Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2016
    Skąd
    TBU
    Wiek
    42
    Postów
    12
    Auto
    AR 159 JTDm 8v/ AR MiTo TB MA
    Rocznik
    2006/2009

    Problem z obrotami po odpaleniu 1,4 MultiAir

    Mam problem z silnikiem MA 135Km. po długim postoju /noc/dzień i temp od 20 stopni w górę po odpaleniu obroty falują, dodanie gazu czasem nawet całkiem zdławia silnik. trwa to chwile i potem wszystko jest już ok. jak jest chłodniej nie ma problemu tylko przy wysokich temp. i tylko po długim postoju. Chciałem zrobić kalibrację uniair ale niestety wywala ze nie ma odpowiednich warunków i dupa. Silnik nagrzany start/stop off klima off i nie idzie. Świece nowe irydowe. Ktoś coś w temacie??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    27
    Auto
    punto 2012
    Rocznik
    2012
    sprawdź czujnik temperatury powietrza oraz przepustnice czy nic jej nie blokuje oraz czy nie ma tam za dużo syfu

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2016
    Skąd
    TBU
    Wiek
    42
    Postów
    12
    Auto
    AR 159 JTDm 8v/ AR MiTo TB MA
    Rocznik
    2006/2009
    czujnik temp ten od termometru na desce??

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał jovi123 Zobacz post
    sprawdź czujnik temperatury powietrza oraz przepustnice czy nic jej nie blokuje oraz czy nie ma tam za dużo syfu
    Od kiedy w MA jest przepustnica?
    Mi to wygląda na opróżnianie z oleju modułu MA - długi postój. Bez info o błędach z ECU można gdybać.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Paweł_tbu Zobacz post
    Mam problem z silnikiem MA 135Km. po długim postoju /noc/dzień i temp od 20 stopni w górę po odpaleniu obroty falują, dodanie gazu czasem nawet całkiem zdławia silnik. trwa to chwile i potem wszystko jest już ok. jak jest chłodniej nie ma problemu tylko przy wysokich temp. i tylko po długim postoju. Chciałem zrobić kalibrację uniair ale niestety wywala ze nie ma odpowiednich warunków i dupa. Silnik nagrzany start/stop off klima off i nie idzie. Świece nowe irydowe. Ktoś coś w temacie??
    Założyłeś wątek w dwóch działach. W dziale Grande Punto zadałem Ci kilka pytań.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-07-2017 o 15:03

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2016
    Skąd
    TBU
    Wiek
    42
    Postów
    12
    Auto
    AR 159 JTDm 8v/ AR MiTo TB MA
    Rocznik
    2006/2009
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Od kiedy w MA jest przepustnica?
    Mi to wygląda na opróżnianie z oleju modułu MA - długi postój. Bez info o błędach z ECU można gdybać.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Założyłeś wątek w dwóch działach. W dziale Grande Punto zadałem Ci kilka pytań.
    Wątek w GP zgłosiłem do usunięcia więc kontynuujmy tu:
    1. Jaki przebieg ma auto? 120000km
    2. Ile przejechane na aktualnym oleju? 4000km /10 m-cy
    3. Podczas wymian oleju była ustawiana flaga wymiany oleju? /była, robiłem też kalibrację modułu. /ustawienie dyspresji/
    4. Są jakieś błędy zgłoszone przez ECU? błędów 0
    5. Czy filterek modułu był wymieniany? nie był. będzie przy kolejnej wymianie we wrześniu, robiłem tylko płukankę i wymieniałem śrubę z filtrem od turbo.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Odnośnie filterka MA powinien być wymieniony najpóźniej przy rozrządzie.
    Podłącz się MES/Alfa OBD i sprawdź temperatury z czujników powietrza, temperaury płynu chłodniczego, podciśnienia itd - zwracane przez ecu.
    Jednak po głowie nadal chodzi mi ten filterek.
    Jak długo trzeba czekać na stabilizację pracy silnika? Sekundę, dwie, pięć?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2016
    Skąd
    TBU
    Wiek
    42
    Postów
    12
    Auto
    AR 159 JTDm 8v/ AR MiTo TB MA
    Rocznik
    2006/2009
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Odnośnie filterka MA powinien być wymieniony najpóźniej przy rozrządzie.
    Podłącz się MES/Alfa OBD i sprawdź temperatury z czujników powietrza, temperaury płynu chłodniczego, podciśnienia itd - zwracane przez ecu.
    Jednak po głowie nadal chodzi mi ten filterek.
    Jak długo trzeba czekać na stabilizację pracy silnika? Sekundę, dwie, pięć?
    tak 3-5s rok temu to było ledwo zadławienie, teraz jest gorzej. co do czujników to mam sprawdzić na zimnym czy ciepłym silniku?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Na zimnym i patrz jak się zachowują.
    Te 3-5 sekund sugeruje, że problem ustępuje po złapaniu ciśnienia oleju.
    Sprawdź jakie będą wskazania przy odpalaniu na zimno i ciepło, jak szybko rośnie itp.
    Może być też tak, że zabrudzony/uszkodzony filtr modułu MA blokuje poprawny przepływ oleju.
    Może też być problem z układem paliwowym. Trudno bez pacjenta coś diagnozować.
    Zrób logowanie z MES, żeby można było przejrzeć wykresówkę parametrów z ECU.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2016
    Skąd
    TBU
    Wiek
    42
    Postów
    12
    Auto
    AR 159 JTDm 8v/ AR MiTo TB MA
    Rocznik
    2006/2009
    no dobra zrobie w weekend, tylko dlaczego to występuje tylko jak jest ciepło/gorąco?? wystarczy chłodniejszy dzień i pali idealnie. ew problem z olejem występował by zawsze...

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Dlatego trzeba obadać parametry.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2016
    Skąd
    TBU
    Wiek
    42
    Postów
    12
    Auto
    AR 159 JTDm 8v/ AR MiTo TB MA
    Rocznik
    2006/2009
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Dlatego trzeba obadać parametry.
    spoko zrobie logi w sobote rano

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2008
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    10
    Auto
    Punto Evo 1.4MA Turbo
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Od kiedy w MA jest przepustnica?
    Mi to wygląda na opróżnianie z oleju modułu MA - długi postój. Bez info o błędach z ECU można gdybać.
    .
    1. Od zawsze. Nawet taka sama jak w 1,4 Tjet czy zwykłym 1,4 16V. Steruje dopływem powietrza przy mniejszych obciążeniach silnika (pedał wciśnięty np <50%), przy większych otwiera się całkowicie a ilość powietrza regulowana jest skokiem zaworów.

    2. Za mała ilość oleju w aktywatorze objawia się jednostajnymi obrotami silnika podczas kręcenia rozrusznikiem mniej więcej tak jak przy zerwanym rozrządzie. Inna kwestia, że auto może stac miesiąc i takiego efektu być nie powinno. Przyczynę należy szukać gdzie indziej, tylko bez błędów to można tylko zgadywać. Lepiej podczas uruchamiania rejestrowac parametry pracy silnika np MES-em i wtedy coś może da się wywnioskować.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Może być też tak, że zabrudzony/uszkodzony filtr modułu MA blokuje poprawny przepływ oleju.
    Szczerze wątpię, co nie zmienia faktu że przy rozrządzie wypadałoby go wymienić. Zapchany filtr raczej dałby o sobie znać przy wyższych obrotach czy podczas zmiany położenia pedału gazu oczywiście podczas jazdy przy jakimś sensownym obciążeniu silnika kiedy przepływ oleju przez aktywator jest większy.
    Ostatnio edytowane przez ipIV ; 21-08-2017 o 20:26

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ipIV Zobacz post
    1. Od zawsze. Nawet taka sama jak w 1,4 Tjet czy zwykłym 1,4 16V. Steruje dopływem powietrza przy mniejszych obciążeniach silnika (pedał wciśnięty np <50%), przy większych otwiera się całkowicie a ilość powietrza regulowana jest skokiem zaworów.
    To mi wbiłeś ćwieka. To oznacza, że FIAT nie tylko oszukał mnie na mapach w Uconnect 6,5", ale i poniekąd w technologii MultiAir - wiele źródeł podaje, że przepustnicy nie ma.


    Cytat Napisał ipIV Zobacz post
    Inna kwestia, że auto może stac miesiąc i takiego efektu być nie powinno.
    Mój po miesięcznym postoju przy odpaleniu szarpnął chwilę silnikiem. Normalnie się to nie zdarza, więc coś jest w temacie.

    PS. Masz może dostęp do instrukcji serwisowych dotyczących silnika MultiAir?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2008
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    10
    Auto
    Punto Evo 1.4MA Turbo
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    To mi wbiłeś ćwieka. To oznacza, że FIAT nie tylko oszukał mnie na mapach w Uconnect 6,5", ale i poniekąd w technologii MultiAir - wiele źródeł podaje, że przepustnicy nie ma.



    Mój po miesięcznym postoju przy odpaleniu szarpnął chwilę silnikiem. Normalnie się to nie zdarza, więc coś jest w temacie.

    PS. Masz może dostęp do instrukcji serwisowych dotyczących silnika MultiAir?
    Też byłem święcie przekonany, że przepustnicy nie ma do momentu kiedy się zepsuło coś czego nie ma .
    Wyskakiwał P1120, brak mocy, zero reakcji na gaz i przechodziło po odpięciu aku i za kilkadziesiąt km to samo. Zgłupiałem, jaka przepustnica?! ... no ale jednak ją znalazłem i to nie była klapa gasząca Później szukałem informacji na temat przepustnicy w MA i znalazłem tylko tyle ile napisałem wyżej.

    Jak chcesz zobaczyć jak wygląda próba odpalenia z zapowietrzonym aktywatorem to wystarczy tylko wyjąć przekaźnik/bezpiecznik zasilający ECU silnika efekt dźwiękowy ten sam. Tylko później trzeba skasować błąd przekaźnika lub bezpiecznika. Zapowietrzony aktywator: https://www.youtube.com/watch?v=i6w7DwPbe9Y Po wymianie filtra oleju do aktywatora tez jest podobny efekt przez pierwsze 2-3s kręcenia.

    A tu coś czego nie było a jednak się zepsuło....

    20170711_102618.jpg20170711_102628.jpg20170711_102642.jpg20170711_104718.jpgecu.png

    Nie mam dostępu do serwisówek Jedynie do KeyLearn-a jak się uśmiechnę do znajomego mechanika.... ale to tylko do wglądu w warsztacie.
    Ostatnio edytowane przez ipIV ; 22-08-2017 o 12:42


 

Podobne tematy

  1. Problem z mocą 1.4 turbo multiair 135KM
    Napisany przez dover na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-04-2017, 20:08
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 28-07-2016, 22:32
  3. Problem z obrotami
    Napisany przez pystus 1985 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-11-2014, 20:43
  4. Problem z obrotami na LPG
    Napisany przez trybo na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-02-2014, 16:12
  5. Problemy z obrotami po odpaleniu
    Napisany przez costa10 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-10-2009, 11:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p1120 multiair

wymiana modulu multiair

blad p1120 fiat grande punto

kopci multiair

punto p1120

https:fiatklubpolska.plpunto-evo-526problem-z-obrotami-po-odpaleniu-1-4-multiair-37910

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl