możesz mi bliżej przedstawić zastosowanie pulse& glide dla naszego Tipo?
możesz mi bliżej przedstawić zastosowanie pulse& glide dla naszego Tipo?
zwykły silnik spalinowy jest dość mało efektywny przy minimalnie otwartej przepustnicy (straty na zawirowaniach powietrza w dolocie), dlatego mniej spali gdy naprzemiennie się go obciąża mocno (pulse - zdecydowane przyśpieszanie) i później wytracanie prędkości - glide - albo na luzie (minimalne zużycie paliwa na podtrzymanie pracy i powolne wytracanie prędkości) - albo hamowanie silnikiem (zerowe zużycie paliwa jednak szybsze wytracanie prędkości). W tym teście było wytracanie prędkości na luzie.
Tak więc przyśpieszałem do około 105-110 i zwalniałem do 75 - oczywiście taka jazda jest możliwa tylko przy zerowym ruchu na drodze i braku innych samochodów z tyłu.
Ciekawostka - z tej przyczyny silnik 0.9 twinair dostępny w fiacie 500 nie ma w ogóle przepustnicy - zamiast niej płynnie reguluje wzniosem zaworów - ten silnik prawdopodobnie będzie bardzo efektywny przy małym obciążeniu bez kombinowania pulse&glide.
W poniedziałek natomiast zrobiłem kolejny test - trasa Stargard-Kołobrzeg, bez wytracania prędkości na luzie a jedynie przyśpieszanie na podjazdach i odpuszczanie gazu na zjazdach oraz przed miejscowościami i dopasowanie prędkości do ciężarówek na drodze krajowej tak aby ich nie wyprzedzać ale i nie zmuszać innych do wyprzedzania - i efekt jest na załączonym obrazku:
IMG_1869.JPG
Jestem jak na razie na dotarciu - 480 km zrobione i dziś rezerwa z jedną kreska. Jazda po mieście głównie, ale i krótki wypad do Mińska z Warszawy
Delikatnie irytuje mnie ten mniejszy bak. W Clio III miałem 55 litrów z małym zapasem a tutaj :<
Widać muszę się przestawić na częste tankowanie. Miło że jednorazowa wizyta na stacji to czasem mniej niż 2XX, ale mimo wszystko zdeczka irytujące. Pamiętam jak w Bravie starej ojciec mój miał wizytę na stacji co 2-3 tygodnie
Hmm, widzę, że nie słyszałeś o 1.4 MultiAir, który dostępny jest od 2010 roku, a faza projektu zaczęła się w 2003 roku (o ile dobrze pamiętam) 0,9 TA pojawił się później Polecam co nieco o zasadzie pracy tych silników poczytać. W jednym cyklu ssania potrafią kilka razy otworzyć i zamknąć zawory, co jest nierealne przy standardowej budowie układu rozrządu, tak samo jak sterowanie wysokością otwarcia Jednak niesie to za sobą inny skutek, rozrząd jest dość skomplikowanym układem sterowanym elektronicznie, a 1.4MA 16V ma dzięki temu tylko jeden wałek rozrządu. W szczegóły 0,9TA nie zagłębiałem się, ten silnik nigdy nie był w moim kręgu zainteresowań
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-03-2017 o 11:09
Co do 1,4MA Turbo 140KM, 230Nm przy 1750obr, to podam info z pierwszej ręki Przy aucie o wadze 1512kg średnie spalanie przy dojazdach do pracy to 8,1-8,6l/100km/h (15km trasa i około 7km miasto, łącznie z korkami) - za bardzo oszczędnie nie jeżdżę. Tyle palił mój Kropek 1,4 8V 77KM na zimowych Fuldach Gravito - opony swoją drogą były tragedią - po zmianie na zimowe Nokian WR D4 średnie spalanie spadło do 6,1l/100km bez zmiany stylu jazdy, co więcej zwiększyła się szerokość opony ze 175 na 185
Najniższe średnie spalanie 6,9l/100km w trasie przy prędkości przelotowej 100km/h (drogi wojewódzkie i krajowe). Na autostradzie przy 140km/h około 8,5l, ale jeszcze muszę to zweryfikować, bo mogę się troszkę mylić.
Podsumowując - dobrze jest, a silniczek bez problemu daje radę z autkiem Jest delikatny szok po przesiadce do Kropka, którego czasem od żony pożyczam, gdzie po naciśnięciu na gaz okazuje się, że "nie jedzie", a kiedyś jakoś jechało
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-03-2017 o 14:05
Nie tankowałem jeszcze do pełna , ale zauważyłem czy jeżdzi się delikatnie czy agresywnie komputer pokazuje 8,8l
Capitanslow. - a skąd wstrząsnąłeś to pulse&glide ? Aż tak bardzo nie interesuje się motoryzacją i pierwszy raz i tym słyszę.
LPG samochód na dotarciu czyli spokojna jazda 90 proc. trasa - 8l./100km (próba na 575km.)
Dzisiaj pierwszy raz w trasie autostradą A4. Przejechane 221km z prędkością średnią 91km/h (w tym kilka km po Krakowie i Tarnowie). Zużycie paliwa wyszlo 5,9l wg komputera. Jeszcze nie przekroczyłem nawet 1000km, więc nie kręciłem więcej jak 3,5 tys. obr./min.
Pczytalem trochę o pulse.. i to chyba polega na tym że rozpedzamy się do wyższej prędkości i potem jedziemy na luzie. Gdy prędkość spadnie znów się rozpedzamy. Trochę dziwny styl jazdy.