAGów - wszystko mnie w nich denerwuje, oprócz silnika.
    Źle do przeliczasz.
    W Tipo komputer zaniża spalanie o około 10% a nie o równy litr. Przy komputerowym spalaniu 6l realnie wychodzi 6,6, przy 9 realnie już wychodzi 10. Tak samo TSI spala procentowo mniej od T-Jet więc uzyskując w Tipo 6l, to w TSI bym uzyskał w okolicach 5l, może trochę mniej.
    Jadąc Tipo 90-100 km/h potrafię uzyskać wynik około 6l pod warunkiem płynnej jazdy, bez niepotrzebnego nerwowego deptania pedału gazu.

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2021
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    19
    Auto
    Stilo 1.6 16v . Tipo 1.0
    Rocznik
    2006 , 2021
    Porownywales te wyniki z kompa 6,0 mieszane z dystrybutorem ?

    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    Nie, to jest spalanie z 1,4 95hp, ale skoro mówicie, że spala tyle samo co 1,0 to można porównać.

    Spalanie z katalogu TIPO SW 1.4 95hp
    Cykl mieszany 6.0 l/100km
    Cykl miejski 7.7 l/100km
    W trasie 5.0 l/100km

    Średnie spalanie z pierwszych 600km wyszło ok 7,0 l/100km, potem systematycznie spadało aż do aktualnych 6,0

    Biorą 1,4 95hp w budzie SW byłem przekonany, że nie zejdę poniżej 7,0 a bardziej, że będzie to wychodziło min 7,5l/100km

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał migchel Zobacz post
    Porownywales te wyniki z kompa 6,0 mieszane z dystrybutorem ?
    Tak porównywałem.
    Każdy przyrząd pomiarowy ma tolerancję błędu, również dystrybutor.
    Jaki odchyłka jest dopuszczona podczas kalibracji +/- 1%; 2%; 5% - tego to nie wiemy.
    Również nie wiesz jak jest skalibrowany czujnik oparów i w jakim momencie odbija.
    Jedno jest pewne, stacje robią wszystko, aby ze wskazanych 100ml na dystrybutorze do baku nie trafiło 101ml lub więcej, bo to jest strata.
    Najbardziej opłaca się, jak ze wskazanych 100ml jest nalane mniej niż 100 i tylko w dolnej tolerancji błędu, bo to jest czysty zysk.

    Wiec tankując np. 45l wajchy do drugiego albo trzeciego odbicia trudno stwierdzić, czy wlazło 44 - 45 - 46 litrów.

    Jedno jest pewne, komp zaniża wartość o 0,4 / 0,5 / 0,6 litra, ale żeby to dokładniej sprawdzić, to trzeba laboratoryjnych pomiarów, bo nie wiemy o ile okłamują nas dystrybutory.

    Teraz pytanie na jakiej podstawie jest wykonywany pomiar, którego wyniki są w katalogu ?
    Ostatnio edytowane przez Killer King ; 23-05-2021 o 19:31

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2019
    Skąd
    Czeladź
    Postów
    2
    Auto
    Tipo 1.4 16V
    Rocznik
    2017
    Witam. Widzę, że temat już chyba wyjaśniony czyli 95 jest w instrukcji i lać 95. Z doświadczenia wiem, że 98 ma mniejszą kaloryczność więc zawsze jak zachciewało mi się eksperymentować to kończyło się to większym średnim spalaniem o jakieś pół litra na 100 km. Benzyna 98 nie daje więcej kopyta, jeżeli tego się spodziewasz. Jedynie silnik może ciszej pracować ale spalanie będzie na pewno wyższe. Ja mogę polecić tankowanie we wtorki na Shellu. Mają paliwo V-Power 95 w cenie zwykłego 95 i nie powiem, ale od pół roku wydaje mi się, że i on (TIPIACZ) i inne auta w domu (bez turbo), latają żwawiej. Wcześniej preferowałem BP i ORLEN ale teraz przeszedłem na "muszelkę" we wtorki. Niestety trzeba sprawdzić bo nie każda muszelka ma promocję na benzynę we wtorki a ON we czwartki. Ale to można przeczytać na ich stronie lub bezpośrednio na pistolecie nalewaka na stacji.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2016
    Skąd
    RLA
    Postów
    47
    Auto
    Tipo 1.0 T3 City Life
    Rocznik
    2020
    Moje spalanie na trasie Rzeszów-Władysławowo( 400km powiatówki,300km autostrada na tempomacie 120km/h), 2+2 dzieci, bagażnik full. Całość 5,4l/100km, same powiatówki 4,7l :-). Instrukcja nie kłamie. Dystrybutor pokazał to samo.
    7.jpg

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2021
    Skąd
    Dolnośląskie
    Wiek
    37
    Postów
    37
    Auto
    Tipo Cross 1.0
    Rocznik
    2021
    Czy ktoś zauważył że jedynka działa strasznie dziwnie i potrafi rwać pomimo trzymania gazu w tej samej płaszczyźnie przy około 15 km/h?
    W ASO sprawdzili sprzęgło i ewentualne błędy i stwierdzili że nie ma problemu, natomiast czasem podczas ruszania lub toczenia się na jedynce w korku (około 10-15km/h) jakby auto próbowało samo przyspieszyć i zwolnić i tak w kółko... Strasznie ciężko to opisać i zauważyłem że problem pojawia się prawdopodobnie przy lekkim nachyleniu w górę.

    W ASO stwierdzili że sprzęgło się powinno ułożyć do około 3 tys km, na razie mam 1.8tys, ale nie wydaje mi się to możliwe że jedynka tak działa przez sprzęgło a inne biegi są ok.... :-(

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał 00raq00 Zobacz post
    Wcześniej tylko miałem diesel i byłem w zdziwiony że w instrukcji do Tipcia jest wypisana tylko benzyna 95, a nie 95 i 98, stąd moje pytanie.
    Wiem że 98 jest "czystszą" benzyną i raczej nie powinno być problemu że wleje się ją zamiast 95. W instrukcji do innych silników też wpisują tylko 95?
    No nie do końca jest tylko PB95 - cytat z instrukcji (strona nr 243): "Maksymalna moc silnika oraz osiągi samochodu mogą być zapewnione tylko w przypadku stosowania benzyny zielonej bezołowiowej o liczbie oktanowej (R.O.N.) 95 lub wyższej."

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Źle do przeliczasz.
    W Tipo komputer zaniża spalanie o około 10% a nie o równy litr. Przy komputerowym spalaniu 6l realnie wychodzi 6,6, przy 9 realnie już wychodzi 10. Tak samo TSI spala procentowo mniej od T-Jet więc uzyskując w Tipo 6l, to w TSI bym uzyskał w okolicach 5l, może trochę mniej.
    Jadąc Tipo 90-100 km/h potrafię uzyskać wynik około 6l pod warunkiem płynnej jazdy, bez niepotrzebnego nerwowego deptania pedału gazu.
    W GP miałem tak, jak piszesz i tu się spodziewałem tego samego, a byłem mocno zdziwiony, jak przy pierwszym tankowaniu wyszło 5,6 l/100km z komputera i tyle samo z dystrybutora, a przy drugim odpowiednio 5,8 i 5,55 l/100km. Spore zaskoczenie. Zepsuli
    Ostatnio edytowane przez Yarpen ; 23-07-2021 o 17:41 Powód: EDIT: korekta numeru strony

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał pawulg Zobacz post
    Moje spalanie na trasie Rzeszów-Władysławowo( 400km powiatówki,300km autostrada na tempomacie 120km/h), 2+2 dzieci, bagażnik full. Całość 5,4l/100km, same powiatówki 4,7l :-). Instrukcja nie kłamie. Dystrybutor pokazał to samo.
    7.jpg
    Fajnie, że nie komputer nie zaniża spalania jak w innych wersjach benzynowych.
    Zużycie paliwa niskie, takie właśnie powinno być w nowoczesnym silniku.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Porównałem sobie te filmy:

    https://youtu.be/9KmE42KyBYI?t=179 i https://youtu.be/zBa5HwWW22w?t=245

    Czy mi się wydaje, czy przy zbliżonej prędkości obrotowej 1,4 jedzie na 6. biegu około 120 km/h, a 1,0 na 5. biegu około 135 km/h? Wychodzi na to, że 5. bieg w 1,0 jest zestopniowany lżej niż 6. w 1,4. Serio?

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Oczywiście, przecież silnik jest dużo elastyczniejszy to może mieć dłuższe przełożenia.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Myślałem, że szóstka jest w 1,4 nadbiegiem.

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Takie jest wrażenie bo nie ma siły na niej płynnie przyspieszać ale to normalny bieg. Skrzynia jest tak krótko zestopniowana żeby ten silnik miał łatwiej się rozpędzić.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    W 1,4 na 6 biegu przy 130km/h jest 3,5k. obr. Co w zupełności wystarczą na zwykłe toczenie autostradowe i zachowanie niskiego spalania.

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Zgadza się. W zupełności wystarczy. W GP miałem tak zestopniowaną skrzynię, że przy 100 km/h miałem około 3000 obrotów - męcząca była jazda na drogach szybkiego ruchu. Czytałem gdzieś, że Linea przy tym samym silniku miała zestopniowana skrzynię inaczej - przy tej samej prędkości było około 2000 obrotów.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Tipo II 1.4 100KM gaz?
    Napisany przez sauron1982 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-03-2019, 22:41
  2. 2l płynu na 100km
    Napisany przez mateusz1234567 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-06-2018, 22:24
  3. Spalanie 10l/100km
    Napisany przez Dimi na forum Albea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 25-10-2017, 13:49
  4. Silnik 1,4 100km
    Napisany przez Lukas_KWON na forum 500
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 06-05-2013, 09:05
  5. Siena 1,2 10l/100km
    Napisany przez mlodyzero na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-10-2012, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl