Witam. Mam pytanko czy rozmiar opon zimowych ma duży wpływ na komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy w zimowej aurze . Konkretnie interesuje mnie czym różni sie posiadanie opon 195/65 a np 205/55 - też mam zamiar kupić felgi oraz opony
Witam. Mam pytanko czy rozmiar opon zimowych ma duży wpływ na komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy w zimowej aurze . Konkretnie interesuje mnie czym różni sie posiadanie opon 195/65 a np 205/55 - też mam zamiar kupić felgi oraz opony
W sprawie felg stalowych 15" . Według oponeo n/w felga pasuje do TIPO ale ma otwór centralny 58,00 i nie jestem pewny czy można śmiało zamawiać aby nie mieć problemów z założeniem ????
Oponeo Âť Felgi Stalowe Âť ZnajdĹş Felgi do swojego samochodu
Będzie pasować - normalne jest 58,1 ale +/-0.1 mm jest dopuszczalną odchyłką.
Dzięuję że mi to wyjasniłeś. Niby 0,1 mm a ból głowy duży he he. A co w jednym zdaniu powiesz o pytanie o oponach które troszeczkę wyżej zadałem ??
Jeśli kupujesz 15" to opony 195/65.
Jeśli kupujesz 16" to opony 205/55.
Jeśli kupujesz 17" to opony 225/45
Oczywiście ja piszę o Tipo, w innych autach sprawdź w instrukcji obsługi jakie powinny być felgi i opony do nich.
Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 18-09-2016 o 22:47
Siemka, kupiłem do Tipo felgi stalowe 15 z Oponeo Alcar KFZ czy mogę je przykręcić oryginalnymi śrubami od alufelg 17?
bob9753 wejdź na oponeo.pl i wyszukaj takiej felgi jak wyżej podana . A do tych 15'' stalowych to jakie kołpaki dobieracie ??
Wszystko z Oponeo brałem, opony Pirelli do tego, wszystko było następnego dnia po zamówieniu.
Felgi pasują idealnie, wulkanizator twierdzi, że Alcar współpracuje i dostarcza dla Fiata.
Witam,
Posiadam Tipo na felgach 17 i tak przeszukuje Internet i w poszukiwania drugich na zimę.
Po rozmiarze wydaje mi się ze będą pasować od Alfy? Czy mam racje?
No to ja opiszę teraz swoją przygodę z wymianą kół na zimowe. Otóż mam normalnie alusy koła 17-tki, czyli 225/45 R17. Założyłem dzisiaj stalowe koła 16-tki z zimowymi oponami 205/55 R16. Montaż bezproblemowy, użyłem żaby do podnoszenia auta. Nie podnosiłem auta o próg, bo ten próg na zbyt mocny nie wygląda, tylko za progiem są takie miejsca do podnoszenia auta, takie wzmocnienia z otworem, na których widać, że w fabryce było auto unoszone. W tych miejscach brakuje zabezpieczenia podłogi, od łap w fabryce które to unosiły auto, także dobrze jest te miejsca zabezpieczyć - jest ich dokładnie 6 sztuk. Ja je zabezpieczyłem taką masą poliuretanową klejąco-uszczelniająco, która to za pomocą wilgoci twardnieje i staje się taką gumą - ta masa to typowe zabezpieczenia profili, spawów i podwozi aut.
Ale do rzeczy, wyjeżdżam autem, wszystko ok, ładnie się jedzie, po 2 km wjechałem na autostradę, wszystko ok, jadę 150km też wszystko ok - mówię to dobrze, czyli koła wyważone są prawidłowo oraz opony są też ok. Felgi kupiłem firmy Alcar model 7105, oraz opony Hankook winter i*cept rs2 w452.
I nagle komunikat, że nieprawidłowe ciśnienie w oponach. Hmm w garażu mierzyłem było 2.3 bara, czyli nie za niskie. Myślę sobie, że na dworzu chłodniej to jakaś dziesiętna bara zeszła. ALe na parkingu się zatrzymałem, mierzę miernikiem ciśnienie a tam wszystko ok, czyli 2.3 bara we wszystkich kołach, więc ustawiam jak fabryka piszę, czyli przód 2.2 bara oraz tył na 2.1 bara. I ruszam, lecę 130 km/h wciskam magiczny klawisz Reset iTPMS, a tu mi komunikat, że Ciśnienie opon niedostępne.
To mówię, o kurde czyli jednak mamy czujniki ciśnienia. Ale na światłach jak stałem, wcisinąłem ponownie Reset iTPMS na 2 sekundy, pojawił się komunikat, że "Zapamiętano resetowanie", ale ciągle ikonka kontroli ciśnienia mi świeci na pomarańczowo. No nic jadę dalej, podjechałem pod sklep, wyłączyłem stacyjkę. Włączam ponownie, ikonka systemu ciśnienia opon zgasła Czyli jednak nie mamy czujników ciśnienia, ufff.
Także resetowanie iTPMS trzeba zrobić na włączonym silniku na postoju, czylki trzeba wcisnąć ten przycisk na 2 sekund (zgodnie co podaje instrukcja) i najlepiej jechać
stałą prędkością 80km/h przez 20 minut - tak napisali w instrukcji obsługi.
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
kilka dni po odbiorze tipo jechałem sobie zwykłą drogą a tu nagle wyskoczył komunikat o niewłaściwym ciśnieniu w oponach. podjechałem na stację benzynową i ciśnienie według kompresora było prawidłowe zrobiłem reset czujników na postoju trzymając ten przycisk około 2 sekund i kontrolka niewłaściwego ciśnienia się skasowała. od tej pory już nigdy taki komunikat nie wyskoczył
U mnie nigdy wcześniej komunikatu o ciśnieniu opon nie miałem, ale ja wynika z mojego doświadczenia i z instrukcji obsługi najlepiej od razu po wymianie opon/kół na włączonym silniku na postoju wcisnąć przycisk resetowania itpms i później jechać normalnie jak się jeździe, wtedy system przyuczy się do nowych kół.
Oraz meritum, że kontrolka zapaliła mi się oraz miałem komunikat o złym ciśnieniu dopiero po około 5 km od wymiany kół. Nowe koła pewnie delikatnie mają inną średnicę oraz było trochę większe ciśnienie i to już wystarczyło aby pojawił się komunikat o złym ciśnieniu - przynajmniej sprawdzone, że system pośredni sprawdzania ciśnienia kół za pomocą czujników ABS-u działa
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
całe szczęście że w naszych fiacikach ciśnienie w kołach jest mierzone za pomocą ABS-u a nie czujnikach które są wewnątrz felgi