No ale zimą raczej sprężarka ci się nie właczy bo zakres najniższej temperatury wynosi bodajże 16 stopni C a w aucie przy obecnej pogodzie bez grzania jest duzo zimniej, a bez włączonej sprężarki czyli chłodzenia nic ci się nie osusza i chodzi tylko wiatrak, który nie bierze za wiele prądu. Ja w domu mam splita gdzie mam funkcję osuszania, a w aucie takiej funkcji nie masz jest, albo zimne, albo sam nawiew, bo gdy sprężarka nie chodzi to włączony jest tylko nawiew.
Ostatnio edytowane przez piteros333 ; 06-12-2017 o 16:38
Widzę , że nie bardzo znasz zasadę działania climatronica. On nie rozróżnia pór roku zima/lato , rozróżnia tylko temperatury. To co masz ustawione pokrętłem , jako zadana temperatura wewnętrzna jest tylko pośrednio związane z włączeniem sprężarki. Jeżeli masz włączone (świeci się dioda) AUTO + AC (świeci się dioda) , sprężarka będzie działała zawsze do temperatury zewnętrznej około 3-5 stopni. Poniżej nie , żeby zapobiec zamarzaniu parownika. Poniżej tej temperatury , sprężarka powinna się teoretycznie włączyć , tylko przy włączeniu obiegu zamkniętego , lub wymuszonego nawiewu na przednią szybę.
Możesz ją też dowolnie wyłączyć przyciskiem AC na włączonym AUTO , ale tylko kiedy temp. zewnętrzna jest niższa niż zadana temp. wewnętrzna. Jeżeli wyłączysz ją kiedy temp. zewnętrzna jest wyższa niż zadana wewnętrzna , wtedy zgaśnie również AUTO. Jest to informacja , że climatronic nie może utrzymać automatycznie , zadanej temperatury.
Przy pracującej sprężarce , powietrze jest zawsze osuszane.
Rozmawiałem własnie z servisem od mojej klimy domowej i facet od spraw technicznych potwierdził to co napisałeś,że mimo tego że nie ma tam fizycznie funkcji osuszania tak jak ma to miejsce w splitach, to sprężarka samochodowa lekko może się włączać, by osuszać powietrze co jest korzystne w momencie parowania szyb, sorry mea culpa. Byłem pewien ,że gdy temperatura w aucie jest niższa niż ustawiona na wyświetlaczu to sprężarka sie nie włączy, byłoby to logiczne, a jednak jest inaczej.
Ostatnio edytowane przez piteros333 ; 06-12-2017 o 17:20
W tej chwili mam włączone tylko Auto, bez AC. Czyli lepszym rozwiązaniem będzie jednak jeśli AC będzie cały czas włączone (to mój pierwszy samochód z klimatyzacją)?
Co do spalania to w sumie nie planuje tego sprawdzać i nie dlatego, że jestem milionerem i nie ma to dla mnie znaczenia pod względem finansowym, tylko dlatego, że nic mi to nie daje. I tak muszę tankować i tak muszę jeździć, stylu jazdy nie zmienię, więc po co mi to?
Mam na korbki klimę i przez to forum uzywam równiez w zimie (było napisane, zeby raz w tygodniu puścić klimę). Jak nie mam climatronica to muszę się jakoś specjalnie obchodzić, żeby zapobiec zamarzaniu parownika? (nie zawsze mam obieg zamknięty jak ją uruchamiam a chodzi cicho i nie słyszę czy startuje). Mogę zamrozić i lepiej mieć cały czas obieg zamknięty czy pomimo pokręteł jakiś termostat tam czuwa i się nie przejmować?
Wyłączona klima oszczędza paliwo, włączona cały czas nie zagrzybia się pod warunkiem wymienienia filtrów. Ja wolę to drugie.
Rzadko używana klima psuje szybciej niż używana non stop. Wiem z autopsji
Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
Wczoraj tankowałem do pełna, co prawda na innej stacji, ale spalanie po przejechaniu blisko 400 km po mieście - 9,5 litra (komputer pokazywał o litr mniej, ). Jazda raczej emerycka, rzadko przekraczane 3500 - 4000 obrotów, w miarę możliwości płynna jazda, hamowanie silnikiem, itp. Nie powiem, spodziewałem się kapkę mniejszego spalanie w mieście.
Na trasie szybkiego ruchu na odcinku 500 km. Prędkość ok 120-140 na godz, spalanie w granicach 8 l Silnik t-jet 120 Km.
Nie rozpędzaj się tak Mogę z tobą powalczyć o I miejsce. Moje zużycia z jazdy tylko po zakorkowanej Warszawie , wcale się nie różnią. Jak mi się uda przejechać po mieście 450 km na zbiorniku , to jestem zadowolony. Ostatnio zrobiłem w trasie średnią 10l/100 km. Ale to głownie była autostrada i cały czas prędkość 150 +.
Dla Nas na pierwszym miejscu jest frajda z jazdy, a póżniej zużycie paliwa. Kupując tipo zdawałem sobie sprawę z większego zużycia. Mam punto 1.2 75 Km i średnia spalania wynosi 6,5 litra. przy takich prędkościach. Jednak komfort jazdy jest nieporównywalny.
No i dobrze ze podajecie prawdziwe spalnie, tu co drugi spala mniej niz katalogowe dane osiagniete przy eco jezdzie kierowcy testowego, ogolnie Polak potrafi i spala mniej niz ten silnik potrzebuje do normalnej pracy