Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999

    Problem z radiem Palio 1.6

    Witam, ostatnio zakupiłem sobie radyjko, które jest podłączane standardową kostką ISO. Działało to w ten sposób, że musiałem wyłączać i włączać ręcznie za każdym razem radio niezależnie od zapłonu. Gdy radio było wyłączone na wyświetlaczu nadal paliły się mocno cyferki zegara i na moje to doprowadziło do rozładowania się akumulatora, który chyba zakończył żywot, bo nie chce się już ładować. W poprzednim aucie miałem identyczne radio podłączone w taki sposób, żeby włączało się tylko gdy włączony jest zapłon i tak też chciałem zrobić w Palio. Oczywiście mogłem całkowicie wyłączyć radio podczas jazdy. Okazało się, że na obu przewodach zasilania radia jest wciąż 12V niezależnie od zapłonu a powinno być tak, że na jednym z nich 12V pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka prawda? Gdzie szukać początku tego przewodu lub jak ewentualnie podłączyć to żeby radio włączało się tylko przy włączeniu zapłonu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Przy bezpiecznikach masz początek i zobacz czy tam nie jest zmostkowane.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2011
    Skąd
    Żory
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Grande Punto 1.4 2009, Cinquecento 700, 1997
    Rocznik
    2009
    Możesz ściągnąć "Sam Naprawiam" i tam jest schemat instalacji to będziesz widział gdzie dokładnie kable z radia idą. Albo spróbuj podłączyć ten drugi + do czegoś co się włącza dopiero po przekręceniu zapłonu.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Czyli na przykład pod co?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Sprawa jest taka w palio miałem kabel fioletowo żółty i Fioletowo zielony. Jeżeli oba te kable są połączone tak: fioletowo żółty - żółty od radia i fioletowo czerwony - czerwony od radia to radio gaśnie wraz z wyłączeniem zapłonu. Jeżeli jednak podłączysz oba do jednego tylko nie wiem jakiego koloru pomijasz stacyjkę i masz możliwość włączenia radia nawet po wyłączenia zapłonu. Jednak nie jestem 100% pewny co do tego podłączenia bo dawno temu to robiłem

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2011
    Skąd
    Żory
    Wiek
    36
    Postów
    40
    Auto
    Grande Punto 1.4 2009, Cinquecento 700, 1997
    Rocznik
    2009
    U mnie zapalniczka włącza się dopiero po przekręceniu stacyjki myślę że u Ciebie jest tak samo. Z zapalniczki masz blisko do radia. Jak nie znajdziesz nic przy bezpiecznikach to może tak szło by to podłączyć. Tylko że w kostce do zapalniczki jest osobno kabel od grzania a osobno od podświetlenia zapalniczki musiałbyś się podpiąć pod ten od grzania bo podświetlenie włącza się dopiero po włączeniu świateł.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Będę próbował i dam znać co wyszło. Jeszcze pytanie czy takie podłączenie radia mogło prowadzić do rozładowania akumulatora? Tego dnia słuchałem około godziny radia bez włączonego zapłonu i silnika. Najgorzej, że akumulator nie chce się już ładować, więc śmie twierdzić, że zakończył współpracę.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    słuchanie godziny radia raczej nie rozładuje w taki stopniu aku aku trzeba nowy - albo stary sprawdzic w domu czy ma odpowiedni poziom elektrolitu w każdej komorze jak nie ma dolac wody destylowanej powyżej płyty (przeważnie są jakies punkty odniesienia) i łądowac
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Sprawdzałem i wszystkie płytki są przykryte. W "Sam naprawiam" wyczytałem, że akumulator powinien mieć pojemność 40Ah. Nie za mało na taki silnik?
    Ostatnio edytowane przez turek86 ; 19-11-2012 o 10:58

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Z tego co wiem na to auto wyliczone jest 45 Ah bo trzeba brać pod uwagę pobór mocy auta z akumulatora i zdolność alternatora do doładowywania akumulatora. Kupisz za duży to owszem elektronika dłużej podziała na wyłączonym zapłonie ale potem alternator bardzo długo będzie go ładować.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Problem z radiem rozwiązany. Okazało się, że zaraz za radiem przewód fioletowo-czerwony "wisiał" sobie bez podłączenia a oba plusy były połączone ze sobą. Przy okazji wymieniłem kostki, antenę i jej przewód i teraz gra tak jak chciałem. Pozdrawiam i dziękuję

  13. #12
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    hmm ja fabrycznie miałem aku 50Ah i takie jest odpowiedni - alternator sobie z nim radzi bez problemu, ( tesciu w 1,2 sienie golas bez niczego miał aku magneti marelli 45Ah i wytrzymał 7 lat) - predzej alternatory naprawiam/wymieniam niz akumulatory
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał yacub Zobacz post
    tesciu w 1,2 sienie golas bez niczego miał aku magneti marelli 45Ah i wytrzymał 7 lat
    Tata miał w Skodzie Fabi 1.4 chyba 50Ah właśnie i 7 lat też wytrzymał.. Trzymałby dalej ale raz tatę zawiódł przy -27,5'C nie odpalił w zimę i tata wymienił na nowy
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no akurat tesiu miał wypadek i całkiem niezłą sienka poszła na szrot - tesciu 3 dni w szpitalu - mimo że gola to fajnie sie nią jeździło 1,2 80km po trasie 5-6l a w zimie miasto max 8 brało naprawde udany egzemplarz był

    sorki za off
    Ostatnio edytowane przez yacub ; 21-11-2012 o 08:55
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression


 

Podobne tematy

  1. Problem z radiem
    Napisany przez Michall na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 16-02-2013, 21:40
  2. Problem z radiem
    Napisany przez TheKingll na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 30-03-2012, 21:15
  3. problem z radiem
    Napisany przez noobio na forum Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-02-2012, 13:12
  4. problem z radiem
    Napisany przez bravo ck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-10-2009, 08:07
  5. Problem z Radiem
    Napisany przez Kamikaze87 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-05-2009, 17:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

palio weekend kostkA radia

palio weekend oznaczenia kostki w radiu

ciagle podswietlany wyswietlacz w radiu fiat marea

bezpiecznik od radio fiat siena

kabel do radia palio weekend

fiat siena bezpiecznik od radja

chomik sam naprawiam palio weekend 1 6

jaki akumulator do fiata palio weekend 1 6

palio wyswietlacz

bezpiecznik radio fiat sienapalio

fiat siena palio radio

kolory kabli radio palio

fiat palio bezpiecznik radia

fiat palio weekend bezpiecznik radia gdzie jest

Sam Naprawiam Fiat Siena Palio Weekend

palio 1 6 akumulator rodzaj

jakie kolory do radia fiat palio

akumulator do palio 1.6

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl