Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2009
    Skąd
    skoki
    Postów
    3
    Auto
    punto I

    1.3 multijet 70HP problemy z rozrządem

    witam,
    mam pytanie. jak w punciaku ustawić rozrząd? Jest to silnik 1.3 multijet 70HP i ma przestawiony łańcuszek, ponieważ strasznie klekoce i nie ma siły. Wydaje mi się, ze to wina przestawionego rozrządu. Narazie nie rozbierałem silnika, ale chciałem zapytać gdzie na są jakieś punkty odniesienia, jakieś znaczki, nacięcia na kołach. Rozrząd trzeba przestawić, ale nie wiem do czego sie odnieść. wielkie dzięki za pomoc.
    Maxi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Z tego co mi wiadomo to do rozrządu potrzebujesz blokad.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2009
    Skąd
    skoki
    Postów
    3
    Auto
    punto I
    a jeżeli blokad nie posiadam? mogę to zrobić w domowy sposób, czyli punktak i młotek? albo powiedz w które miejsca zakłada się blokady? Mile widziane jakieś zdjęcia, rysunki, cokolwiek.
    Maxi

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Możesz to zrobić w domowych warunkach za pomocą dwóch wierteł 7 mm, które będą służyć jako blokady na wale korbowym i wałku rozrządu.

    Tu jest taki może przydatny link. Gość handluje ciekawymi i przydatnymi programami. Widzę że ma CD z eLearn Fiat Panda 1.3 MultiJeet. Silnik jest taki sam a w programie opis całościowej procedury. Może komuś się przyda

    http://ale.gratka.pl/ogloszenie/1747...naprawa_9.html

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 lipiec 2009
    Skąd
    skoki
    Postów
    3
    Auto
    punto I
    nio to podstawę mamy dwa wiertła fi7 Ale pozostaje jeszcze jedno gdzie te wiertła wetknąć? sa dwa wałki, wał. Gdzie wkładać te wiertła?? hmmm? Mimo młodego wieku jestem juz dość doświadczonym mechanikiem, ale wole dopytac, aby nic nie zepsuć..
    Maxi

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Jak rozbierzesz pokrywę rozrządu to na pewno zobaczysz co gdzie i jak zblokować. Dziś może będę mieć materiały na temat wymiany łańcucha to Ci prześlę.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Wrzuć do downloadu, niech inni koledzy z forum mają możliwość skorzystać, już kilka zapytań o rozrząd w 1,3mjtd było.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    W tych silnikach najczęściej sypie się napinacz łańcucha. Sam łańcuch rzadko kiedy jest wyciągnięty, no chyba że przy 160 tys. Napinacz lubi się luzować i często hałasować podczas pracy silnika.
    Do wymiany rozrządu jest odpowiednia procedura. Wał korbowy i wałek rozrządu jest oparty na blokadach. Stojąc przodem do silnika mając po prawej stronie skrzynię biegów, widzimy na skrzyni otwór do zblokowania koła zamachowego za pomocą blokady np. wiertła 7mm. U góry na głowiczce też jest otwór zaślepiony na klucz imbusowy, po sdjęciu tej zaślepki blokujemy wałek rozrządu. Jeśli blokady wchodzą bez problemu możemy przystąpić do zdjęcia miski olejowej i dekla (obudowy rozrządu).
    Przy zdjęciu pokrywy rozrządu jest wymagana wymiana uszczelniacza wału korbowego i uszczelki pod pokrywą.
    Odkręcamy koło napędzające wałek rozrządu oznaczając pozycję montażowa koła zębatego po stronie wydechu. W przypadku wymiany kół zębatych, zamontować je trzeba napisem zwróconym w stronę zewnętrzną.
    Wyjmujemy łańcuch rozrządu wraz z kołem napędu rozrządu i kołem napędzanym.
    Napinając wcześniej napinacz ruchomy i przytrzymać go całkowicie cofnięty za pomocą odpowiedniego kołka lub czegoś w podobie.
    Montaż odwrotnie do demontażu.
    Napinacz nowy jest już cofnięty i zabezpieczony. Przykręcamy go dwoma śrubami M6 momentem 1.0 daNm i zwalniamy go wyciągając kołek.
    Koło zębate sterowania rozrządem przykręcamy śrubą M12 momentem 13.0 daNm.
    To wszystko na ten temat

  10. #9
    yez
    yez jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2010
    Skąd
    Kielce
    Postów
    1
    Auto
    panda
    witam
    czy mógłbyś mi powiedzieć w którym miejscu dokładnie znajdują się te miejsca gdzie blokuje się rozrząd i czy są gdzieś punkty na kołach

    [size=2][ Dodano: 2010-07-17, 09:38 ][/size]
    Jaki gwint (lewy czy prawy) jest przykręcone koło rozrządu wału korbowego

  11. #10
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    powiedzcie mi czy przy uszkodzonym napinaczu trzeba wymieniać cały rozrząd? wie ktoś?

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A ile to ma przebiegu na tym pasku, jak stary jest pasek?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    jest łańcuszek. przebieg to 102tys.km (choć tu trzeba zaznaczyć iż auto kupiono od handlarza). podejrzewam iż ten rozrząd widział jeszcze fabrykę. pewnie i tak wszystko okaże się po zdjęciu dekla :-/

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Łańcuch wytrzymuje dłużej i 100 tys. przebiegu to dopiero jego "średni wiek", po drugie słychać go gdy już wykazuje oznaki zużycia. Na Twoim miejscu jednak jak już i tak będzie to rozbierane to bym go zmienił. Lepiej jeździć ze spokojną głową niż się zastanawiać. Łańcuszek jest pewniejszy niż pasek, ale i tak bym wymienił.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    no i wszystko jasne. dzięki
    co jeszcze kupić prócz rozrządu? uszczelkę pod pokrywę, uszczelniacz wału korbowego ... czy coś jeszcze? olej był wymieniany za połową marca (selenia 5w40) więc pewnie zostanie stary.
    co do rozrządu to znalazłem coś takiego: ROZRZĄD FIAT PANDA 1.3 JTD RUVILLE KOMPLETNY (1702089153) - Aukcje internetowe Allegro

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Z tymi zestawami z allegro... ach różnie to bywa. Lepiej bym się pokusił o kupno ich osobiście w sklepie. Nie mam nic do Ruville, ale jakoś ufałbym bardziej SKFowi.
    Możesz pomyśleć o pompie wody. Jak mówisz masz już >100kkm to można się pokusić o jej wymianę. Generalnie pompę też wcześniej słychać zanim się rozpadnie, ale niestety jej uszkodzenie jest dosyć brutalne. Jak woda przejdzie przez uszczelnienie/łożysko to wylatuje na zewnątrz.

    Uszczelka pod pokrywkę? A leci Ci tam, poci się?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [alarm] Problemy z alarmem w unie (1.0 rok prod 97)
    Napisany przez sulus na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2009, 11:02
  2. [silnik] Nie ma ciśnienia sprężania po zerwaniu paska rozrzą
    Napisany przez alwarro1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2008, 20:18
  3. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-09-2008, 00:05
  4. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 22:25
  5. Problemy z silnikiem 1,6 16v
    Napisany przez krzysiekfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-05-2008, 00:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-ii-4681-3-multijet-70hp-problemy-z-rozrzadem-7690

fiat doblo 1.3 multijet i zablokowany silnik

multijet 1.3 opinie

silnik 1 3 multijet opinie

wymiana rozrzadu 1.3 multijet

rozrzad fiat 1 3 multijet

1 3 multijet opinierozrzad 1.3 multijet
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl