Od początku, nie zauważyłem jakiejś różnicy w zużyciu. Nie docieralem ani nic tylko od razu normalnie jeździłem. Jedyne co to zawsze czekam 2 minuty z turbina. Mam znajomy warsztat to pogadam z gościem co by szło zrobić z tym spalaniem bo to nie pierwszy przypadek że jednemu zre jak smok a drugiemu o kilka litrów mniej.
Zaraz po wyjeździe z salonu zatankowałem pod korek na orlenie. Dziś, po 445 km (ok. 100 km autostradą, ze 150 km poza terenem, reszta zakorkowana Łódź, klima przez 70% czasu), na tej samej stacji dolałem 32 litry. Jeśli się gdzieś nie rąbnąłem wychodzi mi, że auto spaliło niecałe 7,2 L na stówę, o 0,3 więcej niż pokazuje komputer.
tipo sedan 1.4 16V 95KM vs focus hb 1.0 ecoboost 125KM:
jazda identycznym tempem, Kołobrzeg - Gdynia, gęsty ruch na trasie; kilka ciężarówek do wyprzedzenia, gęsty ruch miejski od Rumii do Gdyni (ale bez stania w korku), od stacji do stacji, tak samo tankowane:
odległość wg google maps: 210km, licznik w tipo: 207km, licznik w focusie: 212km, czas przejazdu: 3h22m
wlane litry (do pierwszego odbicia w Kołobrzegu oraz w Gdyni):
tipo: 12,5l; focus 11,7l
odczyt spalania w komputerze: tipo: 5,5; focus: 5,5
realne spalanie: tipo: 5,95; focus: 5,55
Witam
Na benzynie 95 przejeżdżając około 600 km wyszło mi 8 litrów/100km. Jazda pół na pół miasto oraz 90 km/h.
Natomiast jak zatankowałem 98'kę to na 160 km wyszło 7 litrów/100km. Jazda czysto po górach i nie pyrkanie, bo spieszyłem się.
Wyniki dość interesujące, czyżby 98 jest lepsza i auto oszczędniejsze? Ma ktoś zdanie na ten temat? Będę jeszcze testował spalanie.
Pozdrawiam
Dawno temu robiłem porównanie (czasy jak jeszcze nie było super paliw) 98 i 95 i wychodziło, że 98 auto paliło znacząco mniej i nawet po uwzględnieniu wyższej ceny jazda na 98 wychodziła taniej (minimalnie taniej, wręcz prawie niezauważalne taniej) i auto lepiej szło... Później po wstawieniu gazu tankowałem już tylko 98...
Lepszy
Power
Gamoniu
Pb98 jest mniej kaloryczna niż 95, więc w standardowych silnikach będzie palić więcej/będzie słabszy. Niektóre silniki potrafię się przestawiać w zależności na czym jadą, niektóre wymagają 98, ale przeważnie mozna je solidnie kręcić
1,6 etorq, bo miałem taki kaprys Lubię przeprowadzać różne doświadczenia. Parę groszy na paliwie nie robi na mnie wrażenia i zalałem 98, dzięki czemu zauważyłem różnice w spalaniu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ponadto znalazłem ciekawy opis różnic między benzyną 95 oraz 98:
Benzyna - pb 95 czy 98?Liczba oktanowa - liczba określająca jakość paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie stukowe (nie mylić z detonacyjnym, gdzie prędkości rozchodzenia płomienia przekraczają kilkakrotnie prędkość dźwięku), podczas sprężania mieszanki oraz podczas rozpoczętego już procesu spalania mieszanki w cylindrze silnika. Paliwo napędza silnik poprzez spalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej w jego cylindrach. Spalanie to przebiega w bardzo krótkich cyklach. W trakcie każdego cyklu zmieszana wcześniej z powietrzem benzyna musi ulec możliwie jak najbardziej całkowitemu spaleniu z określoną (dużą) szybkością. Istotne jest, aby zapłon nastąpił w wyniku iskry od świecy zapłonowej. Jeśli (dla danego silnika) liczba oktanowa paliwa będzie za mała, to nastąpią lokalne jej samozapłony przed właściwym momentem początku spalania. Te lokalne samozapłony powodują powstanie przyrostów ciśnienia i generują powstawanie fal dźwiękowych, określanych jako stuki. Stukanie jest spowodowane zbyt gwałtownym spalaniem paliwa i może prowadzić do uszkodzenia silnika, szczególnie panewek na główce i stopie korbowodu i samego łożyskowania wału korbowego. W mniejszym stopniu niekorzystnie działa na zawory, tłoki, korbowód. Proces spalania zależy od jego warunków, które zależą od konstrukcji silnika, ale jest też zależny od składu chemicznego paliwa. Paliwo składa się zasadniczo z węglowodorów alifatycznych o liczbie atomów węgla od 7 do 10-12. Analizując spalanie poszczególnych węglowodorów z tego zakresu odkryto, że najlepiej spala się tzw. izooktan (2,2,4-trimetylopentan), a najgorzej n-heptan. Mieszając tylko te dwa węglowodory można "symulować" zachowanie prawie wszystkich rodzajów benzyn. Liczbę oktanową benzyn ustala się poprzez porównanie parametrów pracy specjalnego, testowego silnika zasilanego analizowaną benzyną i paliwem uzyskanym przez zmieszanie izooktanu i heptanu. Gdy analizowana benzyna działa tak jak czysty izooktan, przyjmuje się, że ma ona liczbę oktanową równą 100, gdy działa tak jak n-heptan, przyjmuje się, że ma ona tę liczbę równą 0. W pośrednich zakresach analizowana benzyna ma taką liczbę oktanową jak procentowa ilość izooktanu w paliwie, składającym się tylko z izooktanu i n-heptanu o takich samych własnościach. W praktyce pomiar taki wykonuje się przy pomocy wykalibrowanego silnika testowego, dla którego robi się raz wykres zależności liczby "stuków" na sekundę w funkcji składu mieszanki izooktan-heptan, a następnie wyznacza się liczbę oktanową testowanego paliwa. Na świecie istnieją dwie normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) - obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. Uważa się, że MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny. W Polsce, podobnie jak w całej Europie, obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach podawana na stacjach liczba oktanowa odpowiada (RON+MON)/2. Powoduje to, że amerykańska benzyna 87 odpowiada europejskiej 91. Wyższa LO sprawia, iż możliwe jest uzyskanie w silniku iskrowym wyższych stopni sprężania, co poprawia sprawność silnika i pozwala uzyskać większą moc.
Ostatnio edytowane przez Dark77 ; 15-08-2017 o 23:33
1.4 95KM - ok. 300zł / 1000 km - trasa 85% (dokładnie przejechane 950km i pozostały dwie kreski w baku, wydane 289zł na paliwo).
Komputer pokazuje średnio 6.2l/100km.
Ostatnio edytowane przez malymiki83 ; 21-08-2017 o 20:51