Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 20 z 20
Like Tree3lubi to!

Temat: 1.4 tjet fabryczna instalacja lpg kolektor ssący?  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Polska
    Postów
    456
    Auto
    Toyota P3+
    Rocznik
    2014
    No to super że się udało. Powiedz mi jeszcze jakie wtryski LPG posiadasz. Jakie ewentualnie podejda pod fabryczna instalacje. W ASO mi powiedzieli ze koszt to 450 zł sztuka plus robocizna. Moje są jeszcze ok ale pytam na przyszłość. Wolę wiedzieć jakie kupić.

    Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,271
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Czyli potwierdza się że drobiazgi mają znaczenie. I dlatego na jednych instalkach trzaska dziesiątki tys bez zająknięcia a inne są spierdzielone od pierwszego dnia.
    Problem miałem od początku, auto kupiłem od 1 właścicielki pół roku temu z przebiegiem 16kkm. W drodze powrotnej jak stałem na światłach zauważyłem te drgania, wtedy od razu zmieniłem same wkrętki w kolektorze na kierunkowe. Dużo to poprawiło, aczkolwiek problem pozostał z mniejszym efektem. Tak jeździłem, bo wiecznie czasu nie było do 42kkm które obecnie mam. Zrobiło się trochę luźniej z czasem, więc się uparłem że problem muszę rozwiązać.

    W starym 1.2 16v Fire w P2 FL mam tak samo nawiercony kolektor przez serwis montujący lpg, czyli "jak im wiertarka podeszła" i tam jest wszystko ok prawie 200kkm na samym lpg przejechane. Ale auto stare a silnik spełniający normę E3 a nie E6 tak jak w Tipo, inne strategie sterowania zasilaniem, inne czasy wtrysków Pb i itp.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rafal.benitez Zobacz post
    No to super że się udało. Powiedz mi jeszcze jakie wtryski LPG posiadasz. Jakie ewentualnie podejda pod fabryczna instalacje. W ASO mi powiedzieli ze koszt to 450 zł sztuka plus robocizna. Moje są jeszcze ok ale pytam na przyszłość. Wolę wiedzieć jakie kupić.

    Wysłane z mojego POT-LX1 przy użyciu Tapatalka
    Ja u siebie zamontowałem wtryskiwacze Barracuda 115nl na pojedyńczych adapterach, obecnie mam zamontowane dysze 2,6mm ale docelowo planuje je wymontować i wyregulować bez dysz. Z obecnymi dyszami przy obciążeniu czasy wtrysków lpg dochodzą do ~21ms czyli do granicy zapętlania wtryskiwaczy. Mam założone dysze ponieważ chcieliśmy wyeliminować same wtryskiwacze lpg, czy na wolnych obrotach nie mają za niskich czasów otwarcia tj. poniżej 3ms. Każde wtryskiwacze mają określoną charakterystykę pracy, przy bardzo niskich czasach pracy wtryskiwaczy lpg może dochodzić do problemu ich nie stabilnej pracy. Do tego Barracuda jest na tyle cicha, że jeśli nie dotyka żadnych elementów w silniku to ich praktycznie nie słychać. Nie to co wtryskiwacze PB w 1.4tjet, u mnie silnik ciszej pracuje na lpg niż na PB. Ja akurat miałem do czynienia jeszcze z produktami AC Stag, wtryskiwacze lpg typ AC W03 są głośniejsze od Barracud, aczkolwiek posiadają możliwość regeneracji. Barracudy nie są rozbieralne. Aczkolwiek oba typy wtryskiwaczy mają bdb opinie, i komplet 4szt wtrysków AC W03 kosztuje ~200pln, natomiast Barracud 115nl ~300zł

    Jeśli masz fabryczną instalacje lpg LR. Kwestia jest taka że obecnie chyba tylko ASO ma możliwości żeby się podłączyć do fabrycznej instalacji LR. A zmiana wtryskiwaczy wiąże się z regulacją od podstaw. ASO Fiata raczej Ci nie zaproponuje zmiany typu wtryskiwaczy lpg w fabrycznej instalacji LR na inne niż Med-y. Musisz szukać kogoś kto ogarnia fabryczne instalacje LR w Tipo 1.4tjet. Jak już kogoś znajdziesz, dochodzi kwestia wyboru w sterowniku lpg odpowiedniego typu wtryskiwaczy lpg które chcesz zamontować, żeby ich charakterystyka [m. in. opór elektryczny] był zbliżony do typu które chcesz fizycznie zamontować. Dla przykładu u siebie mam instalacje BRC32seq, w sterowniku nie ma w wyborze wtryskiwacza produktów polskich tj. Barracud i AC W03. W BRC odpowiednikiem polskich Barracud jest zaznaczenie w opcji typu wtryskiwacza wtryskiwaczy Keihin. Barracudy to podobno klony Keihin-ów. W takim ustawieniu Barracudy bez problemu współpracują z sterownikiem BRC.
    rafal.benitez lubi to.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Mam pytanie dotyczące kolektora. Gość proponuje mi kolektor fabryczny tyle że gniazda, w których Ty masz osadzone wężyki wyglądają podobnie do gniazd wtryskiwaczy benzynowych. Czy w nich czegoś brakuje bo nie widziałem króćców do podłączenia wężyków.

    Kolektor.jpg
    Ostatnio edytowane przez misci ; 17-11-2019 o 20:18

  5. #19
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,271
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Tak powinny być króćce na przewody elastyczne, poniżej masz zdjęcie kolektora którego zakupiłem przed montażem. Króćce widać bardzo dobrze, być może oferuje Ci z ułamanymi króćcami. One są z plastiku jak cały kolektor, króciec ma średnicę ~6,5mm a otwór centralny gdzie jest podawany gaz ma średnicę 3mm. Więc łatwo policzyć że ścianka króćca ma 1,5-2mm grubości więc trzeba uważać przy demontaży samych org przewodów elastycznych bo przewody są ciasno spasowane, demontaż w niskiej temperaturze tych przewodów łatwo prowadzi do ich ułamania/uszkodzenia.

    IMG_20191115_134858.jpg

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Sprawa się wyjaśniła. To jest kolektor dla CNG. Być może w te gniazda bezpośrednio aplikowano całe wtryskiwacze.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. wąż intercoolera 500 l 1.4 tjet 120km
    Napisany przez lopez500 na forum 500L
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-05-2018, 11:31
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-10-2017, 11:14
  3. Fabryczna instalacja lpg
    Napisany przez jura01 na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-09-2017, 19:04
  4. Fabryczna antena Bravo II?
    Napisany przez fiatfan7 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-07-2015, 12:54
  5. Punto Sporting=problem z fabryczna zmieniarka CD
    Napisany przez johnny23123 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-04-2013, 22:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-5341-4-tjet-fabryczna-instalacja-lpg-kolektor-ssacy-45530

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl