Witam,
powoli wiosna, a ja wiem że na wiosnę muszę wymienić tarcze hamulcowe...klocki są świeże..
jakie byście polecili - tylko bez wariacji cenowych..
wiem że trzeba kupić nakrętki jednorazowe na które wchodzą na półośki...
Witam,
powoli wiosna, a ja wiem że na wiosnę muszę wymienić tarcze hamulcowe...klocki są świeże..
jakie byście polecili - tylko bez wariacji cenowych..
wiem że trzeba kupić nakrętki jednorazowe na które wchodzą na półośki...
Ja też jakiś czas temu się borykałem z tym problemem. Wybrałem brembo bo nie były dużo droższe niż inne. Możesz spróbować też mikody, nie są drogie a na forum raczej pozytywne opinie.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
ja kupiłem ATM mikoda na promocji i nic złego nie moge powiedziec - przed ATM miałem jakis ciut tansze wytrzymay 2 lata !! a przebiegi małem robiłem - teraz na atm robie około 15k rocznie, w sumie mam je dopiero rok ale nie widac takie zużycia jak na poprzednich
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
witam. jeśli nie masz gdzie tego zrobić zapraszam na priv.
Cześć,znalazłem tarcze Mikoda 0308 za 80 zł sztuka
podejdą?
i czy klocki które mają pół roku bosch można założyć do nowych tarcz? słyszałem, że nie wolno bo można tarczę rozwalić na "dzień dobry"
Ostatnio edytowane przez tomxx ; 05-03-2012 o 12:19
Witam!
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem. Planuję wymianą tarcz i klocków w Sienie 1,4 99r. I mam pytanie? Jakiej grubosci kupic tarcze? 11mm czy 20mm?
I czy jeśli w mojej sienie są te cieńsze to nie bedzie problemy z załozeniem tych 20-stek?
jak juz jezdzisz pol roku na klockach proponowal bym kupic drugie nowe , bo mozesz poniszczyc tarcze kazdy kloczek uklada sie do tarczy inaczej.
Andzej moze byc problem u mnie sa wentylowane 20 mm nowe i odrazu nowe klocki zalozylem lepiej kupowac takie jakie maja byc hamulce a nie kabinowac kupisz gribsze tarcze moga tez potem nie wejsc Ci klocki hamulcowe i bedziesz musial docierac , a musze miec troszke luzu nie moga byc na scisk
Proszę używać poprawnej polszczyzny. Poprawiłem chamulce na hamulce, bo to najbardziej raziło.
Ostatnio edytowane przez miszko ; 07-03-2012 o 16:07
Gadałem z paroma osobami że stare klocki mają wytarte rowki i nową tarczę mogę tak zrobić że będzie jak poprzednia...
dokladnie masz racjie
Zasada jest taka, że do nowych tarcz - nowe klocki.. No chyyyyba że naprawdę są super, poprzednie tarcze ścierały się równomiernie i są jak pupa niemowlęcia ale nie sądzę bo po coś je wymieniasz
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
piotr945 - popoprawiaj błędy w postach "chamulcowe" razi w oczy
a co do tarcz to się kupuje takie same wymiarowo jak się miało poprzednio, miałeś 11mm to takie musisz kupić bo inaczej będziesz musiał całe zaciski wymieniać
GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression
Sprawdz na początek jakie masz tarcze hamulcowe - wentylowane czy nie wentylowane. Jeżeli masz wersję auta EL to prawdopodobnie masz tarcze nie wentylowane. Ja u siebie w Toyocie również przymierzam się do wymiany tarcz. Klocków nie będę wymieniał bo mają ok 8 miesięcy i są dobrej firmy TRW wiec wątpię żeby były jakoś bardzo zjechane. Oczywiście jeżeli tarcza ma nierówną powierzchnię to wyłożę te 90zł i kupię nowe ale jeżeli jest gładka to zostają stare. Tarcze wymieniam tylko i wyłącznie dlatego że mają przejechane ok 60kk i maja już mały rancik, na dotyk z 2 mm a jak wiadomo tarcze należy wymieniać również wtedy kiedy jej grubość spadnie poniżej minimalnej grubości u mnie jest to 26mm , nowe mają 28mm. W sumie to wątpię żeby przez lekko używane klocki zjechać nowe tarcze, przecież klocki są wykonane z delikatniejszego materiału i to one ułożą się do tarczy a nie tarcza do klocka.
Dudu$ klocki po 8 miechach mają swoje rowki i zakładając je do nowej tarczy zrobisz tak że tarcza nowa będzie wyglądać jak stara... poprostu nie ma sensu bo i tak zwalisz tarczę...
jeśli wymieniasz tarczę -wymień i klocki
jeśli wymieniasz klocki - tarczy nie ruszasz...
Ew. jak tak bardzo Ci klocków szkoda to przeciągnij je papierem sciernym żeby je wyrównać.. Tak jak pisze przedmówca - wszelki rowki na tarczy powodują wytarcie się ich odbicia na klockach. Te założone do nowej tarczy będą odbijać je w 2gą stronę..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Odradzam Delphi wypaczają się jak nieimpregnowane deski na deszczu i wcale nie trzeba je gwałtownie schłodzić kałużą.
Dlaczego chcesz wymieniać nakrętki piasty? skoro piszesz tylko o wymianie tarcz.