Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 33

Temat: [alternator] Pasek  

  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    zobacz możę wystarczy wymienić sama obudowę



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    koszt obudowy + łożysk + szczotki bedzie podobny do ceny regenerowanego alternatora

    http://allegro.pl/alternator-fiat-pu...455436261.html

    czy cena jest aż tak duża ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    chodzi o to że jak ma dobry wirnik to szczotki kosztują grosze lożyska też. kwestia w jakim stanie jest uzwojenie

  5. #19
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,548
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    ja kupił bym nowy alternator i tak zrobiłem w sience. Trzeba tylko pamiętać że alternator od wersji bez wspomagania jest inny od tego z wspomaganiem a co za tym idzie cena jest też rożna . Z tego co Pamiętam to do silnika 1.2 8v bez wspomagania i klimy alternator nowy kosztuje w granicy 150 zł natomiast ten ze wspomaganiem nawet 300zł. Ja jak kupowałem do sienki altek( wersja z wspomaganiem) znalazłem firmę przez google która zajmuje się tylko i wyłącznie sprzedażą nowych bądź regenerowanych alternatorów. Zadzwoniłem do nich to krzyknęli za nowy 300zł a za regenerowany 230zł. Wlazłem wtedy na Alledrogo.pl znalazłem ta firmę i przez allegro nowy alternator kosztował tyle co regenerowany czyli 230zł więc sprzedawca trzaskał 70zł za nic. A co do tego ile pojeździ się na alternatorze to tak do 2 lat może maksymalnie 3 lat. Przynajmniej tak było u mnie. Rodzice szwagra rok przed sprzedażą mi sienki wymieniali alternator na nowy a ja po upływie roku jazdy tym autkiem czyli 2 lat od wymiany alternatora musiałem zmieniać go jeszcze raz

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to ile lat sie pojeździ to kwestia tego jak jest deszczowo. rozgrzany altek+ wjazd w kałuże = pęknięta obudowa. niestety takie są realia naszych aut a dokładniej miejsca w którym jest altek. ja wymieniałem co roku góra co 2 lata a teraz już ze 3,5 śmigam i jest spokój. wszystko zależy jak jeździsz a dokładniej jak wjeżdżasz w kałuże

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    27
    Auto
    Palio weekend 1.2 8V
    Cytat Napisał dudu$
    \alternator nowy kosztuje w granicy 150 zł natomiast ten ze wspomaganiem nawet 300zł. Ja jak kupowałem do sienki altek( wersja z wspomaganiem) znalazłem firmę przez google która zajmuje się tylko i wyłącznie sprzedażą nowych bądź regenerowanych alternatorów. Zadzwoniłem do nich to krzyknęli za nowy 300zł a za regenerowany 230zł.
    Wiesz, szczerze Ci powiem, że trochę dosyć mam napraw w tym aucie. Dopiero co wymieniłem rozrusznik, uszczelkę pod głowicą, chłodnice, sprzęgło, gniazda przednich amorów, łożysko w tylnym kole, przewody WN, rok temu miskę olejową, maglownicę przeguby, teraz altek - co jeszcze może się zepsuć w tym fiacie?, teraz na wolnych obrotach mi nierówno chodzi( silniczek krokowy tak zapieczony(śruby), że nie można odkręcić. Uffff. Tragedia. Dlatego nie chcę zmieniać go na lepszy model, bo rok temu zmieniłem tarcze i klocki i jeszcze altek..... Normalnie żal gdyby nie ta muzyka w aucie to chyba bym go zmienił, fakt, że nie bardzo mam za co, bo jak stwierdziłem - tyle rzeczy już wymieniłem, to szkoda go oddać byle frajerowi z jakąś śmieszna cenę, pytanie tylko, czy jeszcze czymś mnie zaskoczy?

    [size=2][ Dodano: 2011-03-05, 20:28 ][/size]
    chłopaki co myślicie o tym?

    http://allegro.pl/alternator-fiat-pu...1.html#gallery
    JEDNOSTKA: CLARION DRX 960
    SYSTEM PRZEDNI: Rainbow CSX 165 + simplex 25
    WZMAK: xtant X603
    SUBWOOFER: JL Audio 10W0-4
    DRUTY: Caliber,Catharsis
    KONDEK: 1F

  8. #22
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,548
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    sluchawa21 jeszcze z poważniejszych awarii które mogą się Tobie przytrafić to wymiana skrzyni biegów . Sam miałem sienkę z takim silnikiem jak Ty i również włożyłem w nią duzooo kasy jakieś 8-10tys. I postanowiłem ja sprzedać bo już nie miałem nerwów ani pieniędzy na wieczne dokładanie do auta. Sienkę zamieniłem na Toyotkę jak w opisie i można powiedzieć że zapomniałem co to znaczy AWARIA. Autko niby 4 lata starsze niż sienka i z niemal dwa razy większym przebiegiem a jak na razie ( prawie 5 miesięcy użytkowania i prawie 6000km przejechanych ) nic poważnego się nie popsuło ( czujnik ciśnienia oleju i uszczelka od wspornika filtra oleju ) a koszt wszystkich tych napraw to może z 200 zł wyniesie. Oczywiście nie mówię że Fiaty to złe autka ale niestety model siena/ Palio to strasznie ale to strasznie nie udana i awaryjna konstrukcja. W rankingu TUV z 2003 roku siena /palio mieściły się na 99 miejscu czyli bardzo awaryjne a takie autko które teraz użytkuje z tego co pamiętam było na 6 miejscu . No oczywiście trafiają sie wyjątki sienek taką np. ma mój szwagier. Kupił ja w wakacje za 3500zł i mechanicznie jest ok trochę gorzej z progami . A wracając do tematu to jeżeli Twoje autko jest bez wspomagania i klimatyzacji to możesz go kupować.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    27
    Auto
    Palio weekend 1.2 8V
    Dzięx, chyba tak zrobie, ale przyznasz, że "trochę" za dużo awarii, nawet jak na awaryjne auto?
    Nie mam zamiaru dokładać wiele, a ten altek tani (pewnie chiński), ale rok - dwa przetrzyma - tak myślę i zmieniam autko). dobrze, że choć muzyka poważna i na w miarę wysokim poziomie
    Tak poza tym nie będę wymieniał już innych rzeczy które się popsuły, chcę tylko zapytać, czy "gonić" to auto, czy po tylu wymianach pojeździ jeszcze 2 latka - wiem, że odp. na te pyt. jest uzależniona od róznych składowych, ale ja tak to sobie tłumacze - skoro tyle juz zrobiłem, to powinienem te 2 latka się przebujać, no chyba, że się mylę....
    JEDNOSTKA: CLARION DRX 960
    SYSTEM PRZEDNI: Rainbow CSX 165 + simplex 25
    WZMAK: xtant X603
    SUBWOOFER: JL Audio 10W0-4
    DRUTY: Caliber,Catharsis
    KONDEK: 1F

  10. #24
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    37
    Postów
    1,548
    Auto
    Tipo sedan 1.4 16v 95km / Corolla E12 hackback 1.6.110km
    Rocznik
    2019 / 2003
    sluchawa21 alternator jak wymienisz na nowy to powinien Tobie te 2 latka pojeździć. Co do sprzedaży to decyzja należy tylko i wyłącznie do Ciebie. Ja miałem również taki sam dylemat jak Ty. Ciągle sobie wmawiałem że już tyle w sienke włożyłem że nie ma prawa się nic już zepsuć no i niestety zawsze się myliłem wiedz tylko że sienka jest już dosyć starym autkiem i najmłodsze modele z bardzo małymi przebiegami kosztują a raczej są przez sprzedających wyceniane na 7-8 tyś. zł tylko wątpię żeby ktoś takie autko za taką kwotę kupił. Ja swoją sprzedałem za 5000zł i bardzo byłem zadowolony z tej kwoty mimo to że za autko zapłaciłem 5900zł + 8-10tys. zł na naprawy. A za te 2 latka jak będziesz chciał ją sprzedawać to już się nie będzie opłacało . Ile wtedy za nią weźmiesz? tyle co dzisiaj za poloneza ? 1500zł po prostu żałosne

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2010
    Skąd
    ok. Tarnowa
    Wiek
    32
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 JTD 8v
    Rocznik
    12.2007 FL
    Pasek wymieniony, lecz problem nie został rozwiązany niestety. Problem tkwi w rozruszniku (poszły łożyska?) miał ktoś kiedyś podobny problem?

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    128
    Auto
    nissan sunny gti-r i 325e
    mi tez ciezko odpala ale to jest rozrusznik bede mail czas wymienie ile taka sprawa kosztuje ???

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Cytat Napisał radi.
    Problem tkwi w rozruszniku (poszły łożyska?) miał ktoś kiedyś podobny problem?
    Co się dzieje z rozrusznikiem??
    Rozrusznik nie ma łożysk, a jedynie tuleje ślizgowe. Poza nimi najczęściej uszkodzeniu/zużyciu ulegają szczotki, bendiks lub elektromagnes.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2010
    Skąd
    ok. Tarnowa
    Wiek
    32
    Postów
    94
    Auto
    Croma 1.9 JTD 8v
    Rocznik
    12.2007 FL
    No właśnie jest charakterystyczny "pisk" i on nie pochodzi od paska.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2010
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    128
    Auto
    nissan sunny gti-r i 325e
    ale panowie powiedzcie jaki jest koszt wymiany rozrusznika bendiksa ?

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Cytat Napisał radi.
    No właśnie jest charakterystyczny "pisk" i on nie pochodzi od paska.
    Czy podczas wymiany paska zrobiłeś test: uruchomienie silnika bez paska - wtedy wiedziałbyś więcej i wykluczył alternator, napinacz paska oraz pompę wody.
    Jeśli podejrzewasz rozrusznik to należy go rozebrać, wyczyścić i nasmarować tuleje smarem miedziowym. Jak już będziesz wyciągał to wymieniłbym szczotki...


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] pasek rozrządu
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-09-2012, 16:12
  2. [alternator] SEICENTO - ładowanie??
    Napisany przez gawor06 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2009, 11:48
  3. [alternator] Alternator za slaby dac 85A czy moze wiecej
    Napisany przez renowka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-12-2008, 15:33
  4. Alternator
    Napisany przez forteca35 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2008, 22:07
  5. Pasek klinowy alternatora
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-07-2008, 08:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana paska alternatora fiat siena

alternator palio weekend

wymiana paska alternatora fiat palio

wymiana paska klinowego fiat siena

fiat palio wymiana paska klinowego

alternator fiat palio weekend 1 2

paski klinowe do alternatora palio weekend 1.6 cenapaski klinowe do fiata palio weekend 1 6silnik siena 1.2 naciaganie paska klinowegocpasek alternatora fiat sienafiat siena 1.2 8v alternator zatarciejak wyjac alternator zsienywymiana paska alternatora fiat siena 1.6awaria paska klinowego fiat paliopasek klinowy fiat siena 1.2fiat palio weekend wymiana paska alternatorawymiana paska alternatora palio weekendcena paska klinowego fiat palio weekend 1.2wymiana paska klinowego fiat siena cenaalternator do palio weekendpaski klinowe do fiata palio weekendwymiana paska alternatora sienafiat siena wymiana paska klinowego
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl