Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2019
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    Tipo 1.4 95km
    Rocznik
    2016

    Nierówna praca silnika po wymianie rozrządu 1.4 95KM

    Cześć,

    Pacjent - Tipo, 1.4, 90KM, 2016r, LPG montowane w AGŚ, Tartarini oczywiście.

    Zbliżał się termin przeglądu na 60k km. Postanowiłem - trzeba i rozrząd.
    2 dni przed umówionym terminem u mechanika - Migający check, auto zaczyna szarpać na gazie. Zjazd na pobocze - OBD, wypadanie zapłonu na 2 i 4 cylindrze.
    Check migający, przełączam na benzynę, dojeżdżam uważnie i bezpiecznie (check raz miga, raz świeci, raz gaśnie). Na jałowym silnik klekocze jak traktor.

    W umówiony terminie zostaje wymieniony rozrząd, świece, płyny eksploatacyjne itd.
    Auto odbieram - wszystko jest ok. Żadnych błędów. Silnik cichutki. Na gazie idzie.

    Następnego dnia odpalam rano auto, przełącza na gaz, zaczyna szarpać jak wściekły. Wracam do benzyny - jest ok. Błędów żadnych. Dzwonie do AGŚ - szybkie info, że każdorazowo po rozrządzie musi być regulacja gazu. Dla mnie ok, umawiam się na termin.

    Dzisiaj miałem jechać do AGŚ, ale odwołałem... silnik zaczął mieć problemy i na benzynie. Na biegu jałowym co kilka sekund następuje "chwilowy klekot". Przy obciążeniu chociażby klimą, jest tylko gorzej. Chodzi jak traktor. W trakcie jazdy na niskich obrotach też nim szarpie. Powyżej 3k obrotów pracuje normalnie. Więc przy odrobinie "dynamicznej" jeździe można nawet nie zauważyć złej pracy na PB. Na gazie szarpie strasznie cały czas. Na jałowym na gazie też cały czas jak traktor. Błędów żadnych.

    Co mi poradzicie?

    Mechanik źle rozrząd ustawił? - czy wtedy nie powinno być większych problemów z pracą silnika?
    Gdyby któraś z cewek niedomagała - powinien być chyba sygnał z kompa w postaci błędu?
    Poczytałem na forum ile mogłem, od razu napiszę, że kompresji nie mierzyłem.

    Przejrzałem forum, poczytałem ile tylko mogłem. Jeśli gdzieś jest rozwiązanie mojego problemu, to przepraszam za zawracanie głowy i proszę o link.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    40
    Postów
    462
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Należałoby sprawdzić kompresję,bo zdarzają się przypadki wypalenia zaworów w tym silniku z LPG...zwłaszcza,że przed wymianą rozrządu już były problemy.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Raczej nie rozrząd, silnik sie skończył. Najpoerw trzeba było sprawdzic cewki a potem kompresje bo tu leży raczej wina. Po remoncie wypada rozrzad wymienić wiec byłoby mniej robocizny. Jeszcze cewki to bym moze obstawiał jesli ani razu nie wymieniales swiec a tak to mozna spodziewac sie najgorszego jesli chodzi o lpg w tym silniku czyli wypalonego lub wypalonych zaworów wydechowych.
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 19-06-2020 o 16:19

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Daj znac co tam wyszło jak mechanik posprawdza

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Ile lpg palił i ile oleju zużywał na 1000km?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2019
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    Tipo 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Panowie,

    dzięki za odpowiedzi.
    Samochód jutro idzie do Mechanika, także będę informował na bieżąco, co tam się urodzi...

    Względem spalania:
    Gazu 8 - 9,5l. Średnia 8,5l.
    Oleju - kulturalnie ok 100ml na 1000km .

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Brillo Zobacz post
    Panowie,

    dzięki za odpowiedzi.
    Samochód jutro idzie do Mechanika, także będę informował na bieżąco, co tam się urodzi...

    Względem spalania:
    Gazu 8 - 9,5l. Średnia 8,5l.
    Oleju - kulturalnie ok 100ml na 1000km .
    Kurde to moj nie chce zejść niżej 10 l lpg wokół komina

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2019
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    Tipo 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    Miałem zameldować o postępach...

    Kompresja mierzona 3krotnie. Wszystko w normie. Na każdym równo.

    W trakcie szukania przyczyny pojawił się problem czujnika temperatury. Na desce było wszystko ok, a odczyty z kompa szły zakłamane. Na odpalonym silniku gdy wentylator już się włączył, czyli obstawiam ok 95 stopni w układzie, odczyt z kompa wynosił 47, 48 stopni. Pierwsza myśl - złe odczyty, podaje złą mieszankę i bez obciążenia go przydusza. Niestety, po wymianie czujnika (odczyty oczywiście już dobre) problem pozostał.

    Przy odbieraniu samochodu na pierwszym biegu tak nim "rzucało", że czekałem aż go zaraz zdusi i zgaśnie. Po krótkiej jeździe, gdy złapał temp, wszystko ok, rusza i jeździ płynnie.

    Kolejny raz wracam z myślą o cewkach. Może któraś niedomaga, a nowe świece wyciągają na tyle, że interwał błędu nie jest wystarczający do zapamiętania przez komputer.
    Nie chcę się bawić w jakieś "tańsze", myślę że najlepiej wziąć Boscha, ale to jednak 200 zł / szt, także czekam czy uda mi się załatwić komplet cewek na podmiankę z innego (dobrze działającego) Tipo z tym samym silnikiem i zobaczyć jak się silnik będzie zachowywał.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Brillo Zobacz post
    Miałem zameldować o postępach...

    Kompresja mierzona 3krotnie. Wszystko w normie. Na każdym równo.

    W trakcie szukania przyczyny pojawił się problem czujnika temperatury. Na desce było wszystko ok, a odczyty z kompa szły zakłamane. Na odpalonym silniku gdy wentylator już się włączył, czyli obstawiam ok 95 stopni w układzie, odczyt z kompa wynosił 47, 48 stopni. Pierwsza myśl - złe odczyty, podaje złą mieszankę i bez obciążenia go przydusza. Niestety, po wymianie czujnika (odczyty oczywiście już dobre) problem pozostał.

    Przy odbieraniu samochodu na pierwszym biegu tak nim "rzucało", że czekałem aż go zaraz zdusi i zgaśnie. Po krótkiej jeździe, gdy złapał temp, wszystko ok, rusza i jeździ płynnie.

    Kolejny raz wracam z myślą o cewkach. Może któraś niedomaga, a nowe świece wyciągają na tyle, że interwał błędu nie jest wystarczający do zapamiętania przez komputer.
    Nie chcę się bawić w jakieś "tańsze", myślę że najlepiej wziąć Boscha, ale to jednak 200 zł / szt, także czekam czy uda mi się załatwić komplet cewek na podmiankę z innego (dobrze działającego) Tipo z tym samym silnikiem i zobaczyć jak się silnik będzie zachowywał.
    Z ciekawości paliwo to samo w baku.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,487
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Kurde to moj nie chce zejść niżej 10 l lpg wokół komina
    Pojeździj na PB i zobacz ile pali, czy analogicznie ~20% mniej niż na lpg. Jeśli tak to TTTM. Jeśli różnica większa, to kwestia regulacji instalacji lpg. Aczkolwiek mi w tjet 10l lpg/100km to ciężko przekroczyć, aczkolwiek odcinki odcinkom nie są równe to ciężko porównywać.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Pojeździj na PB i zobacz ile pali, czy analogicznie ~20% mniej niż na lpg. Jeśli tak to TTTM. Jeśli różnica większa, to kwestia regulacji instalacji lpg. Aczkolwiek mi w tjet 10l lpg/100km to ciężko przekroczyć, aczkolwiek odcinki odcinkom nie są równe to ciężko porównywać.
    Co do spalania to nie będę się wypowiadał bo na 10km mogę auto odpalać z 10 razy . Na kompie z 10000km 8l gazu 10/10,5 .

  13. #12
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,487
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Co do spalania to nie będę się wypowiadał bo na 10km mogę auto odpalać z 10 razy . Na kompie z 10000km 8l gazu 10/10,5 .
    A to nie ma o czym rozmawiać, i wydaję mi się że przy takim trybie i Tipo kombi to żaden wyczyn mieć takie spalanie.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    38
    Postów
    663
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    A to nie ma o czym rozmawiać, i wydaję mi się że przy takim trybie i Tipo kombi to żaden wyczyn mieć takie spalanie.
    Tylko trasa w twoje strony obniża. A tak na marginesie spota można by kiedyś zrobić

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    37
    Postów
    1,743
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jak tam sprawa wygląda?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 sierpień 2019
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    29
    Postów
    4
    Auto
    Tipo 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    We wtorek szykuje się ponowna wymiana świec, bo przy podmianie cewek praca silnika niezmienna.
    Nowe świece też wyglądają ok, ale szukam "od najtańszych" elementów.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 08:13
  2. Głośniejsza praca po wymianie rozrządu
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-08-2013, 22:00
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 22:58
  4. Nierówna praca Silnika
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 08-03-2013, 21:27
  5. Nierówna praca silnika
    Napisany przez Leon1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2009, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl