Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 46
  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2014
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    34
    Postów
    52
    Auto
    Punto 2 FL 1,2 16
    Rocznik
    2005
    Witam, pomiar kompresji wykonany cylindry 1-3 około 14,5 bar, cylinder 4 około 16 bar. Tak że problemy z silnikiem możemy wyeliminować z tej zagwozdki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    338
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Sprzedajesz auto ? chyba nie , więc warto zainwestować w porządne komponenty układu zapłonowego i zapomniec na dłuzszy czas o problemie

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2014
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    34
    Postów
    52
    Auto
    Punto 2 FL 1,2 16
    Rocznik
    2005
    Cewka już jest nowa oryginalna Boscha, świece wczoraj nowe NGK założone więc pozostały jeszcze przewody wn. Tylko pytanie jakie bo po numerach z eperu wypluwa Boscha, FAE i Hitachi, oryginalne to zaś koszt 350-400 nie wiem czy warto. Biorąc pod uwagę że to głównie na benzynie jest lipa na gazie wydaje się być ok. Może wymiana regeneracja wtryskiwaczy by pomogła albo coś jest ze sterownikiem nie tak. Bo nawet na rozgrzanym silniku na pb zdążają się dziury około 2, 3, 4 tys takie lekkie zdławienia.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    338
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Ja od dłuższego czasu do każdego auta które mam/miałem na LPG kupowałem NGK i zawsze było ok

  6. #35
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,266
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    To problem występuje tylko na PB w końcu? Może wtryski PB w takim wypadku zaszły syfem.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2014
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    34
    Postów
    52
    Auto
    Punto 2 FL 1,2 16
    Rocznik
    2005
    Kolego problem występuje głównie w wilgotne dni zwłaszcza po deszczu. I najgorzej jest do pierwszego wkręcenia się na obroty potem jest coraz lepiej na nagrzanym silniku jest w miarę ok ale zdążają się takie spadki mocy. Po przełączeniu na LPG jest znacznie lepiej. Próbowałem odpalać awaryjnie na LPG i była taka sama lipa że samochód nie chciał jechać pewnie przez zimny gaz. Po rozgrzaniu wszytko ok. Miałem kiedyś już ten problem dosyć dawno i potem ustąpił.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dodam jeszcze że po wymianie cewki i świec znacznie się polepszyło, samochód nie wywala już błędów wypadania zapłonu.

  8. #37
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,266
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał michal16170 Zobacz post
    Kolego problem występuje głównie w wilgotne dni zwłaszcza po deszczu. I najgorzej jest do pierwszego wkręcenia się na obroty potem jest coraz lepiej na nagrzanym silniku jest w miarę ok ale zdążają się takie spadki mocy. Po przełączeniu na LPG jest znacznie lepiej. Próbowałem odpalać awaryjnie na LPG i była taka sama lipa że samochód nie chciał jechać pewnie przez zimny gaz. Po rozgrzaniu wszytko ok. Miałem kiedyś już ten problem dosyć dawno i potem ustąpił.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dodam jeszcze że po wymianie cewki i świec znacznie się polepszyło, samochód nie wywala już błędów wypadania zapłonu.
    Jak masz problemy z jazdą na PB to być może rozjechana jest mapa PB wskutek nieprawidłowej regulacji instalacji lpg. W 1.2 16v jak regulacja była wymagana to miałem problemy na PB z płynnym rozwijaniem mocy na PB, podregulowanie instalacji rozwiązywało problem.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    338
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Po części sam sobie odpowiedziałeś, skoro problem nasila się jak jest mokro i wilgotno, to na 99% układ zapłonowy , zostały więc kable ...

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Problem w tym, że kolega powymienia mnóstwo części, a problem nadal pozostanie. Głównie winą obarczamy układ zapłonowy, a może być zupełnie co innego. Np układ paliwowy.

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2014
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    34
    Postów
    52
    Auto
    Punto 2 FL 1,2 16
    Rocznik
    2005
    Kable zamówiłem nowe NGK więc będzie już całkowicie nowy układ zapłonowy prawie jak w oryginale. Dolałem też środek SPT do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych. Zobatrzymy co z tego wyjdzie, może problem tkwi właśnie w nich. Choć samochód pali od strzała nie gaśnie, ładnie pracuje na jałowym.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    338
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Cytat Napisał czech22 Zobacz post
    Problem w tym, że kolega powymienia mnóstwo części, a problem nadal pozostanie. Głównie winą obarczamy układ zapłonowy, a może być zupełnie co innego. Np układ paliwowy.
    Chyba nie przeczytałeś wszystkich postów, problem nasila sie przy dużej wilgotności, a więc występują przebicia , obstawiam kable zapłonowe , w ostateczności zasilanie wtryskiwaczy pb, ale wtedy musiałby miec uszkodzone przewody

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2014
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    34
    Postów
    52
    Auto
    Punto 2 FL 1,2 16
    Rocznik
    2005
    Kolego właśnie nie do końca wiadomo co mnie w konia robi. Bo kable mam teraz założene te na których były problemy czyli półroczne beru, nowa jest cewka i świece. Po zalaniu tego specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy i przejechaniu kilkuset kilometrów na bp jest znacznie lepiej. Więc teraz albo wtryskiwacze się trochę przeczyscily albo mapa która się rozjechała wraca do normy. Oto jest pytanie o co to chodzi, samochód stoi teraz całą dobę na zewnątrz a wilgoć jest spora więc wygląda na to że się poprawiło trochę bo już po odpaleniu wkręca się na obroty choć jeszcze trochę przyszrpie przy pierwszym wkręceniu się na obroty. Przy rozgrzanym jest już ok poza mała dziurka około 3 tys obrotów. Pojeżdżę jeszcze trochę na benzynie i docelowo wymienię przewodu wn na NGK bo już mam zamówione. Ale próbkę chyba jest we wtryskiwaczach bądź faktycznie mapa się rozjechała. Mam też pytanie czy orientuje się ktoś czy w okolicach Krakowa jest jakiś warsztat zajmujący się regeneracją wtryskiwaczy ? Ewentualnie czy są jakieś garażowe sposoby na ich wyczyszczenie ?

  14. #43
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,266
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał michal16170 Zobacz post
    Kolego właśnie nie do końca wiadomo co mnie w konia robi. Bo kable mam teraz założene te na których były problemy czyli półroczne beru, nowa jest cewka i świece. Po zalaniu tego specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy i przejechaniu kilkuset kilometrów na bp jest znacznie lepiej. Więc teraz albo wtryskiwacze się trochę przeczyscily albo mapa która się rozjechała wraca do normy. Oto jest pytanie o co to chodzi, samochód stoi teraz całą dobę na zewnątrz a wilgoć jest spora więc wygląda na to że się poprawiło trochę bo już po odpaleniu wkręca się na obroty choć jeszcze trochę przyszrpie przy pierwszym wkręceniu się na obroty. Przy rozgrzanym jest już ok poza mała dziurka około 3 tys obrotów. Pojeżdżę jeszcze trochę na benzynie i docelowo wymienię przewodu wn na NGK bo już mam zamówione. Ale próbkę chyba jest we wtryskiwaczach bądź faktycznie mapa się rozjechała. Mam też pytanie czy orientuje się ktoś czy w okolicach Krakowa jest jakiś warsztat zajmujący się regeneracją wtryskiwaczy ? Ewentualnie czy są jakieś garażowe sposoby na ich wyczyszczenie ?
    Wątpie w tą awarię wtryskiwaczy Pb, u mnie w tym samym aucie i też w 1.2 16v teraz ma 256kkm przebiegu z czego 180kkm na lpg i żadnych problemów z wtryskiwaczami PB. Jak masz Mes-a to zrób mu kasowanie parametrów samoadaptacyjnych i pojeździj tylko na PB. Ewentualnie sprawdzałeś instalację lpg pod względem szczelności reduktora i wtryskiwaczy lpg? Najlepiej zakręć wielozawór na butli, wypal lpg z przewodów albo go po prostu spuść luzując opaskę na filtrze fazy lotnej.

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2014
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    34
    Postów
    52
    Auto
    Punto 2 FL 1,2 16
    Rocznik
    2005
    Kolego a w którym miejscu znajdę kasowanie parterów samoadaptacyjnych i jak to zrobić aby się powiodło ?

  16. #45
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,266
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    W zakładce regulacje w sterowniku silnika, z tym że zależy od sterownika silnika czy występuje ta opcja. Trzeba sprawdzić.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jak zmierzyć oporność świec żarowych
    Napisany przez wieszakms na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 10-07-2020, 09:54
  2. T-jet cewki NGK.
    Napisany przez Adam1982 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-10-2019, 23:28
  3. cewki zapłonowe
    Napisany przez samuel na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-10-2013, 10:25
  4. Oporność czujników
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-11-2011, 11:35
  5. Palące się cewki zapłonowe
    Napisany przez miewczalix na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-04-2010, 11:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl