Witamy na Fiat Klub Polska
39lubi to! -
Nowy klubowicz

Napisał
Kasparo88
Nie rozumie o co chodzi? Jak auto jest gonione i to konkretnie. I mam dość dynamiczny styl jazdy . jeśli twierdzisz że pora wrzucić 4 bieg to samochód najwięcej pije na 1,2,3

średni trip z 1800km 7.2 litra na dystrybutorze 7,7.srednia prędkość 51 A jeśli chodzi o jazdę po Rybniku to myślę że podobnie jak w Krakowie w godzinach szczytu. Może moja technika operowania pedałem gazu mi pomaga. Dynamicznie przyspieszam po czym potem delikatnie muskam gaz. W mieście wiadomo, taka technika nie ma racji bytu. O ile pamiętam to jeżdżąc po mieście a od Wodzisławia do Rybnika jest 12 świateł i jazda jeden za drugim ogonkiem to średnia prędkość 21 a spalanie 7,7 czyli 8,2 realnie. Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zapraszam do Rybnika w godzinach szczytu. Bywa że odcinek 6 km pokonuje się 40minut. Jedno z najgorszych miast na Śląsku do jazdy z uwagi na brak obwodnicy. Kto tutaj mieszka ten wie i przeklinać na czym świat stoi. Żona co dzień pokonuje trasę z Rybnika do Wodzisławia czyli 15 km pod dom i zajmuje jej to 50minut.pozdrawiam
przy 6 km w 40 m średnia prędkość to około 10km/h - 1.4 tjet poniżej 10l nie zejdzie chyba że to zjazd od morskiego oka
, w każdym bądź razie spalanie masz super, od początku było takie samo czy było większe na początku
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz

Napisał
Malzapl
przy 6 km w 40 m średnia prędkość to około 10km/h - 1.4 tjet poniżej 10l nie zejdzie chyba że to zjazd od morskiego oka

, w każdym bądź razie spalanie masz super, od początku było takie samo czy było większe na początku
Od początku, nie zauważyłem jakiejś różnicy w zużyciu. Nie docieralem ani nic tylko od razu normalnie jeździłem. Jedyne co to zawsze czekam 2 minuty z turbina. Mam znajomy warsztat to pogadam z gościem co by szło zrobić z tym spalaniem bo to nie pierwszy przypadek że jednemu zre jak smok a drugiemu o kilka litrów mniej.
-
Nowy klubowicz

Napisał
Kasparo88
Od początku, nie zauważyłem jakiejś różnicy w zużyciu. Nie docieralem ani nic tylko od razu normalnie jeździłem. Jedyne co to zawsze czekam 2 minuty z turbina. Mam znajomy warsztat to pogadam z gościem co by szło zrobić z tym spalaniem bo to nie pierwszy przypadek że jednemu zre jak smok a drugiemu o kilka litrów mniej.
rozumiem że masz hatchback, kombi chyb jest cięższe o 150 kg
-
Klubowicz

Napisał
sport rybnik
Dziś minęło w Tipencjuszu 2000km. Trasa - 30% autostrady i drogi ekspresowe (prędkość od 120 do 150), reszta drogi miastowe ( raczej w godzinach bezkorkowych). Spalanie 6,5 L. Raczej nie kręcę powyżej 4500.
Szkoda, że nie podajecie jaki macie silnik, przecież nie każdy jest prorokiem lub inna wróżką
-
Nowy klubowicz

Napisał
Malzapl
rozumiem że masz hatchback, kombi chyb jest cięższe o 150 kg
hatchback: 1195 – 1295 kg
sedan: 1150 – 1270 kg
kombi: 1305 – 1350 kg
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Semper
Cieszę się że mam zwykle 1.4! Po 400 km z czego 250 podmiejski a 150 po Szczecinie komp pokazuje 6,5 litra. Docieram go łagodnie więc może dlatego. Jutro trasa na spota w Myśliborzu przy Autoporcie (serdecznie zapraszam - ok 15:00)
Now masz się z czego cieszyć, w zwykłym 1,4 komputer sporo zaniża, realnie pewnie masz blisko 7,5 litra. Jeśli jeździsz delikatnie I więcej po trasie to Tjet spalił by Ci coś koło 8,5 l. Różnica do przełknięcia 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Klubowicz

Napisał
ŻuczekM
Now masz się z czego cieszyć, w zwykłym 1,4 komputer sporo zaniża, realnie pewnie masz blisko 7,5 litra. Jeśli jeździsz delikatnie I więcej po trasie to Tjet spalił by Ci coś koło 8,5 l. Różnica do przełknięcia
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Napiszę dokładnie ile z dystrybutora jak zatankuje. Póki co leżę i cholera mnie bierze że nie mogę sobie pojeździć
-
Klubowicz
Zaraz po wyjeździe z salonu zatankowałem pod korek na orlenie. Dziś, po 445 km (ok. 100 km autostradą, ze 150 km poza terenem, reszta zakorkowana Łódź, klima przez 70% czasu), na tej samej stacji dolałem 32 litry. Jeśli się gdzieś nie rąbnąłem wychodzi mi, że auto spaliło niecałe 7,2 L na stówę, o 0,3 więcej niż pokazuje komputer.
-
Nowy klubowicz
tipo sedan 1.4 16V 95KM vs focus hb 1.0 ecoboost 125KM
tipo sedan 1.4 16V 95KM vs focus hb 1.0 ecoboost 125KM:
jazda identycznym tempem, Kołobrzeg - Gdynia, gęsty ruch na trasie; kilka ciężarówek do wyprzedzenia, gęsty ruch miejski od Rumii do Gdyni (ale bez stania w korku), od stacji do stacji, tak samo tankowane:
odległość wg google maps: 210km, licznik w tipo: 207km, licznik w focusie: 212km, czas przejazdu: 3h22m
wlane litry (do pierwszego odbicia w Kołobrzegu oraz w Gdyni):
tipo: 12,5l; focus 11,7l
odczyt spalania w komputerze: tipo: 5,5; focus: 5,5
realne spalanie: tipo: 5,95; focus: 5,55
-
Nowy klubowicz
Witam
Na benzynie 95 przejeżdżając około 600 km wyszło mi 8 litrów/100km. Jazda pół na pół miasto oraz 90 km/h.
Natomiast jak zatankowałem 98'kę to na 160 km wyszło 7 litrów/100km. Jazda czysto po górach i nie pyrkanie, bo spieszyłem się.
Wyniki dość interesujące, czyżby 98 jest lepsza i auto oszczędniejsze? Ma ktoś zdanie na ten temat? Będę jeszcze testował spalanie.
Pozdrawiam
-
Master
Dawno temu robiłem porównanie (czasy jak jeszcze nie było super paliw) 98 i 95 i wychodziło, że 98 auto paliło znacząco mniej i nawet po uwzględnieniu wyższej ceny jazda na 98 wychodziła taniej (minimalnie taniej, wręcz prawie niezauważalne taniej) i auto lepiej szło... Później po wstawieniu gazu tankowałem już tylko 98...
-
Nowy klubowicz

Napisał
Dark77
Witam
Na benzynie 95 przejeżdżając około 600 km wyszło mi 8 litrów/100km. Jazda pół na pół miasto oraz 90 km/h.
Natomiast jak zatankowałem 98'kę to na 160 km wyszło 7 litrów/100km. Jazda czysto po górach i nie pyrkanie, bo spieszyłem się.
Wyniki dość interesujące, czyżby 98 jest lepsza i auto oszczędniejsze? Ma ktoś zdanie na ten temat? Będę jeszcze testował spalanie.
Pozdrawiam
Do jakiego silnika zatankowałeś 98 i po co ??
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Klubowicz
Pb98 jest mniej kaloryczna niż 95, więc w standardowych silnikach będzie palić więcej/będzie słabszy. Niektóre silniki potrafię się przestawiać w zależności na czym jadą, niektóre wymagają 98, ale przeważnie mozna je solidnie kręcić
-
Nowy klubowicz

Napisał
Malzapl
Do jakiego silnika zatankowałeś 98 i po co ??
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1,6 etorq, bo miałem taki kaprys
Lubię przeprowadzać różne doświadczenia. Parę groszy na paliwie nie robi na mnie wrażenia i zalałem 98, dzięki czemu zauważyłem różnice w spalaniu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ponadto znalazłem ciekawy opis różnic między benzyną 95 oraz 98:
Benzyna - pb 95 czy 98?Liczba oktanowa - liczba określająca jakość paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie stukowe (nie mylić z detonacyjnym, gdzie prędkości rozchodzenia płomienia przekraczają kilkakrotnie prędkość dźwięku), podczas sprężania mieszanki oraz podczas rozpoczętego już procesu spalania mieszanki w cylindrze silnika. Paliwo napędza silnik poprzez spalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej w jego cylindrach. Spalanie to przebiega w bardzo krótkich cyklach. W trakcie każdego cyklu zmieszana wcześniej z powietrzem benzyna musi ulec możliwie jak najbardziej całkowitemu spaleniu z określoną (dużą) szybkością. Istotne jest, aby zapłon nastąpił w wyniku iskry od świecy zapłonowej. Jeśli (dla danego silnika) liczba oktanowa paliwa będzie za mała, to nastąpią lokalne jej samozapłony przed właściwym momentem początku spalania. Te lokalne samozapłony powodują powstanie przyrostów ciśnienia i generują powstawanie fal dźwiękowych, określanych jako stuki. Stukanie jest spowodowane zbyt gwałtownym spalaniem paliwa i może prowadzić do uszkodzenia silnika, szczególnie panewek na główce i stopie korbowodu i samego łożyskowania wału korbowego. W mniejszym stopniu niekorzystnie działa na zawory, tłoki, korbowód. Proces spalania zależy od jego warunków, które zależą od konstrukcji silnika, ale jest też zależny od składu chemicznego paliwa. Paliwo składa się zasadniczo z węglowodorów alifatycznych o liczbie atomów węgla od 7 do 10-12. Analizując spalanie poszczególnych węglowodorów z tego zakresu odkryto, że najlepiej spala się tzw. izooktan (2,2,4-trimetylopentan), a najgorzej n-heptan. Mieszając tylko te dwa węglowodory można "symulować" zachowanie prawie wszystkich rodzajów benzyn. Liczbę oktanową benzyn ustala się poprzez porównanie parametrów pracy specjalnego, testowego silnika zasilanego analizowaną benzyną i paliwem uzyskanym przez zmieszanie izooktanu i heptanu. Gdy analizowana benzyna działa tak jak czysty izooktan, przyjmuje się, że ma ona liczbę oktanową równą 100, gdy działa tak jak n-heptan, przyjmuje się, że ma ona tę liczbę równą 0. W pośrednich zakresach analizowana benzyna ma taką liczbę oktanową jak procentowa ilość izooktanu w paliwie, składającym się tylko z izooktanu i n-heptanu o takich samych własnościach. W praktyce pomiar taki wykonuje się przy pomocy wykalibrowanego silnika testowego, dla którego robi się raz wykres zależności liczby "stuków" na sekundę w funkcji składu mieszanki izooktan-heptan, a następnie wyznacza się liczbę oktanową testowanego paliwa. Na świecie istnieją dwie normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) - obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. Uważa się, że MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny. W Polsce, podobnie jak w całej Europie, obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach podawana na stacjach liczba oktanowa odpowiada (RON+MON)/2. Powoduje to, że amerykańska benzyna 87 odpowiada europejskiej 91. Wyższa LO sprawia, iż możliwe jest uzyskanie w silniku iskrowym wyższych stopni sprężania, co poprawia sprawność silnika i pozwala uzyskać większą moc.
Ostatnio edytowane przez Dark77 ; 15-08-2017 o 22:33
-
Nowy klubowicz
1.4 95KM - ok. 300zł / 1000 km - trasa 85% (dokładnie przejechane 950km i pozostały dwie kreski w baku, wydane 289zł na paliwo).
Komputer pokazuje średnio 6.2l/100km.
Ostatnio edytowane przez malymiki83 ; 21-08-2017 o 19:51
Podobne tematy
-
Napisany przez pezet3 na forum Małopolskie
Odpowiedzi: 32
Ostatni post: 03-06-2016, 12:37
-
Napisany przez pezet3 na forum Croma
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 26-04-2014, 09:17
-
Napisany przez bielaPL na forum Obsługa portalu i forum
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 28-12-2013, 07:36
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
fiat tipo
,
ile pali yipo
,
tipo opinie ile pali
,
ile pali tipo
,
tipo ile pali opinie
,
ile pali nowy fiat tipo
,
jle paly fiat albea 1;2 16v
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:39.
W sieci od 2007 roku.