Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
Like Tree3lubi to!

Temat: 1.4 tjet fabryczna instalacja lpg kolektor ssący?  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017

    1.4 tjet fabryczna instalacja lpg kolektor ssący?

    Cześć,

    potrzebuje zdjęcia kolektora ssącego z fabrycznymi nawierconymi wkrętkami pod lpg, może ktoś posiada wśród tych co sami ogarniają swoje auta



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Widziałem go, na wykonanie fabryczne to słabo mi to wygląda. Wygląda na to jakby kolektor do 1.4tjet był standardowy i był wiercony dodatkowo w fabryce do aut z lpg, a nie podczas procesu produkcyjnego takiego kolektora tak jak np w Oplach.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    No bo przy produkcji tipo jest taka mała komórka obok zakładu- coś na wzór portierni, i siedzi sobie tam taki Janusz z Sebixem, mają swoją wiertarkę i imadło i na potrzeby fabryki ileś tam kolektorów wiercą. Sebix nawet pracuje w zakładzie coby mieć rozeznanie dla Janusza ile kolektorów na przyszły tydzień trzeba dłubnąć.....

  6. #5
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No jeszcze jest Zdzisiek który wprowadza to wszystko nadając nowe numery w eperze

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Zakupiłem ten kolektor, wkrętki są wkręcone bez kleju kręcą się luźno Kolektor na pewno jest lepiej nawiercony niż mój, w moim wkrętki lpg są zamontowane 10cm od wtrysków PB [ tak jak im podeszła wiertarka w serwisie BRC]

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Witam,

    odświeżam temat dla potomnych. Tamten kolektor zwróciłem, nie miał nic wspólnego z fabrycznym kolektorem dedykowanym pod fabryczną instalację lpg w Fiacie Tipo 1.4tjet Udało mi się zakupić kolektor z Tipo 1.4tjet które posiadało fabryczną instalację LR. Nr fabryczny tego kolektora to 55264155. Fabryczny kolektor posiada fabryczne króćce na przewody elastyczne DN6 łączące ww. wymienione króćce z wtryskiwaczami lpg. Kolektor ten posiada dodatkowy króciec pod podciśnienie kolektora które jest niezbędne do podłączenia do instalacji lpg. Czyli wszystko na etapie projektowania samochodu zostało uwzględnione. Na pewno pomiędzy kolektorem standardowym a tym dedykowanym pod fabryczną instalację lpg jest różnica w postaci innej listwy wtryskowej [nr fabr: 0280 151 301] i wtryskiwaczy. Różnica w samej listwie to inny rozstaw śrub mocujących, również same wtryskiwacze PB są różne prawdopodobnie o innym wydatku. Udało mi się zakupić z kolektorem fabryczne wtryskiwacze PB z wersji z lpg. W nowej listwie PB podmienię wtryskiwacze na moje obecne, budowa i sposób mocowania prawdopodobnie jest taki sam. Piszę że prawdopodobnie, bo dopiero wstępnie zrobiłem rozeznanie. Na dniach będę próbował zamontować ten kolektor w miejsce mojego, z przełożeniem reszty gratów. Czy będzie pasować to się okaże, poinformuje jak będę po zabiegu Dodam tylko od siebie że przewody elastyczne w fabrycznej instalacji lpg LR mają przewody elastyczne łączace króciec kolektora z wtryskiwaczem lpg z rozrzutem 18cm na 1cylindrze i 8cm na 3 cylindrze Przewody elastyczne specjalnie wyprofilowane żeby ułatwić proces montażu na linii a nie względy techniczne. pozdrawiam

    IMG_20191111_181347 - rozmiar max 1Mb.jpg

  9. #8
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A już pewnie wszyscy zaczęli psy wieszać że w tym fabrycznym LPG to turek nożyczkami dziury wierci gdzie popadnie a potem dysze bez kleju wkręca

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Full profeska. A powiedz mi ile taki kolektor kosztuje? Kupiłeś w
    ASO?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Kolektor z listwa wtryskową używany z rozbitka za 200zł, auto miało podobno przejechane 10kkm. Właściciel warsztatu powiedział mi że wtryski lpg LR z tego auta sprzedał od razu za 800zł. Widocznie jest popyt na towar.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Kolektor z listwa wtryskową używany z rozbitka za 200zł, auto miało podobno przejechane 10kkm. Właściciel warsztatu powiedział mi że wtryski lpg LR z tego auta sprzedał od razu za 800zł. Widocznie jest popyt na towar.
    Z tego co mi wiadomo to wtryski to niebieskie MEDy, to nieźle zgarnął za używki, jak nówki idzie taniej kupić

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Nowe moze i kupisz ale takie z tjet LPG to facet płakał jak sprzedawał za tyle
    Szary83 lubi to.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    Z tego co mi wiadomo to wtryski to niebieskie MEDy, to nieźle zgarnął za używki, jak nówki idzie taniej kupić
    Na allegro kupi, ktoś jak zapytał w ASO to pewnie krzyknęli 1,5kzł to wołał kupić używki za połowę kwoty

  15. #14
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Na allegro kupi, ktoś jak zapytał w ASO to pewnie krzyknęli 1,5kzł to wołał kupić używki za połowę kwoty
    A więc tak, konwersja się udała. Kolektor poza inną listwą wtryskową i wtryskiwaczami, posiada inny wspornik na przewody paliwowe oraz dodatkowy króciec DN6 na podciśnienie do reduktora lpg. Tak to pasuje bez problemu. Fabryczne króćce pod wtryskiwiacze lpg są rozmiaru DN6 również. U siebie zakładałem tzn. przekładałem z starego kolektora wtryskiwacze Barracuda na pojedyńczych adapterach. Wszystkie przewody łączące kolektor z wtryskiwaczami lpg zamontowałem o równej długości ~50mm. Lekkiej modernizacji podlegał metalowy wspornik łączący kolektor ssący z głowicą silnika. I teraz najważniejsza sprawa, zniknął objaw który mnie zmusił do podmiany kolektora ssącego. Tzn. na wolnych obrotach co parę sekund były wyczuwalne drgania silnika słabo wyczuwalne aczkolwiek wiedziałem że do końca nie jest to prawidłowe. pozdrawiam
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    juri lubi to.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Czyli potwierdza się że drobiazgi mają znaczenie. I dlatego na jednych instalkach trzaska dziesiątki tys bez zająknięcia a inne są spierdzielone od pierwszego dnia.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wąż intercoolera 500 l 1.4 tjet 120km
    Napisany przez lopez500 na forum 500L
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-05-2018, 10:31
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-10-2017, 10:14
  3. Fabryczna instalacja lpg
    Napisany przez jura01 na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-09-2017, 18:04
  4. Fabryczna antena Bravo II?
    Napisany przez fiatfan7 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-07-2015, 11:54
  5. Punto Sporting=problem z fabryczna zmieniarka CD
    Napisany przez johnny23123 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-04-2013, 21:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-5341-4-tjet-fabryczna-instalacja-lpg-kolektor-ssacy-45530

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl