Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v

    Problem z obrotami po wymianie silnika krokowego.

    Witam nie tak dawno w końcu wymieniłem mój stary silnik krokowy który był w totalnej agonii na nowy . kupiłem oryginał magneti marelli. Owszem niema teraz problemu z za niskimi obrotami ale pojawił się problem z za wysokimi i notorycznie zawieszającymi sie obrotami.

    Wygląda to tak zapalam na zimnym to ma obroty 2,5 tyś potem spadają trochu . gdy sie zagrzeje często tez trzyma za wysokie obroty jednak po przegazowaniu parokrotnie uda zbic sie obroty do 500-600 na minutę. Troszkę mnie to irytuje gdyz w korku często sie to dzieje ze sie zacina i ryczy jak oszalały. Przepustnica czysta linka gazu się nie zacina odmy nowe nie bierze lewego powietrza.

    W takim razie co może byc przyczyną? potencjometr? czujnik temperatury powietrza zasysanego? czy coś całkiem innego?


    W innych autach po mocnym przegazowaniu obroty od razu spadaja do 900 u mnie dzieje sie sto skokowo najpierw 1,5 tyś potem tysiąc a potem jak sobie przypomni to zejdzie to tych 500



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    29
    Postów
    119
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    Sprobuj wymienic czujnik temperatury wkrecany w termostat,moze zaczyna wariowac. Popsikaj wszystkie wtyczki kontaktorem.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Wszystkie wtyczki kontaktorem zostały już popsikane. Ciekawostka jest taka ze silnik często podczas zmiany biegów przez krótki czas pozostaje na wysokich obrotach rzędu 3tys lub wyższych zależy przy jakich obrotach został odpuszczony gaz.

    Dodaje tutaj film prezentujący jak falują obroty na biegu jałowym oraz jak wzrastają np po wciśnięciu i odpuszczeniu hamulca.
    To nie dorzeczne co się dzieje.

    filmy przedstawiające problem. Jest jakiś wyraźny problem synchronizacji.


    https://youtu.be/QK_oSOO7b8U


    https://youtu.be/r_VUT4jGaMA

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Białystok
    Postów
    21
    Auto
    Bravo 1.4 t-jet 120KM
    Rocznik
    2012
    A może lewe powietrze ssie?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2013
    Skąd
    Będzin
    Wiek
    29
    Postów
    119
    Auto
    Siena 1,6 16v LPG
    Rocznik
    1998
    [QUOTE=Darksaience;209419]Ciekawostka jest taka ze silnik często podczas zmiany biegów przez krótki czas pozostaje na wysokich obrotach rzędu 3tys lub wyższych zależy przy jakich obrotach został odpuszczony gaz.

    Mam dokladnie tak samo jak Ty,myslalem ze tylko ja tak mam. Na poczatku myslalem ze to przez LPG,jednak czas pokazal ze to winny jest silniczek krokowy. Na poprzednim krokowcu problem nie wystepowal,lecz byly zawieszajace obroty na gazie w granicy 4000tys/obr. Wymienilem silniczek ,wieszanie sie obrotow ustapilem,ale ten problem co opisujesz jest nadal. Po pewnym czasie sie przyzwyczilem,choc czasem jest to wkurzajace.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    W tym ze wymieniłem silniczek oryginalny na nowy oryginalny magneti marelli
    Co z tym robić

    ciekawostka odnośnie odpuszczenia gazu i pozostania wyższych obrotów występuje chyba tylko w tym aucie. Bo w pandzie tego niema ale to inna bajka

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Doprowadź na postoju do zawieszenia obrotów, otwórz maskę i poruszaj pierw przewodami od krokowego a potem jak nic się nie zmieni wiązką główną. U mnie jest podobnie. Ruszę kablami i obroty wracają do normy, ale inaczej sobie z tym poradziłem

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Jak sobie z tym poradziłeś? Gdzieniegdzie piszą tez ze należy zostawić auto na biegu jałowym az do włączenia sie wentylatora.

    Co ciekawe gdzieś ktos na forum miał podobny problem i dopiero go w aso naprawił czyli czujnik temperatury wody chyba oraz jakis zawór sterujący recyrkulacją. tylko dokładnie nie waiadomo jaki.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    82
    Auto
    Marea 1.8 16V weekend ELX
    Rocznik
    12.12.1996
    Dobry przepis na autoadaptację:

    1) odłączasz ujemną klemę na zimnym silniku na jakiś czas (godzinę; ja zostawiałem auto na kilka godzin),
    2) podłączasz te klemę do aku, i włączasz silnik, pozostawiając włączony (na postoju) do czasu uruchomienia wentylatora chłodnicy (kilkanaście minut pracy silnika),
    3) teraz możesz jechać lub wyłączyć silnik

    I w ten sposób wyeliminujesz problem z krokowym.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Ok spróbuje tego. Zauważyłem ze kable przy wtyczce do krokowego maja popękaną izolację. Będę sie tym musiał zając.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    37
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Zaciągnałem całą wiązkę kabli opaską w takiej pozycji, w której krokowy działa poprawnie

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    AA znaczy ze taka naprawa doraźna?? ale gdzie w takim razie ci nie łączy?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Po przeczyszczeniu i sprawdzeniu czujnika temperatury wody i powietrza zasysanego oraz przy okazji cewek oraz masy innych pierdół nic sie nie poprawiło.
    Wykonałem auto adaptacje czyli odłączenie silnika od akumulatora na godzine potem odpalenie i czekanie az włączy sie wentylator ale nic nie pomogło. Owszem gdy właczył sie wentylator obroty na chwile spały do 1000. Po przegazowaniu znowu to samo faluje jak głupi. Odma szczelna juz nie wiem co to moze byc...

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    82
    Auto
    Marea 1.8 16V weekend ELX
    Rocznik
    12.12.1996
    Na działającym silniku odłącz sondę,zobacz co się zmieni. zobacz gumowy przewód od kolektora ssącego do serwo hamulców czy nie jest popękany,u mnie właśnie to było główną przyczyną takiego zachowania.Ostatnia z rzeczy to map sensor jeszcze w tym układzie.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Sonde którą? Wszystkie podciśnienia w normie. Ale tu od zawsze takie jaja były przerabiałem juz 2 krokowce i to samo sie działo ale miały nieodpowiednią końcówkę teraz ten ma odpowiedzią a i tak faluje nim. Oryginalny ten pierwotny nie faluje ale on sie zacina i głupieje. Sprawdze map sensor


    Odłączyłem map sensor obroty ustały i zaczął się dusić na desce wywaliło merchewe.
    Ale jest to cos ścisłe związane z temperaturą na zimnym nagle przestał windowac obrotów do góry tylko trzyma łądnie 1,5 obrotów chwile potem jak zaczął sie leciutko rozgrzewać zaczęła sie katastrofa z falowaniem
    Ostatnio edytowane przez Darksaience ; 20-03-2015 o 17:54


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiatem Bravo problem z obrotami silnika
    Napisany przez Ik3r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 26-11-2013, 16:30
  2. problem z obrotami silnika
    Napisany przez boris82 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 15-12-2011, 18:42
  3. [osprzęt silnika] Problem z obrotami w trakcie jazdy
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-08-2010, 19:38
  4. [silnik] problem z obrotami silnika
    Napisany przez dudit6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-02-2010, 18:53
  5. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

problem po wymianie krokowego

forum silnik krokowy magneti marelli czy vdo

wysokie obroty silnika po wymianie silniczka krokowego

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl