dobrze ze ktos postawil taki temat.u mnie strzela takze ale czytajac was..chyba sie tym zajme puki mam wolne..
ť Sposób na trzaski ogranicznika drzwi lukaszm.motogrono.pl: To & Owo o motoryzacji
dobrze ze ktos postawil taki temat.u mnie strzela takze ale czytajac was..chyba sie tym zajme puki mam wolne..
ť Sposób na trzaski ogranicznika drzwi lukaszm.motogrono.pl: To & Owo o motoryzacji
Ostatnio edytowane przez kamilo62 ; 29-01-2013 o 13:55
u mnie nowy fiatowski (bo podróbek nie ma) ogranicznik wytrzymał 1,5 roku samochód mam od czerwca 2010 a już dwa razy wymieniałem co ciekawe teraz nawet nowy lekko trzaska...
W BBMach też padają.. Wymieniałem obydwa już
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
U mnie było podobnie.
Początkowo głośne stuki, które pochodziły od sworznia.
Zastosowałem metodę wyczytaną gdzieś w sieci - mianowicie użyłem jako tulejkę dystansową (między sworzeń a otwórz w ramieniu ogranicznika) koszulkę termokurczliwą.
Po pewnym czasie pojawiły się w drzwiach kierowcy głośne, metaliczne stuki.
Okazało się, że jedna ze śrub mocujących ogranicznik po prostu poluzowała się. Dokręciłem, przeszło.
Tydzień temu stuki powróciły. Zdemontowałem ogranicznik. Wyszło, że urwało się jedno z mocowań.
Zespawałem je i problemy zniknęły.
Przy spawaniu trzeba szybko studzić ogranicznik, żeby nie stopić elementów z tworzywa!
Gdyby ktoś chciał zdemontować ogranicznik mała podpowiedź: ogranicznik jest bardzo łatwo wyjąć przez otwór na głośnik :-)
Powodzonka!
no jak bedzie cieplej to zajrze tam
a tylne ograniczniki to juz wydają bardzo niepokojące dzwieki tarcia i okazało sie ze są troszke pordzewiałe - zalety jazdy tylko max 2 osób
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Każda Siena widocznie ma to samo ;P Ja na razie tylko zreanimowałem to, ale jak będzie czas to wymieniam wszystkie 4 sztuki
ja mam od strony kierowcy wyrobiony i będę go tak długo naprawiał póki nie sprzedam auta. absolutnie nowej części nie kupie. dziękuje
jeżeli masz dalej ten problem to proszę: http://fiatklubpolska.pl/zrob-sam-49...06/#post131485
Panowie, ja to nie wiem. od nowości mam tak że drzwi w mojej Sienie strzelają, ale chodzą normalnie, nie zacinają się. To okropne strzelanie, jak wy je nazywacie to po prostu urok naszych aut. Żeby były cichsze to proponuje podlać je WD40 albo jakimś innym smarem konserwującym.
smar albo wd 40 to nawilza dajmy to tak nazwac..Poslizg jest lepszy albo jakos tak..ale napewno nie zniweluje malych uszerbkow metalu ktore przez lata zostalo wyslizgane itp..
wd-40 to zły pomysł - predzej jakis gestym samrem to nasmarowac - ale najpierw wyczyscic i odtłuscic i dopiero smar
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Miałem ten sam problem. Wyciągnąłem bolec, który spina ogranicznik, okleiłem go kilka razy taśmą izolacyjną Scott, włożyłem na miejsce i śmiga aż miło. Żadnych trzasków już od pół roku
Ponieważ nie lubię prowizorek (uwiązane na drucie, przywiązane sznurkiem itp,) postanowiłem poradzić sobie z tym problemem porządnie, a jak pokazała praktyka skutecznie.
Na głowę nie upadłem, żeby dać zarobić dealerowi ok 70 PLNów za nowy ogranicznik.
Zrobiłem tak: wyłupałem stary plastik z ucha ogranicznika - pojawił się otwór o średnicy ok 12 mm. Przygotowałem dwa kawałeczki kartonu z otworami pasownie wchodzącymi na grubszą część sworznia (żeby to wszystko się nie skleiło). Otwór w uchu ogranicznika dokładnie odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną.
I teraz kolej na cudowny środek w postaci kleju CX80 który służy do klejenia i uzupełniania ubytków w blokach silników, korpusach pomp itp. Rozrobiłem składniki (niewielką ilość) natłuściłem dokładnie smarem kartoniki i cały sworzeń, po czym nałożyłem na sworzeń jeden kartonik, nawaliłem klej na sworzeń i trochę do ucha. i włożyłem to do ucha ogranicznika, dołożyłem jeszcze więcej kleju, nakryłem drugim kartonikiem. Ponieważ ten klej wiąże wolno podgrzałem to wszystko opalarką przez 5 minut (ostrożnie z grzaniem, żeby nie spalić). Teraz całość musi spokojnie ostygnąć. Po wystudzeniu delikatnie wybiłem sworzeń z otworu, przy pomocy ostrego noża i pilnika usunąłem wypływki i założyłem oczyszczony i nasmarowany sworzeń.
Wiem że to brzmi skomplikowanie w opisie, ale praca jest bardzo prosta. Całość zajęła mi ok pół godziny. Niestety nie zdążyłem zrobić żadnych zdjęć, bo starałem się zdążyć przed burzą i deszczem. Ponieważ ogranicznik w drzwiach pasażera też troszkę stuka, kiedy się do niego zabiorę to postaram się o zdjęcia i narysuję jakiś schemacik.