Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 31
Like Tree1lubi to!

Temat: Dziura w mocy podczas zmiany biegu z 1 na 2 1.4 t-jet  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    199
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017

    Dziura w mocy podczas zmiany biegu z 1 na 2 1.4 t-jet

    Pytanie do użytkowników t-jet jak w temacie. Żona mówi, że musi się przyzwyczaić ponieważ prawie za każdym razem jak rozpędza się to samochód robi "żabę". Myślałem że poprostu nie może przyzwyczaić się i tak się dzieje, ale ostatnio pozjezdzilem trochę tipo i faktycznie. Jeśli Rusza się delikatnie to efekt jest minimalny. Przy dynamicznym ruszaniu wrażenie jest jak by po zmianie z 1 na 2 zabrakło paliwa,a za ułamek sekundy nagle przyspiesza normalnie. Jeździłem różnymi samochodami, ale nie pamiętam takiego efektu nigdzie. Na Autocentrum ktoś w opiniach opisał taki sam problem. Prosze o opinie, ponieważ chce wiedzieć czy ktoś miał taki problem zanim wybiorę się do ASO. Efekt jest zarówno na LPG i benzynie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    To chyba nawet nie od silnika jest, wiele osób pisało o tym w silniku 1.4 95 km. I ja rowniez mam takie odczucia a to chyba cos z ustawoenirm gazu, czy cos w tym stylu bo ja osobiscie rowniez mam mieszane odczucia jesli chodzi o ruszanie tym autem. Do innego wsiadasz i jezdzisz, w Tipo trzeba chyba mocniej operowac gazem

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    39
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Niestety nic nie daje mocniejsze operowanie gazem, przy spokojnej jeździe wrzucasz bieg drugi i po chwili jedziesz, przy dynamiczniejszej jeździe jak wbijesz drugi bieg to i zęby można na kierownicy odcisnąć. Ja mówię o silniku atmosferyczny, nie turbo, ale wygląda to na ten sam problem.
    Trzeba podjechać do ASO, ale ja od pół roku nie mam czasu
    pozdrawiam

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Nie zauważyłem u siebie czegoś podobnego, płynnie wchodzi na obroty i zęby mam całe

    Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Czy problem nie wynika z krótkiej jedynki? Trzeba się tego nauczyć. Na 1 obrotomierz szybko idzie w górę, prędkościomierz już niekoniecznie

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    199
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Myślę że nie, myślałem że żona za wcześnie zmienia bieg, ale to nie to. Nawet jak dokrece go pod czerwone pole efekt jest taki sam. Na innych biegach wszystko ok. Może to zamierzony efekt, w końcu to kombi z gazem. Ma być spokojnie i tanio kiedy żona jedzie z dzieciakami :-). W sumie trochę zmartwilem się jak syn przyszedł i powiedział mi że jechał z mamą i ciągle wyprzedzali. Nic, będę wdzięczny za kolejne komentarze.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    85
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Czy problem nie wynika z krótkiej jedynki? Trzeba się tego nauczyć. Na 1 obrotomierz szybko idzie w górę, prędkościomierz już niekoniecznie
    Nie, to nie ma nic wspólnego z krótką jedynką.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2017
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    34
    Auto
    Fiat
    Rocznik
    04.2017
    Chyba, że kolega gwałtownie puszcza sprzęgło i taki efekt jest... Nie wiem jak będzie w moim egzemplarzu ale jechałem HB z tym silnikiem i kręciłem pod czerwone pole na jedynce, zmieniałem bieg i żadnego negatywnego odczucia nie miałem. Tak samo przy normalnej jeździe..

    Może spróbuj nagrać jak to wygląda u Ciebie ?

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Ja nie mowie ze to jest problem ale jest inaczej niz w innych autach z dodawaniem gazu.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    85
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Przy włączonej klimiatyzacji tego efektu przyduszenia nie ma albo jest niewyczuwalny. Hmmm
    ...
    Teraz tylko wystarczy: włączyć klimę - zmienić na dwójkę - wyłączyć klimę. 😄

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Jezdze caly czas na klimie automatycznej i nie widze roznicy

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    85
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2016
    Z włączoną klimą (manualną) problem nie znika ale jest nieźle. Gdyby tak było caly czas, to bym w sumie nie narzekał.

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    66
    Auto
    Tipo 1.4 Tech Pop
    Rocznik
    2016
    Mogę potwierdzić, że zmiana z 1ki na 2kę jest lekko denerwująca, gdy "komitet centralny" zastanawia się sekundę czy pozwolić na przyspieszenie. Szczególnie wnerwia to, gdy ruszam ze skrzyżowania np robiąc lewo-skręt :<

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    To minie , z czasem - ja już przejechałem 11tyś i zmieniając bieg z 1 na 2 ruszam jako pierwszy spod świateł
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Myślę , że tu może pomóc tylko lekka zmiana softu przez dobrego tunera i problem zniknie. To nie jest wina silnika tylko oprogramowania w ECU. Jak u mnie też będzie taka kicha , to nawet nie będę się zastanawiał.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wibracje na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania.
    Napisany przez mwx na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-03-2016, 08:35
  2. Szarpnanie przy załączonej klimie podczas zmiany biegów.
    Napisany przez Adrian697 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-08-2015, 00:21
  3. Dziwne stukanie podczas zmiany biegów
    Napisany przez cenioormo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 05-05-2015, 12:10
  4. brava 1.6 16v zgasł podczas jazdy na biegu jałowym
    Napisany przez adisek007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-08-2014, 20:00
  5. Stilo 1.9 JTD brak mocy od 3-go biegu
    Napisany przez zajac1990 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 28-02-2013, 19:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik w tipo2 brak dynamiki

tipo t jet problem

turbo dziura przy zmianie biegow

Fiat t jet turbodziura

t jet 1.4 turbo lag

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534dziura-w-mocy-podczas-zmiany-biegu-z-1-na-2-1-4-t-jet-36699

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl