Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
Like Tree9lubi to!

Temat: Do jakich obrotow redukowac bieg przed wyprzedzaniem w silniku PB 1.4 95KM  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    59
    Auto
    Baravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    W zwykłym 1,4 5 tyś . to też jeszcze nie czerwone pole. I Też rzadko pociągam go do 5 tyś....
    Zgadza się tyle, że zobacz jaki t-jet 120 KM ma max moment obrotowy i przy jakich obrotach go osiąga 206 juz od 1750 obr/min. Ciągnie już od dołu i nie trzeba go piłować i do samej góry . Jak diselek . Ja mam dużo frajdy z jazdy tym autkiem i czasem lubie go przegonić ale tylko po to, żeby odmulić i dobrze benzyną przepłukać wtryskiwacze. [emoji1]

    Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Tjet120 Zobacz post
    Zgadza się tyle, że zobacz jaki t-jet 120 KM ma max moment obrotowy i przy jakich obrotach go osiąga 206 juz od 1750 obr/min.
    Tjet w tipo ma 215 Nm i przy 2500 a nie 206 przy 1750.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-10-2017 o 23:38

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    43
    Postów
    248
    Auto
    Tipo SW POP 1.4 95KM
    Rocznik
    06.2017
    Jechałem w sobotę z Łodzi w okolice Uniejowa trasą a z powrotem autostradą. Na trasie, tak do 90 km/h najlepiej wyprzedzać na "3" - obroty idą pod 5 tysięcy, ale łykasz auto przed tobą błyskawicznie. Na autostradzie przy 115-125 gdy chciałem szybko wyprzedzić redukowałem do "4".

  5. #19
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    W tjet przy obu prędkościach robię to na 6... Ale w sumie to temat o 95km...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    59
    Auto
    Baravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Tjet w tipo ma 215 Nm i przy 2500 a nie 206 przy 1750.
    Ano właśnie ciągnie dopiero przy 2500 a bravo przy 2500 to już rakieta Bardziej wyżyłowany silnik. Gregor 10 zmodował ten silnik na 208KM i 335NM to dopiero żyłowanie. Ale dla trwałości silnika to zabójstwo.
    Szybko było to auto do sprzedania na otomoto a nowy właściciel nie chwali się a przecież jest czym. Bo biorąc pod uwagę osiągi to chyba najszybszy t-jet 120 w Polsce.
    http://gregor10.pl/fiat/bravo/

    Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

  7. #21
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Tjet120 Zobacz post
    Ano właśnie ciągnie dopiero przy 2500 a bravo przy 2500 to już rakieta Bardziej wyżyłowany silnik. Gregor 10 zmodował ten silnik na 208KM i 335NM to dopiero żyłowanie. Ale dla trwałości silnika to zabójstwo.
    Szybko było to auto do sprzedania na otomoto a nowy właściciel nie chwali się a przecież jest czym. Bo biorąc pod uwagę osiągi to chyba najszybszy t-jet 120 w Polsce.
    Bravo | Chiptuning | Modyfikacje | Diagnostyka

    Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
    Dla mnie jeden kij i tak jestem jeszcze przyzwyczajony do wolnossaka . Ważne też ile takie cywilne auto na codzień pali (przynajmniej dla celów pomiarowych przy homologacji). W T-jecie staram się nie schodzić poniżej 2000 obr. chociaż wskaźnik biegów pokazuje co innego. W zasadzie chyba jest to wskażnik mówiący jak szybciej wymienić sobie panewki. Po drugie dwumasa itd. Akurat mam LPG więc szklanka gazu na 100 km to nie jest duża różnica a silnik ma się lepiej
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 03-11-2017 o 08:09

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    59
    Auto
    Baravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2011
    Jeszcze z dwumasą nic mi nie dzieję się, też mam lpg i nogę ciężką ale wszystko przede mną jeszcze Jak chciałem kupić bravo jeździłem różnymi , aż trafiłem na egzemplarz, który mnie zadowolił. Dla mnie 90 KM to nie ma czym jechać ale może trafiłem na zjeżdżony egzemplarz. Bravo ma swoją masę i trochę mocy potrzeba żeby odpychało się. Z resztą każdy jeździ tym co lubi albo na co go stać. Póki co jestem zadowolony , mam nadzieję że szybko nie zacznie się sypać. Nie boję się kosztów wymiany części ale boję się tych partaczy z ASO , jedno naprawią to coś innego popsują. Dobry mechanik (nie wymieniacz) to skarb.

    Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

  9. #23
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Dla mnie jeden kij i tak jestem jeszcze przyzwyczajony do wolnossaka . Ważne też ile takie cywilne auto na codzień pali (przynajmniej dla celów pomiarowych przy homologacji). W T-jecie staram się nie schodzić poniżej 2000 obr. chociaż wskaźnik biegów pokazuje co innego. W zasadzie chyba jest to wskażnik mówiący jak szybciej wymienić sobie panewki. Po drugie dwumasa itd. Akurat mam LPG więc szklanka gazu na 100 km to nie jest duża różnica a silnik ma się lepiej
    Wytłumacz w takim razie, dlaczego silniki w ciężarówkach pracują w zakresie 1200-1500obr? Rozumiem, że szóstego biegu nie używasz, albo rzadko? Dla tego silnika normalna jest praca w zakresie 1500-2100 obr. przy normalnej jeździe. Gdybym w MA nie schodził poniżej 2000obr, to 6 bym włączał przy 100km/h, co jest zupełnie bez sensu - co najwyżej panewki wymienię Wszystko zależy od sytuacji drogowej. Wiadomo, że pod górę nie będzie się cisnęło na 1500obr, ale na płaskim czemu nie? Swoją drogą komp podpowiada wtedy redukcję Wymiana panewek, dwumasa, phi BTW. Dwumasa w benzynie mniej dostaje.
    Co więcej są wolnossaki, które przy 100km/h mają 2000obr/min.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-11-2017 o 09:21

  10. #24
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wytłumacz w takim razie, dlaczego silniki w ciężarówkach pracują w zakresie 1200-1500obr?
    Przy jakich pojemnościach, skokach tłoka? 1400 cm3 i 8 cm ?? Co innego 140 KM z 1,4 l a co innego 460 KM z 12 l.
    To że przy 1500 obr nie telepie ci budą to tylko zasługa dwumasy, która właśnie dostaje po dupie.
    Ale na szczęście każdy może robić jak mu sie podoba i do końca gwarancji każdy silnik spokojnie przeżyje. W ciężarówkach olej się zmienia nierzadko co 100 000 więc w osobówce... Why not?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 03-11-2017 o 09:29
    siwymw lubi to.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Jeżeli chodzi o T-Jeta to zgodzę się z @krowka1978. Tym silnikiem da się jechać po równym terenie utrzymując 1500 obr bez uczucia, że silnik się w tedy męczy. Na niższych biegach nawet można przy tych obrotach delikatnie rozpędzać samochód. Przy 5 i 6 biegu do rozpędzenia lepiej mieć bliżej 2000 tyś obr żeby silnik się nie męczył.

  12. #26
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Co innego 140 KM z 1,4 l a co innego 460 KM z 12 l.
    Akurat KM w ciężarówkach znaczenia nie mają. Liczą się Nm. Ile ma np. Scania R420? 1.4 ma np. 230Nm. Scania R420 2100Nm - nieduża róznica, ale co tam, nie znam się Czy wówczas nie ma większych przeciążeń na wale i podporach?
    W takim razie dlaczego buda nie telepie w wolnossaku 1.4 8V/16V, bez dwumasy, przy 1500obr/min? Wytłumacz proszę ten fenomen, bo bardzo jestem ciekawy. Zaczyna telepać, ale poniżej 800obr, gdy się zdławi Na spokojnie można toczyć się przy puszczonym gazie, na pierwszym biegu, w korku.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-11-2017 o 09:58

  13. #27
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Przy 5 i 6 biegu do rozpędzenia lepiej mieć bliżej 2000 tyś obr żeby silnik się nie męczył.
    No o tym właśnie mówię (choć znów moze skróty myślowe).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Akurat KM w ciężarówkach znaczenia nie mają. Liczą się Nm. Ile ma np. Scania R420? 1.4 ma np. 230Nm. Scania R420 2100Nm - nieduża róznica, ale co tam, nie znam się Czy wówczas nie ma większych przeciążeń na wale i podporach?
    W takim razie dlaczego buda nie telepie w wolnossaku 1.4 8V/16V, bez dwumasy, przy 1500obr/min? Wytłumacz proszę ten fenomen, bo bardzo jestem ciekawy. Zaczyna telepać, ale poniżej 800obr, gdy się zdławi Na spokojnie można toczyć się przy puszczonym gazie, na pierwszym biegu, w korku.
    Noto zobacz wymiary tego wału i policz obciążenia jednostkowe :-)
    Może mamy inna wrażliwość ale 1500 obrw wolnossaku telepie jak najbardziej (mimo braku pulsacji momentu obr bo go w tym silniku prawie nie ma przy tych obr.) . I cały czas mówię o sytuacj kiedy silnik jednak wykonuje jakąś konkretniejszą pracę a nie że auto toczy się nawet i 100 kmh po wtedy zapotrzebowanie na moc to kilka-kilkanaście procent. Sami producenci silników/kół2mas/skrzyń przyznają że 25 Hz (1500 obr/min) jest granicą poniżej której czestotliwości są niszczące.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 03-11-2017 o 10:07

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Czasem tocze się na 1500obr i nie czuć ani nie słychać żeby z silnikiem coś się działo. Natomiast jeśli na 6biegu przy tych obrotach wcisnę mocno gaz to słychać że- tak mi się wydaje-silnik się męczy. Dlatego tak nie robię.
    Dziwię się że W instrukcji nie ma podanych min obrotów.

  15. #29
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Czasem tocze się na 1500obr i nie czuć ani nie słychać żeby z silnikiem coś się działo. Natomiast jeśli na 6biegu przy tych obrotach wcisnę mocno gaz to słychać że- tak mi się wydaje-silnik się męczy. Dlatego tak nie robię.
    Trafiłeś w sedno, "słucha" się silnika W pincecie w takim przypadku komp nakazuje redukcję - pokazuje strzałeczkę w dół. Nie wiem, czy to zaimplementowali w Tipo.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 03-11-2017 o 15:18

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    585
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    koledzy powiedzcie z jaką predkością stałą można jechać autostradą na długim odcinku aby było to zdrowe dla silnika? Przy 140km/h jest 3,5 tyś obrotów. Taka prędkość jest ok na długim dystansie?


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. W jakich obrotach sonda pracuje w pętli zamknietej
    Napisany przez oziozi na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-01-2014, 14:36
  2. Bravo 1,9 TD brak podwyzszonych obrotow na zimnym silniku
    Napisany przez mazitechnoboy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-02-2013, 22:50
  3. Stukanie (głuche) w silniku 1.4 16V 95KM
    Napisany przez raaf na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-08-2011, 15:49
  4. Stukanie w silniku, ciężki 1-wszy bieg itd. (Siena 1.2)
    Napisany przez kowal na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 16-04-2011, 00:26
  5. [zawieszenie] Wahacze Marea.. Jakich producentów polecacie a
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-11-2008, 23:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534do-jakich-obrotow-redukowac-bieg-przed-wyprzedzaniem-w-silniku-pb-1-4-95km-38815

tipo 1 biek jakie obroty

obroty 1.4 t-jet

fiat tipo 1.4 95 km max obroty silnika

jak czytac wkres obrtuw w tipo

1.4 T-jet wykres mocy i momentu

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534do-jakich-obrotow-redukowac-bieg-przed-wyprzedzaniem-w-silniku-pb-1-4-95km-388152

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl