a ja to chyba się dzisiaj wezmę za polerkę jednego reflektora... trochę pożółkły, przyda mu się odświeżenie
a ja to chyba się dzisiaj wezmę za polerkę jednego reflektora... trochę pożółkły, przyda mu się odświeżenie
Polerkę?? hmm...a z której strony reflektora, po zewnętrznej czy wewnątrz
Pomysł jak najbardziej dobry.....byle nie przesadzić
z zewnątrz papierek 600, 1000, 1500, 2000, 2500 na mokro a po tym mozolna praca pastą tempo... przed robotą szkło reflektora było pożółkłe i bardzo mocno porysowane (do słownie jak szczotką drucianą) a teraz nie ma ani jednej ryski, jest gładziutkie i naturalnie przeźroczyste (jak na 10cio letnią lampę) co prawda odróżnia się od drugiego, nowego reflektora, ale efekt bardzo fajny w przyszłym tygodniu jak będę miał czas to wymyję go od środka, może będzie jeszcze lepszy efekt
O proszę, no super sposób...a pastą tempo, albo jakąś politurą, to proponowałbym wypolerować mechanicznie to byłby jeszcze lepszy błysk I tak pewnie jest fajnie
dzięki za wyjaśnienie jerry
możecie polecić jakieś reflektory (tanie) h3+h7 ?
no właśnie nie wolno bo łatwo spalić poliwęglan... tylko i wyłącznie ręcznieNapisał jerry
ja mam jeden nieoryginalny i świeci bardzo dobrze... nie pamiętam jakiej firmy, ale jutro sprawdzę i Ci napiszęNapisał Andy
a propo, jak poprawnie ustawić reflektor, tak żeby nie świecił za nisko i żeby nie oślepiał innych?
AutoDoktor, Uuuuupppssssss....przepraszam, myślałem że polerowałeś szklany taki jak w H4 Luuuuuuuz
Z nieoryginalnych znam DEPO i ludzie sobie chwalą...
A ustawić...no cóż, musisz sobie policzyć trochę, dorwać ładną ścianę, porysować białą kredą i wyregulować jak tu piszą: Regulacja świateł
Jeżeli regulacja na reflektorze jest już na maxa tak jak mówisz, to jedynym wyjściem jest jeszcze spróbować na śrubach mocujących lampę, może ktoś kiedyś ją odkręcał i potem przykręcił na czuja i świeci za nisko....Napisał Andy
Andy, widzę że masz Sienę HL, to ja ze swojej strony dodam że u mnie była taka opcja że lewy reflektor sam się opuszczał w czasie jazdy od drgań i lewa lampa "waliła w asfalt" Trzeba wyjąć silniczek regulacji z lampy obracając go w lewo a następnie wyciągnąć w kierunku od lampy (w H4, nie wiem jak jest w H3+H7 ) , rozebrać mechanizm i przesmarować a także sprawdzić połączenie na kostce od regulacji, bo tam też niezłe rzeczy się działy u mnie (czyli sparciałe, stare, gumowe osłonki+woda) Wyglądało na to że silniczek nie dostawał napięcia i sobie swobodnie zjeżdżał z poziomu 0 do poziomu 3
udało się ! lampa latała swobodnie, bo taka biała plastikowa kulka od silniczka nie siedziała tam gdzie powinna, wcisnąłem i gra gitara, jeszcze tylko ustawić reflektory.
dzięki wszystkim za pomoc.
ps. jak czyścicie te reflektory?? od zewnątrz?! bo ja nie widze opcji zdemontowania lamp i wyczyszczenia od wewnątrz.
Hehe, czyli trafiłem że to może silniczek
Fajnie że tylko taka mała usterka. Super że się udało naprawić i ustawić, gratki
Na 1 stronie, gdzieś w którymś poście podałem sposób jak i czym czyścić reflektory wewnątrz....bez rozbierania oczywiście
Warto zapamiętać, albo zrobić fotkę przed, na założonych lampach w jakim położeniu na przednim pasie były zamontowane lampy, wtedy będzie mniej ustawiania szczelin względem zderzaka, maski.
wrzucasz kawałki szmat przez dziury po żarówkach i "szejkujesz"?Napisał jerry
nie rozumiem, reflektor można założyć tylko w jednej pozycji, nie ma tam żadnych ustawień, chyba że myślisz o tym ustawieniu kręcąc imbusem?Napisał jerry
[img][/img]
jak zdjąć tą wtyczkę, nie chciałem na siłę krecic i szarpac zeby nie urwac.
i zielona strzalka, co sie tym reguluje? bo przeciez mijania i drogowe ustawia sie jednoczesnie
Dokładnie Cala łazienka była potem do sprzątaniaNapisał Andy
Z tą fotką, to chodziło mi o to żeby potem te 3 mocowania były w takim samym miejscu co były, generalnie da radę wszystko troszkę poprzesuwać...a po co się męczyć kilka razy, jak można zrobić coś i potem zamontować tak samo jak było przed
We Fiacie są praktycznie 2 typy wtyczek, z takim listkiem który zaskakuje na ząbek zabezpieczający i trzeba podważyć lekko ten listek żeby wtyczka mogła zejść, lub z metalową spinką, którą trzeba zsunąć (wypiąć) żeby ściągnąć wtyczkę. podejrzewam że tam jest taka wtyczka z listkiem, być może będzie łatwiej ją ściągnąć mając już wykręcony reflektor
Ta zielona strzałka też oznacza regulację, tylko w poziomie (lewo, prawo) zestawu oświetleniowego (czyli mijania+drogowe) Czyli krótko, ustawiałeś lampę tym jednym pokrętłem na pion, tym drugim ustawisz na poziom
śruby zostawiają też śladyNapisał jerry
dzięki, już wszystko kapujeNapisał jerry
w sumie racjaśruby zostawiają też ślady
Ja po prostu mam takie przyzwyczajenie z żeby zawsze wszystko "ocykać" by potem nie zostało na przykład parę śrubek czy czegoś...i tak Fiat powoli sam dąży do samo-odchudzenia, wolę mu w tym nie pomagać jeszcze szybciej
Tak dla informacji - jak chcecie mieć dobre światła w Sienkach to polecam zamontowanie przekaźników i podłączenie napięcie prosto z akumulatora - efekt murowany, kiedyś to się robiło w "maluszkach". U mnie do żarówek dociera niecałe 11 V więc jak mają swiecić dobrze ?
Po modyfikacji ( oczywiście solidne wykonanie, odpowiedni przekrój przewodów i dobre przekaźniki to podstawa ) mam na żarówkach tyle ile dostaje akumulator czyli ok 13,5 - 14 V i światła są dużo lepsze.