Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 grudzień 2011
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    32
    Postów
    11
    Auto
    Siena 1.2

    Rdza na nadkolu, jak sobie z nią poradzić?

    Witam,
    Jak poradzić sobie samemu z taka rdzą?
    IMG_4186.JPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    47
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Zedrzeć do blachy, podkład antykorozyjny 2-3 warstwy w odstępach 5-7 minutowych, podobnie baza i jak ostatnia warstwa zacznie matowieć lakier bezbarwny także ze 2-3 warstwy. Oczywiście warstwy cieniutkie tak by nie zrobić zacieków. Oczywiście mówimy o amatorskim domowym sposobie

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja ostatnio to przechodziłem.. Trochę się naczytałem forum lakierowanko.info i generalnie wszyscy tam odradzają spray'e.. Trochę pewnie w tym racji no ale bez przeginy..

    Generalnie ja robiłem ostatnio progri (fotorelacja w temacie mojego Bravo) to wyglądało to tak:

    Papierem ok 300 do gołej blachy, potem jakimś drobnoziarnistym zmatowić przyległe do miejsca naprawianego rejony. Zedrzeć musisz całą rdzę - calutką.. Nie może być jej ani grama ani pół, ani nawet śladu bo jak zostawisz cokolwiek pod podkładem to za rok będzie to samo lub gorzej.. Przecierasz rozpuszczalnikiem silikonowym (przestrzegam przed nitro które zawiera wodę!), na to jakiś podkład najlepiej reaktywny.. Ja kupiłem podkład epoksydowy novoa'a w spray'u.. Tego jakieś 2-3 cienkie warstwy w odstępach powiedzmy 7 minutowych a potem suszenie (choć można niby sikać na mokro) jakieś 30 min.. Ja używałem promiennika podczerwieni więc proces się skracał.. Na to dałem podkład akrylowy który miał też wypełnić ew. niedoskonałości (dałem 2 cienkie warstwy). Każdą warstwę nakładasz jakby większy placek aby zakryć poprzednią.. Po powiedzmy godzinie możesz ale nie musisz przeszlifować to b. delikatnie papierem np. 800.. Piszą czasem, że można wodnym ale nie radzę.. Podkład akrylowy tak samo jak szpachla ciągnie wodę i jak to będziesz wodą robił to zamkniesz pod lakierem wilgoć.. Po wyszlifowaniu (nie może być przeszlifów do warstwy podkładu akrylowego a już na pewno do blachy - jak co to od nowa) znów rozpuszczalnikiem syliconowym, 3 warstwy dorobionej w lakierni bazy w spray'u w odstępach powiedzmy 10min.. I na to po powiedzmy 20minutach lakier bezbarwny trochę grubiej ale bez przesady pewnie 3 warstwy.. Trochę filmów jest na YT.. Zabawa mówię Ci - dla osoby która robi to pierwszy raz to jest kosmos Po paru dniach można spolerować..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Ja malowałem sprayami w fordzie fiesta zderzaki i spojlery i wyszło rewelacyjnie. W prawdzie mam w tym duże doświadczenie i może dlatego ... Oczywiście na początku szlif żeby było gładko, jeżeli jest rdza to coś antykorozyjnego. Ja dawałem bezpośrednio na wyszlifowany zderzak podkład w sprayu, kilka cieniutkich warstw żeby pokryło całość. Potem znów szlif i na to czarny w sprayu. Pomiędzy warstwami oczywiście odtłuszczanie. Na sam koniec polerka, a wyglądało to tak

    Zdjęcie014.jpgZdjęcie019.jpg

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Podkładu nie daje się warstwami bo ma on być tylko łącznikiem pomiędzy warstwami i ew. delikatnie wyrównać ryski.. Ale jest to wypełniacz miękki a tego nigdy nie może być grubo.. Na plastiku to też inaczej.. Troche o metodach, chemi, technice można się naczytać na forum lakierowanko.info

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Ten podkład musiałem dawać delikatnymi warstwami bardzo cieniutkimi, bo jeżeli tylko było go za dużo w jednym miejscu od razu na plastiku robiły się miejsca, które nie chciały go przyjąć. Ja mówię oczywiście o zwykłych sprayach z marketu za 10zł. Inaczej to wygląda gdy ktoś używa pistoletu i farb do tego przeznaczonych.


 

Podobne tematy

  1. Rdza w dolnej krawędzi drzwi kierowcy - sposób?
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 26-01-2012, 23:40
  2. [blachy] Rdza nadkola tył w Marei - szukam pasującego nadkol
    Napisany przez marlo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-05-2010, 12:16
  3. [blachy] Rysa na prawym tylnym nadkolu, co robić???
    Napisany przez MC_NEO na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-01-2010, 12:14
  4. Buczy mi z tyłu i nie mogę sobię z tym poradzić...
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-07-2009, 08:27
  5. [zawieszenie] samo w sobie nie jest może problemem
    Napisany przez lalad na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-11-2008, 16:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rdza na nadkolach

rdza na nadkolu co robic

rdza w nadkolachfiat palio rdzanadkola rdzajak zakryc rdze na nadkolachnadkola siena co poradzic na rdzewiejaceco zrobic z rdzewiejacymi nadkolaminadkole fiat sienasam naprawiam nadkolejak zrobic nadkola od samochodurdza na blotniku brawa

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl