Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2012
    Skąd
    Łwc
    Wiek
    29
    Postów
    34
    Auto
    Fiat CC 900

    pomoc przy pracach blacharsko-lakierniczych

    Witajcie, mam nadzieje, że napisałem w dobrym dziale. Otóż dorwałem dobrze zachowany błotnik bo mój już troche gnił (poprzedni właściciel miał stłuczkę, wyklepał błotnik z takim efektem, że teraz są w nim dziury i bąbelki). Jednak błotnik jest w innym kolorze niż mój, dlatego myślałem o jego przemalowaniu. Nie wiem jednak, czy dobrze kombinuje więc szukam porady u doświadczonych ;]

    Otóż - kombinowałem, żeby najpierw do wiertarki podpiąć nakładkę ze szczotką drucianą, wszystko zetrzeć z dwóch stron, później po wewnętrznej stronie pomalować powierzchnie podkładem antykorozyjnym, po zewnętrznej też albo ewentualnie akrylem. Później dać na to baze koloryzującą, a później lakier bezbarwny. Jak myślicie, będzie okey? Jeśli macie jakieś porady to bardzo prosze o podpowiedzi.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Najtaniej i najlepiej jakbyś wymienił błotnik. Druciak na wiertarkę do zdzierania powłok lakierniczych? Naprawdę odpuść sobie
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2012
    Skąd
    Łwc
    Wiek
    29
    Postów
    34
    Auto
    Fiat CC 900
    byrrt, przeczytaj jeszcze raz całość. Nie stać mnie na nowy błotnik a oczywiście druciakiem tylko wewnętrzną strone chciałem potraktować, zewnątrz oczywiście papierem ściernym. Chodzi mi ogólnie o to, czy ten podkład może być antykorozyjny też na zewnątrz czy raczej popsuje wygląd? i pytanie jak kłaść szpachle, rozumiem że w celu przywrócenia pierwotnego kształtu tylko?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wydasz na te lakiery i szpachle tyle co za błotnik (mówię o używce w kolorze). Zasada jest taka że do zera trzeba zjechać rdzę - zostanie choć trochę to czego byś nie położył będzie gniło. Najlepiej zmatowić, usunąć rdzę, dać podkład epoksydowy (np. novol), jeżeli zajdzie potrzeba to na to szpachla, wyszlifować na sucho (nie używamy ani wody ani nitro tylko zmywacza sylikonowego), gradacje papieru to jeszcze inna sprawa ale nie rozwijając tematu na to baza, klar w 2-3 warstwach każde (klar 3 warstwy). Czasy schnięcia pomiędzy też osobna dyskusja..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2012
    Skąd
    Łwc
    Wiek
    29
    Postów
    34
    Auto
    Fiat CC 900
    pytałem na okolicznych szrotach to po prostu nie ma w tym kolorze, w innych jest pełno -,-
    jakieś nieszczęście. a orientujecie sie ile bierze lakiernik za taką usługe?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: pomoc przy pracach blacharsko-lakierniczych

    Lakiernik za element zależnie od miasta, umiejętności i renomy weźmie 150-350 za element..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2012
    Skąd
    Łwc
    Wiek
    29
    Postów
    34
    Auto
    Fiat CC 900
    no dobra, to chyba faktycznie sie nie kalkuluje. Dzięki za odpowiedzi

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No realnie patrząc musisz kupić conajmniej 3 puszki - podkład epoksydowy (30zł), bazę (jak robiona pod kolor to z 30-40), do tego klar z 20.. Papiery ścierne, Twoja robota a i efekt będzie pewnie mizerny. Sprayem nie da się polakierować jak z pistoletu poza tym to są lakiery jednoskładnikowe - miękkie i przez to mniej trwałe.. Poszukaj na allegro błotnika.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2013
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    1
    Auto
    fiat palio weekend
    Rocznik
    2000
    Witam,

    Posiadam fiata palio weekend 1,2 8v z 2000 r. Ostatnio powymienialem pare czesci i silnik hula super, mechanik mnie przestraszyl bo powiedzial, ze podwozie jest zjedzone przez korozje i trzeba wymienic oraz ze to sie nie oplaca. Tylko, ze ja lubie swoj samochod i chcialbym sie dowiedziec jaki jest tego koszt mniej wiecej oczywiscie i czy macie kogos do polecenia robocizna + czesci. Bede super wdzieczny, jezdze z synkiem i zalezy mi na bezpieczenstwie rodziny. Odpo tutaj lub na maila propu@o2.pl. Slyszalem, ze koszt 700 zl ok ale nie wiem ile w tym prawdy, a nie chce miec problemow z przegladem rowniez tylko pojezdzic nim jeszcze

    Pzdr,

    Lukasz

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zweryfikować to możesz samemu. Odszukać w swojej okolicy jakiś najazd, kanał. Czasami przy parkingach są takie najazdy i struże za 5zł wpuszczą na godzinkę Pod auto wejdź i przejrzyj samemu jak wyglądają progi oraz podłoga.
    Weź śrubokręt i spróbuj lekko go wbijać w miejsca główne na przodzie oraz na progach. Gdy będzie wchodził - są dziury. Zobaczysz tam też korozję. Oczywiście śrubokrętem nie "testuj tak mocno" aby coś umyślnie uszkodzić. Jeżeli nie chcesz się bawić w to samemu to udaj się do innego warsztatu i powiedz, aby ocenili Ci podwozie i stan blacharki. Sami nawet pewnie przy Tobie podniosą auto i sprawdzą. 700zł to kwota, która pozwala już coś zrobić np. wymienić progi, zaspawać dziury i zakonserwować to. Lecz może to też być tylko zaspawanie dwóch małych dziur i wycena bazuje na założeniu, że uda się zarobić. Skonfrontuj posiadaną informację z innym blacharzem, sprawdź samemu. To Ci pomoże podjąć odpowiednią decyzję.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wczoraj byłem w firmie pytać ile kosztuje konserwacja podwozia - sama konserwacja z czyszczeniem małych ognisk (ale żadnego spawania itp) to 450zł.. Trzeba podjechać do jakiegoś (właściwie to nie jednego) blacharza i spytać ile by za to wziął..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    38
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Ja kiedyś dałem 900 zeta za wymianę progów plus tylne nadkola w mondeo kombi bez malowania. Jeszcze troche podłoga była spawana. Odrazu mówie że sasiad blacharz także nie wime jak do końca policzył ale 700 stówek za progi plus malowanie może wyjść trochę wiecej bo farby nie są zbyt tanie.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2013
    Skąd
    łódź
    Wiek
    43
    Postów
    12
    Auto
    palio weekend
    Rocznik
    1999
    PROPU zrób tak jak proponuje MISZKO. progi możesz sprawdzić śrubokrętem a do podłogi użyj małego młotka. sprawdź jak wyglądają podłużnice oraz ogólnie podłoga. z własnego doświadczenia wiem że w palio z podłogą bywa bardzo różnie. w moim w dziury były z przodu w rogach i od środka wzdłuż progów. u znajomego w warsztacie robiliśmy palio z 98 roku i w nim z podłużnic zostało wspomnienie a z tyłu podłogi nie było.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Mikołajowice
    Wiek
    44
    Postów
    31
    Auto
    Bravo 1.7
    Rocznik
    12.2005
    Najlepiej sprawdzić samemu czy te zaproponowane koszty mają pokrycie,odzwierciedlenie w praktyce i wtedy zadziałać,podjąć decyzje. Nie powinno być problemu aby znaleźć kanał i dokładnie zbadać te elementy o których wspominasz.
    www.sklepmartec.pl - zapraszamy.



 

Podobne tematy

  1. pomoc przy diagnozie błędów
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post: 22-09-2011, 18:17
  2. Radio(pomoc przy wyborze)
    Napisany przez pablo69 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 25-08-2011, 20:25
  3. jaki kolor do poprawek lakierniczych?
    Napisany przez sethtaca na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-04-2011, 15:57
  4. Prośba o pomoc przy zakupie
    Napisany przez Domicjan na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-12-2010, 21:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiary blacharskie fiat

wymiary blacharskie fiat download

druciak do wiertartki

lakiernik bydgoszcz fiat

fiatklubpolska.pl pomoc-przy-pracach-blacharsko-lakierniczych-18535

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl