Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 18 z 19 PierwszyPierwszy ... 816171819 OstatniOstatni
Posty od 256 do 270 z 281
Like Tree38lubi to!

Temat: T-JET tuning, modyfikacje, [oraz opcja z lpg]  

  1. #256
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Na grupie Giulietty straszą mnie, że jak zrobię czipa poza Cinsoftem to po kilkuset kilometrach będę szukał nowego silnika. Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie? Pytam, bo mam już wstępnie wybrany konkurencyjny warsztat. Aktualnie chciałbym zrobić stage 1 czyli samą mapę + wydajniejszy IC od diesla.
    Italians Do It Better



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #257
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Na grupie Giulietty straszą mnie, że jak zrobię czipa poza Cinsoftem to po kilkuset kilometrach będę szukał nowego silnika. Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie? Pytam, bo mam już wstępnie wybrany konkurencyjny warsztat. Aktualnie chciałbym zrobić stage 1 czyli samą mapę + wydajniejszy IC od diesla.
    Robiłem w Krk, 60tkm od programu na 170KM i nic się nie dzieje z silnikiem. Oczywiście pędzony w 100% na lpg. Miałem problemy z falowaniem po programie, ale to osobny temat. Cinsoft też ma ostatnio różne opinie, że idą na ilość a nie na jakość. U siebie najchętniej bym zrobił program od nowa u kogoś bardziej kumatego. Mam gościa z Będzina na śląsku, do którego się udam jak znajdę czas i wolne $.

  4. #258
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Już ponad rok śmigam na LPG więc czas na podsumowanie. Instalacja działa bardzo dobrze. Nie mam problemów z porannym rozruchem, aczkolwiek przy 4 miesięcznej benzynie odpalanie trwało o 1-2 obroty wału dłużej. Dotankowanie świeżej benzyny eliminuje problem. Następnym razem w połowie okresu letniego dotankuję 5L benzyny i temat się raczej nie powtórzy.

    Był jeszcze problem ujawniający się w niskich temperaturach, czyli w okresie jesienno-zimowym w postaci pojedynczego szarpnięcia przy pierwszym przełączeniu na gaz. Podgrzewanie wtryskiwaczy nie zdało egzaminu, ale za to pomogła zmiana czasu przełączania cylindrów z 200ms na wartość 0.
    Spalanie LPG na zrzucie poniżej:

    Screenshot_20231222-075529_Fuelio.jpg

    Jest jednak jedna kwestia wymagająca wyjaśnienia. Zapach gazu, wyczuwalny spod maski - zwłaszcza w okresie letnim. Dwukrotne badanie szczelności w warsztacie LPG i samodzielnie z użyciem pianki na wszystkich łączeniach instalacji nie przyniosło rozwiązania. Podobnie test z użyciem detektora LPG na SKP. Węże gazowe Maflow. Opaski sprężyste. Tak myślę aby po okresie gwarancyjnym wymienić je na porządne skręcane tego typu:

    13-15-mm-obejma-zaciskowa-w4-gbs-mini.jpg

    Podobnie z wszystkimi opaskami w dolocie/odmie. Macie może jakieś inne pomysły?
    Ostatnio edytowane przez boch ; 22-12-2023 o 10:25
    Italians Do It Better

  5. #259
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    To nie smród ulatniającego się gazu a smród silnika skażonego gazem. Silnik przesiąkł tym paliwem i nabrał nowego zapachu :-) też to mam. Też z tym latałem po sprawdzeniach szczelności, nakupowałem preparatów i mierników i nic. Ważne, że w środku nie wali :-)
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #260
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Jesli tak jest faktycznie, to prosiłbym pozostałych posiadaczy tjeta z lpg o potwierdzenie tej informacji ��

    Wg mnie silnik powinien być na tyle szczelny, żeby takiego objawu nie było. Na forach przy okazji takich problemów wspomina się o nieszczelności kolektora wydechowego. U mnie siedzi pozmianowy, nacinany więc jego pęknięcie raczej wykluczam. Póki co, jedyne co udało się namierzyć to nieszczelność w gnieździe świecy pierwszego cylindra. Podczas wymiany świec stwierdzono obecność oleju. Wypadania zapłonów brak. Silnik odpala i pracuje poprawnie. Czy jednak to może być przyczyną smrodu gazu?
    Italians Do It Better

  7. #261
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Dla ścisłości. Jak zatankujesz auto LPG i odepniesz pistolet ulotni się chmurą gazu, zaciągnij się tym i zapamiętaj jak śmierdzi LPG (właściwie to dodatek zapachowy żeby można było go wyczuć), potem otwórz maskę i powąchaj to co twierdzisz że jest zapachem uciekającego z silnika gazu. To dwa zupełnie inne zapachy.
    Dalej jest jeszcze bardziej kolorowo. Po wymianie filtra gazu gazu lotnej lub ciekłej, a najlepiej obu, powąchaj te filtry (zużyte) i powiedz czy wali od nich tak jak z dystrybutora (chmura gazu po odpięciu pistoletu) czy tak jak z pod maski?

    Powtarzam, to nie jest smród gazu co czujesz wokół auta, to są te syfy co zostają w filtrach, te substancje oleiste, to całe gowno co zakleja parownik i trzpień. Wrzucałem zdjęcia jak to wygląda. Ten syf przechodzi przez filtry do wtrysków, do silnika, wszędzie. Dlatego pisałem że to jest smród silnika skażonego gazem a nie wodór gazu. Dlatego zadem miernik ani żadna pianka nie pokaże ci nieszczelności bo jej nie ma na przewodach. To ten syf z gazu co się odkłada wszędzie, którędy przepływa gaz.

    Sam dwa lata robilem aferę, że mi gaz się ulatnia ale nic tego nie potwierdzało, żadna kontrola czy to w aso czy skp czy gdzie tam jeszcze. Aż kumpel pokazał mi jak to wygląda u niego w Mitsubishi galant 2,5 V6 i pod maską unosił się ten zapach tego syfu właśnie. Wtedy nazwałem to smrodem silnika skażonego gazem - to żaden naukowy termin.

    Jechałem też (miałem te nieprzyjemność) Fabia z LPG z pękniętym kolektorem dolotowym. Na gazie jebalo gazem w kabinie jak na stacji przy odpinaniu pistoletu.

    Od jakiegoś czasu sam obsluhlguje auto i wymieniam filtry LPG i wszystko co miało kontakt z LPG w aucie wali właśnie tym syfem. A co to za syf to widać na foto filtra LPG od mopara ktory rozciąłem, wrzucałem kiedyś foto.
    FEBF3B35-6852-4332-83EB-76457B79A506.jpeg9CA9AC7F-52E8-4770-944D-C8300F404998.jpeg1061A2CD-6A3B-4059-AF08-0672FBCC7863.jpeg
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 23-12-2023 o 13:05
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  8. #262
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Mam w rodzinie Punto z LPG z przebiegiem 300 tys km. Gazem wokół auta nie śmierdzi. To jest kwestia szczelności instalacji i silnika moim zdaniem. Za jakiś czas z tym powalczę Póki co, za 2 tygi wymiana uszczelki pokrywy zaworów. Uszczelka w oryginale w sklepie akuki.pl jedyne 320 zł. Wezmę chyba Erlinga.
    Italians Do It Better

  9. #263
    Klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    Lub
    Wiek
    38
    Postów
    223
    Auto
    Ar
    Qvadrat ten filtr to po jakim przebiegu?

  10. #264
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    15000 taki mamy syf w lpg
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #265
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Za 2 tygi wymieniam filtry w swoim bolidzie. Jak mi gaziarz odda fanty to przetnę i wrzucę zdjęcia wkładów po 10 tys. km na gazie z Lotos/Orlen.
    Italians Do It Better

  12. #266
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Gdzie Wy taki syfiaste lpg tankujecie? Mam parę aut na lpg i w żadnym po 10tkm nigdy nie miałem tak zawalonych filtrów lpg. W 99% tankowane u Don Orleone.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Mam w rodzinie Punto z LPG z przebiegiem 300 tys km. Gazem wokół auta nie śmierdzi. To jest kwestia szczelności instalacji i silnika moim zdaniem. Za jakiś czas z tym powalczę Póki co, za 2 tygi wymiana uszczelki pokrywy zaworów. Uszczelka w oryginale w sklepie akuki.pl jedyne 320 zł. Wezmę chyba Erlinga.
    Tam do wymiany tej uszczelki trzeba rozrząd rozpinać, jak zresztą w każdym 16v Fire

  13. #267
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Tam do wymiany tej uszczelki trzeba rozrząd rozpinać, jak zresztą w każdym 16v Fire
    Niestety tak, ale na szczęście pasek i napinacz kosztują grosze. Kumpel z pracy też ma tjeta więc składamy się na blokady rozrządu. Nie są drogie, 110 zł. Po nowym roku jadę na kontrolę oleju w gniazdach. Będzie sporo, auto leci na warsztat w trybie pilnym. Będzie mało lub wcale to temat odkładam na lipiec.

    Tak przy okazji, popraszę mechanika o sprawdzenie dokręcenia kolektora dolotowego. Wiem, że jego demontaż do nawiertów pod nyple lpg do łatwych nie należy.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 27-12-2023 o 22:57
    Italians Do It Better

  14. #268
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    53
    Postów
    28
    Auto
    Tipo HB T-jet sport
    Rocznik
    12,2020
    To Panowie jakie graty kupić aby bezpiecznie podnieść moc tak w okolicach 150 km tylko na pb ? Bo widzę że mocno wszyscy gazują a potem problem ja chcę iść tylko w pb i taką moc bez lagów silnika i czkawki . Coś doradzicie jeśli chodzi o graty ? pzd

  15. #269
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    53
    Postów
    28
    Auto
    Tipo HB T-jet sport
    Rocznik
    12,2020
    Kto z kolegów robił mapę w t-jet bez lpg ?

  16. #270
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    LPG nie ma nic do rzeczy do zmiany mapy. Jak jest problem to tak samo wystepuje na Pb i lpg.


 

Podobne tematy

  1. Diagnostyka, Tuning, Modyfikacje softu.
    Napisany przez egon na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 21-11-2020, 22:45
  2. Palio Weekend 98 - ISOFIX. Jest opcja?
    Napisany przez przemomemory na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-01-2018, 13:32
  3. XV Zlot FKP i TTT - 1 maja (opcja dla gości)
    Napisany przez ciechu na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-04-2017, 21:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-4474916

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-44749

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-4474912

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-4474913

chip tuning fiat bravo 1.4 t-jet cenacinsoft cenacinsoft lpgcinsoft cena site:fiatklubpolska.pl1.com4 tjet tuninggt1446 tipo1.4 t jet chiptipo swap turbofabryczna instalacja chipcinsoft forumcinsoft program garrettsilnik 1.4 t jet 120 chip tuning cinsoft 1.4 t jet podnoszenie mocyfabryczna instalacja LPG chip fiat tipo1.4 t Jet dwie mapy na seryjnym sterownikut-jet tuning forumchip tuning fiat tipo 1.4 Facebookchip tuning fiat tipo 1.4 forumfiat 1.4 turbo modyfikacjicinsoftfiat 1 4 t jet metatron

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl