Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree2lubi to!
  • 2 przez misci

Temat: System start/stop - problem  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2021
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Punto Evo
    Rocznik
    2010

    System start/stop - problem

    Witam, Zakupiłem żonie Fiat Punto Envo 1.4 2010 rok, nie mogę za piernika ogarnąć Start&Stop, nie działa-silnik na postoju nie gaśnie, komputer nie wyrzuca, ani nie pokazuje żadnych błędów itp. Co może być przyczyną? Może ktoś miał podobnie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Aku naładowane ?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2021
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Punto Evo
    Rocznik
    2010
    Nie wiem, po zakupie zostało zrobione autem jakieś 100 km, za mało? podłączę go jutro do prostownika

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Chyba że sprzedający wsadził jakiś akumulator co nie będzie działa ze start/stop

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    W niektórych autach system start-stop nie zadziała gdy jest zbyt duże obciążenie np. zimą bo jest duży pobór prądu przez włączone ogrzewanie szyby, lusterek itp.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2020
    Skąd
    Skawina
    Postów
    10
    Auto
    Punto Evo 1.4 8V
    Rocznik
    2011
    Miałem to samo po zakupie mojego, masz niedoładowany akumulator. Też po zakupie zrobiłem trochę kilometrów w trasie i po mieście i S/S zaczął gasić silnik dopiero po naładowaniu akumulatora prostownikiem.
    Jak aku jest słaby to S/S nie gasi silnika i nie pokazuje żadnego komunikatu, nawet gdy reszta warunków do zadziałania S/S jest spełniona (odpowiednia temperatura silnika, drzwi kierowcy zamknięte, pasy zapięte, wrzucony luz i puszczone sprzęgło).
    Komunikat o niedostępnym S/S przy 'słabym' akumulatorze może pojawić się gdy S/S poprawnie gasi silnik, ale robi to w bardzo krótkich odstępach i aku nie ma kiedy się doładować, wtedy bardzo szybko spada mu napięcie. U mnie tak się zdarzyło jak stojąc w korku podjeżdżałem 20m co parę minut bo zielone zapalało się w dużych odstępach czasowych i na bardzo krótko. Za którymś razem silnik się nie zgasił i zapalił się komunikat. Jak przejechałem kawałek to następnych światłach to S/S znowu zgasił silnik.
    Ten sam komunikat zapala się gdy S/S jest gotowy do zgaszenia silnika ale wrzucasz wsteczny lub masz włączone ogrzewanie tylnej szyby.
    S/S powinien zadziałać na każdym akumulatorze jeśli jest odpowiednio naładowany, nawet jeśli nie jest to EFB/AGM. Ale wiadomo że przy działaniu S/S zwykły akumulator zostanie szybko zakatowany.
    Najlepiej i tak przed jazdą ręcznie wyłączać to dziadostwo i uruchamiać gdy wiesz że będziesz miał naprawdę dłuższy postój na światłach albo przed przejazdem kolejowym (powyżej minuty). Poniżej minuty oszczędność na paliwie nie jest warta szybszego zużycia rozrusznika, alternatora i akumulatora...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    101
    Auto
    Punto Evo 1,4
    Rocznik
    01.2011
    Po co Ci ten start&stop?

    Masz za dużo kasy na regenerację rozrusznika i alternatora, zakup nowego akumulatora? Chcesz zarzynać silnik ciągłymi rozruchami? I to wszystko za kilka kropel paliwa? Weź zastanów się drugi raz i odpuść.
    Sam sporo walczyłem, żeby to ścierwo wyłączyć.
    Jak chcesz być eko to kup elektryka na węgiel.
    Ostatnio edytowane przez misci ; 06-05-2021 o 17:41
    pablos_206 i Killer King lubią to.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Pierwsze co robię zaraz po zapięciu pasów, to wyłączenie tego dziadostwa.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Zły dział - proszę o skasowanie

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał misci Zobacz post
    Po co Ci ten start&stop?

    Masz za dużo kasy na regenerację rozrusznika i alternatora, zakup nowego akumulatora? Chcesz zarzynać silnik ciągłymi rozruchami? I to wszystko za kilka kropel paliwa? Weź zastanów się drugi raz i odpuść.
    Sam sporo walczyłem, żeby to ścierwo wyłączyć.
    Jak chcesz być eko to kup elektryka na węgiel.
    ale to wystarczy wyłaczyc w bodykompie ecuscanem, po co walczyć :-)

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    ale to wystarczy wyłaczyc w bodykompie ecuscanem, po co walczyć :-)
    odszczekuje, sama deaktywacja w bodykompie powoduje że.... w ogóle nie da sie odpalić auta,, z tego co poszperalem trzeba wtedy wstawić zworę zamiast przekażnika kóry steruje przekażnikiem od rozrusznika.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2022
    Skąd
    Ostrołęka
    Wiek
    50
    Postów
    3
    Auto
    Punto evo 1,2 8v
    Rocznik
    2011
    To nie jest typowy start-stop przy którym silnik gaśnie na postoju. Służy to tylko do odpalenia silnika przez wciśnięcie sprzęgła zamiast przekręcenia kluczyka w sytuacji gdy np.silnik zgaśnie przy ruszaniu ze świateł na skrzyżowaniu lub wyjeżdżania z parkingu, garażu itp

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2023
    Skąd
    Z Polski
    Wiek
    47
    Postów
    1
    Auto
    Fiat
    Rocznik
    2004
    witam a czy mozna wylaczyc na stale ten sytem ?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    40
    Postów
    117
    Auto
    Audi A8 D4
    Rocznik
    2014
    tak można go wyłączyć
    Autopomoc - Mechanika - Diagnostyka komputerowa (EXAMINER) - Wulkanizacja
    Używane części Bravo I i II Brava Marea Punto I i II i Panda II, Grande Punto. GWARANCJA !
    Sprzedaż komputerów ze zdjętym (odnowionym) IMMO !, IAW 59F.M1,M2,M3,M5,M7, IAW 5AF.P3,P4,NA,SP,SM,SK,S1 i wiele innych !
    "KariMax" Łódź ul. Kronikarska 8, www.cfiat.pl Tel:692500500 karizmo@op.pl


 

Podobne tematy

  1. System start&stop
    Napisany przez Trivet21 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 28-05-2023, 15:36
  2. System start - stop
    Napisany przez PUNTO1.4 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post: 20-07-2020, 17:39
  3. System Start/Stop
    Napisany przez mioho na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-06-2020, 21:06
  4. Problem z systemem start stop Fiat 500
    Napisany przez malina119 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-03-2019, 18:27
  5. System Start-Stop
    Napisany przez 1950 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-08-2018, 19:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526system-start-stop-problem-48786

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl