Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29
Like Tree17lubi to!

Temat: Predkosc przy 3000 RPM na najwyzszym biegu w zaleznosci od silnika  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    1,4 ma przeto hydraulicznie regulowane popychacze? ;P

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
    Z jednej strony to wielka zaleta bo nie podeprze zaworu (przynajmniej tak szybko albo i nigdy ).
    Z drugiej wada bo nie można w łatwy sposób ocenić czy jest recesja gniazd a co za tym idzie nieprawidłowościw składzie mieszanki i reagować.
    No i sama konstrukcja pokrywy zaworów taka że do jej ściągnięcia trzeba napęd rozrządu zrzucać.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    1,4 ma przeto hydraulicznie regulowane popychacze? ;P

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
    I co w związku z tym? Uszkadzanie gniazd i główek zaworów wtedy nie następuje? Kolega @magnyc opisał doświadczenie z silnikiem, w którym luz zaworowy trzeba regulować i dzięki temu dużo wcześniej wyłapał problem. Przy automacie będzie po ptakach.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał magnyc Zobacz post
    Jak to komu pomoże, użytkuję fiata 500 1,2 z BRC od nowości - jeździ przez 70% na autostradzie z prędkością 140kmh, co daje około 3750obr/min.
    Niskie obroty jak na 70 konny silnik przy takiej szybkości, siedmiobiegowa skrzynia? Ogólnie ciekawy dobór auta pod jazdę po autostradach Jak widać da się.
    Ma ktoś pomysł jak najpewniej i najtaniej sprawdzać mieszankę samemu w Tipo? Nie jakoś dokładnie, zeby samemu dostrajać itp. ale na zasadzie czerwonej lampki, ze coś jest nie tak a potem i tak pojadę do gazownika, zeby nie ryzykować (jeszcze nie mam LPG ale to raczej będzie STAG, ew inne popularne i polecane przez polskich "gazowników", na pewno nie Tartarini czy Landi jeśli to ma znaczenie)

  5. #19
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Niskie obroty jak na 70 konny silnik przy takiej szybkości, siedmiobiegowa skrzynia?
    Hmm
    1. To jest mała pięćsetka, która jest lżejsza od Tipo.
    2. Silnik 1.2 ma inny przebieg krzywej momentu obrotowego - ma maksymalny znacznie niżej niż 1.4 16V, przez co jak najbardziej na 5-ce może mieć takie obroty przy 140km/h. 1.4 8V ma przy 140km/h podobne obroty, maksymalny moment przy 3tyś. obr. 115Nm.
    1.2 z tej pięćsety ma maksymalny 102Nm przy 3tyś. obrotów, więc nie rozumiem Twego zdziwienia

    Moc nie mówi niczego, przebieg momentu już tak.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Przy automacie będzie po ptakach.
    Idąc tym tokiem rozumowania powinniśmy zrzucać pokrywę zaworów w silnikach z automatycznymi, żeby sprawdzić stan gniazd zaworowych (nie wiem jak bez zrzucania głowicy ) Trochę nie kumam co ma piernik do wiatraka Gniazda lubią padać jeszcze szybciej jak luzy zaworowe są do d. ale to znowu nie dotyczy automatycznych (czysto teoretycznie). Tak samo jak problem mieszanki w owym 1,2 na który mógł mieć wpływ zarówno luz zaworowy jak i źle zrobiona mapa.

    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Ma ktoś pomysł jak najpewniej i najtaniej sprawdzać mieszankę samemu w Tipo? Nie jakoś dokładnie, zeby samemu dostrajać itp. ale na zasadzie czerwonej lampki, ze coś jest nie tak a potem i tak pojadę do gazownika, zeby nie ryzykować (jeszcze nie mam LPG ale to raczej będzie STAG, ew inne popularne i polecane przez polskich "gazowników", na pewno nie Tartarini czy Landi jeśli to ma znaczenie)
    Najprościej kupić interfejs bluetooth elm 327 i sprawdzać korekty krótkoterminowe np. w telefonie przez Torque (LTFT1/LTFT2/STFT1/STFT2). Lepszy interfejs (szybszy) - dokładniej można podejrzeć. Korekty na PB i LPG nie powinny się różnić między sobą w tych samych warunkach (książkowo. W silnikach z turbo czy zmiennymi fazami jest to troszkę bardziej skomplikowane). A już najprościej pojechać do dobrego gazownika. Jeśli centralkę mamy podpiętą pod OBD to sama reguluję sobie mapę w jakimś tam stopniu na podstawie właśnie tych korekt. Ale musi mieć dobrze zrobioną mapę jako podstawę

    Tutaj koleś fajnie opisuję w drugim poście mniej więcej jak to wygląda: Strojenie LPG po OBD2 - AUTOGAZ, STAG 200 300 KME SILVER GOLD SEC VALTEK MAGIC JET LPGTECH PROBLEMY BLAD SILNIKA

    No i STAG robi tylko centralki LPG. Nie robi "zestawów" jak robi to np. Landi/BRC. Graty do centralki dobiera majster Ma swoje plusy i minusy. Z jednej strony mamy co chcemy (w ostatnim aucie np. miałem BRC i wtryski strasznie głośno chodziły/cykały). Wychodzą też zazwyczaj drożej. Tylko jak coś padnie to nie ma problemu - jest sieć serwisowa. Jedziemy do autoryzowanego pkt. i jak coś walnie (np. wtrysk) wymieniają nam od ręki. Jak miałem lata temu składaka na ze sterownikiem STAG to musiałem jechać do majstra. On musiał ściągać wtrysk - wysyłać na gwarancję do producenta - ten uznał, wtrysk wymienił. Ale co oszczędziłem 300-400zł na instalacji to szlag trafiło przy awarii wtrysku, bo 2 tygodnie na PB jeździłem
    TipoSedan lubi to.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Ma ktoś pomysł jak najpewniej i najtaniej sprawdzać mieszankę samemu w Tipo?
    najprostszy
    AFR wskaźnik sondy lambda JEDYNY TAKI !!! + GRATIS (6970393169) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    prostszy
    wskaźnik kontrolka sondy lambda AFR (7111823957) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    jeszcze mniej prosty
    Wskaźnik Auto Gauge AFR SM PEAK - najwyższy model! (6001017767) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Sa jeszcze cyfrowe
    Żeby nie było: nie mam nic z tymi aukcjami wspólnego, traktujcie to poglądowo jako przykłady . Można udłubać samemu na jakimkolwiek sterowniku linijki diodowej (np. LM 3914 + 3 rezystory kondziołek i sama linijka) ale za taką kasę komu by się chciało.
    Można jeszcze mierzyć EGT (temp. spalin) ale trzeba się wbić z termoparą w układ wydechowy

    Co do korekt z programu diagnostycznego byłbym ostrożny nie znając strategii pracy ECU, poza tym nie widać tego cały czas
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 03-01-2018 o 13:47
    TipoSedan lubi to.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Najtańszy interfejs kosztuje 20-30 zł Ma większą funkcjonalność i nie tracimy gwary wpinając się w OBD. Ze wskaźnikami już gorzej. Aczkolwiek mają plusy - widoczne cały czas. Ten taki okrągły gdzieś tam w dechę wkomponować! Albo słupek A!

  9. #23
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No tak, w przypadku wskaźników trzeba się przebić do komory silnika z przewodem (mam już to za sobą w innym temacie ale ze względu na pracochłonność pociągnałem kilka żył rezerwowych :-)) i podpiąć się do sondy. IMHO jeśli chodzi stricte o uzytecznośc dioda rgb jest wystarczająca. Jak zrobiłem (ale tylko testowo w alfie) wspomnianą liniijke diodową (a raczej wędrujący punkt) to trochę przeszkadza) bo lata cały czas min do maks (a o ile pamiętam przy przyspieszaniu zawsze było bogato). Wskazówka też będzie latać jak zyd po pustym sklepie ale miernik jest efektowny. Są też pół samoróbki oparte o małe wyświetlacze graficzne i jakies mikrokontrolery a moze mikrokomputery typu arduino (fotka). Można tam podłaczyc kilka czujników i miec np temp. oleju, wody, afr, egt na jednym wyswietlaczu czy spalanie chwilowe (którego brak niektórych boli w fabrycznym LPG). Kwestia wkomponowania tego w kokpit. Ale nie przesadzajmy to nie prom kosmiczny.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 03-01-2018 o 14:11

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2018
    Skąd
    Oleśnica
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500 1,2
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    1,4 ma przeto hydraulicznie regulowane popychacze? ;P

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
    Nie no, ma, oczywiście - ale to nie znaczy, że ich zakres pracy się w końcu nie skończy. U mnie po prostu problem jest na bieżąco widoczny, a w przypadku hydrauliki, nie ma możliwości "podejrzenia" jak szybko nam ubywa gniazda. Wg. gaziarzy jazda autostradą, ma właśnie na to kolosalny wpływ. Więc przyjmując podobną odporność tych gniazd, podobne zapewne obroty, można wysnuć, że dotrysk się przyda.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A z trzeciej strony ściągnięcie głowicy przy jakimś większym przebiegu (niech by było te 150-200kkm przy hydraulice) i wsadzenie nowych gniazd to też nie jakiś dramat. Być może inne silniki typu 1,0 doładowane na 150 i więcej koni nawet tego nie dożyją.

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    najprostszy
    AFR wskaźnik sondy lambda JEDYNY TAKI !!! + GRATIS (6970393169) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    prostszy
    wskaźnik kontrolka sondy lambda AFR (7111823957) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    jeszcze mniej prosty
    Wskaźnik Auto Gauge AFR SM PEAK - najwyższy model! (6001017767) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Sa jeszcze cyfrowe
    Żeby nie było: nie mam nic z tymi aukcjami wspólnego, traktujcie to poglądowo jako przykłady . Można udłubać samemu na jakimkolwiek sterowniku linijki diodowej (np. LM 3914 + 3 rezystory kondziołek i sama linijka) ale za taką kasę komu by się chciało.
    Można jeszcze mierzyć EGT (temp. spalin) ale trzeba się wbić z termoparą w układ wydechowy

    Co do korekt z programu diagnostycznego byłbym ostrożny nie znając strategii pracy ECU, poza tym nie widać tego cały czas
    Raczej nie chcę grzebać w aucie na gwarancji. Zna ktoś programik na androida (ew mac, linux a jak nie ma to widows) symulujący takie wskazniki po OBD2? Zeby tylko kupić coś takiego INTERFEJS ELM 327 BLUETOOTH BT OBD2 2017 Z POLSKI (6977138042) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. i zeby na ekranie paliła się czerwona lampka, ze mieszanka zła lub coś nie halo - zeby nie było potrzeby śledzenia numerków, zaznajamiania się z jakie powinny być itp. tylko informacja jak te diody (ew bym sam sobie mógł poziom tolerancji ustawić dla takiego alarmu) bo jak głębiej wejdę w temat to jeszcze mnie najdzie ochota na samodzielne strojenie i coś nie wyjdzie im mniej wiem w tym temacie tym lepiej dla Tipo ale tez w 100% nie ufam gazownikom, ze jezdzą długo i stroją sumiennie, nawet tym z ASO (a wręcz szczególnie tym
    Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 04-01-2018 o 09:59

  13. #27
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Zna ktoś programik na androida (ew mac, linux a jak nie ma to widows) symulujący takie wskazniki po OBD2?
    Torque.

    Tzn wartości i tak musisz znać. Inaczej się nieda. Odczyty z sondy też będą skakać. To orientacyjne wskazanie.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Wawa
    Postów
    124
    Auto
    Tipo HB T-Jet
    Rocznik
    02.2018
    Tak wracając do tematu to w moim T-Jecie przy tytułowych obrotach na 6-ce było 120km/h.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Lubasz
    Postów
    227
    Auto
    linea
    Rocznik
    2008
    Myślę że koledzy od 110 koni w automacie potwierdzą ,przy 3 tyś ob mam praktycznie równe 130 km na godz


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. szarpanie silnikiem przy obrotach 2500 do 3000 punto 1.4 16V
    Napisany przez pieknykrzysio na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-06-2016, 21:45
  2. Fiat Bravo 1.9 JTD 105KM 2000r. - brak mocy, odcinka przy 3000 obr/min
    Napisany przez reno62 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-10-2014, 07:57
  3. Doblo traci moc na 4 i 5 biegu na 3000 obr/min
    Napisany przez Tomekmar78 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-02-2012, 14:52
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-11-2011, 20:21
  5. silnik gaśnie przy 3000 obr.
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-05-2010, 22:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo obroty przy 100km

jaka predkosc jakie obroty fiat stilo

brc korekty krotko terminowe obd

fiat 126 max obroty na poszczegolnych biegach

obroty przy 140 Fiat Tipo

Elm 327 afr

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534predkosc-przy-3000-rpm-na-najwyzszym-biegu-w-zaleznosci-od-silnika-38196

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl