Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2016
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    32
    Auto
    fiat 500l
    Rocznik
    2014

    Problem z lpg silnik 1,4 95KM

    Silnik 1,4 95km. Problem przy jeździe na gazie... Po zmianie biegu lub redukcji auto czasem jakby się zawiesza i nie ma przyspieszenia tylko bardzo powoli reaguje na pedał gazu... Lpg montowane u sprawdzonego gazownika i chłop chyba wyczerpał swoje pomysły jak to ogarnąć... Może ktoś miał taki problem -np zmiana biegu z 3 na 4 i brak rekacji na pedał gazu rekacja po ok 3 czy 4 sekundach.
    Na benzynie problem raczej nie wystepuje.
    Jesli ktoś miał taki problem lub ma pomysł jak to rozwiązać bardzo prosze o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2016
    Skąd
    Albigowa
    Postów
    33
    Auto
    Tipo 1.4 95KM OE
    Rocznik
    2016
    mam ten sam problem ,ale w Fiat 500(instalacja stag qnext plus). Przy zmianie biegu z 1 na 2 brak reakcji na pedał gazu. Musiałem się do tego przyzwyczaić. Między innymi dlatego odeszło mi zakładanie gazu w tipku.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2019
    Skąd
    Cottbus, Niemcy
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95 KM LPG
    Rocznik
    2018
    Brzmi jak przerwanie zapłonu zwłaszcza uciążliwe przy dociążaniu na niskich obrotach. Ale skoro gazownik grzebał to ufam że wie co robi. Jakie świece masz wkręcone?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2016
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    32
    Auto
    fiat 500l
    Rocznik
    2014
    [QUOTE=MichalCottbus;376558]Brzmi jak przerwanie zapłonu zwłaszcza uciążliwe przy dociążaniu na niskich obrotach. Ale skoro gazownik grzebał to ufam że wie co robi. Jakie świece masz wkręc

    Świece to nie wiem jakie są bo są od nowości... Mechanik strzela ze może sonda lambda... Na benzynie tak samo się zachowuje: zmiana biegu 1 na2 2na 3 3 na 4 brak mocy bardzo powoli przyspiesza... jest to dużo bardziej dokuczliwe jak jest zimniej. Auto jak sie rozgrzeje to jest lepiej wtedy tak sie dzieje czasem... Troche jestem załamny więc może ktoś pomoże???

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    617
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Zamień sondy miejscami, podejrzewam że w są obie takie same tzn. w 1.4tjet są te same i można je zamieniać miedzy sobą.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2016
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    32
    Auto
    fiat 500l
    Rocznik
    2014
    Zamiana sondy nic nie dała... ktoś ma pomysły albo miał tak że po zmianie biegu na wyższy lub niższy czasem auto nie ma mocy i powoli się rozpędza?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    617
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Ihmoteb Zobacz post
    Zamiana sondy nic nie dała... ktoś ma pomysły albo miał tak że po zmianie biegu na wyższy lub niższy czasem auto nie ma mocy i powoli się rozpędza?
    Przynajmniej sondy nie zmieniałeś w ciemno. Na pewno na PB problem nie występuje? Ja bym sprawdził na kompie parametry otwarcia przepustnicy i Mapsensora podczas jazdy jak ten efekt występuje.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2016
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    32
    Auto
    fiat 500l
    Rocznik
    2014
    Tak na PB tez występuje teraz testuje, przejechałem na PB 500 km i dalej się to zdarza... najgorsze jest to że to nie dzieje się za każdym razem... komputer błędu nie pokazyje.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2016
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    32
    Auto
    fiat 500l
    Rocznik
    2014
    Dodatkowo zauważyłem że jak się już tak stanie to samochód przy wciśnięciu pedalu sprzęgła i wciśnięciu pedału gazu nie wchodzi na obroty powyżej 3000.4 czy 5 wciśnięć i auto wchodzi normalnie na obroty..wszystko to w czasie jazdy. mapsensor wypięty w celach testowych i problem pozostał.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    32
    Postów
    617
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Ihmoteb Zobacz post
    Dodatkowo zauważyłem że jak się już tak stanie to samochód przy wciśnięciu pedalu sprzęgła i wciśnięciu pedału gazu nie wchodzi na obroty powyżej 3000.4 czy 5 wciśnięć i auto wchodzi normalnie na obroty..wszystko to w czasie jazdy. mapsensor wypięty w celach testowych i problem pozostał.
    Spróbowałbym przeczyścić jeszcze przepustnicę. Przy okazji sprawdzić czy jest możliwość przeprowadzenia w Mes-ie autoadaptacji przepustnicy. Jak nie pomoże to skłaniałbym się ku samej przepustnicy i jej elektronice lub potencjometrze przy pedale przyspieszenia.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2016
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    32
    Auto
    fiat 500l
    Rocznik
    2014
    Podmieniłem przepustnice i nic się nie poprawiło. ma.ktoś pomysł? najgorsze że to się dzieje losowo....

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2019
    Skąd
    kalisz
    Postów
    3
    Auto
    tipo 2 1.4
    Rocznik
    2016

    Pomysł

    Cytat Napisał Ihmoteb Zobacz post
    Podmieniłem przepustnice i nic się nie poprawiło. ma.ktoś pomysł? najgorsze że to się dzieje losowo....
    Ponieważ sporo już aut mialem z lpg przez te 12 lat i różne z nimi przygody oraz doświadczania z mechanikami i gazownikami mogę Ci śmiało powiedzieć to:
    Jesli problem dotyczy gazu to szukamy głównie tam , najczęściej jest winna mieszanka, cyliderki- wtryski i przepustnica.
    Natomiast jesli problem występuje również na benzynie co ciezko czasami odrazu zauważyć bo na gazie te rzeczy siw wyolbrzymiają najczęściej. To wina jest nie w gazie a w silniku bądź elektryce.
    W tipo występuje dziura miedzy 1-2 biegiem gdzies jest watek jak sie jej pozbyć natomiast Ty opisałeś że problem jest utrata mocy na w sumie wszystkich biegach a problem jest większy na zimnym silniku niz na ciepłym.Moje pytanie brzmi czy zauważyłeś wzrost spalania na komputerze paliwa? A ogólnie proponuje podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie na cylindrach za sztukę biorą 50-60 zl i jesli będzie w normie nich sprawdza ( a nie wymienia) świece kable i cewkę bo to moze być cos z tych rzeczy. W moim przypadku utrata mocy i lekkie falowanie na gazie obrotów świadczyło o wczesnej fazie wypalenia zaworu spalinowego i po kilku tygodniach zrobil sie z tego check engine i juz konkretny błąd wypadanie zapłonu a dalej było juz lawinowo gorzej . Także jesli auto nie ma mocy to najczęściej cos z cylindrem lub układem paliwowym albo przepustnica ale ja wykluczyliście. Przynajmniej z mojego doświadczenia. Oczywiście nie jestem ekspertem to tylko pomysł do przemyślenia.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2016
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    32
    Auto
    fiat 500l
    Rocznik
    2014
    no więć tak... auto trafiło do serwisu Fiata. podobno wygrali nowe oprogramowanie i miało pomóc.. no nie pomogło, dalej auto czasem zacina za to przy tym nowym oprogramowaniu wyskoczył check silnika tj "nieprawidłowy przepływ przy opróżnianiu układu pochłaniania par paliwa" czy to może by przyczyna tego dławienia ?

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    664
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał Ihmoteb Zobacz post
    "nieprawidłowy przepływ przy opróżnianiu układu
    No brzmi to bardzo tragicznie...

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2016
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    38
    Postów
    32
    Auto
    fiat 500l
    Rocznik
    2014
    nie jest to zbyt pomocne.... ktoś coś???


 

Podobne tematy

  1. Multiecuscan i problem z podłączeniem OBD2 Stilo 1.4 95km
    Napisany przez aven121 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-09-2018, 17:08
  2. Silnik mały problem
    Napisany przez DanielKato na forum Punto II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 01-11-2016, 18:49
  3. 1.4 95KM 05', falujące obroty, niedogrzany silnik
    Napisany przez speed-07 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 12-03-2015, 11:23
  4. [silnik] problem z rozpędzaniem.
    Napisany przez cinquecentoBrzeg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-04-2010, 11:14
  5. [silnik] Problem z CC 700
    Napisany przez Frugo na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-10-2009, 14:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl