Witam kolegę "tzok-a" ja tak przy okazji szkoda że już nie współpracujesz z Yanim odnośnie tłumaczeń. Mam nadzieję ,że wznowisz swoją jakże pożyteczną pracę dotyczącą tłumaczeń plików językowych.
Pozdrawiam i Wesołych Świąt
Witam kolegę "tzok-a" ja tak przy okazji szkoda że już nie współpracujesz z Yanim odnośnie tłumaczeń. Mam nadzieję ,że wznowisz swoją jakże pożyteczną pracę dotyczącą tłumaczeń plików językowych.
Pozdrawiam i Wesołych Świąt
Ostatnio była spora aktualizacja polskiego w MESie... praktycznie nowe tłumaczenie zrobione od zera, włącznie z żółtymi panelami.
Ostatnio coś patrzałem i właśnie na żółtym było w angielskim i tak cię wspominałem. Jak już tak odnośnie tłumaczenia to mam pytanko . W tłumaczeniach do sterowników które zostały przeniesione z twojego programu występuje podczas połączenia ze sterownikiem komunikat jak w IAVscan wyłącz stacyjkę. Czy Yani tak przekopiował ,czy tak ma być .Ja nie wyłączam stacyjki podczas łączenia . Wiem że w IAV tak było ,ale czy w Mesie też tak ma być ,czy błąd w tłumaczeniu ?
Dziekuje za tak szybka odpowiedz. Te flagi ok rozumiem.U mnie to kontrolka sie nie świeci wcale.moja instalacja tak 2 generacji.Kola sie nie grzeją.Mam wątpliwość tyczącą sie ,że silnik sie kończy.Jeszcze nierobiłem ciśnienia-jak to nie wyjdzie to klapa z moja BIEDRONKĄ.Juz 3 razy próbowałem i jest tak samo.Na piątym 118-119,pedal w podlodze obroty między 3400 a 3750 i koniec........Co robić....to miezenie ciśnienia????????????Na 1,2,3,4, pracuje rewelwcyjnie jak dla mnie....
Błąd w tłumaczeniu to nie jest, ale wyłączanie zapłonu w tym momencie większego sensu nie ma... problem w tym, że IAW-x6F nie prześle kodu ISO w inny sposób niż tylko podczas wybudzania sterownika. Niestety najpierw musi zostać uśpiony, co zajmuje ok 90s od wyłączenia zapłonu, chyba że wcześniej został zainicjowany tryb diagnostyczny, wtedy uśpi się od razu. Nie wiem czy MES przypadkiem nie wysyła ciągu inicjującego tryb diagnostyczny dwukrotnie (raz przed tym komunikatem), a tylko wtedy wyłączenie (i ponowne włączenie) stacyjki miałoby sens.
W cc 700 test składu mieszanki co z tego, że jest gaźnik, ale na gaźniku zawsze jest ok. dlatego dziwne, ale jest wtyczka, zrobili.
I like my FIAT Cinquecento.
Dzien dobry TZOK koła sie nie grzeją.Niemniej 5 bieg slaby.Na czwartym pociagnołem 125 km,zmienilem na 5 bieg i tak pojechalem 5 km bez zmian z pedałem w podlodze.W poniedzialek zmienię sondę lambda może to coś zmieni.......?
Więc pewnie wcale tej kontrolki nie masz... często przy zakładaniu LPG 2 generacji była odcinana (ale powinna być odcinana tylko na LPG). Masz emulator sondy? Emulacja powinna być ustawiona "na masę" i powinna wywoływać błąd sondy podczas jazdy na LPG. Gazu na mikserze (gaźniku, tylko gazownicy unikają tej nazwy by budzić złych skojarzeń) nie da się idealnie wyregulować, więc sterownik nie może "widzieć" sygnału z sondy podczas jazdy na LPG, gdyż w przeciwnym wypadku będzie próbował korygować czas wtrysku, by poprawić skład mieszanki (co podczas jazdy na LPG nie będzie miało żadnego znaczenia ale może znacząco pogorszyć lub wręcz uniemożliwić pracę silnika na benzynie oraz jego uruchamianie).
Kiedy ostatnio kontrolowałeś luz zaworowy? Na LPG powinieneś to robić co ok 15 tys. km.
Do tego silnika (1.2 MPI) można i warto zakładać IV gen. LPG, ale ze względu na brak automatycznej regulacji luzu zaworów tak czy inaczej, mając LPG, trzeba je regularnie kontrolować i bardzo pilnować składu mieszanki (a przy 2 generacji stroić ją na bogatą mieszankę).
Ostatnio edytowane przez tzok ; 17-12-2016 o 16:46
Diagnostykę 700 można było przeprowadzić takim magicznym urządzeniem o nazwie Fiat-Lancia Tester.
F/L FLT FIAT/LANCIA TESTER diagnosi-Diagnostics-diagnosi-Testeur/ALFA | eBay
No taki tester, choć regulacja gaźnika to bułka z masłem i w sumie nie jest potrzebny, podstawowe obd w cinquecento, przeprowadza się za pomocą szczelinomierza, czujnik położenia wału i regulacja gaźnika praktycznie na słuch, choć fajnie mieć taki aparat.
I like my FIAT Cinquecento.
NANOPLEX to sterownik zapłonu, zatem jedyne dostępne informacje dotyczą obrotów silnika i KWZ (są tam dwie statyczne mapy, przełączane podciśnieniem, nie ma nawet liniowego pomiaru podciśnienia, tylko komparator).
Tomek teraz tomu tak wytłumaczyłeś ,że na pewno zrozumie
A fos np. reguluję się łatwo, ale trzeba uważać z bogactwem mieszanki, bo cc700 na tym gaźniku potrafi spalić nawet 12-13 na setkę, żart, nie sądzę, ale przy dobrym wyregulowaniu, da się zejść na 9 litrów w trybie mieszanym, zapłon to nanoplex, to nie wszystko , bo gaźnik zawiera podciśnienie, i gdy jest mróz i duży pobór napięcia, automatycznie zwiększa się dawka paliwa dwu krotnie, dlatego cinquecento dobrze pali nawet przy -20 stopniach. Ale spalanie w zimie grubo przekracza 10 litrów, na trasie można zejść do 5 litrów, jak jedzie się 90 km/h nie więcej, przy 120 km/h spalanie drastycznie wzrasta do 10-11 l.
I like my FIAT Cinquecento.