Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree2lubi to!

Temat: T-jet brak mocy i obrotów  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020

    T-jet brak mocy i obrotów

    Po miesięcznym postoju (3-4 uruchomienia silnika na chwilę) w czasie jazdy da się odczuć brak mocy, np. podczas dynamicznego wyprzedzania (nie zawsze) i silnik (też czasami) nie rozkręci wyżej jak 4 tys. obrotów. Gaz do dechy i max. 4 tys. i koniec. Jestem umówiony do ASO na diagnostykę, ale z ciekawości zapytam: Miał ktoś już coś podobnego u siebie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    przeszedł w "lazy mode". Stara prawda jest taka że auto musi być używane inaczej się szybciej starzeje. Prawie jak z ludźmi

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    przeszedł w "lazy mode". Stara prawda jest taka że auto musi być używane inaczej się szybciej starzeje. Prawie jak z ludźmi
    To znaczy, że wykasowanie ewentualnych błędów załatwi sprawę? Ja już zaczynam brać pod uwagę padnięte turbo.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    nie no to był żart, błedy trzebaby przeczytać

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Jak zwał, tak zwał. Kiedyś w moim GP przez uruchomienie silnika na chwilę (kilka razy) wyskoczył check engine. Po podpięciu do komputera pokazał się błąd sondy lambda. Po skasowaniu więcej nie pojawił się. Zobaczymy co ASO stwierdzi.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Diagnostyka nic nie pokazała. Przypuszczalnie te kilka krótkich uruchomień silnika mogło jakoś negatywnie wpłynąć. Przy okazji dowiedziałem się, że niektóre silniki nie wkręcą się na wyższe obroty (na biegu jałowym), jeśli nie wciśniemy sprzęgła.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    Diagnostyka nic nie pokazała. Przypuszczalnie te kilka krótkich uruchomień silnika mogło jakoś negatywnie wpłynąć. Przy okazji dowiedziałem się, że niektóre silniki nie wkręcą się na wyższe obroty (na biegu jałowym), jeśli nie wciśniemy sprzęgła.
    To już od 20lat producenci stosują takie zabezpieczenie żeby nie pałować na postoju.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    To już od 20lat producenci stosują takie zabezpieczenie żeby nie pałować na postoju.
    Nie w tipo ani w GP ani w każdym innym fiacie, którym jeździłem + ford C-max.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ja w tipo wolnossacym takie cos przez przypadek zaobserwowalem. Nie dalo sie do odcinki gazowac na jałowym dopiero chyba po wcisnieciu sprzegla mozna

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Tipo do się wkręcić do odcinki na luzie, niezależnie od wciśnięcia sprzęgła. Nie da się wkręcić do odcinki z zapiętą jedynką, lub wstecznym i wciśniętym sprzęgłem. Wtedy na jedynce max 4000, a na wstecznym max 3000 obr/min.
    brylancik13 i aegean lubią to.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Czyli procedura startu - launch control niestety nie pyknie

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,784
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    launch control niestety nie pyknie
    No nie pyknie i jak widać to celowe zagranie... jakby nie to ograniczenie to tipo by na starcie wszystkie BMW i inne ścigacze zostawiało w tyle i była by lipa, a tak Fiat wziął w łapę od BMW i innych żeby założyć blokadę i dlatego tipo takie tanie :-P








    Ma się fantazje :/D
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2022
    Skąd
    Rymanów
    Wiek
    54
    Postów
    2
    Auto
    Tipo 1,4 t-jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał aegean Zobacz post
    Po miesięcznym postoju (3-4 uruchomienia silnika na chwilę) w czasie jazdy da się odczuć brak mocy, np. podczas dynamicznego wyprzedzania (nie zawsze) i silnik (też czasami) nie rozkręci wyżej jak 4 tys. obrotów. Gaz do dechy i max. 4 tys. i koniec. Jestem umówiony do ASO na diagnostykę, ale z ciekawości zapytam: Miał ktoś już coś podobnego u siebie?
    U mnie jest podobny problem. Silnik czasami nie rozkręca się powyżej 3,5 tys. obrotów. ASO nie potrafi zdiagnozować usterki. Mam pytanie, czy udało się ustalić, co było przyczyną ?

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Podobne objawy jak w MultiAir, gdzie problemem u mnie był zawór wastegate. Trzeba podpiąć MES i w czasie jazdy sprawdzać oczekiwane i zmierzone ciśnienie doładowania - muszą być do siebie zbieżne. W moim przypadku, gdy zawór waste się źle ułożył, nie byłem w stanie wyprzedzić starego malucha... Może jest coś zapisane w ECU, w moim przypadku był błąd P0236.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2022
    Skąd
    Rymanów
    Wiek
    54
    Postów
    2
    Auto
    Tipo 1,4 t-jet
    Rocznik
    2017
    Dzięki za podpowiedź. Pójdę tym tropem. O wynikach napiszę.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brak mocy do 2200 obrotów 1.3 multijet
    Napisany przez opass na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-02-2019, 08:57
  2. Brak mocy do 2,5 tys obrotów - 1,9 JTD 140 KM
    Napisany przez fanz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 23-01-2016, 16:52
  3. Ducato 2.0 JTD 244 - brak wysokich obrotów i mocy
    Napisany przez scorpio123 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-12-2014, 15:13
  4. Brak mocy do 3000 obrotów - Mjtd 120 KM
    Napisany przez mkriso na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 29-05-2013, 22:08
  5. Punto1 94r. Nie ma wolnych obrotów i brak mocy
    Napisany przez Stiven501 na forum Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-02-2013, 14:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-brak-mocy-i-obrotow-47751

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-brak-mocy-i-obrotow-477512

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl