Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 sierpień 2018
    Skąd
    Polska
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Punto
    Rocznik
    2010

    Regeneracja dpf 1.3 MJTD

    Witam,

    Chodzi o auto Fiat Punto Evo 1.3 MJTD. Zdiagnozowano u mnie awarię filtra DPF, auto nagle łapie wysokie obroty i dymi silnik. Podobno muszę kupić nowy, ale tak myślę czy nie lepiej byłoby regenerować mój dpf?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    33
    Postów
    34
    Auto
    Punto Evo Emotion 1.6 mjt 120km
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał magda621 Zobacz post
    Witam,

    Chodzi o auto Fiat Punto Evo 1.3 MJTD. Zdiagnozowano u mnie awarię filtra DPF, auto nagle łapie wysokie obroty i dymi silnik. Podobno muszę kupić nowy, ale tak myślę czy nie lepiej byłoby regenerować mój dpf?
    Witaj,

    To brzmi zdecywanie jak rozbieganie silnika diesla. Nie sprawdzalas poziomu oleju, ktory musial podniesc sie do niebezpiecznego poziomu.
    Po pierwsze sprawdz poziom oleju i odlej jezeli jest za duzo.
    Po drugie oddaj auto do warsztatu gdzie sprawdza czy turbina wymaga wymiana.
    Jezeli czas rozbiegania byl krotki to raczej nie powinno sie nic stac ale jesli dluzszy niz 2-3 sekundy to powodzenia w naprawie.

    W razie pytan pisz.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Może to być również sygnał, że komputer próbuje wypalić DPFa. Jeśli procedura zostaje przerwana, to próbuje aż do skutku przy kolejnym uruchomieniu silnika.

    Możliwe, że komputer dostaje błędne sygnały z sond obecnych przed i za filtrem.

    Ja bym skupił się najpierw na tym, czy faktycznie dpf jest zatkany, czy po prostu któraś sonda nie jest uszkodzona. Może tylko próbują naciągnąć Cię na koszty, bo sprzęt diagnostyczny im pokazał jakiś błąd od DPF.

    Czy są problemy podczas odpalania auta?
    Jaki ma obecnie przebieg?
    Czy auto sygnalizuje na desce, że jest problem z filtrem DPF?
    Czy jest odczuwalny spadek mocy?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    regenerować można to tańsze niż zakup nowego ale nir u pana kazia tylko w firmir która to ogarnia profesjonalnie, regeneracja to tak naprawde mycie DPFu + ustawiene w kompie ze on nowy, oczywiści profesjonalna firma sprawdza ciśnirnie przed regeneracja jak i po regeneracji (czyli jak skutecznei go wyczyszczono)

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2019
    Skąd
    TKI
    Postów
    9
    Auto
    500
    Rocznik
    2006
    Ja regenerowałabym, jeżeli oczywiście jest to możliwe.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2011
    Skąd
    Koziegłowy
    Postów
    5
    Auto
    Punto Evo 1.3 Multijet a teraz Tipo 1.4 2019
    Rocznik
    12.2010
    Witam
    wszystkie opisane objawy pracy silnika wskazują na próbę wypalenia filtra dpf z sadzy. Miałem takie same obiawy pracy silnika bez wskazania przez komputer o próbie wypalenia dpf. Rozwiązanie to wyjazd w takie miejsce gdzie można wprowadzić silnik na obroty 2 tyś. i wypalić filtr. A na przyszłość ….silnik 1.3 mjtd lubi wysokie obroty , Mam przejechane 88tyś i tylko pech z zamarzniętą odmą spowodował dostanie się do wydech oleju i zapaskudził filtr. Ale problem został rozwiązany.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Przeciez jeszcze mozna wypalic filtr "serwisowo". Na tym forum jest sporo "gentelmanów", ktorzy mają kabel i program i mogą zrobic to kolezance za Przyslowiową kawe.Jak kolezanka się nie wstydzi ,to zapraszam do mnie, zobaczymy co fiacikowi dolega ,zanim Pani zacznie wydawac pieniądze ...


 

Podobne tematy

  1. Wsad do cromy 1,9 mjtd 16V 150 km
    Napisany przez misiek1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-01-2019, 12:00
  2. Rozrząd 1.9 mJTD 150 KM
    Napisany przez lukaszr89 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 21-07-2018, 10:53
  3. [K] Fiat Croma 2.4 mJTD
    Napisany przez karolkk84 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-01-2016, 21:55
  4. Turbodziura w wersji MJTD 120 KM
    Napisany przez martinez na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 08-07-2015, 17:49
  5. Jaki olej do MJTD z DPF?
    Napisany przez boch na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-07-2014, 18:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

olej do Punto 1 3 dpf

grande punto rozbiegany

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl