Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Akumulator w zimie.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2012
    Skąd
    KIELCE
    Wiek
    67
    Postów
    1
    Auto
    puntoII 1,2 8 V

    Akumulator w zimie.

    Standardowy akumulator 40Ah w warunkach zimowych, bez garażu ma zbyt małą pojemność.
    Wymiar obudowy nie pozwala na zastosowanie większego, np 45 Ah.
    Dotychczas miałem drugi w piwnicy na wymianę.
    Stosowałem też podłączenie drugiego akumulatora w bagażniku,
    za pomocą odpowiednio grubych przewodów/ prowadzonych wzdłuż tunelu,
    oczywiście na lato demontowanych/.
    W GRANDE PUNTO akumulator ma znów pojemność 40Ah,
    ale podstawa pozwala na zmianę na większy.
    ALEX 22



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jeśli producent mówi 40Ah to tak ma być i ma wystarczyć. pamiętaj że z czasem aku traci właściwości i po 4 latach może nadawać się do wymiany.
    Pamiętaj że nowoczesne silniki nie potrzebują dużego prądu rozruchowego. Dla przykładu mój 1.9 m-jet ma aku z tego co pamiętam tylko 65 Ah i kręci super pomimo dużych mrozów.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    43
    Postów
    96
    Auto
    FIAT PUNTO 2 1,2 8V
    ja mam wstawiony większy 50ah, jak kupiłem kropa miał 55ah ( donice mam od JTD, choć da radę i bez donicy) i wiem że wiele osób wstawia większy, bo 40ah jest stanowczo zasłabły na zimę, pamiętajmy że aku zimą traci gdzieś z połowę swojej sprawności na mrozie, ostania moda tej zimy to rozruszniki z GP jak mój będzie szwankował też będzie wymieniony na ten od GP

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał wojtass18 Zobacz post
    pamiętajmy że aku zimą traci gdzieś z połowę swojej sprawności na mrozie
    nie wiem skąd wziąłeś te dane ale one na pewno nie są prawdziwe

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    43
    Postów
    96
    Auto
    FIAT PUNTO 2 1,2 8V
    a tą połową napisałem za ogólnikowo, wszystko zależne od temperatury
    akumulator.pl - akumulatory samochodowe, centra, exide

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no to nawet jak jest -25 a bywa tak malo kiedy to ma około 60% swojej sprawności. choć myślę że to też jest za ogólnie podane bo dużą rolę gra tu czas jakie auto stoi oraz ile lat ma aku i jak solidnie jest wykonany i zabezpieczony w aucie (chodzi o styropiany itp.)

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    43
    Postów
    96
    Auto
    FIAT PUNTO 2 1,2 8V
    wątpię aby styropiany coś dały i tego typu cuda
    za ogólnie? nie sądzę , pamiętaj że takie temperatury u nas występują szczególnie w Podlaskim ( i to nawet często), duże znaczenie też ma jakie robimy odcinki,przy zbyt krótkich trasach może być dodatkowo nie doładowany aku , szczególnie jak jeździmy w mieście, tak czy siak sporo zależy od nas samych, od samego poprawnego ładowania po sam aku
    Cytat Napisał ALEX22 Zobacz post
    Dotychczas miałem drugi w piwnicy na wymianę.
    Stosowałem też podłączenie drugiego akumulatora w bagażniku,
    za pomocą odpowiednio grubych przewodów/ prowadzonych wzdłuż tunelu,
    oczywiście na lato demontowanych/.
    a nie myślałeś aby zakupić urządzenie do wspomagania rozruchu zamiast robić takie kombinacje ?
    Ostatnio edytowane przez wojtass18 ; 20-05-2012 o 20:04

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał wojtass18 Zobacz post
    pamiętajmy że aku zimą traci gdzieś z połowę swojej sprawności na mrozie
    Bajka jakiej mało.. Tak jak napisał seth - jeżeli producent pisze 40Ah to 40Ah musi starczyć na zimę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    43
    Postów
    96
    Auto
    FIAT PUNTO 2 1,2 8V
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Bajka jakiej mało.. Tak jak napisał seth - jeżeli producent pisze 40Ah to 40Ah musi starczyć na zimę..

    żadne bajki, radzę sobie po googlać i poszukać ile w zimie aku traci lub może stracić, albo zapytać mechanika, zresztą podałem linka, kłania się zasada działania aku i trochę chemii ze szkoły, 40ah jest za słaby( , wiem to bo w domu mam 2 punto, moje i Ojca, wszystko sprawne i różnica jest, czasem nie odpali, wiele osób wstawia na większy, producent też każe lać selenie i ile osób ją leje ?

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał wojtass18 Zobacz post
    producent też każe lać selenie i ile osób ją leje ?
    Wbrew pozorom wiele - poza tym kazał bo już leją castrol w ASO..

    Sprawne auto odpali na tym 40Ah..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Byrrt niektórzy za dużo googlaja. widać to choćby u lekarzy czy w innych fachach gdzie ludzie za duzo się naczytają. uważam że ten wątek można już sobie darować. nikt tu nikogo nie przekona

  13. #12
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Jakby akumulator byl wszystkiemu winny podczas zimy ze nie odpala.Jesli montujesz czy to ksiazkowy czy to wiekszy akumulator za jakies 300zl - Tak jak ja ostatnio to wsadz tam takze Kable wysokiego napiecia i swiece za tyle samo.
    Klania sie takze podstawa samego umienia Uruchomienia samochodu w zime, a nie tylko google

    A co po niektorzy [ ja poznalem na zdawaniu prawka ] niewiedza jak bieguny odslonic w akumulatorze pod maska . - To pewnie tez zbyt mala pojemnosc akumulatora
    Ostatnio edytowane przez kamilo62 ; 21-05-2012 o 18:12
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    43
    Postów
    96
    Auto
    FIAT PUNTO 2 1,2 8V
    a kto powiedział że winny wszystkiemu ? po prostu traci sporo i nie tylko wiedza zdobyta na necie, napisałem też że spytać mechanika albo inną osobę ogarniętą w temacie i chyba tylko na tym forum to negujecie, ale widać tutaj nie można o niczym podyskutować, wymieniać doświadczeń, wszytko be, poziom elektrody i tyle.
    Ostatnio edytowane przez wojtass18 ; 21-05-2012 o 18:25

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wojtass18 nie przesadzaj. chcesz dyskutować a sie obrażasz. często mechanicy mówią to co chcemy usłyszeć lub to co da im zarobek. czyż nie łatwiej jest powiedzieć "wymiana aku" niż szukac przyczyny nieodpalania głębiej. a zazwyczaj w okresie zimowym mechanicy sprzedają akumulatory więc to dla nich dodatkowa kasa.
    nikt tu niczego nei neguje tylko jest tu sporo osób nawet młodych które dobrze ogarniają temat z autopsji i piszą co wiedzą i zaobserwowali. więc nie ma co sie gniewać jeśli ktoś pisze że artykuł to bzdura bo tak może być, dlaczego?? bo jest niedopracowany choćby pod względem czasowym. a mianowicie przy -25* aku ma 60% sprawności ale ma je zaraz po tym jak jest -25* czy po godzinie?? a może po dobie?? i tu jest właśnie problem tego artykułu i wiedzy przekazywanej przez mechaników laikom. takie trochę wciskanie kitu na zasadzie niech se poczyta i tak nic mu z tego a my kasę za np. gazetę motoryzacyjną kasę wzięliśmy.
    Jednocześnie bardzo cię proszę o nieporównywanie tego forum do elektrody bo to jest dal ans społeczności tego forum która dba o to aby zaglądający tu mieli rzetelna wiedzę krzywdzące. niejednoktornie wiedza ta jest przekazywana kosztem wolnego czasu, tylko dlatego że mamy chęć pomóc i coś wytłumaczyć.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Jednocześnie bardzo cię proszę o nieporównywanie tego forum do elektrody
    Kurde za to to bana bym wstawił Na elektrodzie na tę chwilę większość użytkowników to gówniarze i trole. Wszyscy prawdziwi specjaliści za sprawą "super mod team" już opuściła portal
    Aku możesz mieć lekko większe - zgoda. Ale nie jest prawdą że przy standardowym sprawnym akumulatorze, prawidłowo eksploatowanym aucie i sprawnym silniku nie odpalisz na tym standardowym! Tata mieszka poza miastem, w zimę bywają tam temperatury typu -22, było i -27. Jeździ 7 letnią skodą. Od fabryki jest serwisowana regularnie (w aso ale to nie wyznacznik). Raz jej się zdarzyło że nie odpaliła bo aku już padło - po 6 latach eksploatacji! Co Ty za brednie ludziom wciskasz że na standardowym akumulatorze nie odpalisz auta? Większość mechaników wie "że jak mocniej walną to łatwiej zejdzie, jak dadzą większy aku to będzie lepiej kręcić" ale ta sama większość nie ma pojęcia o elektryce, chemii w akumulatorze..

    Mniejsza o tę - uważam tak jak seth że temat nie do przegadania - kup sobie akumulator od stara i ciesz się zapasem mocy
    Pamiętaj tylko że alternator też jest liczony na jakąś tam pojemność akumulatora (oczywiście z zapasem).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. dziwna sprawa z fiat brawo po zimie
    Napisany przez chochlandia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 12-04-2012, 21:01
  2. Bravo TD100 Ciezko odpala w zimie
    Napisany przez damian150 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-02-2012, 21:29
  3. [akumulator] Rozładowuje akumulator-pobór 1A!! Auto zgasło i
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2010, 20:29
  4. [ukł. zapłonowy] W zimie Panda nie pali
    Napisany przez ziulak na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-06-2010, 11:36
  5. Zderzak po zimie
    Napisany przez Adams_dg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-03-2010, 14:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat punto 2 akumulator

akumulator fiat punto 2

punto 2 akumulator

fiat punto ii akumulator

akumulator do fiata punto 2

akumulator fiat punto ii

akumulator do fiata punto

akumulatory fiat punto 2

akumulator punto 2

akumulatory do punta 2

wymiana akumulatora w fiacie punto co ile latakumulatory do fiata punto 2wymiana akumulatora fiat punto iiakumulator do punto 2akumulator do fiata puntoIIakumulator do fiat punto 2podstawka pod akumulator punto 2fiat punto akumulatorpunto akumulatorwymiana akumulatora fiat grande puntoakumulator do fiata punto iifiat grande punto wymiana akumulatoraakumulator do punto

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl