Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5

Temat: Problem z multiair  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2021
    Skąd
    Wolbrom
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Fiat punto evo
    Rocznik
    2009

    Problem z multiair

    Witam , od pewnego czasu mam problem z multiair , otóż podczas odpalenia zaczyna go szarpać i ulatnia się biały dym , czy to uszczelka pod głowicą czy może coś innego? Przebieg to 124000 .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,815
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Uszczelka -sprawdź czy w zbiorniczku jest zapach spalin (uwaga na odkręcanie na gorącym !!) ,albo test zakupiony w sklepie moto za 25 zł . Jeśli nie wyjdzie nic to mechanik i on powie po składzie spalin lub wedle doświadczenia . Moduł i biały dym nie za bardzo -szybciej UPG choć szybko coś (pytanie co powodem było i to wyeliminować ). Płynu nie ubywa ? Zły przepał paliwa też moze dać kopcenie ale raczej wyczuwalna w spalinach benzyna . Masz lub było lpg ?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2021
    Skąd
    Wolbrom
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Fiat punto evo
    Rocznik
    2009
    Płynu trochę ubywa nie powiem , samochód jest bez gazu , ostatnio wyleciały mu błędy p0300 , p0301 i p0302 , świece ma nowe więc wymieniłem cewki ale to nie pomogło , dalej nierówno pracuje.Czy to może być wina silniczka krokowego i gdzie on się znajduje?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Wgl mam wrażenie jakby od czasu wymiany oleju i filtrów zaczął nierówno pracować i brak mocy , zanim go kupiłem miał zalany liqui moly 5w40 , w książce zalecany jest selenia 5w40 , a tutaj mechanik zalał mu motula 5w30 , czy to może być przyczyną albo rozrząd i dlatego ?
    Ostatnio edytowane przez Tomkos ; 24-07-2021 o 11:09

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,815
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    płynu ubywa to sprawdź na początek najprościej testerem czy są spaliny w płynie - to może podpowiedzieć czy UPG nie jest trafiona . MA wymaga oleju o odp specyfikacji ,a nie 5W40 czy 30 -te parametry to rzecz wtórna ,po wymianie oleju kasowane ustawienia MA? Biały dym i ubytek płynu nie jest ciekawą informacją ,ale dym biały też lubi być gdy przepał paliwa jest zły . Zobacz to https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3677348.html

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2021
    Skąd
    Wolbrom
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Fiat punto evo
    Rocznik
    2009
    Cześć
    Mechanik stwierdził upg , wymienił uszczelke + planowanie + uszczelniacze + zawory , zrobił rozrząd + olej i filtry.
    Dziś przewiozłem go na odcinku 70 km wszystko cacy aż tu nagle odpalam go po godzinie i zaczyna go szarpać ( ewidentnie chodzi na 3 cylindry) wylatuje biały dym więc obstawiam płyn chłodniczy i błąd czujnika wałka rozrządu , ale też zaczyna znowu mrugać check i znowu wypadanie zapłonu , masz może jakąś rade?


 

Podobne tematy

  1. Problem z multiair
    Napisany przez Bakajoko na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-08-2020, 01:02
  2. EVO 1.4 16V MultiAir Problem Błąd P0101 i P0106
    Napisany przez cinek269 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-02-2019, 23:28
  3. Problem z obrotami po odpaleniu 1,4 MultiAir
    Napisany przez Paweł_tbu na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 22-08-2017, 12:54
  4. Problem z obrotami po odpaleniu 1,4 MultiAir
    Napisany przez Paweł_tbu na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-07-2017, 14:51
  5. Problem z mocą 1.4 turbo multiair 135KM
    Napisany przez dover na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-04-2017, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl