Pytanie małe! Jaką macie opinię na temat opon zimowych Dębica Frigo 2 ? Diler zaproponował mi za 600 zł komplet :-) Wydaje mi się że to dobra oferta
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Pytanie małe! Jaką macie opinię na temat opon zimowych Dębica Frigo 2 ? Diler zaproponował mi za 600 zł komplet :-) Wydaje mi się że to dobra oferta
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
-------------------------------------------------------------
FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG
Mam te oponki już drugi sezon, oponki spoko, ja nie narzekam. Nie zawiodły mnie. Jeśli miałbym jeszcze raz je kupić to bym kupił.
No to je biorę jak mówicie że spoko oponki! Za takie pieniądze to się opłaca :-)
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
-------------------------------------------------------------
FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG
Frigo 2 to świetne opony na nasze warunki. Przyzwoite bardzo na mokrym jak i suchym, a w śniegu kopią jak szalone
Chodzi o czujnik cisnienia w oponach.
Czy powinna sie pokazywać konkretna wartosc cisnienia na kołach w tej zakladce w kompie pokladowym miedzy zegarami?
Jakby mogl ktos napisac jak to dziala i co pokazuje w menu, chyba ze muszę to jeszcze wlaczyc jakos w Uconnect 5" ?
W Tipo jest system pośredni czyli tak na prawdę nie mierzy ciśnienia tylko obroty kół. Jedyną informację, którą możesz uzyskać to czy jest cyt. "normalne ciśnienie w oponach". Jak jest źle to sygnalizuje. Co do kalibracji systemu po wymianie koła jest opis w instrukcji
Moi rodzice od zawsze brali dębicę, i zawsze chwalili. Dopiero jedną zimę temu załatwiłem im fuldy i prawda jest taka, że nie wiedzieli, że tak mogą opony się trzymać. Niestety ale z całą odpowiedzialnością nie mogę polecić Dębicy jako dobrej opony zimowej, jako letniej również nie. Jeździ się jakby opony były z plastiku. Proponuję poszukać testów opon, ja patrzę przede wszystkim jak opona zachowuje się na mokrym, takie warunki są najgorsze. Jak sucho to każda sobie jakoś poradzi, a jak śnieg czy chlapa to i tak jeżdżę ostrożniej
Pozdrawiam
Wczoraj w motorze był test opon letnich, dębica na wodzie wypadła bardzo dobrze. Na suchym była pośrodku stawki, finalnie zajęła 3 miejsce więc nie jest źle. Starsze dębice rzeczywiście były gorsze, nowe już powoli się poprawiają. Co do zimówek, na śniegu są bardzo dobre, troche gorzej wypadają na mokrym i suchym - własne doświadczenia.
Opierałem się na badaniach z przed 2 lat mniej więcej. Obecnie nie kupowałem zimówek, bo mi zostały prawie nowe z poprzedniego auta.
Jak widać trzeba bacznie patrzeć na najnowsze testy, bo się może okazać, że poprawili się na lepsze.
Właśnie przeczytałem kilka artykułów na ten temat i okazuje się, że poprawili się wraz z nowym modelem. Moje opinie dotyczą starszego modelu frigo2. Nie wiedziałem nawet, że rok temu wypuścili nowe zimówki.
Pozdrawiam
Niemiłosiernie denerwuje mnie czujnik TPMS - w ostatnim czasie z jakiegoś powodu (może upały, może gwałtowne burze?) co chwilę wariuje i uruchamia ostrzeżenie, pomimo że z oponami wszystko w porządku. Muszę się niepotrzebnie zatrzymywać, sprawdzać i denerwować.
W tipo nie ma czujników TPMS. Włącz sobie resetowanie iTPMS i po sprawie. Instrukcji jak widać nie czytał
Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
Jak zwał, tak zwał - ważne, że jest system, który działa dziadowsko
Ale pewnie, moje wynurzenia bardziej się nadają do wątku "nie podoba mi się w TIPO".
Działa "dziadowsko"? Kłania się podstawowa obsługa auta Ciekawe, bo nie mam z nim żadnych problemów (iTPMS), choinki również. Ciesz się, że masz iTPMS, bo już widzę, że gdyby był TPMS, to dopiero byś płakał Wątek "Nie podoba mi się w Tipo" byłby za słaby do żalenia się TPMS-em
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Co do czytania instrukcji. Na jednym z wielu for ktoś żalił się na niepewne działanie tempomatu adaptacyjnego, a dokładniej, że wyłączył się w czasie gęstego deszczu (oślepienie głowicy radarowej) i mało komuś w tyłek nie wjechał, bo dokładnie w tym samym momencie z przodu było hamowanie.
Idealny przykład do czego prowadzi nieumiejętność posługiwania się systemami w aucie i olewanie czytania instrukcji obsługi, w której jasno jest podane, żeby używać tylko podczas dobrych warunków drogowych, czyli sucho, dobra pogoda, bezpieczne warunki i dodając od siebie - ograniczone zaufanie. Drugi przykład mamy tu - "wynurzenie" iTPMS wynikające z czyjegoś lenistwa.
Ogólnie w dobie zaawansowanej elektroniki w autach aż strach wyjeżdżać na drogi z powodu wrodzonej "co ja, autem bez czytania instrukcji nie pojadę?". Do tego doszło, że system utrzymania pasa ruchu ludzie zwą autopilotem i tak próbują jeździć, tylko jeszcze na szczęście auto krzyczy o braku rąk na kierownicy i dalej podejmuje z mniejszym, bądź większym skutkiem, inne akcje do zatrzymania auta włącznie (niestety FIAT tak nie ma, tylko wyłącza i auto leci jak chce - przynajmniej tak jest w moim roczniku modelowym - w bieżących nie sprawdzałem).
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 30-07-2018 o 12:19