Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 28 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 407
Like Tree46lubi to!

Temat: Awaria Tipo - chyba sprzęgło. Samochód unieruchomiony.  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Godfrey Zobacz post
    o taak straszliwa droga i częsta awaria , ostatnio mi poszła prawa linka w stilo 2006r , całe 18eur musiałem wydać na linke , stara była ori jeszcze
    Wyrwałeś odpowiedź z kontekstu. Nigdzie o cenach napraw nie pisałem i nie porównywałem kosztów. Do tego potwierdziłeś, że się psuje
    Dobra, wypowiedz się zatem jak częste i kosztowne są awarie EPB? Oczywiście w dużej skali, podparte liczbą aut, ile % z nich miało awarię itp. - czyli statystyki, do tego w podziale na producentów systemów hamulcowych (Bosch, Valeo, TRW,...).

    PS. W GP wymieniałem linkę w tym roku, oryginalne po prawie 11 latach zgniły, lewa blokowała się w pancerzu i szczęki trzymały. No i co to mówi? Że też się psuje Kupiłem w ASO, więc więcej wydałem niż 18eur, jeśli mamy już chwalić się kosztami, jak pamiętam około 200zł, czyli około 50eur - czyli już kosztownie "Przydziadowałem" tylko na wymianie, bo zrobiłem sam - budżet naprawczy nadżarłem

    Pamiętam, jak weszło hydrauliczne sprzęgło do Punto, jakie psioczenia na forach były, wszyscy widzieli zalety linki, a wad nie, za to hydraulika była wielką wadą. Od wielu lat FIAT-y mają hydraulikę i co?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-06-2018 o 11:04



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Wawa
    Postów
    124
    Auto
    Tipo HB T-Jet
    Rocznik
    02.2018
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Czy ktoś dopatrzył sie wady tego sprzęgła?
    Ja nic nie widzę, a miałem kiedyś problem w poprzednim samochodzie taki, że ze słoneczka to odpadła jedna blaszka i co najlepsze, to nigdzie jej nie można było znaleźć.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wystarczy, że zerwie się jedna i nie ma hamulców na obu kołach - chyba nie wiesz jak są ze sobą połączone linki. Sprawdź w Mito i w Tipo w tunelu za dźwignią Linki podłączone są do kołyski, która jest uwadzona na gwintowaną oś (śrubę) dźwigni w celu regulacji skoku. Jeszcze ciekawsze rozwiązanie jest w UNO, z bloczkiem na belce


    Pociągnij dźwignię w bębnowym np. w GP/Tipo Wróć! Spróbuj ściągnąć bęben, szybko tego nie dokonasz, jeśli szczęki trzymają, a linka się porządnie zapiekła - a dźwignia w bębnie Jest w tarczy kotwicznej rewizja do tego, ale i tak jest problem.




    Po co wyskakujesz z jakimś padniętym niemieckim wynalazkiem, o którego właściciel jak widać nie dba? Sam sobie winien, skoro nie chciało mu się naprawić na czas, a potem regenerowane silniczki, kupowane na dwa razy, bo taniej Niech zgadnę, ma na imię Janusz?

    PS. Fakt, że jeśli siłowniki są bezpośrednio na zaciskach, to bez prądu ich nie zwolni, ale idzie sobie z tym poradzić - telefon po prąd, albo wycieczka do sklepu po akumulator.


    Szukasz problemów i przykładów na siłę w jakichś szrotach, o które ktoś nie dba - tak, ten Seat jest dla mnie technicznym szrotem, wystarczyła mi ta krótka opowieść - jak można dopuścić do czegoś takiego w 4-letnim aucie? Odłączać akumulator, samo się naprawi Aż boję się jak inne rzeczy w tym aucie "naprawia". Widać lubi "inwestować", jeśli jedzie to jest ok. Kup teraz używkę po kimś takim...
    Wszystko prędzej, czy później się zepsuje. Masz t-Jet'a, to dwumasa, turbo, cewki, odma, intercooler, do tego alternator, rozrusznik, ECU itd. - czyli co, nie utrudniłeś sobie życia? Są tacy, którzy też tak uważają - "tylko wolnossak" Jak ktoś chce, to żadne rozwiązanie nie będzie mu się podobać.
    No to po kolei:
    Jak są dobrze naciągnięte linki to zerwanie jednej powoduje tylko poluzowanie drugiej nie całkowite puszczenie. Plaskownik się przekrzywi i tyle. Zresztą żeby pękła linka to chyba przez kilkanaście lat nikt nie interesuje sie jej losem. Swoje smarowałem po 8 latach i nie widać na niej uszkodzeń a "chwytały" same tłoczki w zaciskach.

    Mam tarcze i do tego się odnoszę bebny to w ogóle inna bajka.

    Ten niemiecki wynalazek to nie wytwór VAG-a tylko TRW. IMHO od strony eksploatacyjnej równie kijowy jak ATE (wkładają chyba np. w francuzach )gdzie moduł z silnikiem jest wprawdzie w miejscu mniej narażonym na syf i zmienne warunki czyli nie przy kołach ale za to ma linki (mogą miec opory, tego nie kwestionuję i elektronika "zwariuje"). Naprawa była na dwa razy bo serwis musial wykręcić (nie bez problemów) i znaleźć a nie że regenerowany. Zresztą sprawdź ceny nowych . Auto z salonu, czteroletnie, usportowione na wypasie (chyba FR czy jak oni to tam nazywają) to chyba jednak nie szrot. Nie wiem po co odłączał aku bo wtedy działało ale świeciły kontrolki, pomysł zaczerpnął z forum VW. Fakt że to musiał robic jest równie upierdliwy.
    Włażenie pod samochód w celu podłączenia aku do silownika to jest na pewno to o czym każdy marzy w zimie na jakimś zadupiu po ciemku. Szkoda że na to nie wpadł. Ale jakby wpadł to i tak g. by mu to dało bo padnięty był sam napęd - o ile dobrze zrozumiałem po sekcji zwłok to był komutator tego silniczka i pomogłoby ale odkręcenie siłownika i "ręczne" przekręcenie jakiegoś wielowpustu. Ale żeby nie było za łatwo to śruba mocująca była z gównolitu.
    A ręczny to przykład skomplikowania prostej rzeczy podobnie jak sterowanie klimą z wyświetlacza a jego "zaawansowane" funkcje są mi to tak samo potrzebne jak strzałka od biegów i automatyczne włączanie nawiewu na szybę.
    Co innego stosowanie go w aucie premium gdzie w momencie awarii właściciel wykonuje jeden telefon i za 15 minut w ramach w kij drogiego ubezpieczenia ma zastępcze auto i szampana na przeprosiny a co innego dla Kowalskiego który musi ogarnąć sobie temat sam.

    Wcale nie jestem szczęśliwy że mam T-jeta a nie wolnossaka o podobnych osiągach (pisałem o tym). Jestem szczęśliwy o tyle, że nie jest to jeszcze bardziej skomplikowane g... z odłączanymi cylindrami, bezpośrednim wtryskiem itp.

    Myślisz, że mnie rajcuje wymiana świec co 30 tys, doktoryzowanie się z olejów, pierdolenie się z jakąs śrubka na dolocie oleju do turbo itp ?
    Samochód ma mi służyć a nie odwrotnie. A obecny jest kupiony na więcej niż przewiduje gwarancja i assistance.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 01-06-2018 o 12:55

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2017
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    48
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2015
    Pęknięcie jest usytuowane promieniowo pod powierzchnią cierną na obwodzie sprężyny talerzowej. Aby je zobaczyć trzeba by rozebrać docisk przez odcięcie nitów.
    Awaria stara jak świat, praktycznie jedyna oprócz zużycia która zdarza się w dociskach.

  6. #50
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jak są dobrze naciągnięte linki to zerwanie jednej powoduje tylko poluzowanie drugiej nie całkowite puszczenie.
    W GP to nie zadziała, "kołyska" jest na tyle szeroka, że po obróceniu w kierunku wzdłużnym (z poprzecznego) ręczny nie zostanie zaciągnięty - wajcha pójdzie maksymalnie do góry i nic się nie zadzieje - przetestowałem po odpięciu wadliwej linki, żeby zwolnić lewe koło Ręczny był ustawiony aż za dobrze, bo łapał na 2-gim ząbku tak, że z "ręki" auta nie szło przestawić.
    W przypadku UNO jest jeszcze ciekawiej. Są dwie linki, jedna długa, druga krótka. Długa idzie od dźwigni do jak dobrze pamiętam lewego koła, przewija się przez ruchomy bloczek na belce. Do ruchomego uchwytu bloczka przyczepiona jest druga krótka linka, która idzie do drugiego koła. Zerwanie krótkiej - oznacza brak ręcznego, zerwanie długiej - tym bardziej Przy zaciąganiu linka jedzie po kółku bloczka ściągając go, a co za tym idzie ciągnąc krótką linkę - w każdym razie długa linka musi trafić na opór, żeby drugie koło również zaczęło zaciągać.


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Swoje smarowałem po 8 latach i nie widać na niej uszkodzeń
    Linek ręcznego nie smaruje się, jest to proszenie się o kłopoty.


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Włażenie pod samochód w celu podłączenia aku do silownika to jest na pewno to o czym każdy marzy w zimie na jakimś zadupiu po ciemku.
    Miałem na myśli podłączenie aku na swoim miejscu, albo kable, a nie włażenie pod auto


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Myślisz że mnie rajcuje wymiana świec co 30 tys, doktoryzowanie się z olejów, pierdolenie się z jakąs śrubka na dolocie oleju do turbo itp ?
    Ty masz tylko T-Jet'a, z MultiAir jak zapewne wiesz, jest jeszcze ciekawiej EPB też mam TRW.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-06-2018 o 13:08

  7. #51
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Oddając sprawiedliwość: żeby nie było że wszystko na "nie".
    Gdyby Tipo miało elektryka to też bym je kupił z dobrodziejstwem inwentarza a nie szukał innego auta (w Renegade zanotowałem jego obecność, ale nie miało wpływu na rezygnację z jego zakupu). Ale świadomy możliwych komplikacji jest to kolejna rzecz na którą trzeba zwrócić uwagę a nie na zasadzie "tam nie ma po co zaglądać" na co moge sobie pozwolić w zwykłym.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post

    Linek ręcznego nie smaruje się, jest to proszenie się o kłopoty.
    Wiem i wiem jakie. Ale ponieważ nie jestem niewiastą z włosami w kolorze blond i temat mam opanowany (w końcu żeby wymacać tę blachę do odciągnięcia jak trochę przymarznie linka trzeba miec "doswiadczenie" to chyba jakoś dam radę. Auto jest rezerwowe i raczej na wylocie (choć jego los nie jest jeszcze przesądzony)

  8. #52
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Linek ręcznego nie smaruje się, jest to proszenie się o kłopoty.
    Jeśli przez "smarowanie" rozumiesz aplikowanie smaru ŁT-4 (lub podobnego) za pomocą smarownicy to masz rację.

  9. #53
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Jeśli przez "smarowanie" rozumiesz aplikowanie smaru ŁT-4 (lub podobnego) za pomocą smarownicy to masz rację.
    Rowerowe linki też muszą pracować na sucho, czyli tak jak są dane z fabryki.
    Jeżeli linkę z jakiego powodu trzeba "smarować", to należy ją wymienić, bo okres świetności ma już za sobą.
    Ciekawe, w żadnym z moich aut nawet na myśl mi nie przyszło smarowanie (nawet w złomie Corsie B żony, w której po prostu linki się zmieniło, a koszt porównując do wartości tego zgnitego szrota i jego stanu był duży), oliwienie, albo o zgrozo WD-40... W moim GP rozpadły się z powodu rozkładu gumowego pancerza po prawie 11 latach - "smaru" nigdy nie uświadczyły, latami działało bezawaryjnie o każdej porze roku.

    PS. Towotem bym smarował Skąd wiesz co rozumiem przez smarowanie? Pomyślałeś np. o smarze silikonowym? Albo o oleju do łańcuchów rowerowych? Moim zdaniem najlepszy Rohloff
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-06-2018 o 16:21
    DSMP lubi to.

  10. #54
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Linki sa w teflonie wiec ich smarowanie zasadniczo jest zbedne. Tak bylo i w moim przypadku bo okazalo sie ze trzyma zacisk. Ale przesmarowalem to smarem z teflonem do łańcuchów motocyklowych i sądzę że utworzenie pasty ściernej typu smar+przyklejony kurz nie bardzo mi grozi. Zresztą jeśli nawet....
    I jak sami widzicie taka linka bez specjalnych zabiegów pożyje min. z 10 lat wiec IMHO rozwiazanie jest wystarczajaco trwale.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    44
    Postów
    127
    Auto
    Może tipo
    Rocznik
    2017
    No i wychodzi ma to ze cale zycie zle robie smarujac co jakis czas linki. Moze przez to od 17 lat nic sie z nia nie dzieje. W rowerze tez smaruje i czuc roznice w dzialaniu na klamkach

  12. #56
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Zwykly smar+brud=kupa ktora jak jest jej dużo powoduje odwrotny efekt czyli opory. I znow to trzeba czyscic i smarować. Dlatego (i dla ochrony przed korozja krorą też zapewnia smar wypierając wodę) robia linki w teflonie bezobsługowe z zalożenia(taka jest w mito nie wiem jak w tipo). Ale teflon moze sie gdzies przetrzec wnika wilgoć i wiadomo
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 01-06-2018 o 23:28

  13. #57
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał wajkii Zobacz post
    Moze przez to od 17 lat nic sie z nia nie dzieje.
    Olej konserwuje gumę pancerza? Jak już pisałem, gdyby nie zgniła guma, to linka by pracowała i 50 lat. Linka nie zerwała się. Nie ma więc czym się podniecać. Tworzywa są coraz bardziej biodegradowalne... W UNO super zrobili, linki bez pancerza, zalane tworzywem. Długa wytrzymała do sprzedaży w 2016, auto z 1993. Zapewne nadal jeździ, więc to Twoje 17 lat jest niczym Krótką zerwałem przez nieuwagę podczas wymiany wydechu, gdy auto miało 11 lat.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-06-2018 o 23:29

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    132
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Kupiłem w ASO, więc więcej wydałem niż 18eur, jeśli mamy już chwalić się kosztami, jak pamiętam około 200zł, czyli około 50eur - czyli już kosztownie "Przydziadowałem" tylko na wymianie, bo zrobiłem sam - budżet naprawczy nadżarłem
    z mojego doswiadczenia jako mechanik u nazistów stwierdzam że linka jest trwalsza i tansza niż elektryczne zaciski w vag , zwłaszcza w tych początkowej fazy , co ciekawe łopel zastosował elektryczny naciąg + linke , więc masz 2 gówna które mogą się zepsuć ; wynika że w fiacie linki średnio żyją 10lat , a zaciski w vagach leciały po ok 5 latach ;

    co do kosztów to cóż burżuj jesteś na bogato , ja jako cebulak po taniości kupiłem i zamontowałem też sam , a cenę napisałem żeby podać jak tanie są linki , nie było to chwalenie , aha poprawka 2 linki kosztowały 26 eur , coś mi się pomyliło
    Ostatnio edytowane przez Godfrey ; 02-06-2018 o 15:05

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    W chwili wolnej rozwierciłem docisk. Widać pęknięcie. Poniżej zdjęcie
    pekniety_docisk_2.jpg

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    41
    Auto
    Fiat tipo opening edition 1.4 16v 95 cv
    Rocznik
    04.2016
    Tak wiec dopadla i mnie podobna awaria , sprzeglo twarde przy wlaczonym silniku nie mozna zmienic biegu , i nie bylo zadnej sygnalizacje ze cos zle pracuje sprzeglo,skrzynia biegow przebieg 34000km no i oczywiscie gwarancja fabryczna sie skonczyla w polowie kwietnia , co otym myslec ze wada fabryczna montazu ?


 
Strona 4 z 28 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Awaria Sprzęgła i brak części :(
    Napisany przez los303 na forum Albea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-04-2018, 12:46
  2. Tipo jako samochód na dłuższe trasy?
    Napisany przez nienazwany na forum Tipo
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post: 11-12-2017, 19:48
  3. 500x unieruchomiony - powazna awaria komputera
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2017, 22:12
  4. Mega awaria tipo
    Napisany przez largo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 26-09-2017, 13:23
  5. Dziwny problem ze sprzęgłem (chyba).
    Napisany przez dawidsznurek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-04-2013, 19:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-41261

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-4126118

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-4126125

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-412612

ceneo

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-4126116

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-4126119

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-4126115

fiat tipo trwalosc sprzegla

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl