Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
Like Tree17lubi to!

Temat: Predkosc przy 3000 RPM na najwyzszym biegu w zaleznosci od silnika  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017

    Predkosc przy 3000 RPM na najwyzszym biegu w zaleznosci od silnika

    Mozna prosic o wpisanie jaka predkosc macie przy 3000 RPM w zaleznosci od silnika? Skoda robila dotrysk benzyny w instalacjach LPG dla obrotow ponad 3000, zeby chlodzic zawory, wiec raczej do 3000 RPM mozna na LPG spokojnie jezdzic. Rozumiem ze autostrada raczej nie powinno sie jezdzic 140km/h na LPG ale ciekawi mnie jakie sa bezpieczne max predkosci dla Tipo w zaleznosci od silnika (w przyszlosci chce zamontowac LPG a o ile wiem w instalacjach Fiata nie ma chlodzenia dotryskiem). Jak ktos sie orientuje czy zawory w silnikach Fiata sa jakos inaczej chlodzone/wzmocnione lub slyszal od kogos jakie obroty na LPG sa bezpieczne to rowniez prosze napisac. Chcialem polecic Tipo pod LPG ze wzgledu na konstrukcje silnika ale wiem ze ten znajomy czesto bedzie jezdzil w trasy szybkimi drogami.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Skoda robila dotrysk benzyny w instalacjach LPG dla obrotow ponad 3000, zeby chlodzic zawory,
    W tipku to wielopunkt a nie bezpośredni jak w VAG i się nie dotryskuje nic. Tam się chłodzi wtryskiwacze nie zawory.
    Po kiego grzyba extra chłodzić zawory wlotowe przecież one się nie stykają z gorącym (realtywnie ujmując).
    Choroba siadających gniazd przeważnie dotyka wydechowych i to wskutek wysokiej temperatury spalin przy spalaniu mieszanki ubogiej (gdyż ta pali się dłużej). W VAG w małych silnikach MPI (np.1,0) jest jakaś strategia że ok. 5 tys. na pełnym obciążeniu przechodzi całkowicie na benzynę ale to chyba z powodu ich malej mocy. Pomijając jakąs aferę z silnikami 1,6.
    Temat był już wałkowany - o ile nie ma jakichś oszczędności na gniazdach zaworowych w porównaniu ze starymi Starjetami to problemu zaworów nie ma, lub inaczej to ujmując nie jest zauważalny przez kilkaset tys.km ze względu na hydrauliczne kasowniki luzu. Ujeżdżam ten silnik (tzn wolnossaka 1,4) na LPG od 9 lat obecnie 148 tys. km i problemów brak. Oczywiście założenie jest takie że instalacja prawidłowo pracuje.
    Ale ad meritum: Przy 3000 obr. na 6 biegu jest niecałe 120 km/h
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 17-08-2017 o 12:46
    TipoSedan lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    307
    Auto
    Tipo 1.4 16V +LPG
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Rozumiem ze autostrada raczej nie powinno sie jezdzic 140km/h na LPG
    bez komentarza

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    W tipku to wielopunkt a nie bezpośredni jak w VAG i się nie dotryskuje nic. Tam się chłodzi wtryskiwacze nie zawory.
    Po kiego grzyba extra chłodzić zawory wlotowe przecież one się nie stykają z gorącym (realtywnie ujmując).
    Choroba siadających gniazd przeważnie dotyka wydechowych i to wskutek wysokiej temperatury spalin przy spalaniu mieszanki ubogiej (gdyż ta pali się dłużej). W VAG w małych silnikach MPI (np.1,0) jest jakaś strategia że ok. 5 tys. na pełnym obciążeniu przechodzi całkowicie na benzynę ale to chyba z powodu ich malej mocy. Pomijając jakąs aferę z silnikami 1,6.
    Temat był już wałkowany - o ile nie ma jakichś oszczędności na gniazdach zaworowych w porównaniu ze starymi Starjetami to problemu zaworów nie ma, lub inaczej to ujmując nie jest zauważalny przez kilkaset tys.km ze względu na hydrauliczne kasowniki luzu. Ujeżdżam ten silnik (tzn wolnossaka 1,4) na LPG od 9 lat obecnie 148 tys. km i problemów brak. Oczywiście założenie jest takie że instalacja prawidłowo pracuje.
    Ale ad meritum: Przy 3000 obr. na 6 biegu jest niecałe 120 km/h
    Dziekuje za odpowiedz, super wiadomosc, jednak Skoda robila takie numery rowniez w 1,6 MPI (nie TSI czy TFSI, czyli teoretycznie super nadajacy sie pod LPG):
    https://www.wykop.pl/link/1533275/in...przedazy-w-pl/
    i slyszlem ze gniazdom w tym silniku rowniez jazda ponad 3k nie sluzyla. Kupilem nowe Tipo a nie uzywane VW czy Skode, poniewaz mechanik mi mowil, zeby nie brac uzywanego 1,6 MPI pod LPG bo juz po 100kkm jazdy na LPG bez dotrysku (Landi takie tez robilo) sa problemy jak ktos nie wie, ze przy duzych obrotach gniazda zaworowe sie wypalaja - jesli dobrze pamietam po jakims czasie takiej jazdy sonda lambda jest "oszukiwana" i silnik zapodaje zla mieszanke, przez co koszty naprawy uzywanego samochodu w takiej konfiguracji moga byc b. duze - nowy katalizator 3tys zl (pewnie sa tansze oryginalne na necie ale nie szukalem, podaje tylko to co mi mowil mechanik a dodal tez ze oni zamiennikow katalizatorow nie montuja bo sa z nimi problemy) a jak remont silnika (ponizej 1k) sie nie przyjmie to tez wymiana silnika (to strasznie brzmi ale jak sie kupuje uzywke jest stosunkowo tanie - mowil ze kolo 3-4k z robocizna, natomiast dodal, ze to jest tak naprawde loteria bo nigdy na 100% nie wiadomo czy podmienionemu silnikowi nic nie bedzie dolegac). Reasumujac - 1,6MPI to dosc podobny silnik (jesli dobrze pamietam co mowil) do tego z Fiata i stad sie zastanawiam czy jazda na LPG przy duzych obrotach nie bedzie niszczyla silnika jak w VW.
    Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 18-08-2017 o 17:39

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Powiem ci szczerze ze nie chce cie obrazac ani juz nie podsycac bardziejj sytuacji na forum ale popytaj, poczytaj lub pojedz do gazownika i zapytaj o to jezdzenie na gazie powyzej 3k rpm. Bo mi juz rece opadaja, czytalem i dowiadywalem sie o lpg sporo u instalatorow lpg, czytalem o instalacjach innych producentow niz tartarini ktore aktualnie uzytkuje. Nigdzie i nikt nie wspomnial o takiej bzdurze ktora teraz tu na forum rozpowiadasz. Moze rozmawiamy o instalacjach w matizie w latach 90tych? Instalcje aktualnie sa zaawansowane ze obsluguja "start i stop", auto moze startowac na gazie a ty piszesz ze nie mozna nim normalnie jezdzic i uzytkowac.

    Kolega Zafferano ladnie wyjasnil i opisal jak to gazownik mu przekazal, skad sie bierze w silniku to co ty mowisz.

    Druga sprawa kup auto ktore bedziesz uzytkowal na domyslnym paliwie a o gazie zapomnij.

    A dodatkowo juz instalacje z aktualnie górnej półki to wtrysk LPG w fazie ciekłej, poczytaj a dowiesz sie ze na LPG auto moze lepiej jezdzic niz na PB
    Wtrysk LPG w fazie ciekłej ma w zasadzie same zalety. Chroni gniazda zaworowe, nie pogarsza osiągów i oznacza niższe spalanie niż w przypadku „zwykłego” wtrysku gazu w fazie lotnej
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 18-08-2017 o 20:03
    pawka, Qvadrat i twinskillers lubią to.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    po jakims czasie takiej jazdy sonda lambda jest "oszukiwana" i silnik zapodaje zla mieszanke.
    Rozne auta maja rozne strategie zasilania paliwem i byc moze w skodzinie wczesniej przechodzi na open loop. Wtedy leci tylko po mapie i lambda nie jest brana pod uwage. Wowczas nie ma miejsca na bledy regulacji bo ecu tego nie skompensuje korekta czasu wtrysku. Uboga mieszanka i po zaworach
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-08-2017 o 21:41
    TipoSedan lubi to.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Powiem ci szczerze ze nie chce cie obrazac ani juz nie podsycac bardziejj sytuacji na forum ale popytaj, poczytaj lub pojedz do gazownika i zapytaj o to jezdzenie na gazie powyzej 3k rpm. Bo mi juz rece opadaja, czytalem i dowiadywalem sie o lpg sporo u instalatorow lpg, czytalem o instalacjach innych producentow niz tartarini ktore aktualnie uzytkuje. Nigdzie i nikt nie wspomnial o takiej bzdurze ktora teraz tu na forum rozpowiadasz.
    Moge Cie prosic o ponowne przeczytanie tego co napisalem na spokojnie i w skupieniu? Nie ekscytuj sie tak bo nic nie rozpowiadam o silnikach Fiata , interpunkcja chyba wskazuje na forme pytajaca a tresc na to, ze pisze co slyszalem od mechanika o podobnym ale NIE IDENTYCZNYM silniku 1.6 MPI VAG. Pytam czy nie jest tutaj podobnie (a nie musi byc bo silniki tylko z pozoru podobne). Nie mam czasu na jazde po mechanikach i gazownikach, wiec stwierdzilem ze tu zapytam bo chyba na tym polega forum.


    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Moze rozmawiamy o instalacjach w matizie w latach 90tych? Instalcje aktualnie sa zaawansowane ze obsluguja "start i stop", auto moze startowac na gazie a ty piszesz ze nie mozna nim normalnie jezdzic i uzytkowac.
    Ponownie apeluje o czytanie ze zrozumieniem. Nie boje sie o system start/stop a o zywotnosc silnika na LPG w zaleznosci od obrotow i to dluzej utrzymywanych a nie chwilowych bo to podnosi temperature spalania do niebezpiecznych wartosci (moje pytanie w ogole nie dotyczylo tego systemu) a i to mozliwe ze tylko w MPI od VAG podnosi na tyle, ze powoduje usterki (stad forma pytajaca).

    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Kolega Zafferano ladnie wyjasnil i opisal jak to gazownik mu przekazal, skad sie bierze w silniku to co ty mowisz.

    Druga sprawa kup auto ktore bedziesz uzytkowal na domyslnym paliwie a o gazie zapomnij.
    Niby czemu mam zapomniec o gazie jak juz kupilem benzyne? Tata przejechal Audi 600kkm na LPG silnikiem w ktorym domyslnym paliwem byla benzyna (w czasach, kiedy nawet nie robili fabrycznego LPG) -zalozyl po 100kkm na benzynie i silnik sie nie zepsul (ale to w czasach, kiedy VAG robil trwale silniki).

    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post

    A dodatkowo juz instalacje z aktualnie górnej półki to wtrysk LPG w fazie ciekłej, poczytaj a dowiesz sie ze na LPG auto moze lepiej jezdzic niz na PB
    Nie napisalem nigdzie ze nie, jestem wielkim fanem gazu i mam zamiar zalozyc jak pojezdze troche na benzynie i bede pewny ze nie ma wad fabrycznych bo strace gwarancje jak zaloze LPG (ten mechanik akurat odradzal mi salonowe Tartarini bo to cos w stylu Landi w VAG - w PL nie kazdy sie na tym zna i czasem sa problemy z trwala regulacja a niektorym nawet auto potrafi gasnac przez zla mieszanke - wg niego to bardzo niebezpieczne bo wlasnie moze katalizator a nawet gniazda po jakims czasie zniszczyc). Zaznaczam tu wyraznie, ze nic o silnikach Fiata nie "twierdze" to jest to co uslyszalem od mechanika specjalizujacego sie w VAG (ale u mnie np. naprawial Nissana i potrafil naprawic w 2 dni usterke z ktora poprzedni mechanik walczyl prawie miesiac) nie mam swojej wiedzy i nie jestem tego pewien bo nie mialem czasu na czytanie o instalacjach LPG. Mozliwe ze te wloskie firmy od LPG sa nawet lepsze ale np. chcial mi sprzedac cos na czym sie lepiej zna i sam montuje, zeby zarobic


    Cytat Napisał pawka Zobacz post
    bez komentarza
    Rozumiem ze ludzie, ktorzy cale zycie we Fiacie dopieszczaja silniki nie maja pojecia o silnikach, RPM i LPG? (we Wloszech b.popularnym tak nawiasem) i np. przez pomylke w wersji z fabrycznym LPG sa wzmocnione gniazda? a mechanik, ktory ma warsztat z kilkunastoma pracownikami tez sie nie zna i z tymi obrotami i temp spalania gazu to sobie wymyslil na jaja? Podobnie inzynierowie od silnikow VAG sobie te obroty w MPI i dotrysk wymyslili z nudow, zeby byla afera?

    Apeluje o sluchanie/czytanie wszystkiego na spokojnie i z rozwaga bo gazownik powie co innego niz inzynier, ktory przez lata zjadl zeby na badaniach nad silnikami (w interesie gazownika jest sprzedaz jego uslugi, z tego zyje, wiec jako osoba nie obiektywna nie powinien byc uwazany za geniusza i wyrocznie - inzynierowie, ktorzy to wszystko wymyslaja tez maja jakas wiedze o silnikach wg mnie). Slyszalem np. o gazownikach, ktorzy mowili, ze jak czasem auto zgasnie to nie problem (a to jest problem bo mieszanka ma ogromne znaczenie jak chodzi o zywotnosc) - patrzyli tylko na swoj interes. Jak narazie marx sprawia wrazenie czlowieka ze spora wiedza, odroznia typy silnikow itp. to co pisze jest sensowne i sklania do zalozenia LPG - dziekuje, niedlugo poczytam co zakladac i pewnie jeszcze w tym roku bede smigal na LPG.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Nigdy nie słyszałem o problemie, który opisujesz. Może istnieje on w mniej precyzyjnych instalacjach. Generalnie ludzie zakładają lpg jak dużo śmigają. Na duże odległości jeździmy głównie autostradami, więc większość aut z przebiegiem ok 100 tys na gazie powinno być trupami nadającymi się do remontu, a tak nie jest.

    ALE:
    obecnie produkowane instalacje umożliwiają dotrysk benzyny nawet w silnikach bez bezpośredniego wtrysku. Wiem, że BRC sequent na 100% ma taką opcję. Jest dostępna w opcjach regulacyjnych. U mnie jest wyłączona, bo wszyscy naokoło mi tak doradzili twierdząc, iż dokładność i wydajność zastosowanych gratów jest na tyle wysoka, że zaworom nic nie będzie.

    Kolega ma jakąś budżetową instalację staga w 3.5 litrowym chryslerze pacifica i tam też przy dużych prędkościach gazownik posiłkuje się benzyną, żeby nie zubożyć mieszanki. Wydaje mi się, że wystarczyłoby założyć lepsze graty i problem z bani.

    Inny kolega ma jakąś fabryczną instalację w dacii duster i przy którymś serwisie gazownik zapytał "a kto tu panu włączył dotrysk benzyny?? Przecież jest niepotrzebny". I wyłączył. Zrobił tym autem już dużo kilometrów i nic mu nie jest.





    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Panowie nie ma co sie klocic. I tak wiedza ktora posiadamy jest wtorna zaczerpnieta z roznych zrodel bo nikt z nas badan sam nie robil. Stad sie biora plotki niedomowienia i generalizowanie na podstawie pojesynczych przypadkow (bo komus nie jezdzilo z lpg i dlatego w ogole lpg jest be). Btw chcialbym zauwazyc ze pierwszy silnik otto czyli pierwowzor owczesnych zdaje sie ze jezdzil wlasnie na gazie swietlnym. Miejcie tez swiadomosc jak to od strony producenta i importera wyglada np VAG. Analityk rynku mowi: jest zapotrzebowanie na auta z lpg. Dyrektor handlowy mowi musimy miec w ofercie niech dzial techniczny wezmie z dupe inzynierow niech cos wymodza. Dzial techniczny mowi: dobra jak juz musimy wlozmy to do jakiegos silnika najlepiej najprostszego 1.6 mpi a dla pewnosci zrobmy dotrysk benzyny. Itp scenariusze. Z wloskimi autami jest o tyle lepiej ze tam jest duzy rynek rowniez CNG i zadali sobie wiecej trudu z dostosowaniem silnika jakim jest np. T-jet i opracowaniem technologii dla innych np. Wolnossaka. Problemem jest nie tyle idea co powtarzalnosc wykonania instalacji w wyprodukowanym juz samochodzie. A i wiedza instalatorow mimo ze coraz wieksza czasem jest daleka od idealu(nasuwa mi sie znow analogia z budowlancami). Zeby nikogo nie obrazic to sa ludzie raczej przecietni czesto po zawodowkach ktorzy tylko odtwarzaja to co wymyslil ktos inny czesto do konca nie rozumiejac jak cos do konca dziala. Nie potrafia czasem dostrzec konsekwencji malych zmian ktore sami niechcacy zrobia w stosunku do projektu i pierwowzoru
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 19-08-2017 o 17:53

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    47
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2015
    Z przykładem ludzi po zawodówkach to radziłbym mocno uważać, bo można się ośmieszyć.

    Pracuję w dużym zakładzie zatrudniającym prawie 2900 ludzi i zapewniam Cię, że z pośród zatrudnionych tam wielu ludzi po zawodówkach niektórzy amatorsko składają i naprawiają komputery, telewizory, są dobrymi mechanikami mimo że nie uczyli się tego w szkołach. Jest nawet jeden dobry lakiernik- samouk.

    Przychodzą tam również do roboty zaoczni inżynierowie, niektórzy z nich nie nadają się nawet do łopaty. Mogliby wybić sobie zęby lub nasypać sobie za koszulę.
    otasz, siwymw i twinskillers lubią to.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał chudar Zobacz post
    Z przykładem ludzi po zawodówkach to radziłbym mocno uważać, bo można się ośmieszyć.

    Pracuję w dużym zakładzie zatrudniającym prawie 2900 ludzi i zapewniam Cię, że z pośród zatrudnionych tam wielu ludzi po zawodówkach niektórzy amatorsko składają i naprawiają komputery, telewizory, są dobrymi mechanikami mimo że nie uczyli się tego w szkołach. Jest nawet jeden dobry lakiernik- samouk.

    Przychodzą tam również do roboty zaoczni inżynierowie, niektórzy z nich nie nadają się nawet do łopaty. Mogliby wybić sobie zęby lub nasypać sobie za koszulę.
    I jedni i drudzy których opisujesz to statystycznie wyjątki może jeden na kilkudziesięciu, którym chce się coś więcej lub są roślinami nawet po studiach.
    Żeby nie było że krytykuję bo sam jestem po zawodówce ale też technikum, studiach i podyplomówce. To fakt że więcej zawdzięczam własnym próbom i błędom a nie zinstytucjanalizowanej edukacji. Ale opieram się na swoich doświadczeniach z pracy z zespołami ludzi z grup o których piszesz zarówno jako podwładny, jak i poźniej przełożony, i pewne prawidłowości po prostu są.
    Pomijam już same charaktery bo dotknąłem i prezesów buraków i prostych chłopaków na poziomie a że już 20 lat robię w sporo większym koncernie to się trochę naoglądałem i pewnie jeszcze niejedno zobaczę. Ale chyba zbaczamy z tematu.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał pawka Zobacz post
    bez komentarza
    Ktoś w przyszłości moze znalezć ten temat, więc wklejam nowe info bo wygląda na to, ze inzynierowie Fiata/Tartarini wpakują jednak dotrysk dla wyzszych obrotów: http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/ta...benzyny-39676/ - moze to komuś zaoszczędzi naprawy silnika i pomoze wybrać dobrą instalację i konfigurację LPG (powiedzcie o tym gazownikowi jak wybieracie gaz innej firmy). Bez upewnienia się, ze dotrysk powyzej 4k obrotów działa nie polecam długotrwale jezdzić prędkościami autostradowymi na LPG.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2018
    Skąd
    Oleśnica
    Postów
    4
    Auto
    Fiat 500 1,2
    Rocznik
    2005
    Jak to komu pomoże, użytkuję fiata 500 1,2 z BRC od nowości - jeździ przez 70% na autostradzie z prędkością 140kmh, co daje około 3750obr/min. Pierwszy raz luz zaworowy skasował się po 30tys km, drugi raz po zaledwie 15 tys km (za tym drugim razem, była ujmowana mieszanka, bo czasem walił błąd zbyt bogatej i jak widać nie wyszło mu to na dobre).

    Po ponownym ustawieniu zaworów, włączyli mi dotrysk powyżej 3000obr. Auto zużywa teraz około 1,25l/PB na 100km, i około 1l/LPG mniej niż przed włączeniem dotrysku - co daje około 3 PLN w plecy na 100km. Dam znać, czy zmieni to cokolwiek w cofaniu się gniazd wydechowych. Dotrysk ma chronić zawory wydechowe i ich gniazda, poprzez to, że podczas spalania PB, tworzy się na nich nalot, który nie powstaje na spalaniu samego LPG.

    To coś, jak sytuacja z lat 90tych, ze starymi autami bez utwardzanych gniazd, które nie radziły sobie na wprowadzonej wtedy benzynie bezołowiowej. Trzeba było stosować dodatki do paliw, które po spaleniu, tworzyły "syf" chroniący zawory.

    Reasumując, jeżdżąc szybko autostradą, łatwo byłoby zajechać głowicę w 100tys km.
    brylancik13 i TipoSedan lubią to.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Przy 1.4 wolnossacym nie ma chyba tego problemu. Zużywa olej wiec smiało mozna powiedziec ze lubryfikacje ma w standardzie. I to inteligentą bo spalanie oleju idzie w parze z obrotami . Taki tam żarcik

  16. #15
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    1,4 ma przeto hydraulicznie regulowane popychacze? ;P

    Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. szarpanie silnikiem przy obrotach 2500 do 3000 punto 1.4 16V
    Napisany przez pieknykrzysio na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-06-2016, 21:45
  2. Fiat Bravo 1.9 JTD 105KM 2000r. - brak mocy, odcinka przy 3000 obr/min
    Napisany przez reno62 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-10-2014, 07:57
  3. Doblo traci moc na 4 i 5 biegu na 3000 obr/min
    Napisany przez Tomekmar78 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-02-2012, 14:52
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-11-2011, 20:21
  5. silnik gaśnie przy 3000 obr.
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-05-2010, 22:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo obroty przy 100km

jaka predkosc jakie obroty fiat stilo

brc korekty krotko terminowe obd

fiat 126 max obroty na poszczegolnych biegach

obroty przy 140 Fiat Tipo

Elm 327 afr

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534predkosc-przy-3000-rpm-na-najwyzszym-biegu-w-zaleznosci-od-silnika-38196

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl