Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.2 16V

    Fiatem Bravo problem z obrotami silnika

    Witam. Mam problem z moim Fiatem Bravo 1.2 16V 2000r. Mianowicie chodzi o obroty silnika. Tak wiem, wiem ten temat był wielokrotnie maglowany, lecz zawsze chodziło o zbyt niskie obroty, gaśnięcie auta itp. Mój problem jest zupełnie inny. Chodzi o to, że po odpaleniu auta, gdy silnik jest zimny obroty są strasznie wysokie (między 2,5-3,5 tyś. obrotów) . Niestety nie trwa to tylko przy odpaleniu lecz także podczas 5-10 pierwszych minut jazdy. Po tym czasie obroty uspokajają się i wszystko jest ok. Mam 20 lat zupełnie nie znam się na mechanice pojazdów, dlatego też liczę na waszą pomoc. Może ktoś z was miał taki problem i się z nim uporał lub wie po prostu co jest nie tak i powie mi w czym rzecz. Znajomy polecił mi wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego przy głowicy, lecz niestety nic to nie pomogło (wyrzuciłem tylko pieniądze w błoto). Bardzo proszę o pomoc...

    Proszę na przyszłość w temacie podać krótkie streszczenie problemu, bez ogólnikowego "problem".
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 13-09-2011 o 21:19



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czujnik nie ma nic do rzeczy, nawet przy -40'C nie powinien się tak wkręcać . Tak myślę nad silnikiem krokowym biegu jałowego - może jakoś za bardzo się otwiera? Gdybyś mógł się podłączyć do kompa już byś coś wiedział - jakie są wskazania czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza, zadane i aktualne otwarcie siłownika biegu jałowego, może lambda.. Czujniki temp też byś sprawdził.. Od tego bym zaczął (od komputera).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Chciałem przeczyścić przepustnice i silniczek krokowy, ale nie wiem w którym miejscu te części się znajdują. Czytałem wiele porad o tym jak czyścić i czym, ale nie wiem gdzie to wgl jest ;/. Jakby ktoś mógł zaznaczyć na jakimś zdjęciu silnika Fiata Bravo 1.2 16V w którym dokładnie miejscu się to znajduje to byłbym bardzo wdzięczny. A drugie moje pytanie odnoście miejsca podłączenia mojego auta do komputera, w którym miejscy znajduje się gniazdo ? Oraz ile +/- kosztuje podpięcie Bravo do komputera u mechanika.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W sieci jest zdaje się poradnik właśnie z czyszczeniem silnika 1.2.. Silnik krokowy i przepustnica (silniczek jest na korpusie przepustnicy) znajdują się między filtrem powietrza a kolektorem dolotowym.. Nie wiem jaki masz rocznik więc nie powiem Ci jakie masz złącza ale podłączenie do kompa to zależnie od seriwsu - 30-150zł (z czego ostatni to pewnie ASO)
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Czyszczenie przepustnicy nic nie da bez resetu ustawień silniczka krokowego.
    Sądząc po obrotach czyszczenie przepustnicy , map sensora i reset powinno pomóc .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    "Resetu ustawień silniczka krokowego" ? Już nie ogarniam byrrt rocznik podałem w poście (2000r.) Czytałem o tym aby przeczyścić silniczek i przepustnice, a następnie zresetować komputer, tylko nie wiem jak to ostatnie zrobić. Podobno odłączyć akumulator a następnie podłączyć i odpalić samochód i pozostawić na wolnych obrotach, aż do czasu gdy zacznie pracować wentylator, to prawda? A ten cały "map sensor" to co to takiego? Z góry przepraszam że pisze się ze mną jak z dzieckiem ale mam małe pojęcie o tym wszystkim A co do poradnika jest, lecz do fiata punto a tam wszystko jest inaczej :/

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Co do resetu ECU są opinie różne ale przynajmniej u mnie jestem prawie na 100% przekonany, że nie ma takiej opcji przy podłączeniu do ECU.. Ustawienia autokalibracji powinny się wykasować po odłączeniu klem na jakiś czas i tak jak napisałeś po wykonaniu autoadaptacji (rozgrzanie silnika).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Tak więc powinienem teraz przeczyścić silniczek i przepustnice, następnie zresetować komputer (przez odłączenie klem) a następnie wykonać autoadaptację i powinno śmigać ? Spróbuje na dniach tak zrobić, a jeśli to nie pomoże to zgłoszę się do mechanika :/ Jako biedny maturzysta będę musiał odżałować te złotówki na naprawę Oby te moje operację coś pomogły...

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No cóż.. Nie każdego maturzystę stać Z tymi obrotami to licha sprawa w tych naszych autach... ja u siebie też czasem mam problemy i nie wiem czego to wina - obstawiam krokowca - może kiedyś go wymienie bo jeździć się da.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Jak rocznik 2000 to Bosch Motronic M1.5.5 . ECU silnika zamontowane na przegrodzie
    za przepustnicą patrząc od przodu . Złącza diagnostyczne 3 pinowe ABS i ECU pod
    maską po stronie kierowcy , Airbag pod schowkiem.
    Rocznik 2001 to Bosch Motronic ME7.3H4 EOBD ECU silnika zamontowane
    przy przepustnicy ,i tutaj nic nie resetujesz .
    Reset ustawień silniczka krokowego wykonujemy po czyszczeniu przepustnicy.
    Reset parametrów adaptacyjnych wykonujemy po jego wymianie lub z innych
    przyczyn wynikających z diagnostyki ECU ,
    za pomocą programu czy też komputera diagnostycznego.
    Za reset parametrów adaptacyjnych odpowiadają parametry FRA i TRA zawarte w ECU ,
    i żadne odpinanie akumulatora w M1.5.5 ich nie zresetuje .
    Map sensor to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym w tym przypadku zintegrowany z
    czujnikiem temperatury powierza w kolektorze.

    Zdjęcie0060.jpg bez tytułu.JPG
    Ostatnio edytowane przez asarx ; 14-09-2011 o 20:50

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Takie szczegółowe wiadomości A nie wiesz jak ma się to do innych ECU? Pytam przede wszystkim o moje Hitachi?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    32
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.2 16V
    Dzieki wam wszystkim za pomoc, jutro jadę podpiąć auto pod komputer, bo jak się okazało (o czym nie wiedziałem) mąż mojej kuzynki pracuje w serwisie Fiata i zrobi mi wszystko za free Tak więc w niedziele dam znać jak wszystko poszło

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    47
    Auto
    Brava 1242 benzyna LPG
    Szukam pomocy przy sczytaniu błędów w fiacie brava 1.2 16v w okolicach katowic ( serwisy wolaja po 80 a z kasa cienko teraz ) .
    Przeczysciłem przepustnice i obroty szaleja że chocho a wcześniej tylko lekko podrygiwały , wyczytałem że trzeba zrobić reset CPU i bez podłączenia do kompa nie da rady , więc może znajdzie się jakaś pomocna dusza z kabelkiem i programem która mi pomoże !

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2011
    Skąd
    xx
    Postów
    22
    Auto
    xxx
    Jak będziesz się wybierał do Bielska lub okolic to napisz i wpadnij to z czytamy wszystko i zrobimy reset siłownika biegu jałowego lub cała adaptacje

    pozdrawiam

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Bravo 1,4 t-jet
    miałem taką Bravkę i te same problemy. Nie wiem jaki masz silnik krokowy /czy silnik biegu jałowego/ ale ja miałem Bosch i to z Alfy. Kosztuje słono. Do tego spalanie podskoczyło wtedy o dobre 2 litry! W moim przypadku czyszczenia przepustnicy /bo w krokowym nie ma chyba co czyścić/ nic nie pomogło. Nie jestem mechanikiem i mogę teraz walnąć gafę- znalazłem w Katowicach mechanika który podłączył komputer i potrafił odczytać jego wyniki! Skończyło się na wymianie krokowego i czujnika pracy wtrysków! Chyba tak się to nazywa ale głowy bym nie dał. Zamknęło się to suma 1500 zl! Próbowałem dowiedzieć się dlaczego wymienił obydwa elementy. Z tego co pamiętam powiedział, że w komputerze taki sam błąd wskazuje przy uszkodzeniu i jedno i drugie dziadostwo. Coś w tym musiał być bo w ASO bardzo kręcili jak przyszło o diagnozę awarii.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. POMOCY! Problem z fiatem Stilo !
    Napisany przez gao2003 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 27-09-2011, 13:17
  2. Problem z Fiatem CC 900
    Napisany przez seBBa na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2011, 15:35
  3. [silnik] Fiatem Bravo 1.9 75 TD Kopcenie na biało Odpowied
    Napisany przez paawweell na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-06-2010, 07:26
  4. Dziwny problem z Fiatem Punto 1
    Napisany przez Xanthe na forum Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 25-03-2009, 11:26
  5. Problem z Fiatem Marea 1.9 JTD
    Napisany przez egonQ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-01-2009, 18:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava problem z obrotami

CZUJNIK TEMPeratury silnika fiat bravo 2000r

fiat bravo problemy z obrotami

obroty silnika fiat brava

fiat brava czujnik temperatury cpu

silnik krokowy brava 80 16v 2000r

problemy z obrotami w

fiat bravo problem z obrotami

parametr fra

obroty silnika fiat bravo

fiat bravo problemy z silnikiem

problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy

problemy z obrotami

silnik krokowy fiat brava 1 2 czy mozna jezdzic bez

jaka moze byc przyczuna gasniecia i nieruwno chdzocego silnika od fiata brawo 1 4 12v

jak ustawic obroty fiat bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl