Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 49
Like Tree11lubi to!

Temat: Koniec z silnikiem 1.6 E-Torq od 2017 nowy silnik 1.9 E-Torq  

  1. #16
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    nawet 20 letni samochód tej samej klasy to logiczne ze bym nie kupował nowego cuda, bo to wbrew pozorom jest badziej ekologiczne)
    Taka prawda. Już dawno udowodniono, że dla środowiska korzystniejsze jest utrzymywanie starych samochodów możliwie długo w dobrej kondycji (nawet jeżeli nie spełniają najnowszych norm emisji) niż złomowanie i zastępowanie nowymi co 5 lat. Produkcja i utylizacja wypuszcza do środowiska dużo gorsze świństwa niż słynny CO2....



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2016
    Skąd
    sławoszyno
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    Witam szanownych forumowiczów w Nowym 2017 Roku i życzę długich przebiegów bez awarii. Szanowny bnbn1 , chciałem tylko pokazać prosty przykład. Różnica 5 generacji tego pojazdu i każdy następny miał być bardziej oszczędny cytując redaktora a tu co łagodnie mówiąc klops. Swoją drogą dlaczego tak nowoczesny samochód jest o 300 kg cięższy przecież sam silnik jest mniejszy, nowoczesna konstrukcja karoserii wykonana w technologii i z materiałów godnych XXI wieku i co na to ekolodzy ? (masa energii i materiałów psu w d..ę). Produkuje się coraz oszczędniejsze silniki ,ale montuje w cięższych autach , czy to jest działanie pro ekologiczne? Wszystko to kosztem żywotności jednostek napędowych , to z pewnością w trosce o ekologię ? Co do wagi aut i silników w nich montowanych jako były szczęśliwy posiadacz Fiata Cinquecento i użytkownik Seicento ( obecnie Brawo 2 T-jet ) mam zagadkę . Fiat cinquecento produkowany był w 3 podstawowych wersjach silnikowych i kilku wyposażenia. Silniki 700 , 900 i 1,1 . Upraszczając większy silnik większa masa (samochód ten sam) , która wersja silnikowa spalała najmniej drogocennej pb95 ? Dodam jako praktyk ,że im cięższe warunki (więcej pasażerów ,bagażu, większa prędkość, jazda zimą po pipidówkach, tym różnice większe). Praktyczny dowód na ekologiczną paranoję w którą wpędzają ludzi. Jestem użytkownikiem różnych pojazdów od 25 lat, dyskusje z innymi kierowcami na sztandarowy temat miłośników 4 kółek ( ILE TWÓJ PALI ? ) utwierdza mnie tylko w przekonaniu ,że wszystkie palą mniej których ja nie miałem. Kolega dziadeck (jeśli mogę tak się wyrazić) pisał o statkach które transportują to całe ustrojstwo z Chin . Jeden kontenerowiec niewielki 2500 kontenerów 215 metrów długości (obecnie w użytkowaniu są kilkukrotnie większe ), silnik MAN rewersowy 7 cylindrowy 2700 hp spala około 80 ton mazutu na dobę + paliwo lekkie (olej napędowy) . nie ma tam żadnego egr,dpf ,adblue ani innego ustrojstwa ,liczy się ilość ładunku przewieziona najmniejszym kosztem w najkrótszym czasie ,czysta ekonomia. Do tego ogromne ilości olejów , środków smarnych i chemicznych to wszystko pokryte ogromną ilością toksycznych farb. Opakowania, beczki, kanistry itp. lądują w magazynie centralnym ( czytaj morza i oceany).Inną kwestią jest dlaczego te wielkie koncerny tak chętnie lokują swoją produkcję w Chinach, tak daleko od rynków docelowego zbytu. Każdy kto miał do czynienia z logistyką wie jak strasznie podnosi to koszty produktów dla odbiorcy końcowego a jednak im się opłaca bo w głębokim poważaniu mają tam ekologię , warunki pracy i płacy a nas w europie straszą katastrofą ekologiczną. Sumując trzeba myśleć własnym rozumem i nie brać na wiarę wszystkiego co nam próbują wcisnąć. Pozdrawiam i życzę szerokości.
    ZAFFERANO lubi to.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Taka prawda. Już dawno udowodniono, że dla środowiska korzystniejsze jest utrzymywanie starych samochodów możliwie długo w dobrej kondycji (nawet jeżeli nie spełniają najnowszych norm emisji) niż złomowanie i zastępowanie nowymi co 5 lat. Produkcja i utylizacja wypuszcza do środowiska dużo gorsze świństwa niż słynny CO2....
    Być może, tylko dlaczego kupujesz nowe Tipo zamiast jeździć dalej starym gratem ? Bo ludzie chcą jeździć nowymi samochodami, coraz mocniejszymi i lepiej wyposażonymi oraz bezpieczniejszymi. Skoro i tak fabryki muszą produkować nowe samochody to lepiej niech będą to samochody coraz bardziej ekologiczne a nie na odwrót.
    Dobrze, że producenci są zmuszani do produkcji coraz to nowocześniejszych siników przez coraz to nowsze normy spalin. Na razie nie zawsze nowe jednostki paliły tak mało jak powinny, bo producenci bardziej skupiali się na laboratoryjnych wynikach niż rzeczywistym spalaniu ale teraz się to zmieni, bo testy będą w warunkach rzeczywistych. Dlatego Fiat będzie musiał znowu zmienić swoje silniki benzynowe, bo jak na razie sporo mu brakuje do spełnienia nadchodzących, rygorystycznych nowych norm.

  5. #19
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Być może, tylko dlaczego kupujesz nowe Tipo zamiast jeździć dalej starym gratem ?
    Proste. Starym jeździłem tak długo, jak długo byłem w stanie za rozsądne pieniądze utrzymać go w stanie 100% sprawności i NIEZAWODNOŚCI (całe 11 lat!). Teraz mam wybór: albo wpakować parę kzł (amortyzatory, wydech, opony, hamulce, ...) albo przerzucić te wydatki na nowego właściciela Powodem zakupu nowego na pewno nie są fajniejsze bajery. Co więcej, wśród rodziny i znajomych mam 3 chętnych na tego "starego grata" - chyba licytację zrobię.

    Natomiast zmierzam do tego, że bez sensu są wszelkie administracyjne sztuczki motywujące ludzi do zmiany starego na nowy (jakieś opłaty, podatki, zakazy wjazdu do miast itp.). To nie służy ekologii tylko nabijaniu kasy koncernom.
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 01-01-2017 o 12:30

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Jak jedziesz po mieście to wolisz jechać za smrodzącym 20 letnim Oplem, spalającym litr oleju na każde 500 km, czy za nowym Tipo? Pomyśl teraz jak jest różnica dla przechodnia, który idzie ulicą , czy przejeżdża nią kilkadziesiąt takich starych Opli , czy nowych Tipo. Ja jestem jak najbardziej za ograniczeniami poruszania się przestarzałymi pojazdami po mieście, mam nadzieję, że u nas też za klika lat zaczną wprowadzać takie ograniczenia jak samochody elektryczne zrobią się bardziej popularne i przystępne cenowo

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Jak jedziesz po mieście to wolisz jechać za smrodzącym 20 letnim Oplem, spalającym litr oleju na każde 500 km, czy za nowym Tipo? Pomyśl teraz jak jest różnica dla przechodnia, który idzie ulicą , czy przejeżdża nią kilkadziesiąt takich starych Opli , czy nowych Tipo. Ja jestem jak najbardziej za ograniczeniami poruszania się przestarzałymi pojazdami po mieście, mam nadzieję, że u nas też za klika lat zaczną wprowadzać takie ograniczenia jak samochody elektryczne zrobią się bardziej popularne i przystępne cenowo
    Samochód elektryczny ekologiczny? A z czego produkuje się prąd w Polsce? Co z ogniwami po ich zużyciu - rozpuszczają się w wodzie i znikają bez szkody dla środowiska?
    W takiej Warszawie nie można wprowadzić ograniczenia dostępu do miasta bo po prostu nie ma alternatywy. Transport publiczny to porażka: parkingi parkuj jedz budują niemal w centrum (!!!), pociągi jak się pomylą to są o czasie. Obwodnicy miasta brakuje ok 40% aby była kompletna. Fizycznie nie da się ominąć miasta aby dojechać np ze wschodu na zachód.
    slawcio74 lubi to.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    826
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Taka prawda. Już dawno udowodniono, że dla środowiska korzystniejsze jest utrzymywanie starych samochodów możliwie długo w dobrej kondycji (nawet jeżeli nie spełniają najnowszych norm emisji) niż złomowanie i zastępowanie nowymi co 5 lat. Produkcja i utylizacja wypuszcza do środowiska dużo gorsze świństwa niż słynny CO2....
    dodajmy że ilośc energi (czyli tez i ropy) zyżyta na wyprodukowanie nowego jest wieksza niż samochód spali przez 20 lat paliwa, o surowcach i ich ponownym przetworzeniu nie wspomne, ważne aby ten "stary" był utrzymywany w sprawności technicznej, co wielu właścicieli ma gdzieś (patrz kopcące diesle)

  9. #23
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,272
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Jak jedziesz po mieście to wolisz jechać za smrodzącym 20 letnim Oplem, spalającym litr oleju na każde 500 km, czy za nowym Tipo? Pomyśl teraz jak jest różnica dla przechodnia, który idzie ulicą , czy przejeżdża nią kilkadziesiąt takich starych Opli , czy nowych Tipo. Ja jestem jak najbardziej za ograniczeniami poruszania się przestarzałymi pojazdami po mieście, mam nadzieję, że u nas też za klika lat zaczną wprowadzać takie ograniczenia jak samochody elektryczne zrobią się bardziej popularne i przystępne cenowo
    Kolego, a pomyślałeś ile kosztuje utylizacja wraków. Twoje pojęcie o ekologii ogranicza się tylko do aktualnego zużycia paliwa, a jakoś umyka Ci fakt, że auta produkowane w latach 80 tych i 90 tych robiły powyżej 1 mln km (diesle) i blisko 500 tyś km (beznyniaki) i to bez remontu. Pokaż mi obecnie produkowany silnik, który zrobi choć połowę tego "nalotu". Na dodatek osprzęt i sterowniki tych silników są tak drogie, że wszelka naprawa staje się nieopłacalna. Konsekwencją są więc rosnące hałdy odpadów, a producenci zacierają rączki, bo mogą Ci wcisnąć kolejny "ekologiczny" produkt. W d... mam taką ekologię, która z jednej strony udowadnia, że mogę oddychać bez maski tlenowej, z drugiej zaś za płotem buduje mi złomowisko wraków i funduje instalację wodociągową, bo woda ze studni nie nadaje się nawet do podlewania ogrodu. Zresztą to oddychanie bez maski, też jest tylko pozorem, ściemą ekoterrorystów. W szelkie DPF w swym założeniu wyłapują cząstki stałe. Tak, - pieknie! Ale wypalają je w trakcjie jazdy autostradowej. Jaka jest zatem różnica czy moje nieczystości trafiają do przydrożnego rowu, czy też zbieram je w szambie, wypompowuję co jakiś czas, a następnie parę km dalej wylewam je do rzeki? Może się mylę, ale jakoś nie doszukałem się informacji o ekologicznym opróżnianiu DPF. Czasem warto spojrzeć nieco dalej niż na czubek własnego nosa!
    slawcio74 lubi to.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    826
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał emagik Zobacz post
    Witam szanownych forumowiczów w Nowym 2017 Roku i życzę długich przebiegów bez awarii. Szanowny bnbn1 , chciałem tylko pokazać prosty przykład. Różnica 5 generacji tego pojazdu i każdy następny miał być bardziej oszczędny cytując redaktora a tu co łagodnie mówiąc klops. Swoją drogą dlaczego tak nowoczesny samochód jest o 300 kg cięższy przecież sam silnik jest mniejszy, nowoczesna konstrukcja karoserii wykonana w technologii i z materiałów godnych XXI wieku i co na to ekolodzy ? (masa energii i materiałów psu w d..ę). Produkuje się coraz oszczędniejsze silniki ,ale montuje w cięższych autach , czy to jest działanie pro ekologiczne? Wszystko to kosztem żywotności jednostek napędowych , to z pewnością w trosce o ekologię ? Co do wagi aut i silników w nich montowanych jako były szczęśliwy posiadacz Fiata Cinquecento i użytkownik Seicento ( obecnie Brawo 2 T-jet ) mam zagadkę . Fiat cinquecento produkowany był w 3 podstawowych wersjach silnikowych i kilku wyposażenia. Silniki 700 , 900 i 1,1 . Upraszczając większy silnik większa masa (samochód ten sam) , która wersja silnikowa spalała najmniej drogocennej pb95 ? Dodam jako praktyk ,że im cięższe warunki (więcej pasażerów ,bagażu, większa prędkość, jazda zimą po pipidówkach, tym różnice większe). Praktyczny dowód na ekologiczną paranoję w którą wpędzają ludzi. Jestem użytkownikiem różnych pojazdów od 25 lat, dyskusje z innymi kierowcami na sztandarowy temat miłośników 4 kółek ( ILE TWÓJ PALI ? ) utwierdza mnie tylko w przekonaniu ,że wszystkie palą mniej których ja nie miałem. Kolega dziadeck (jeśli mogę tak się wyrazić) pisał o statkach które transportują to całe ustrojstwo z Chin . Jeden kontenerowiec niewielki 2500 kontenerów 215 metrów długości (obecnie w użytkowaniu są kilkukrotnie większe ), silnik MAN rewersowy 7 cylindrowy 2700 hp spala około 80 ton mazutu na dobę + paliwo lekkie (olej napędowy) . nie ma tam żadnego egr,dpf ,adblue ani innego ustrojstwa ,liczy się ilość ładunku przewieziona najmniejszym kosztem w najkrótszym czasie ,czysta ekonomia. Do tego ogromne ilości olejów , środków smarnych i chemicznych to wszystko pokryte ogromną ilością toksycznych farb. Opakowania, beczki, kanistry itp. lądują w magazynie centralnym ( czytaj morza i oceany).Inną kwestią jest dlaczego te wielkie koncerny tak chętnie lokują swoją produkcję w Chinach, tak daleko od rynków docelowego zbytu. Każdy kto miał do czynienia z logistyką wie jak strasznie podnosi to koszty produktów dla odbiorcy końcowego a jednak im się opłaca bo w głębokim poważaniu mają tam ekologię , warunki pracy i płacy a nas w europie straszą katastrofą ekologiczną. Sumując trzeba myśleć własnym rozumem i nie brać na wiarę wszystkiego co nam próbują wcisnąć. Pozdrawiam i życzę szerokości.
    jako były użytkownik cinkłeczento i sejczento stwierdzam że jednostka 1.1 była najoszczędniejsza, najgorsza 0,7 :-)
    dlaczego jest cieższy, ano dlatego że wymogi prawne powodują montowanei wielu elementów poprawiających bezpieczeństwo przy dzwonie (wzmocnienia) oraz montowanie wielu tak naprawde zbędnych elementów z których użytkownik nie korzysta kilogram do kilograma i się robią setki kg(a to podnośnik szyby, a to otwieranie tylnej klapy, a to plastiki na drzwiach zamiast blachy..itp), ja przygotowywując auto do dziczy (taki wyjazd do azji) po demontażu czego sie dalo odchudzilem go o 200 kg tym samym zwiększyłem jego ładownośc... no ale tapicery na drzwiach i dachu nie było :-)

    co do produkcji w chinach i transportu morskiego, nie moja wina że dla księgowego tam jest taniej (czesto taniej z powodu absurdalnych podatków w europie... socjalizm kosztuje) aaa..i podejrzewam że silnik kontenerowca to ma znacznie wiecej niż 2700hp... tyle to maja silniki samolotowe, myśle że brakuje conajmniej jednego zera :-)

    zresztą siła robocza w chinach już nie jest najtańsza :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Jak jedziesz po mieście to wolisz jechać za smrodzącym 20 letnim Oplem, spalającym litr oleju na każde 500 km, czy za nowym Tipo? Pomyśl teraz jak jest różnica dla przechodnia, który idzie ulicą , czy przejeżdża nią kilkadziesiąt takich starych Opli , czy nowych Tipo. Ja jestem jak najbardziej za ograniczeniami poruszania się przestarzałymi pojazdami po mieście, mam nadzieję, że u nas też za klika lat zaczną wprowadzać takie ograniczenia jak samochody elektryczne zrobią się bardziej popularne i przystępne cenowo
    problemem nie jest to że opel ma 20 lat, bo w polowie lat 90 były już konkretne normy emisji, problem jest w tym że nie jest on sprawny technicznie, bo właściciel jak ma wydac np 5000 zł aby on był sprawny przez nastpne 10 lat, to ma to gdzieś, bo wartośc pojazdu to 2000 zł, inna sprawa dlaczego właścicieli takich technicznych truposzy sie nie sciga (np wycięte DPF).
    chodzi też o to że utrzymywanie jaknajdłużej sprawnego pojazdu jest bardziej ekologiczne niż produkcja nowego (zużycie surowców i energii)

    jeszce raz podkreślam sprawny 20 letni samochód jest w całościowej kalkulacji bardziej ekologiczny niż wyprodukowanie nowego.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Proste. Starym jeździłem tak długo, jak długo byłem w stanie za rozsądne pieniądze utrzymać go w stanie 100% sprawności i NIEZAWODNOŚCI (całe 11 lat!). Teraz mam wybór: albo wpakować parę kzł (amortyzatory, wydech, opony, hamulce, ...) albo przerzucić te wydatki na nowego właściciela Powodem zakupu nowego na pewno nie są fajniejsze bajery. Co więcej, wśród rodziny i znajomych mam 3 chętnych na tego "starego grata" - chyba licytację zrobię.

    Natomiast zmierzam do tego, że bez sensu są wszelkie administracyjne sztuczki motywujące ludzi do zmiany starego na nowy (jakieś opłaty, podatki, zakazy wjazdu do miast itp.). To nie służy ekologii tylko nabijaniu kasy koncernom.
    nie wiem jakie masz toczydło lecz wymiana amorów, wydechy i zrobienie hamulców jeżeli reszta dobra (silnik, transmisja i ruda go nie zjada) jest zdecydowanie tańsze niż zakup nowego, a następne 11 lat spokoju :-)
    aby bylo zabawneij ja bym to sobei sam zrobił, jedynie koszt nowych elementów :-)

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    423
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    a jestem jak najbardziej za ograniczeniami poruszania się przestarzałymi pojazdami po mieście, mam nadzieję, że u nas też za klika lat zaczną wprowadzać takie ograniczenia
    Proponuję utworzyć specjalne getta pod miastami dla starszych samochodów... i dla tych biedniejszych rzecz jasna . Szczęśliwego Nowego roku !

    P.S. Ile średnich pensji wyda Niemiec albo ... Grek na nowe tipo , a ile my ? Liczył Ktoś ?

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    472
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Wiecie ile ludzi umiera przedwcześnie z powodu nadmiernego zanieczyszczenia powietrza w miastach? Ile kosztuje ich leczenie? Temat jest bardziej skomplikowany niż nam się wydaje. Graty powinny zginąć z naszych miast a ich miejsce najlepiej jakby zajęły samochody elektryczne i nowoczesna komunikacja miejska. Dla naszego kraju elektryczne pojazdy są także korzystne gospodarczo , gdyż zamiast dorabiać Arabów i Rosjan nasi górnicy będą mieli co robić Środowisko i tak na tym zyska ze względu na efekt "korzyści skali" i mniejsze zanieczyszczenie które łatwiej będzie można redukować przez modernizację naszych elektrowni. Oczywiście powinien być to proces stopniowy i rozłożony w czasie.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2016
    Skąd
    sławoszyno
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    co do produkcji w chinach i transportu morskiego, nie moja wina że dla księgowego tam jest taniej (czesto taniej z powodu absurdalnych podatków w europie... socjalizm kosztuje) aaa..i podejrzewam że silnik kontenerowca to ma znacznie wiecej niż 2700hp... tyle to maja silniki samolotowe, myśle że brakuje conajmniej jednego zera :-)
    Prawda z rozpędu zabrakło jednego zera . Moc 27000 hp

  14. #28
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,272
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Wiecie ile ludzi umiera przedwcześnie z powodu nadmiernego zanieczyszczenia powietrza w miastach? Ile kosztuje ich leczenie? Temat jest bardziej skomplikowany niż nam się wydaje. Graty powinny zginąć z naszych miast a ich miejsce najlepiej jakby zajęły samochody elektryczne i nowoczesna komunikacja miejska. Dla naszego kraju elektryczne pojazdy są także korzystne gospodarczo , gdyż zamiast dorabiać Arabów i Rosjan nasi górnicy będą mieli co robić Środowisko i tak na tym zyska ze względu na efekt "korzyści skali" i mniejsze zanieczyszczenie które łatwiej będzie można redukować przez modernizację naszych elektrowni. Oczywiście powinien być to proces stopniowy i rozłożony w czasie.
    Taaa powiedział co wiedział, albo lepiej - co mu podpowiedzieli... A wiesz że Polak wymyslił silnik "kanonierka" (gun engine), który zadowala się 10% ilości paliwa niezbędnego do pracy normalnego silnika? I co z tego, koncerny motoryzacyjne i paliwowe nie są zainteresowane ekologią tylko kasą. Po co produkować coś praktycznie niezniszczalnego i taniego w eksploatacji, skoro można wciskać ludziom jednorazówki, których żywotność kończy się z okresem gwarancji? Po co produkować pojazdy idiotoodporne, skoro można auto nafaszerować zawodną elektroniką i w razie usterki domykania szyb, czy składania lusterek musisz kupić moduł sterujący za 4- 5 tyś zł, zamiast przełącznika za 40 zł (jak kiedyś w starszych modelach)? Jak myślisz po jaką cholerę producenci wciskają nam kodowane wtryski - przecież takie coś powinno kosztować co najwyżej kilkadziesiąt zł, ale musi być kodowany, bo inny nie będzie wspólpracował, kupujesz więc za tysiąc i więcej za sztukę korzystając przy tym z autoryzowanego serwisu, bo u siebie w garażu nie zrobisz adaptacji. Ale Ty chcesz ekologicznie i elektrycznie, to przeczytaj sobie ile kosztuje zestaw baterii do takiego elektrycznego wozidła? Jaki jest koszt utylizacji tego cuda po okresie użytkowania i jakie zagrożenia są z tym związane. Choć czytając Twoje wywody, równie dobrze mogę zapytać co się dzieje z miodem po miesiącu miodowym...
    slawcio74 lubi to.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  15. #29
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,925
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Jak jedziesz po mieście to wolisz jechać za smrodzącym 20 letnim Oplem, spalającym litr oleju na każde 500 km, czy za nowym Tipo?
    Jeżeli pali 2 litry oleju na 1kkm, powinien być wyeliminowany z ruchu na przeglądzie rejestracyjnym. W pełni sprawny (!) 20 letni opel jest jak najbardziej OK, przynajmniej w wersji benzynowej (rocznik 1997 będzie już miał katalizator), bo diesle są tu cokolwiek bardziej kontrowersyjne.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    nie wiem jakie masz toczydło lecz wymiana amorów, wydechy i zrobienie hamulców jeżeli reszta dobra (silnik, transmisja i ruda go nie zjada) jest zdecydowanie tańsze niż zakup nowego, a następne 11 lat spokoju :-)
    Jeszcze opony Gdyby zrobienien tych rzeczy gwarantowało kolejne 11 lat spokoju, to bym zrobił. Niestety, w samochodzie liczącym ponad 10 lat praktycznie w każdej chwili może coś się wykrzaczyć (w nowym niby też tylko prawdopodobieństwo inne), a wymiana różnych rzeczy na wszelki wypadek nie ma sensu ekonomicznego. Co nie zmienia faktu, że kolejny właściciel ma sznasę pojeździć tym samochodem kolejnych parę lat i być zadowolonym (tak jak pisałem, auto zostaje w rodzinie, z mojej strony w stosunku do kupującego 100% a nawet 120% szczerości na temat stanu technicznego).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    jestem jak najbardziej za ograniczeniami poruszania się przestarzałymi pojazdami po mieście,
    To zakrawa trochę na dyskryminację uboższej części społeczeństwa. Stare graty wyginą śmiercią naturalną, tym szybciej im tańsze będą nowe technologie i zamożniejsi Polacy, czego noworocznie Wam życzę.
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 01-01-2017 o 19:53

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2016
    Skąd
    sławoszyno
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    Dla wszystkich fanatyków ekoreligii . którzy widzą tylko czubek swego nosa lub trzeba to głośno powiedzieć dobry biznes. Tak , to nie pomyłka , ekologia do biznes i nie można temu zaprzeczyć .
    Polecam.



    Zastanawiał się ktoś z ekomiłośników co dzieje z tymi ogromnymi statkami kiedy kończy się ich żywot , które tysiącami pływają codziennie z portu do portu. Oto jeden z przykładów

    Codzienność na gigantycznym cmentarzysku statków - zobacz zdjęcia! - Trójka - polskieradio.pl

    Takich miejsc jest wiele ,głównie w Azji i Afryce , wyjmuje się to co ma jakąś wartość , reszta ląduje w w wodzie nie ma specjalnych firm zajmujących się utylizacją zużytego oleju czy innych niebezpiecznych śmieci.
    A malutki silniczek 1500hp w niewielkim stateczku ma pojemność 1,5 tony oleju . I co , sru do wody .

    Co do kopcących aut na polskich drogach , najpierw zrównajmy poziom życia a później ekologii. Godna płaca za pracę , potem wymagajmy od ludzi którzy wiążą ledwo koniec z końcem żeby dbali prawidłowo o swoje auta . Europa zachodnia wybudowała najpierw drogi ,autostrady , całą infrastrukturę , postawiła fabryki a co zostało zaczęli chronić . W Polsce zrobili sobie wielki eko park a teraz próbujcie sobie coś zbudować. Tu nie wolno budować bo park , tam też nie bo Natura 2000 , w tym miejscu absolutnie nie bo dwie żabki wiosną przechodzą przez jezdnię , a ludźmi nikt się nie przejmuje . Jak mu kilka tysięcy aut w ciągu doby przejeżdża metr od domu to jego problem.
    Proponuje aby wszystkich ekooszołomów ( nie mylić z ludźmi dbającymi o ekologię) przeflancować do Białowieskiego parku , postawić szałasy , odłączyć wszystkie media i niech żyją w zgodzie z naturą , poziomkami ,korzonkami. Żadnych Lidlów , Biedronek itp. Bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia . Dlaczego opodatkowuje się tak bardzo paliwa ekologiczne takie jak gaz.Zdejmijmy podatki na Lpg to bardziej ekologiczne paliwo niż najlepszy benzyniak czy diesel. Gaz można produkować z odpadów, biomasy , jest produktem ubocznym w wielu procesach produkcyjnych i co gdzie jest tu ta troska o ekologię ? Jest tylko tam gdzie można ją przeliczyć na pieniądze. Dlaczego nie wolno wykorzystywać torfu jako opału ( poza chyba kilkoma krajami które bronią się cały czas przed naciskami Komisji Europejskiej aby zakazały wydobycia ) ,przecież to paliwo odnawialne i ekologiczne . Budowa instalacji ekologicznych jest tak droga ,że nie opłacalna dla pojedynczego konsumenta. Życzę wyciągania prawidłowych wniosków używając własnych szarych komórek a nie powtarzania w kółko tych samych bredni . Nie jest absolutnie moim zamiarem kogokolwiek obrażać , ale straszne jest jeśli naprawdę inteligentni ludzie nie posiadają własnego zdania tylko powtarzają cudze wypociny. Takie tematy jak pokrywa lodowa czy ocieplanie klimatu to normalnie ręce opadają , bo kto chce się coś o tym dowiedzieć i ma internet na pewno może znaleźć dużo ciekawych informacji i wyciągnąć własne wnioski. Pozdrawiam
    slawcio74 lubi to.


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Grande Punto 1.2 2005r 1wł w Polsce *Nowy rozrząd*Oplaty 2017 PRYWATNE DUZO ZDJĘĆ
    Napisany przez Grande Punto WPZ na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-08-2016, 10:29
  2. Silnik zgasł i koniec
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-07-2016, 12:57
  3. [silnik] problem z silnikiem
    Napisany przez palix na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-12-2009, 18:16
  4. [silnik] problem z silnikiem
    Napisany przez penkal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-09-2009, 22:55
  5. [silnik] problemy z silnikiem 1.1
    Napisany przez simek na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-09-2009, 21:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.6 e torq

silnik 1.6 e torq

silnik 1.6 e-torq opinie jeep

1.6 e-torq silnik

nowe silniki 1.8 etorq w fiat tipo

1.9 etorq

silnik 1 6 e-torq

silnik 1.6 110 km fiat

silnik 1 6 Etorq

1.9 e torq

fiat tipo 1.6 e-torq

fiatowski 1.6 nowy

fiat 1.6 e torq

silnik fiata 1.6 etorg

silnik 1.6 e-torq

silnik 1.9 e-torq

1.6 e torq wiki

1 6 e-torq

etorq 1 9

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl