Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017

    Błąd wastegate i purge valve tjet

    Ostatnio co jakiś czas wyświetlają mi się błedy wastegate valve solenoid i purge valve solenoid. W tej chwili nie pamiętam numerów ale dodam potem. Błędy występują w tandemie raz jeszcze do tego dostałem błędy sondy lambda.
    Auto powyżej 3 tys nie ma mocy, a sygnał z sondy lambda stoi na wartości 1,3, po jakims randomowym czasie wszystko wraca do normy.
    Na pierwszy rzut oka błędy ze sobą niezwiązane choć mogę się mylić i wskazywałoby to na jakąś wtyczkę gdzie idzie kilka sygnałów albo jakiś wspólny obwód

    Spotkał się ktoś z tym?
    Albo może pytanie dodatkowe: czy obwody zabezpieczone bezpiecznikami główne obciążenie silnika i wtórne obciążenie silnika mogą mieć z tym coś do czynienia?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Podaj błędy. Sprawdziłbym co się dzieje z doładowaniem, zrobić logi czy czasem się nie zawiesił zawór upustowy.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Bledy to 0243, 033, 444 czyli przerwane obwody wastegate dump valve i purge valve potem dolaczaja sie 0030 0036 cos od grzania sond lambda.do 3500 obr doladowanie sie zwieksza tak gdzies do 0,6 a potem spada w dol. Szukam wspolnego mianownika dla tych trzech bledow z przerwanymi obwodami. Mozliwe ze obwod ktoregos bezpiecznika zasila te aktuatiry/czujniki i jest uwalony ?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Edit: problem solved. Obylo sie bez schematu przydala sie intuicja. Choc juz wizje upalonego sterownika ktory nie podaje masy na solenoidy zaczely si pojawiac przed oczami bo napiecia wszedzie dochodzily . Tyle że nie zawsze. Jestem z siebie dumny jak murzyn w bawełnianym swetrze i utwierdzam sie w przekonaniu ze jak kupować auto to takie do którego jest jakieś oprogramowanie diagnostyczne. Bo przecietny kowalski przy takich objawach juz by wyladowal u mechanika (choć de facto potrzebny elektryk) i wyszedlby lzejszy pewnie o pare stowek jak nie tysiecy.
    Temat do zamkniecia.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-09-2023 o 01:16

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    No to co było?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #6
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No wlaśnie bezpiecznik a w zasadzie jego gniazdo. Tylko znaleźć to nie było łatwo bo po prostu nie stykało przy określonym naciskaniu skrzynki z bezpiecznikami, i pewnie wibracjach itp. Robisz pomiar na solenoidach i masz napięcie (one wyzwalane są masą podawaną z ECU), wastegate i dump sprawne, po czym odpalasz i sypie błędami. Obie sondy stoją w miejscu, chgw co się dzieje. (żeby było ciekawiej błedy nie zapalaja od razu checka a tym samym nie widzi ich np jakiś ogólny program typu torque. A błąd sygnału sondy wgl nie wystepuje, tylko błąd grzałek. Gniazdo czyste, nie wypalone na pierwszy rzut oka wszystko OK. A wszystkie te graty tzn solenoidy, sondy i pewnie kilka innych rzeczy wiszą na jednym obwodzie.
    Możesz sobie wyobrazić jak by ta historia wyglądała jakby auto trafiło do przeciętnego warsztatu.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 13-09-2023 o 11:52


 

Podobne tematy

  1. Zawór evap 1.4 tjet
    Napisany przez tomi38 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2022, 08:06
  2. Sprężyny Tył 1,4 Tjet 150 km Sport
    Napisany przez BlueFear na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-11-2020, 11:49
  3. Bravko 1.4 Tjet
    Napisany przez Piteros84kce na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-08-2020, 21:10
  4. P2013 - Flow shutter valve
    Napisany przez adekpp na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-03-2020, 12:11
  5. Wymiana chłodnicy tjet
    Napisany przez markshall na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 18-05-2019, 20:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl