Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006

    IAW Scan2 - diagnostyka OBD-I (IAW-x6F/x8F/04K)

    Chciałbym zaprosić wszystkich forumowiczów z zacięciem technicznym do pobrania i testowania mojego programu - IAW Scan2. Program jest przeznaczony do diagnostyki układów wtryskowo-zapłonowych, czyli tzw. centralek lub komputerów silnika. Obsługuje sterowniki rodziny IAW-04K/6F/8F/16F/18F/18FD, stosowane m.in. w:
    * FIATach: Cinquecento 0.9/1.1, Seicento 0.9/1.1, Punto 55/60/75/85, Tipo/Tempra 1.6/2.0, Coupe 2.0;
    * Lanciach: Delta/Dedra 1.8/2.0, Y 1.2;
    * Alfach-Romeo: 33 1.3, 145/146 1.3, 155 2.0

    Chętnie zapoznam się z wszelkimi uwagami i sugestiami, jednak z góry uprzedzam, że nie planuję obsługi sterowników ABS ani SRS - w większości jest ona zaimplementowana w programie FIAT ECU Scan. Myślę też, że ten temat będzie dobrym miejscem do dzielenia się logami, gdyż stworzenie bazy logów znacząco ułatwi diagnostykę.

    Od strony programowej wymagany jest komputer kasy PC z systemem Windows 2000 SP4 lub nowszym i platformą .NET 2.0, od strony sprzętowej - jeden port USB oraz interfejs VAG-COM KKL na USB (lub RS-232) i przejściówka OBD-II na FIAT 3pin.

    IAW Scan2: home
    IAW Scan 2 | Free software downloads at SourceForge.net



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    Punto I 1,2 75 ELX
    Rocznik
    07.1995
    Witam. Po paru perypetiach związanych z instalacją sterowników, znalezieniem portu,odpaliłem program. Działa, natomiast nie może zidentyfikować centralki w Punto I 75, 1,2 8V - autko z 1995 roku, oryginał włoski. W wyborze automatycznym, też go nie odnajduje. Może coś robię nie tak ? Pozdrawiam.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006
    Proszę o więcej szczegółów - przede wszystkim jaki kabel? Przy ręcznym wyborze nie ma żadnej identyfikacji. Warunkiem poprawności działania automatycznej identyfikacji jest włączenie zapłonu dopiero w momencie kiedy program o to poprosi, dopiero po kliknięciu połącz. Kolejny warunek to w pełni uśpiony sterownik (120s od ostatniego wyłączenia zapłonu).

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    Punto I 1,2 75 ELX
    Rocznik
    07.1995
    Witam. Kabel diagnostyczny od Viakena VAGKKL FIATECUSCAN + przejściówka na 3PIN. Teraz tak myślę, że może powinienem wybrać oprogramowanie FiatEcuScan .. ? Zapłon uruchamiam zgodnie z informacjami na ekranie. Po przekręceniu kluczyka, po pewnym czasie przenosi mnie w kolejne funkcje programu do testowania, lecz po chwili pojawia się komunikat, iż nie może wykryć ECU. Z góry dziękuję za dodatkowe informacje.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Yasco Zobacz post
    Zapłon uruchamiam zgodnie z informacjami na ekranie. Po przekręceniu kluczyka, po pewnym czasie przenosi mnie w kolejne funkcje programu do testowania
    Jeśli nie dzieje się to natychmiast po włączeniu zapłonu to nie ma komunikacji. Czy przejściówka ma podłączone zasilanie do akumulatora? W programie wybrany jest właściwy port COM?

    Cytat Napisał Yasco Zobacz post
    Teraz tak myślę, że może powinienem wybrać oprogramowanie FiatEcuScan .. ?
    FES nie obsługiwał tego sterownika, dopiero MES i to od wersji 1.9 i niestety tylko w wersji zarejestrowanej.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    Punto I 1,2 75 ELX
    Rocznik
    07.1995
    Tak, przejściówka ma zasilanie, minus w gniazdku działa ( sprawdzałem ). Port jest wybrany ...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006
    Kontrolka we wtyku interfejsu się świeci? Proszę jeszcze podać identyfikator sprzętu (PID/VID) z menedżera urządzeń.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    5
    Auto
    Punto I 1,2 75 ELX
    Rocznik
    07.1995
    Kontrolka się świeci. USB/VID_0403&PID_A077&REV_0600

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006
    Czyli kabel Viakena na chipie FTDI FT232... powinien działać. Nie ma konfliktu portu COM z innym urządzeniem (jakiś Bluetooth)? Na pewno jest ten sam numer portu (COM-xx) w menedżerze urządzeń (FiatScan interface USB-Serial Port (COM-xx)) co wybrany w programie? Mam też pewne wątpliwości czym jest ten interfejs FiatScan, czy na pewno jest to to samo co VAG KKL.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    50
    Auto
    Fiat Marea HLX 2.0 20v
    Rocznik
    2001
    Witam.
    Chciałbym zgłosić problem z IAW Scan2. Program sam w sobie jest bardzo dobry, przyjazny dla użytkownika i obsługa go nie sprawia większych problemów. Ale mam pewien kłopot z jego działaniem. Otóż próbowałem testować Fiata Seicento "900". Program bez problemów podłączył się do centralki itp. jednak w pewnym momencie zgłasza błąd dostępu do portu, zawiesza swoje działanie, a ostatecznie się zamyka. System zgłasza błąd aplikacji oraz awaryjne zamknięcie. Inne programy pracują bez zastrzeżeń (Fiat Ecu Scan, Alfa OBD). Platforma to Dell Latidute D600 z Windows Xp Professional, kabel VagCom KKL z przejściówką 3-pin. chciałbym spytać c może powodować takie zachowanie i czy można coś z tym zrobić.
    Pozdrawiam.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006
    Opisywane zachowanie zazwyczaj wynika z zakłócenia działania układu FT232 - port "znika" z systemu i program się zawiesza. Najczęściej przyczyną zjawiska jest przebicie w układzie zapłonowym. Chyba, że inny program w tym samym aucie i z tym samym kablem działa - wtedy proszę o szczegóły przyczyny zamknięcia programu podawane przez system. Niestety ten sterownik pracuje z bardzo nietypową szybkością transmisji, na granicy progu synchronizacji (układ FT232 nie obsługuje dokładnie takiej szybkości transmisji jakiej wymaga IAW-16F) i łatwo zrywa połączenie (wtedy jednak program się nie zawiesza a jedynie pisze, że utracił łączność ze sterownikiem).

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    50
    Auto
    Fiat Marea HLX 2.0 20v
    Rocznik
    2001
    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Przepraszam, że tak długo odpowiadałem. Niestety nie mam w okolicy innego samochodu do testów, więc w tym momencie sprawa jest zawieszona. Jeśli coś się zmieni to oczywiście dam znać. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2014
    Skąd
    Świnoujście
    Postów
    11
    Auto
    Palio 1,2 Wekend
    Rocznik
    12.2000
    Dzień dobry.Cała akcja z moim palio 1,2 z 2000r bp+lpg zaczela się od jazdy na rtasie dlugości 210 km.Prawe kolo zaczeło się grzać i samochodzik na 5 biegu jechał jak by ktoś go trzymał tj 115-118 km pedal w podłodze i dalej nieszedl.Okazało się ,że chamulec prawy przod nie odpuszczal.Do wymiany poszedl przewód prawy popękany i lewy.Efekt żaden dalej ten sam efekt i napiątym nie idzie.Na czwartym to i 125 km deje rade.Kupilem interfeis i sciągnołem IAW scan 2.Na jalowym pokazuje sonda lambda A P Z MIL -V;klimatyzator Zwarcie do GND/P A P Z MIL-V;Od czego zacząć by zaczol jeżdzić jak dawniej.Proszę o Pomoc.Pozdrawiam PIT- TZOK niebardzo wiem co ten zapis mowi.Gdyby do instrukcji dołączyc przykladowy zapis to laik mógłby co nieco odwzorować i sobie poradzić.U mnie awaria i rad dostaje mase -przyczyn ok 12.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    45
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Cinquecento 700 ed też ma wtyczkę do tego badania.
    I like my FIAT Cinquecento.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 lipiec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    50
    Auto
    Grande Punto 1.3MJ
    Rocznik
    2006
    A P Z to flagi statusu błędu... i jest do tego legenda opok panelu - Aktywny, Potwierdzony i Zapamiętany, dodatkowo informacja, że błąd spowodował zaświecenie się kontrolki usterki silnika. Masz LPG pewnie 2giej generacji, więc błąd sondy jest normalny. Zasadnicze pytanie brzmi więc czy koło przestało się grzać...

    CC 700ED jest na gaźniku więc nie bardzo jest tam co diagnozować (choć zastosowany moduł sterownika zapłonu - Nanoplex chyba posiada złącze diagnostyczne).


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Diagnostyka Maryśki
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 20-10-2011, 19:08
  2. diagnostyka
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-09-2011, 17:51
  3. Diagnostyka pojazdu
    Napisany przez Filip85 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-07-2011, 15:06
  4. diagnostyka
    Napisany przez piotr1343 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 26-07-2010, 10:07
  5. Diagnostyka OBD
    Napisany przez xm55 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-04-2009, 13:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

iaw scan 2

iaw scan 2 pl

iaw scan 2 pl pobierz

iaw scan

iaw scan 2 download

iaw scan 2 chomikuj

iaw ecu scaniaw ecu scan 2iaw scan2iaw-scan2IAW scan 2 chomikuj.pliaw ecu scan 2 chomikujiaw ecu scan plfiat scan 2 6 forumiaw scan 2 pl downloadiaw scan 2 pobierziaw-04kiaw ecu scan 2 downloadfiat coupe iaw scan 2iaw ecu scan 2 pljaw scan 2 iaw scan 2diagnostyka chomikujiawscan2vag com obd fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl